Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6018925 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19365 Dátum: 2011.06.12 21:03:20 »
Tegnapi nap folyamán elhoztam a kocsit az "autokozmetikából" a belső kárpi olyan lett mint ha ki lett volna cserélve egy sokkal sötétebb kárpitra.De az előző tulajnak köszönhetően ( hölgy) a szempilla smirál kb. fél centis nyomát a tetőkárpiton nem sikerült teljesen eltávolítani pedig még a gyerekek kézlenyomatai is eltüntek róla.A motortérmosás igazán nem látcik meg mert eddig is tiszta volt  :D

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19366 Dátum: 2011.06.16 08:48:23 »
Úgy néz ki, megdöglött (vagy legalábbis megdögleni készül) a gyújtáskapcsoló betét.
Már lebeszéltem a szervizzel (szokásomhoz híven a csabai A1 Toyota szerviz), hogy ma délben viszem, szétszedik, lokalizálják a hibát és, ha tényleg ez a gondja, akkor kapok 1 óra emésztési időt, mielőtt megrendeljük bele az alkatrészt, ugyanis ez nem létezik utángyártottban (tehát autósboltokban nem beszerezhető), csak eredeti gyáriban, ami 22.700 Ft +Áfa (br. 28.000 Ft).  :eek: (Mondjuk ez egy kicsit szíven ütött, mert a szintén gyári beszállító Aisin Asko komplett kuplung szettem került 3000 Ft-tal kevesebbe, ez, meg csak nem egy nagy valami, dehát, a japó elektronikák nem ócsók, ellenben nem is kell sokat cserélgetni.

Ja, a lényeg, a tünetek, amelyek a gyújtáskapcsoló betét meghibásodására utal: Az hiba meleg időben (napon hagyott, felhevült autó esetén) jelentkezett nálam, hogy amikor indítózni próbáltam, a gyújtás ráadását követően, a kulcsot tovább fordítva nem történt semmi. Azaz, ha a fordítás közben jó erősen megmozgattam a kulcsot, akkor indított, de a hagyományos mozdulattal nem. Ezért úgy gondoltam, hogy mielőtt tönkreteszem a kulcsot és/vagy a helyét a sok rángatással, inkább kicseréltetem újra.

A szerelő azt mondta, hogy ez egy kis műanyag doboz, amiben érintkezők vannak. Ezek a kulcs elfordítására zárnak össze, működtetve ezzel az önindítót. Bizonyos idő után és főleg a meleg hatására ez a műanyag doboz tud pont annyit deformálódni, hogy a benne lévő érintkezőknél kontakt hiba lép fel bojkottálva ezzel az indítást. Nálam is ez lehet a helyzet.

Az érdekes az, hogy mindez előzetes jel nélkül jött elő. Tegnap feleségem a munkahelyéről indult volna haza (szomszéd városból), mire káromkodva hív, hogy nem indul a kocsi. Mondom, olyan nincs... béna vagy! Nem vette a lapot, s végül a főnököm céges kocsijával gurultam át hozzá. Nekem az első érintésemre beindult (tudja az autó, hogy ki nyúl hozzá: aki mindig simogatja...). Aztán, mikor a feleségem próbálta megint, akkor nem indult. Ekkor én megmozgattam a kulcsot, és ismét indult. Ezután jött a telefon a szerelővel...

Talán bontóból is beszerezhető olcsóbban, de arra mi a garancia, hogy kb tízezer Ft-ért mindig megbízhatóan fog működni? Ráadásul ez egy relatíve sokat használt alkatrész és úgy gondolom, hogy kuplungból sem illik használtat beletenni a kocsiba, hát, számomra a gyújtáskapcsoló betétből sem.

Legkésőbb szombaton kész lesz... ::)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19367 Dátum: 2011.06.16 09:04:49 »
Bepi mennyi kilométer van az autódban? Nálunk a marutinál volt hasonló olyan 190 ezer km magasságában.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19368 Dátum: 2011.06.16 09:07:46 »
Bepi: részvétem.  :no:
mondi: ne idegelj, 190 ezer van a Corimban.  :clap:
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19369 Dátum: 2011.06.16 09:09:21 »
Oké, a marutiban nyilván nem olyan minőségű cuccok voltam, mint a Toyotában. No meg az az autó aztán kapott mindent (törésen kívül), amit egy autó kaphat.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19370 Dátum: 2011.06.16 09:22:12 »
Bepi mennyi kilométer van az autódban? Nálunk a marutinál volt hasonló olyan 190 ezer km magasságában.
135.000km
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19371 Dátum: 2011.06.16 09:23:31 »
Bepi: részvétem.  :no:
mondi: ne idegelj, 190 ezer van a Corimban.  :clap:
A "poén", hogy ma reggel próbáltam indítani, és pöccre, ahogy a nagy könyvben meg van írva indult. Viszont ha a napon állva felforrósodik a mindenség, akkor rakoncátlankodik. Nemsokáig...  ::) ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19372 Dátum: 2011.06.16 09:32:34 »
úgy tudom e11 corikat nem érinti a gyújtáskapcs. gond csak a miénket..érdekes.. :hmmmm:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19373 Dátum: 2011.06.16 09:41:11 »
Arra is gondoltam, hogy esetleg a piros lámpánál alkalmazott leállítások gyorsították-e fel a tönkremenetelt, de annyiszor azért nem használom ezt a módszert, ráadásul olyan régóta sem használom... mindegy, ezt úgyis meg kell csinálni, mert enélkül nem lehet beindítani a kocsit, csak betolva, de az, meg nem egészséges.  :innocent: (...és különben is, hogy néz az ki, hogy egy Corollát tolnak?????)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19374 Dátum: 2011.06.16 09:44:59 »
Arra is gondoltam, hogy esetleg a piros lámpánál alkalmazott leállítások gyorsították-e fel a tönkremenetelt

Nincs több kérdésem... Nem vágom ez miért jó. Pont itt jön ki, hogy amit ott megspórolsz benzinen annak többszörösét beletolod máshol. Egyébként még Budapesten is ritkán van olyan hosszú lámpa (1-2 percnél hosszabb) hogy megérje leállítani...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19375 Dátum: 2011.06.16 09:54:52 »
mondi, azért ne ringasd magad falsch következtetésbe: az autóm 10,5 éves! Megeszem a kalapom, ha az utóbbi 2-3 hónapon keresztüli heti 2-3db leállítás-indítás pluszban tönkreteszi az gyújtáskapcsoló betétet. Remélem, Te is érzékeled a "felesleges" indítgatások elhanyagolható mennyiségét az autó korához képest...  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19376 Dátum: 2011.06.16 10:14:41 »
Akkor még éppen időben felhívta a figyelmedet arra, hogy nem érdemes ilyenekkel játszani. Nem véletlenül van a start-stopos autókban elég komoly elektronika és szerkezet erre.
3 hónapnyi heti 2-3 indítás az közel egy hónapnyi normál használat mellett indítást jelent. Ezt nem jelent semmi, csak egyszerűen közlöm.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19377 Dátum: 2011.06.16 11:05:16 »
Akkor még éppen időben felhívta a figyelmedet arra, hogy nem érdemes ilyenekkel játszani. Nem véletlenül van a start-stopos autókban elég komoly elektronika és szerkezet erre.
3 hónapnyi heti 2-3 indítás az közel egy hónapnyi normál használat mellett indítást jelent. Ezt nem jelent semmi, csak egyszerűen közlöm.
Igen, el kell ismerni, hogy - valószínűleg - az én esetemben ez nem járható út a fogyasztáscsökkentés irányába. Valószínűleg, mivel eleve nem ilyen indítgatásra tervezték, ez kívül esik már a rendeltetés szerű használaton, amit nem is tolerál az alkatrész, vagy egész egyszerűen már amúgy is a végét járta, és a meleg, illetve a több indítgatás összeadódva kinyírták.  :yes:
Sebaj, akkor tovább gyúrunk a vezetési stíluson még, hogy behozzam a leállítgatás nélkül elégetett felesleges üzemanyag költségét...  :D :hug:

Eddig azt gondoltam, hogy a nyaralás alatt majd nem a fogyasztást veszem a fontossági sorrend élére, kicsit kiégetem a rendszert, de ezt az álláspontomat fölül fogom értékelni.  :innocent:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19378 Dátum: 2011.06.16 11:34:45 »
Arra is gondoltam, hogy esetleg a piros lámpánál alkalmazott leállítások gyorsították-e fel a tönkremenetelt

Nincs több kérdésem... Nem vágom ez miért jó. Pont itt jön ki, hogy amit ott megspórolsz benzinen annak többszörösét beletolod máshol. Egyébként még Budapesten is ritkán van olyan hosszú lámpa (1-2 percnél hosszabb) hogy megérje leállítani...

tegnap 2*4km-t mentem a du 5 órai óbudán és legalább 5-6szor állitottam le a motort mert akkora dugó volt.  :devil:
ha előttem 200m-re látom h engedik le a hév sorompot már lövöm is ki a motort :surrender:
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19379 Dátum: 2011.06.16 11:37:48 »
Valószínűleg, mivel eleve nem ilyen indítgatásra tervezték, ez kívül esik már a rendeltetés szerű használaton, amit nem is tolerál az alkatrész, vagy egész egyszerűen már amúgy is a végét járta, és a meleg, illetve a több indítgatás összeadódva kinyírták.  :yes:
Sebaj, akkor tovább gyúrunk a vezetési stíluson még, hogy behozzam a leállítgatás nélkül elégetett felesleges üzemanyag költségét...  :D :hug:
Eddig azt gondoltam, hogy a nyaralás alatt majd nem a fogyasztást veszem a fontossági sorrend élére, kicsit kiégetem a rendszert, de ezt az álláspontomat fölül fogom értékelni.  :innocent:

ne mentsd az autót, ennek bírnia kell. ha 20 szor inditod be 20szor kell mennie
ez egy tervezési hiba a toyota részéről.
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002