Fenébe, nem emlékszem, hogy legutóbb cserélték e a bordásszíjat.. Akkor vettem az autót és honda szervizben csináltattam meg a 105000km-es szervizt.
Nincs az autóban légkondi (fapad verzió). Ebben az esetben is kell a bordás szíjat cserélni? Illetve, volt egy 2200-as fordulat körül emelkedőn vagy gyorsításnál jelentkező csörgés szerűség, amit a szerelő sehogy sem bírt előidézni. Ennek lehet ehhez köze? Abban reménykedem, hogy a szűrők elkoszolódása miatti keverékképzési gondok okozzák és most elmúlt ez a jelenség. Délután megyek az autóért akkor fog kiderülni mi a helyzet.
Kössz az infókat!
A Honda szerviz nem valószínű, hogy tudja, hogy a Toyotákban mikor mit kell cserélni, így szerintem alaposan ellenőrizni kell. Most mondhatnék olyat, hogy egy 120.000km-t futott szíj már szarrá van repedezve és, ha nem ilyen repedezett, akkor ne cseréld, de amennyiben ezek ellenére mégis elszakadna, amit nem kívánok, úgy engem lehetne részben okolni, hogy miért mondtam azt, másrészt nekem is lelkiismeret furdalásom lenne miatta. Így én inkább azt mondom, hogy cseréld ki, 6000Ft-tól nem gondolom, hogy falnak rohan az ember, figyelembe véve az esetleges csere mellőzéséből adódó "katasztrófát".
A terhelés alatti csörgés ezzel nincs összefüggésben, ellenben vagy szívósor csörgésed van, vagy az ECU csöröghet (mindkettő típushiba), de ha ezzel együtt tudsz élni, akkor jó, mert különösebb hibát a kellemetlen csörgésen kívül nem okoz. Mellesleg az enyém is csörög egy bizonyos fordulatszám tartományban. Pontos okát nem tudom.
Ja, ha nincs klímád (de szervó kormányod biztosan van), úgy Neked nem az 1840mm hosszú bordásszíjra van szükséged, hanem a rövidebbre, amit fejből nem tudok most megmondani, de talán az 1560mm hosszú. Ezt könnyen megmondják Neked egy közeli Bárdi-Unix-egyéb normálisabb autósboltban, csak vidd magaddal a forgalmit, mert a motorszám, alvázszám kell hozzá, illetve ki kell hangúlyozni, hogy nincs klíma benne és akkor pontosan megmondják, melyikre van szükséged. Sőt, mivel rövidebb kell, még olcsóbb is lesz, mint nekem volt.
A csörgés nálam amúgy teljesen üzemmeleg állapotban szokott hallatszani, hidegen indulás után nem.