Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6027040 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19515 Dátum: 2011.07.08 08:57:11 »
Pontosan emiatt nem vinném márkaszervizbe fényeztetni a kocsimat!  :whistling: Ez lehúzás, de keményen ám! A márkaszerviz sem helyben fényez, azok is elviszik egy külsős fényezőhöz, de kérdem én, akkor ebben a szituban mi szükség van a márkaszerviz közbenjárására?  :szemez: Csak annyi, hogy 15% hasznot levesz, azt kész...

Ilyen esetben sokkal gazdaságosabb (változatlan műszaki színvonal mellett) egy jó fényezőhöz elvinni a kocsit direktbe, és ott megcsináltatni a hibát. Legalábbis én így fogom...  :yes:

Az más kérdés, hogy, mivel nem feryoonak kellett fizetni, végülis anyagilag Neki tök mindegy volt szerencsére.  :)

Az enyémhez kb. 70 ezer volt az új lökhárító, és a fényezés szintén ennyi (ha jól emlékszem 1-2 ezer Ft különbség volt) a TMax-nál. A biztosító fizette...
Corolla 1,4 VVT-i 2005

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19516 Dátum: 2011.07.08 09:11:08 »
Az enyémhez kb. 70 ezer volt az új lökhárító, és a fényezés szintén ennyi (ha jól emlékszem 1-2 ezer Ft különbség volt) a TMax-nál. A biztosító fizette...
Ezért drága a kőtelező biztositás :D
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.08 09:20:33 írta kleingy »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19517 Dátum: 2011.07.08 09:20:23 »
Pontosan emiatt nem vinném márkaszervizbe fényeztetni a kocsimat!  :whistling: Ez lehúzás, de keményen ám! A márkaszerviz sem helyben fényez, azok is elviszik egy külsős fényezőhöz, de kérdem én, akkor ebben a szituban mi szükség van a márkaszerviz közbenjárására?  :szemez: Csak annyi, hogy 15% hasznot levesz, azt kész...

Ilyen esetben sokkal gazdaságosabb (változatlan műszaki színvonal mellett) egy jó fényezőhöz elvinni a kocsit direktbe, és ott megcsináltatni a hibát. Legalábbis én így fogom...  :yes:

Az más kérdés, hogy, mivel nem feryoonak kellett fizetni, végülis anyagilag Neki tök mindegy volt szerencsére.  :)

Az enyémhez kb. 70 ezer volt az új lökhárító, és a fényezés szintén ennyi (ha jól emlékszem 1-2 ezer Ft különbség volt) a TMax-nál. A biztosító fizette...
Picit másról beszélünk: Ha biztosító fizet, akkor egyértelműen a márkaszervizre szavaznék, de, ha saját hibámból kell javíttatni, tehát önköltségen, akkor kihagynám a msz-t.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19518 Dátum: 2011.07.08 09:30:58 »
Az enyémhez kb. 70 ezer volt az új lökhárító, és a fényezés szintén ennyi (ha jól emlékszem 1-2 ezer Ft különbség volt) a TMax-nál. A biztosító fizette...
Ezért drága a kőtelező biztositás :D
[/quote]

Szeirntem nem drága a kötelező. 11 ezret fizetünk egy évre (persze ha az én nevemen lenne és Bp-i lennék akkor már nem lenne ilyen kedvező). Ez éppen Casco volt (őz), sajnos így is kellett fizetni 100 ezret. A végösszeg meg 350 volt...
Corolla 1,4 VVT-i 2005

danielf77

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19519 Dátum: 2011.07.08 12:06:44 »
Sziasztok!

Elvittem tegnap az E11-es 1.4-es corollámat kötelező szervizre (120000Km) nem márkaszervizbe. Mondtam, hogy nemsokára esedékes a vezérmű szíj csere (vagy lánc ha az van benne). Ma hívott a szerelő, hogy mehetek érte, de ő beszélt egy toyota szevizessel és az autó láncos és nem kell benne cserélni.. Igaz ez? Tényleg nem kell cserélni a vezérműláncot?
Toyota Corolla (Facelift)Hatchback 2001 | 1.4 VVT-i (E11)

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19520 Dátum: 2011.07.08 12:08:27 »
Így van, normál esetben nem kell cserélni a láncot.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19521 Dátum: 2011.07.08 12:17:40 »
Sziasztok!

Elvittem tegnap az E11-es 1.4-es corollámat kötelező szervizre (120000Km) nem márkaszervizbe. Mondtam, hogy nemsokára esedékes a vezérmű szíj csere (vagy lánc ha az van benne). Ma hívott a szerelő, hogy mehetek érte, de ő beszélt egy toyota szevizessel és az autó láncos és nem kell benne cserélni.. Igaz ez? Tényleg nem kell cserélni a vezérműláncot?
Igen, a láncot nem kell cserélni, csak ha baj van vele (nem lesz). De a hozzá tartozó szíja(ka)t illik.  :)
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19522 Dátum: 2011.07.08 12:29:07 »
Sziasztok!

Elvittem tegnap az E11-es 1.4-es corollámat kötelező szervizre (120000Km) nem márkaszervizbe. Mondtam, hogy nemsokára esedékes a vezérmű szíj csere (vagy lánc ha az van benne). Ma hívott a szerelő, hogy mehetek érte, de ő beszélt egy toyota szevizessel és az autó láncos és nem kell benne cserélni.. Igaz ez? Tényleg nem kell cserélni a vezérműláncot?
kleingy és kmr is jól írja, ha nincs baj a lánccal, akkor az szó szerint örök élet.

Viszont a bordásszíjat 105.000km-ként kötelező cserélni!!! Amennyiben klímás az autód, úgy a GATES 6PK1840 típusú szíjat kell rárakni, ami kb 6-7000Ft körüli összeg. Ezt én is 119.000-nél cseréltem, mert elbambáskodtam a dolgot, de szerencsére nem szakadt el, ami, ha megtörténik csúnya eredményt tud okozni jelentős javítási összeggel együtt.
Azt ajánlom, hogy cseréltesd ki mindenképpen és haladéktalanul ezt a hosszbordásszíjat. Létezik belőle GATES, DENSO, BOSCH, MITSUBISHI (lehet, hogy nem így írják, de kb.), ezek jó szíjak, olcsót semmiképpen ne vegyél hozzá. Ezen felsoroltak közül mind jó, nem foghatsz mellé. Én GATES-et vettem, tökéletes. A gyári az DENSO, vagy a MITSHU.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

danielf77

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19523 Dátum: 2011.07.08 12:38:23 »

kleingy és kmr is jól írja, ha nincs baj a lánccal, akkor az szó szerint örök élet.

Viszont a bordásszíjat 105.000km-ként kötelező cserélni!!! Amennyiben klímás az autód, úgy a GATES 6PK1840 típusú szíjat kell rárakni, ami kb 6-7000Ft körüli összeg. Ezt én is 119.000-nél cseréltem, mert elbambáskodtam a dolgot, de szerencsére nem szakadt el, ami, ha megtörténik csúnya eredményt tud okozni jelentős javítási összeggel együtt.
Azt ajánlom, hogy cseréltesd ki mindenképpen és haladéktalanul ezt a hosszbordásszíjat. Létezik belőle GATES, DENSO, BOSCH, MITSUBISHI (lehet, hogy nem így írják, de kb.), ezek jó szíjak, olcsót semmiképpen ne vegyél hozzá. Ezen felsoroltak közül mind jó, nem foghatsz mellé. Én GATES-et vettem, tökéletes. A gyári az DENSO, vagy a MITSHU.

Fenébe, nem emlékszem, hogy legutóbb cserélték e a bordásszíjat.. Akkor vettem az autót és honda szervizben csináltattam meg a 105000km-es szervizt.
Nincs az autóban légkondi (fapad verzió). Ebben az esetben is kell a bordás szíjat cserélni? Illetve, volt egy 2200-as fordulat körül emelkedőn vagy gyorsításnál jelentkező csörgés szerűség, amit a szerelő sehogy sem bírt előidézni. Ennek lehet ehhez köze? Abban reménykedem, hogy a szűrők elkoszolódása miatti keverékképzési gondok okozzák és most elmúlt ez a jelenség. Délután megyek az autóért akkor fog kiderülni mi a helyzet.
Kössz az infókat!
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.08 12:40:40 írta danielf77 »
Toyota Corolla (Facelift)Hatchback 2001 | 1.4 VVT-i (E11)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19524 Dátum: 2011.07.08 12:49:45 »
Fenébe, nem emlékszem, hogy legutóbb cserélték e a bordásszíjat.. Akkor vettem az autót és honda szervizben csináltattam meg a 105000km-es szervizt.
Nincs az autóban légkondi (fapad verzió). Ebben az esetben is kell a bordás szíjat cserélni? Illetve, volt egy 2200-as fordulat körül emelkedőn vagy gyorsításnál jelentkező csörgés szerűség, amit a szerelő sehogy sem bírt előidézni. Ennek lehet ehhez köze? Abban reménykedem, hogy a szűrők elkoszolódása miatti keverékképzési gondok okozzák és most elmúlt ez a jelenség. Délután megyek az autóért akkor fog kiderülni mi a helyzet.
Kössz az infókat!
A Honda szerviz nem valószínű, hogy tudja, hogy a Toyotákban mikor mit kell cserélni, így szerintem alaposan ellenőrizni kell. Most mondhatnék olyat, hogy egy 120.000km-t futott szíj már szarrá van repedezve és, ha nem ilyen repedezett, akkor ne cseréld, de amennyiben ezek ellenére mégis elszakadna, amit nem kívánok, úgy engem lehetne részben okolni, hogy miért mondtam azt, másrészt nekem is lelkiismeret furdalásom lenne miatta. Így én inkább azt mondom, hogy cseréld ki, 6000Ft-tól nem gondolom, hogy falnak rohan az ember, figyelembe véve az esetleges csere mellőzéséből adódó "katasztrófát".  ;)

A terhelés alatti csörgés ezzel nincs összefüggésben, ellenben vagy szívósor csörgésed van, vagy az ECU csöröghet (mindkettő típushiba), de ha ezzel együtt tudsz élni, akkor jó, mert különösebb hibát a kellemetlen csörgésen kívül nem okoz. Mellesleg az enyém is csörög egy bizonyos fordulatszám tartományban. Pontos okát nem tudom.

Ja, ha nincs klímád (de szervó kormányod biztosan van), úgy Neked nem az 1840mm hosszú bordásszíjra van szükséged, hanem a rövidebbre, amit fejből nem tudok most megmondani, de talán az 1560mm hosszú. Ezt könnyen megmondják Neked egy közeli Bárdi-Unix-egyéb normálisabb autósboltban, csak vidd magaddal a forgalmit, mert a motorszám, alvázszám kell hozzá, illetve ki kell hangúlyozni, hogy nincs klíma benne és akkor pontosan megmondják, melyikre van szükséged. Sőt, mivel rövidebb kell, még olcsóbb is lesz, mint nekem volt.

A csörgés nálam amúgy teljesen üzemmeleg állapotban szokott hallatszani, hidegen indulás után nem.
« Utoljára szerkesztve: 2011.07.08 12:54:07 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19525 Dátum: 2011.07.08 13:08:23 »
Sztem ez nagyon durva ár.  :eek: Durván sok... Egy elem fényezése 15-20 ezer, anyag legyen 5 ezer.
Meg kell különböztetni a fusizós feketén, délután a fő meló utáni árakat és munkavégzést, az "üzemszerű" munkavégzéstől. Egy átlagos karosszériás 10rougóért szedi le kb feketén a lököst, akkor elviszi műanyagoshoz mondjuk 5rugó, meg lefényezteti 30ért, így feketén átlag helyen 45ezer, na most ha ez egy komolyabb infrastruktúrával rendelkező szerviz, és számlát is adnak, akkor gyorsan eljutunk a 70rugóig. 
Pontosan emiatt nem vinném márkaszervizbe fényeztetni a kocsimat!  :whistling: Ez lehúzás, de keményen ám! A márkaszerviz sem helyben fényez, azok is elviszik egy külsős fényezőhöz, de kérdem én, akkor ebben a szituban mi szükség van a márkaszerviz közbenjárására?  :szemez: Csak annyi, hogy 15% hasznot levesz, azt kész...

Ilyen esetben sokkal gazdaságosabb (változatlan műszaki színvonal mellett) egy jó fényezőhöz elvinni a kocsit direktbe, és ott megcsináltatni a hibát. Legalábbis én így fogom...  :yes:

Az más kérdés, hogy, mivel nem feryoonak kellett fizetni, végülis anyagilag Neki tök mindegy volt szerencsére.  :)

Az bitos hogy ha én lettem volna bal...sz akkor én se szervízbe vittem volna a kocsit hanem megcsináltatom valami jó maszek szerelővel.
Ez az Újhelyi szalon helyben fényez ez tuti. Több leszedett ajtót különböző műanyag elemet láttam ( köztük eghy másik toyota első és hátsó lökösét is ) ami a festőálványra (bakra) volt feltéve.Tehát ezek tényleg ott csinálnak mindent helyben.

danielf77

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 48
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19526 Dátum: 2011.07.08 13:12:19 »
A Honda szerviz nem valószínű, hogy tudja, hogy a Toyotákban mikor mit kell cserélni, így szerintem alaposan ellenőrizni kell. Most mondhatnék olyat, hogy egy 120.000km-t futott szíj már szarrá van repedezve és, ha nem ilyen repedezett, akkor ne cseréld, de amennyiben ezek ellenére mégis elszakadna, amit nem kívánok, úgy engem lehetne részben okolni, hogy miért mondtam azt, másrészt nekem is lelkiismeret furdalásom lenne miatta. Így én inkább azt mondom, hogy cseréld ki, 6000Ft-tól nem gondolom, hogy falnak rohan az ember, figyelembe véve az esetleges csere mellőzéséből adódó "katasztrófát".  ;)

A terhelés alatti csörgés ezzel nincs összefüggésben, ellenben vagy szívósor csörgésed van, vagy az ECU csöröghet (mindkettő típushiba), de ha ezzel együtt tudsz élni, akkor jó, mert különösebb hibát a kellemetlen csörgésen kívül nem okoz. Mellesleg az enyém is csörög egy bizonyos fordulatszám tartományban. Pontos okát nem tudom.

Ja, ha nincs klímád (de szervó kormányod biztosan van), úgy Neked nem az 1840mm hosszú bordásszíjra van szükséged, hanem a rövidebbre, amit fejből nem tudok most megmondani, de talán az 1560mm hosszú. Ezt könnyen megmondják Neked egy közeli Bárdi-Unix-egyéb normálisabb autósboltban, csak vidd magaddal a forgalmit, mert a motorszám, alvázszám kell hozzá, illetve ki kell hangúlyozni, hogy nincs klíma benne és akkor pontosan megmondják, melyikre van szükséged. Sőt, mivel rövidebb kell, még olcsóbb is lesz, mint nekem volt.

A csörgés nálam amúgy teljesen üzemmeleg állapotban szokott hallatszani, hidegen indulás után nem.

Közben kicsit utánagondolva, beugrott, hogy a szervízkönyvből kinéztem az akkori (105eKm) tennivalókat és rémlik is a bordásszíj csere. Azért, ha nem találok a hétvégén erre írásos bizonyítékot, akkor lecseréltetem a biztonság kedvéért. A csörgés nálam is üzemmelegen jön elő, + kell hozzá, hogy erőlködjön az autó 2000-2300 fordulat körül. Ezt leszámítva semmi gondom a géppel.
Toyota Corolla (Facelift)Hatchback 2001 | 1.4 VVT-i (E11)

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19527 Dátum: 2011.07.08 19:51:28 »
105.000km, vagy 6 év. én tavaly kb 66.000-nél cseréltem, mert szét volt repedezve a kora miatt.
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19528 Dátum: 2011.07.09 09:44:57 »
Hosszbordásszíj szakadása milyen "katasztrófát" tud okozni?

akibor000 (Robi)

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 16564
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19529 Dátum: 2011.07.09 09:47:02 »
nézd meg,h milyen alkatrészeket mozgat az a szij és meglátod,h milyen gondok várhatók,ha elszakad...szerintem klima,áramellátás(generátor),vizpumpa stb....
2005.12. Mazda5 TX Standard Diesel Power 110LE/310Nm


детские игрушки