Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6018950 alkalommal)

0 Felhasználó és 17 vendég van a témában

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19320 Dátum: 2011.06.03 08:39:36 »
Ha valakit érdekel a C150-es váltó áttételei és az azzal elméletileg* elérhető sebességek akkor nézze meg ezt az excel táblát
Köszönjük!  ;)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19321 Dátum: 2011.06.03 09:07:10 »
De ráérsz...

Tartott kb 10-12 percig az egész  ::) . Meg ez már érdekelt korábban is, és ismertem is a linkelt Suzukis táblát, de most volt kedvem beletolni a Toyota áttételeket.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19322 Dátum: 2011.06.03 09:09:46 »
Jol van, csak viccelek. Amugy jo lett a dolog. En egyedul a gumi lapulasaban erzek nemi bizonytalansagot. Honnan tudom, hogy 15 mm vagy csak 10? Sehonnan, ez teszi elegge pontatlanna sajnos az egeszet. Nah, meg az, hogy hiaba azonosak a gumikon a szamok, azert kulonbozik a meretuk.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19323 Dátum: 2011.06.03 09:12:15 »
Jol van, csak viccelek. Amugy jo lett a dolog. En egyedul a gumi lapulasaban erzek nemi bizonytalansagot. Honnan tudom, hogy 15 mm vagy csak 10? Sehonnan, ez teszi elegge pontatlanna sajnos az egeszet. Nah, meg az, hogy hiaba azonosak a gumikon a szamok, azert kulonbozik a meretuk.

Persze, ebben abszolút igazad van. De mindez csak játék. Én erdetileg nem is akartam volna a gumi lapulását beleszámolni, de a Suzukis táblában benne volt, így nem hagytam ki. De tetszés szerint átírható :sorcerer: .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19324 Dátum: 2011.06.03 11:50:01 »
Faja lett. Annyit módosítottam rajta, hogy beleírtam a 6500-as fordulathoz tartozó sebességeket. Ebből kiderül, amit mindig is sejtettem, csak sosem próbáltam ki: már negyedikben is el lehet érni a gyári végsebességet.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19325 Dátum: 2011.06.03 11:53:55 »
Faja lett. Annyit módosítottam rajta, hogy beleírtam a 6500-as fordulathoz tartozó sebességeket. Ebből kiderül, amit mindig is sejtettem, csak sosem próbáltam ki: már negyedikben is el lehet érni a gyári végsebességet.

Még néhány dolgot fogok rajta módosítani, például, hogy a gumiméret átírásával az alsó táblázat és a grafikon is változon, illetve beleteszek még néhány további váltótipust is. Illetve jó lenne bejelölni azt, hogy hol van a motor nyomaték és teljesítménycsúcsa, ezt majd megkeresem.

Végsebesség, igen ez sok japán autónál így van. Sőt a régi Suzuki swiftben csak 4-ben lehetett elérni, mert az 5 olyan hosszú volt, hogy azt nem bírta végigforogni.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19326 Dátum: 2011.06.03 12:13:40 »
Csúcsok: 130Nm@4400 ill. 97LE@6000, ha jól emlékszem.
« Utoljára szerkesztve: 2011.06.03 12:16:22 írta Satriani »

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19327 Dátum: 2011.06.03 13:14:39 »
Végsebesség, igen ez sok japán autónál így van. Sőt a régi Suzuki swiftben csak 4-ben lehetett elérni, mert az 5 olyan hosszú volt, hogy azt nem bírta végigforogni.
A VVTi nem olyan, mint amit mondasz, ez 5.-ben eri el a vegsebesseget. Meghozza azert, mert 6000 folott erosen elkezd csokkenni a motor ereje, az 1.4 pl. mar 170-nel nem akar 4.-ben tobbet menni, csak nagyon lassan, 5.-ben meg siman viszi a 180-at is.

Attol fugg ez egyebkent, hogy mennyire hosszu az 5. fokozat, illetve, hogy mikor adja le a motor a maximalis teljesitmenyet. A Hondankban hosszu az 5. fokozat, plusz magas fordulaton is adja le a teljesitmenyt, ezert ott valoban a 4. az, amiben a legtobbet megy a kocsi. Meghozza olyannyira hosszu az 5., hogy ha tiltasig vinne a kocsi, akkor 250 felett lenne 5.-ben a vegsebessege. Ezt hivjak hosszu, takarekos valtonak.

Az 5. generacios 1,5 Civic valtoja (S20) mar olyasmi, mint a VVTi Toyotake, hogy 5.-ben eri el a kocsi a vegsebesseget.

A hosszu valto elonye, hogy az autopalyan halkabb, takarekosabb a haladas, azonban sajnos minden emelkedon vissza kell kapcsolni, illetve mikor gyorsitani szeretnel. Nalunk is ez a baj a Civic-kel, hogy nagyon hosszu az 5. fokozat, a motor meg 5000-res fordulattol kezd el huzni. A VVTi tobbet eszik a palyan, meg jobban is bog a motorja, cserebe ha nem jonnek ki elem 100-zal, akkor a teljes M7-es tavot 5.-ben meg lehet tenni valtogatasok nelkul.

Az idealis az lenne, ha az en valtomhoz hozza adnanak meg egy 6. fokozatot, ami olyasmi lenne, mint a Honda 5. fokozata, kimelo, takarekos uzemmod. Sajnos a G6-tal is az a baj, hoy hiaba 6 sebesseges, nem erek el vele az autopalyan sokat, mert az 5 fokozatot 6-ra osztottak csak fel, olyasmi a 6. fokozata, mint nalam az 5. Gyorsulaskor jo, de mikor takarekos mennek, nagy sebesseggel, akkor meg annak a 6. is tul rovid lenne.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19328 Dátum: 2011.06.05 18:46:14 »
HAd kérdezzem már meg kedves fórumtársak közül rendelkezik e valaki olyan toyotával amelyiken van satuna légterelő (az ablak tetején lévő kis műanyag elemre gondolok) és hogy mi vele a tapasztalat megéri e az árát?? válaszotokat előre is köszönöm.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19329 Dátum: 2011.06.05 18:52:58 »
Az enyémen Heko van és jó.  :)
         

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19330 Dátum: 2011.06.05 18:57:53 »
Az enyémen Heko van és jó.  :)

Ez egy lényegretörő válasz volt.De miben érzed az előnyét? és megéri azt a kb 8000 Ft árát?

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19331 Dátum: 2011.06.05 19:03:37 »
Az enyémre ötezer volt 3 éve (sztem Trotter még most is lehet, hogy tud "okosban" szerezni, tőle szerváltam apum Corsájára is). És naná, mint légterelő nagyon megéri az árát. Úgy hallottam anno, hogy a Szatuna jobb minőség, de hogy miben, ezt nem tudom. Én állandóan hasznát veszem a légterelőnek. Lehúzhatom az ablakot résnyire és nem vág be a menetszél (utálok full felhúzott ablakkal közlekedni), esőben is lehúzhatod, nem párásodik a kocsi és nem ver be az eső. Most nyáron pedig jó résnyire lehúzva hagyhatom a céges parkolóban (zárt amúgy) az ablakokat, nem lesz annyira dögmeleg benne (na jó de, cserébe valamennyit szellőzik a kocsi :D ). Szóval nekem légterelő rulez (márkától függetlenül).  :punk:

         

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19332 Dátum: 2011.06.05 19:19:29 »
Mert most 3-om dolgon filózok: 1; légterelőt veszek
                                              2; lefóliáztatom a kocsit (tudom hogy elől nem lehet de sebaj )
                                              3; legkésőbb léire vennem kel  gumiszőnyeget is a kocsiba mert a gyári elkopott.

Kleingy köszönöm válaszod és a mellékelt képeket.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19333 Dátum: 2011.06.05 19:26:18 »
A légterelő olyan olcsó, hogy azon sztem nincs mit filózni. A fenti sorrendben csináld meg, amin filózol! ;) (Bár én nem rakatnék fel előre fóliát, a városunkban ötezer forinttal "honorálják".)
         

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19334 Dátum: 2011.06.05 19:38:22 »
Lehet igazad van ilyen sorrendben fogom.
Majd a fóliát kimagyarázom valahogy  :D :D