A tárcsákat nem tette tönkre az elkopott fékbetét?
Szerencsére nem. Amúgy is csak egy betét kopott el vasig, de azt is időben (
![nagymosoly :D](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/03_nagymosoly.gif)
) kiszúrtam, úgyhogy nem lett belőle nagyobb baj.
Amúgy 10.800.- volt a hátsó betét-szett számlával, márkaszervizből.
141 ezer van benne és az első betéteken kívül még semmi nem volt cserélve.
Az nagyon meredek. Az első betétek általában 30-45 között, a hátsók 60 körül szoktak bírni. Mármint nem csak nálam, hanem a szervizes szerint úgy általában. A gyári tárcsákat 120-nál cseréltem, állítólag ez is átlag fölötti, általában 75-90 között repülnek a gyáriak.
-----------------------------
Más téma picit: motorcsere. Míg csinálta a szerelő az autómat, váltottunk pár szót a szomszéd emelőn pihenő Avensisről. 2.0 D4D, 126 lovas, motorcserére vár: elkezdte köpni a hűtőfolyadékot, rondán nézett ki. Állítólag ezek is hullnak, bár nem olyan ütemben, mint a 2.2-esek. Az 1.4-esből itt még nem volt motorcserés, az a legjobb Toyota dízel a szerelő szerint (is).
Benzinesek: az ismert és ezerszer kitárgyalt okok miatt a korai vvti-kből sokat kicseréltek, de állítólag semmi más különbség nincs egy régi és egy új motor között, csak a nívópálca. Egyszerűen több olajat kell bele tölteni, és kész. Akár a régi nívópálcásba is bele lehet tölteni 4.3 litert a gyári 3.8 helyett. Amelyik motoron nem jön ki hamar (mondjuk 60-70 ezerig) az olajevés, az bírni fogja sokáig. Lassan 200-nál tartok, nekem állítólag már nem kell aggódnom.