Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6018968 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

musspici

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1755
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19380 Dátum: 2011.06.16 14:35:06 »
Akkor még éppen időben felhívta a figyelmedet arra, hogy nem érdemes ilyenekkel játszani. Nem véletlenül van a start-stopos autókban elég komoly elektronika és szerkezet erre.
3 hónapnyi heti 2-3 indítás az közel egy hónapnyi normál használat mellett indítást jelent. Ezt nem jelent semmi, csak egyszerűen közlöm.
Úgy egyébként hadd kérdezzem meg, hogy pontosan mennyi a napi/heti/havi "ajánlott" indítás szám? :surrender: Nem gondolhatod komolyan, amit írtál! :eek: Itt nem arról volt szó, hogy állandóan, ha a legkisebb lejtő lehetővé teszi leállítjuk a motort, hanem beláthatóan hosszabb várakozásokról. (piros lámpa, sorompó, dugó stb.) Ezekben az esetekben szerintem igenis gazdaságos leállítani a motort. :nonono:
musspici 242
Toyota Prius 4 PHV

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19381 Dátum: 2011.06.16 14:45:43 »
ne mentsd az autót, ennek bírnia kell. ha 20 szor inditod be 20szor kell mennie
;) Igen, valóban ez a beidegződés a Toyotákkal kapcsolatban, azért azt ne felejtsük el, hogy a Toyota is tömegmodell és az európai gyártással bizonyos gyengébb minőségű alkatrészek is beépítésre kerülhettek.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19382 Dátum: 2011.06.16 15:05:50 »
Úgy egyébként hadd kérdezzem meg, hogy pontosan mennyi a napi/heti/havi "ajánlott" indítás szám? :surrender: Nem gondolhatod komolyan, amit írtál! :eek: Itt nem arról volt szó, hogy állandóan, ha a legkisebb lejtő lehetővé teszi leállítjuk a motort, hanem beláthatóan hosszabb várakozásokról. (piros lámpa, sorompó, dugó stb.) Ezekben az esetekben szerintem igenis gazdaságos leállítani a motort. :nonono:

Nem mondtam, hogy van havi/heti stb ideális indítás szám. De azt mindenki beláthatja, hogy egy mérték felett az ideális felett van. Éppen bepi mondja mindig, ott nincs olyan forgalom mint Budapesten, tehát valószínűleg akkora dugok sem. A vasúti átjáró az más téma.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19383 Dátum: 2011.06.16 15:10:24 »
Eddig azt gondoltam, hogy a nyaralás alatt majd nem a fogyasztást veszem a fontossági sorrend élére, kicsit kiégetem a rendszert, de ezt az álláspontomat fölül fogom értékelni.  :innocent:

Én meg mivel nem járok minden nap autóval (munkába általában BKV, bár mondjuk tegnap is, és ma is autóval jöttem), ezért én amikor megyek igyekszem jólérezni magam ott. 100 kilométerenként 1 liter plusz, az egy tanknál mondjuk 5 liter plusz. hogy nem kell azon agyalni, hogy leállítsam, gurulni kell lassan stb. Nekem megér ennyit.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19384 Dátum: 2011.06.16 15:14:42 »
Úgy egyébként hadd kérdezzem meg, hogy pontosan mennyi a napi/heti/havi "ajánlott" indítás szám? :surrender: Nem gondolhatod komolyan, amit írtál! :eek: Itt nem arról volt szó, hogy állandóan, ha a legkisebb lejtő lehetővé teszi leállítjuk a motort, hanem beláthatóan hosszabb várakozásokról. (piros lámpa, sorompó, dugó stb.) Ezekben az esetekben szerintem igenis gazdaságos leállítani a motort. :nonono:

Nem mondtam, hogy van havi/heti stb ideális indítás szám. De azt mindenki beláthatja, hogy egy mérték felett az ideális felett van. Éppen bepi mondja mindig, ott nincs olyan forgalom mint Budapesten, tehát valószínűleg akkora dugok sem. A vasúti átjáró az más téma.

Igen, én a visszaszámlálókra hagyatkozom elsősorban. Ha 60 mp hosszú a piros, akkor leállítom. Persze egy Pesti dugóban nem tenném én sem, az halál a kocsinak, de, ahogy említettétek, a vasúti átjárók előtt, ahol tudom, hogy több percet kell várni, mire jön a sikuku és a hosszú pirosaknál leállítom.
Amúgy nem.  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19385 Dátum: 2011.06.16 15:18:09 »
Eddig azt gondoltam, hogy a nyaralás alatt majd nem a fogyasztást veszem a fontossági sorrend élére, kicsit kiégetem a rendszert, de ezt az álláspontomat fölül fogom értékelni.  :innocent:

Én meg mivel nem járok minden nap autóval (munkába általában BKV, bár mondjuk tegnap is, és ma is autóval jöttem), ezért én amikor megyek igyekszem jólérezni magam ott. 100 kilométerenként 1 liter plusz, az egy tanknál mondjuk 5 liter plusz. hogy nem kell azon agyalni, hogy leállítsam, gurulni kell lassan stb. Nekem megér ennyit.
Én ezt az oldalt is megértem és elfogadom, azonban nekem a pénzügyi beosztásomat/beosztásunkat a lakáshitel, autóhitel, ilyen-olyan költségek bekorlátozzák, ezért nekem számít az a tankonkénti 5 liter, az mifelénk egy fullos 32cm-es pizza ára, szóval, így spórolva az üzemanyagon még jól is lakok, nem kell mindig csak parizert, meg vajas kenyeret ennem (na, jó, amúgy sem...)  :D

Lényeg, hogy egymást az úton ne akadályozzuk, én is erre törekszem, s így minden tekintetben tiszta a lelkiismeretem, örötöt bódogtág van!  :hug: :winkiss:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19386 Dátum: 2011.06.16 16:24:28 »
Arra is gondoltam, hogy esetleg a piros lámpánál alkalmazott leállítások gyorsították-e fel a tönkremenetelt, de annyiszor azért nem használom ezt a módszert, ráadásul olyan régóta sem használom... mindegy, ezt úgyis meg kell csinálni, mert enélkül nem lehet beindítani a kocsit, csak betolva, de az, meg nem egészséges.  :innocent: (...és különben is, hogy néz az ki, hogy egy Corollát tolnak?????)

Egy Balatoni utazás soirán az M3 as autópálya leálló sávjában fesztegelt egy szegény opel astrás (lerobbant) kedves barátnőm melletem ült és meg is jegyeztem neki hogy ilyen egy toyotával nem történhet  :D erre nem telt el 20 perc szembe tréleren hoztak egy E12 es toyotát kedvesem erre azt mondta hogy de megtörténhet.Felvilágosítottam hogy biztos vezetői hiba és kifogyott a benzin  [rohog]

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19387 Dátum: 2011.06.16 16:51:28 »
Egy Balatoni utazás soirán az M3 as autópálya leálló sávjában fesztegelt egy szegény opel astrás (lerobbant) kedves barátnőm melletem ült és meg is jegyeztem neki hogy ilyen egy toyotával nem történhet  :D erre nem telt el 20 perc szembe tréleren hoztak egy E12 es toyotát kedvesem erre azt mondta hogy de megtörténhet.Felvilágosítottam hogy biztos vezetői hiba és kifogyott a benzin  [rohog]

Annak idején nekem is szóvá tette a párom, hogy a Suzukiban nincs elakadásjelző háromszög. Mondtam neki, hogy ebbe nem kell... Erre egyszercsak elszakadt a vezérműszíj, pedig időben volt cserélve, és sohasem spóroltam a szervízen. Szóval van ilyen,
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19388 Dátum: 2011.06.16 17:09:53 »
Igen valószínüleg erre mondják az hogy Murphy törvénye. :1eye:

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19389 Dátum: 2011.06.16 18:18:00 »
Új fékbetét-rekord: 120-nál volt utoljára cserélve a hátsó, most (~194e) kopott el. Mondjuk vasig...  :ph34r: A hangja vitt el a szervizbe. Elég szarul néz ki, alkalomadtán lekapom a fotót a telefonról mindenki okulására.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19390 Dátum: 2011.06.16 19:00:15 »
Új fékbetét-rekord: 120-nál volt utoljára cserélve a hátsó, most (~194e) kopott el. Mondjuk vasig...  :ph34r: A hangja vitt el a szervizbe. Elég szarul néz ki, alkalomadtán lekapom a fotót a telefonról mindenki okulására.

A tárcsákat nem tette tönkre az elkopott fékbetét?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19391 Dátum: 2011.06.16 19:44:15 »
Új fékbetét-rekord: 120-nál volt utoljára cserélve a hátsó, most (~194e) kopott el. Mondjuk vasig...  :ph34r: A hangja vitt el a szervizbe. Elég szarul néz ki, alkalomadtán lekapom a fotót a telefonról mindenki okulására.

Az enyém jobb lesz. 141 ezer van benne és az első betéteken kívül még semmi nem volt cserélve. Mondjuk most a nyáron komplett csere lesz  :D .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19392 Dátum: 2011.06.16 21:35:48 »
Nekem január óta kezdett -időnként- csikorogni az egyik fékem 75 ekm- elöször az elsőkre gyanakodtam, kicseréltettem a betéteket, de kiderült,hogy  még 8 mm-es ,vissza is fogom rakatni.
A ludas a jobb hátso volt, de ott se volt még hangvillánál 2-4mm-es volt,de tükrösre csiszolodott és az adta a hangot, meg egy kicsit berozsdásodott. A hátsó tárcsa  fel lett szabályozva most 8,85 mm-es és uj Textár betétet kapott. (hogy miért drágább a csepnyi hátsó betét mint a nagy első az számomra nem logikus)

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19393 Dátum: 2011.06.16 22:19:40 »
(hogy miért drágább a csepnyi hátsó betét mint a nagy első az számomra nem logikus)

Talán, mert kevesebbet gyártanak belőle.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19394 Dátum: 2011.06.16 22:58:27 »
Új fékbetét-rekord: 120-nál volt utoljára cserélve a hátsó, most (~194e) kopott el. Mondjuk vasig...  :ph34r: A hangja vitt el a szervizbe. Elég szarul néz ki, alkalomadtán lekapom a fotót a telefonról mindenki okulására.
Ez egesz jo  :yes:
Nekem most 81 ezer utan a hatso betetek meg felenel sem tartanak. Sztem en ezen a kocsin nem fogok beteteket csereltetni  ;)


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX