Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6018977 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19395 Dátum: 2011.06.16 22:59:05 »
(hogy miért drágább a csepnyi hátsó betét mint a nagy első az számomra nem logikus)
Talán, mert kevesebbet gyártanak belőle.
Két éve amikor vettem a Corit, akkor cseréltem a hátsókat. nememléxem pontosan de valami 9000 HUF voltak a hátsó betétek.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19396 Dátum: 2011.06.17 08:00:13 »
A tárcsákat nem tette tönkre az elkopott fékbetét?

Szerencsére nem. Amúgy is csak egy betét kopott el vasig, de azt is időben ( :D) kiszúrtam, úgyhogy nem lett belőle nagyobb baj.

Amúgy 10.800.- volt a hátsó betét-szett számlával, márkaszervizből.

141 ezer van benne és az első betéteken kívül még semmi nem volt cserélve.

Az nagyon meredek. Az első betétek általában 30-45 között, a hátsók 60 körül szoktak bírni. Mármint nem csak nálam, hanem a szervizes szerint úgy általában. A gyári tárcsákat 120-nál cseréltem, állítólag ez is átlag fölötti, általában 75-90 között repülnek a gyáriak.

-----------------------------

Más téma picit: motorcsere. Míg csinálta a szerelő az autómat, váltottunk pár szót a szomszéd emelőn pihenő Avensisről. 2.0 D4D, 126 lovas, motorcserére vár: elkezdte köpni a hűtőfolyadékot, rondán nézett ki. Állítólag ezek is hullnak, bár nem olyan ütemben, mint a 2.2-esek. Az 1.4-esből itt még nem volt motorcserés, az a legjobb Toyota dízel a szerelő szerint (is).

Benzinesek: az ismert és ezerszer kitárgyalt okok miatt a korai vvti-kből sokat kicseréltek, de állítólag semmi más különbség nincs egy régi és egy új motor között, csak a nívópálca. Egyszerűen több olajat kell bele tölteni, és kész. Akár a régi nívópálcásba is bele lehet tölteni 4.3 litert a gyári 3.8 helyett. Amelyik motoron nem jön ki hamar (mondjuk 60-70 ezerig) az olajevés, az bírni fogja sokáig. Lassan 200-nál tartok, nekem állítólag már nem kell aggódnom.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.17 08:09:05 írta Satriani »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19397 Dátum: 2011.06.17 09:00:55 »
Az 1.4-esből itt még nem volt motorcserés, az a legjobb Toyota dízel a szerelő szerint (is).
A mondatodra reagálva jelzem, hogy nekem itt Csabán pont ugyanezt mondták.  :yes:

4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19398 Dátum: 2011.06.17 09:15:52 »
(hogy miért drágább a csepnyi hátsó betét mint a nagy első az számomra nem logikus)
Talán, mert kevesebbet gyártanak belőle.
Két éve amikor vettem a Corit, akkor cseréltem a hátsókat. nememléxem pontosan de valami 9000 HUF voltak a hátsó betétek.
Én a Bardi központba voltam, mert utba esett, az olasz hátsó lett volna 9900,-Ft, a Textar amit vette 16500,-

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19399 Dátum: 2011.06.17 09:21:24 »
(hogy miért drágább a csepnyi hátsó betét mint a nagy első az számomra nem logikus)

Talán, mert kevesebbet gyártanak belőle.
Az én esetemben  nem stimmel, mert a hátsó jobban elkopott (minden gyári) mint az első. Ráadásul az első sokkal nagyobb és 14mm vastag, a hátsó alig 10mm vastag.
De lehet, hogy a sedannál alul van méretezve a hátsó fék? Az Aurisnak biztos könnyebb a hátolulja. De ez csak kosza elmélet. :hmmmm:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19400 Dátum: 2011.06.17 09:25:38 »
141 ezer van benne és az első betéteken kívül még semmi nem volt cserélve.

Az nagyon meredek. Az első betétek általában 30-45 között, a hátsók 60 körül szoktak bírni. Mármint nem csak nálam, hanem a szervizes szerint úgy általában. A gyári tárcsákat 120-nál cseréltem, állítólag ez is átlag fölötti, általában 75-90 között repülnek a gyáriak.

Főleg pályán ment az előző tulajdonosnál is, meg nálam is. Mostmár aktuális lesz mindennek a cseréje. Egyébként TZoli is azt mondta, hogy most lesz majd a 150 ezres szervíznél aktuális, és hozzá is fogom vinni.
Nekem még a Suzukinál azt mondta a szerelő, hogy nálam annyit kopott 40 ezer alatt a fék, mint másnál 15 ezer alatt.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19401 Dátum: 2011.06.17 10:44:04 »
De lehet, hogy a sedannál alul van méretezve a hátsó fék? Az Aurisnak biztos könnyebb a hátolulja. De ez csak kosza elmélet. :hmmmm:
Az. Az Aurisoknal is hamarabb elkopik a hatso betet/tarcsa mint az elsok. Fura, de igy van.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19402 Dátum: 2011.06.17 11:56:57 »
...6000 folott erosen elkezd csokkenni a motor ereje, az 1.4 pl. mar 170-nel nem akar 4.-ben tobbet menni, csak nagyon lassan...

Na, ezt kipróbáltam hétvégén. Negyedikben leforog a motor, óra szerint 180-nál. Nem is biztos, hogy olyan pontos az az excel.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19403 Dátum: 2011.06.17 12:00:26 »
...6000 folott erosen elkezd csokkenni a motor ereje, az 1.4 pl. mar 170-nel nem akar 4.-ben tobbet menni, csak nagyon lassan...

Na, ezt kipróbáltam hétvégén. Negyedikben leforog a motor, óra szerint 180-nál. Nem is biztos, hogy olyan pontos az az excel.

Az excelben elméleti értékek vannak, és csomó minden más a gyakorlatban, például hajtási veszteség stb.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19404 Dátum: 2011.06.17 12:25:37 »
Meg az a nyamvadt gumi-lapulás.  :ph34r:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19405 Dátum: 2011.06.17 13:05:02 »
...6000 folott erosen elkezd csokkenni a motor ereje, az 1.4 pl. mar 170-nel nem akar 4.-ben tobbet menni, csak nagyon lassan...

Na, ezt kipróbáltam hétvégén. Negyedikben leforog a motor, óra szerint 180-nál. Nem is biztos, hogy olyan pontos az az excel.
Igen, leforog, de ha 170-nel dobtal volna egy 5.-et, akkor hamarabb erted volna el a 180-at.  :excl:

170-ig jol gyorsul, utana mar erolkodes az egesz. Ha 165-170 korul tolod az 5.-et, akkor picivel jobban gyorsul a kocsi.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19406 Dátum: 2011.06.17 16:20:51 »
Meg az a nyamvadt gumi-lapulás.  :ph34r:

Bátran átírhatod  :hug:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

fonaktamas

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #19407 Dátum: 2011.06.24 13:41:50 »
Egy kis segítségre lenne szükségem, hátha nem egyedi eset. Kb 25000km-nél vettem észre, hogy a váltókar kicsit kotyogossá vált, a váltószoknyát felhúzva látni egy fehér leszorítógyûrût ami a váltóbot gömbfelületéhez csatlakozik felülrõl, nos nekem az a rész lötyög kb 1mm-t a fekete tartóban, amitõl a váltás erõszükséglete teljesen ingadozó és a váltás érzete is elég vacak lett. Szervízben elsõre zsíroszták, de az nem használt. Ha van valami ötletetek örömmel venném.


Üdv mindenkinek!

Paci által fent említett jelenség mutatkozik nálam is, de lekövetve a keresési eredményeket, megoldást nem találtam erre a problémára - valaki tudja hogyan lehet orvosolni ezt a hibát?
2003 Corolla Sedan 1.6 VVT-i

Hecsi-Tibi

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 61
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19408 Dátum: 2011.06.27 11:48:35 »
Érdeklődnék bont-e véletlenül valaki E101-es 1.6 Si-t ? Első lökhárító érdekelne...



[a csatolmányt egy admin törölte]
Today
Tomorrow
Toyota

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19409 Dátum: 2011.06.27 19:59:43 »
Ezt csak egy tegnapi spontán kép a gépről....


[a csatolmányt egy admin törölte]