Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 5988947 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19290 Dátum: 2011.05.31 12:42:59 »
Persze, azert van a muszerfalon a piros mezo. Ha abba jaratod a motort, az art neki, ha alatta, akkor no problemo. Az mar mas kerdes, hogy emiatt sok kocsi nem is enged a pirosba bemenni, mert mar a szelen fuel cut-off van.

Termeszetesen a hidegen porgetes az ordogtol valo, de egy meleg motornak nem "art".

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19291 Dátum: 2011.05.31 12:51:22 »
6000 azért még távolról sem piros mező.

Egyébként nem muszáj pörgetni ezeket a motorokat sem. Előfordul, hogy hetekig csak sztrádán megyek 3000 fölé, városban általában nyugi van. A VVTi egyik nagy erénye, hogy szinte alapjárattól terhelhető; az utcámban 40-es korlátozás van, ötödikben szoktam végiggurulni rajta. De ha "versenyzünk", és egy gyengébb autó lehagy, miközben 3000-nél felváltottuk, az nem az autó hibája.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19292 Dátum: 2011.05.31 12:56:56 »
Hát, én, meg kezdem mostmár szinte mindig úgy használni az autót, mintha hibrid lenne és lassításkor, illetve fékezés közben visszatöltöm az energiát az akksikba  :D Nálam a 3000 is csak akkor fordul elő, ha előzök, jellemzően max 2-2500-nál elváltok fölfelé, míg visszafelé csak alapjáratot elérve váltogatok... Talán egy 250Ft-os benzinárnál kevésbé érdekelne a spórolás, de, az az igazság, hogy mintha elkapott volna egy egész kicsit ez a fogyasztás orientált közlekedés... ja, meg a 30.000-es csekk, amit éppen tegnap kaptam meg a húsvéti gyorshajtásomért...  :ph34r: :censored: Mondhatom, számomra határozottan visszatartó szerepe van a száguldásban...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19293 Dátum: 2011.05.31 13:05:19 »
Az mondjuk engem sem érdekel hogy ha elértem a kívánt sebességet, mekkora a fordulat, inkább azt az intervallumot kell nézni, amíg eléred azt a sebit. Biztos van egy ideális tartomány ahol megvan a megfelelő kompromisszum a dinamikus gyorsítás és üzemanyagtakarékosság között.
Pályán én is érzem, hogy 110 felett (3000RPM) megjön a kedve és ott figyelni kell, mert relatíve hamar jön a 140.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19294 Dátum: 2011.05.31 13:15:32 »
Szerintem nem tesz jot a motornak, ha valaki allandoan 1000-2000 kozott hasznalja a kocsit, mert nagyon terhelodik a motor. Nem olyan eros akkor a kenes, sot a motor ontisztulasa sem megy kelloen vegbe. Igy lehet elerni 20 masodperces 0-100 intervallumot.

Abban sem vagyok biztos, hogy kevesebbet fogyaszt a motor akkor, ha nem huzatom ki 3000-ig, csak 2000-ig.

Szerintem az arany kozeput a legjobb, mikor a motor sik uton 2500-3500 kozott forog terhelestol es sebessegtol fuggoen. Az sem jo, ha allandoan 5000 folott van jaratva, ahogyan az sem, ha 2000 alatt porog mindig a vas, plane terhelten.

Arrol nem is beszelve, hogy gyulolom az olyan embereket, akik egy lampanal fel perc alatt erik el az 50-et es ezzel fenntartanak, csak mert nekik 2000 korul el kell valtogatni. Dieselt kell venni, ha ennyire fontos a fogyasztas, meg ha nincsen kedve forgatnia az embernek a motort. Nem baj az, ha ezek a vezetore jellemzo tulajdonsagok, csak akkor nem kell a kis kobcentis, porgos benzinest eroltetni...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19295 Dátum: 2011.05.31 13:36:39 »
Abban sem vagyok biztos, hogy kevesebbet fogyaszt a motor akkor, ha nem huzatom ki 3000-ig, csak 2000-ig.
Ez több tényezőtől is függ. Pl, ha emelkedőn gyorsítasz, akkor oké, egyértelműen jobb a 3000 (vagy szükség esetén még magasabb fordulat), azonban sík úton, netán lejtőn még sok is a 2000 is, felesleges pazarlás, ha csak az üzemanyagofogyasztást vesszük alapul és olyan szempontokat kizárunk, hogy sietünk-e, milyen a sofőr vérmérséklete, alapból érdekel-e 1 literes átlagfogyasztás többlet, stb...  :flowers: Biztos vagyok benne, hogy, ha én is a BP-i forgalomban autókáznék nap, mint nap, nem tudnék ebben a tempóban sokáig az úton maradni, ezért nem is így vezetnék, de itt felénk ez úgy belefér, hogy közben senkit nem tartok fel. Egyszerűen azért, mert van több sáv a közlekedésre, én mindig a külsőben megyek (kivéve, ha balra akarok kanyarodni) és a leglényegesebb, hogy itt Bcsabán nagyságrendekkel nyugodtabbak az emberek a közlekedést tekintve, mint felétek. Itt ez belefér, de, ha a dinamikus tempóddal lejönnél ide, akkor az itteni emberek dudálnának Rád, meg szólnának be (képletesen értsd), hogy "hülye vagy, ba..meg?! Hova a fa..omba' rohansz??!!"
Ezért vezetek én is így, ahogy, mert ez itt belefér.

Szerintem az arany kozeput a legjobb, mikor a motor sik uton 2500-3500 kozott forog terhelestol es sebessegtol fuggoen. Az sem jo, ha allandoan 5000 folott van jaratva, ahogyan az sem, ha 2000 alatt porog mindig a vas, plane terhelten.
Az én tapasztalatom, pedig az, hogy értelmetlen még 2500-ig is "elforgatni", ha ráérősen, amolyan poroszkálós tempóban mész. Viszonylag rövidek az áttételei a váltónak, így alacsony fordulatról is könnyedén gyorsít, még, akár 1300-1400-ról is. Persze itt nem az előzésekről van szó, hanem, pl, amikor egy útfelbontás miatti 40-es korlátozásról visszaenged gyorsítani 60-ra a tábla, akkor ezt a műveletet lazán megteheted 4.-ben, tök fölösleges ehhez visszakapcsolni. Mégegyszer: ennek csak akkor van értelme így csinálni, ha sík úton, vagy lejtőn, ráérősen meg az ember. Én 50-nél már kapcsolom az 5.-et és 3,7-3,9-es pillanatnyi fogyasztási adat mellett tartom is, max. 55-60-ig gyorsítok finoman. Nem erőlködik a motor, higyjétek el. Ahogy satriani is mondja, ez a lényege a vvt-i-nek.  :yes: Ettől zseniális kis motor.

Arrol nem is beszelve, hogy gyulolom az olyan embereket, akik egy lampanal fel perc alatt erik el az 50-et es ezzel fenntartanak, csak mert nekik 2000 korul el kell valtogatni. Dieselt kell venni, ha ennyire fontos a fogyasztas, meg ha nincsen kedve forgatnia az embernek a motort. Nem baj az, ha ezek a vezetore jellemzo tulajdonsagok, csak akkor nem kell a kis kobcentis, porgos benzinest eroltetni...
Ebben igazad van, aki ok nélkül feltartja a forgalmat, az simán megérdemelne egy bazookát a fejébe, ellenben, ha biztosítja számodra a zavartalan előzés, kikerülés, stb. lehetőségét, akkor nincs okod Őt lehülyézni, gyűlölni.  :flowers:

Viszont télen, nagyobb hidegekben éppen ellenkezőleg használtam a kocsit pont a motor védelme érdekében: Indulás után jéghideg motorral is tartottam minden fokozatban a 2000-es fordulatot. Ez se nem túl alacsony, se nem károsan magas a hideg motornak, viszont cserébe pár perc haladás után üzemi hőmérsékleten dolgozik a motor.  :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19296 Dátum: 2011.05.31 13:50:03 »
Barna, szívemből szóltál  :clap: .
De múltkor le lettem oltva, amikor azt mondtam valakinek, hogy a tartósan alacsony (2000 alatti) fordulat rossz a motornak.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19297 Dátum: 2011.05.31 13:56:18 »
4-5-6000?!  :eek: Nálam kb múlt nyár végén volt utoljára ilyen tartományban a mutató...  :whistling:

Én pl ha pályán megyek 130-140 körül akkor folyamatosan 4000 körül/felett van a mutató. Nem tudom miért gondoljátok, hogy a magas fordulatszám az ördögtől való. Ezek ilyen motorok, pörgetni kell és kész.
A múltkor is autópályafelhajtón el kellett tolni kb 5000-ig, hogy beférjek a sorba. Ez ilyen dolog, nincs ezzel baj.
Nem gondolom, dehogy is! Pályán tök más a szitu, hiszen ott a nagy tempó miatt óhatatlanul pörög a motor. Persze, pörgetni kell, ha valami miatt sietősebbre kell venni egy előzést. Ezzel nincs gond, tiszta sor. Csak, amikor ráérősen kényelmesen megy az ember, akkor nem szükséges elforgatni 2500 fölé.  ;)

Az előzés és a sima normál haladás, az két különböző dolog fordulatszám szempontjából, ne keverjük össze, mert, akkor elbeszélünk egymás mellett...  :hug:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19298 Dátum: 2011.05.31 14:56:50 »
4-5-6000?!  :eek: Nálam kb múlt nyár végén volt utoljára ilyen tartományban a mutató...  :whistling:

Én pl ha pályán megyek 130-140 körül akkor folyamatosan 4000 körül/felett van a mutató. Nem tudom miért gondoljátok, hogy a magas fordulatszám az ördögtől való. Ezek ilyen motorok, pörgetni kell és kész.
A múltkor is autópályafelhajtón el kellett tolni kb 5000-ig, hogy beférjek a sorba. Ez ilyen dolog, nincs ezzel baj.
Nem gondolom, dehogy is! Pályán tök más a szitu, hiszen ott a nagy tempó miatt óhatatlanul pörög a motor. Persze, pörgetni kell, ha valami miatt sietősebbre kell venni egy előzést. Ezzel nincs gond, tiszta sor. Csak, amikor ráérősen kényelmesen megy az ember, akkor nem szükséges elforgatni 2500 fölé.  ;)

Az előzés és a sima normál haladás, az két különböző dolog fordulatszám szempontjából, ne keverjük össze, mert, akkor elbeszélünk egymás mellett...  :hug:
Meg van egy másik szempont is: Egyre gazdagabbak a magyarok ... egyre többször szorulok be nagy bömci, neaggyisten Ferrari közé  :D Azok a dögök meg 10m alatt gyorsulnak 70-re. Aztán van az a forgalmi szitu, amikor örülsz hogy találsz egy lyukat és besorolsz a hungárián a belső sávban, de csak két lámpa múlva fordulsz le balra.
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19299 Dátum: 2011.05.31 17:41:32 »

Valaki cserélt már ülést az e12-es Corollában? Van erről tapasztalat, melyik másik Toyotáé fér be viszonylag jól? Valami fűtött, kényelmes, deréktámaszos, esetleg motorosan állítható ülésre gondolok.

havernek cseréltük ki az  bal elsö ülését , jo nagy szpás volt.
mivel egy bontott ugyanolyan ülést vettünk, viszont a sín mégis 4 cmrel rövidebb volt, igy egy az egyben nem lehetett cserélni :wacko:

sint átrakni nem lehetett , mert minden alkatrésze szegecselve van, nem csavarozva, igy a kárpitot, szivacsot cseréltük fel a két ülésen
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19300 Dátum: 2011.05.31 19:24:55 »
Az én tapasztalatom, pedig az, hogy értelmetlen még 2500-ig is "elforgatni", ha ráérősen, amolyan poroszkálós tempóban mész. Viszonylag rövidek az áttételei a váltónak, így alacsony fordulatról is könnyedén gyorsít, még, akár 1300-1400-ról is. Persze itt nem az előzésekről van szó, hanem, pl, amikor egy útfelbontás miatti 40-es korlátozásról visszaenged gyorsítani 60-ra a tábla, akkor ezt a műveletet lazán megteheted 4.-ben, tök fölösleges ehhez visszakapcsolni. Mégegyszer: ennek csak akkor van értelme így csinálni, ha sík úton, vagy lejtőn, ráérősen meg az ember. Én 50-nél már kapcsolom az 5.-et és 3,7-3,9-es pillanatnyi fogyasztási adat mellett tartom is, max. 55-60-ig gyorsítok finoman. Nem erőlködik a motor, higyjétek el. Ahogy satriani is mondja, ez a lényege a vvt-i-nek.  :yes: Ettől zseniális kis motor.
Teljes mértékben egyet értek veled Bepi! Én is egy kisvárosban és Szegeden vezetek, illetve a két város között nap mint nap ingázok. Munkába nem megyek sietősen, haza felé meg fáradtan (stand by állapotban) meg már nem vagánykodik az ember, hanem csak szép nyugodtan hazavezeti a vasat. Városban 50-nél én is tolom az 5-öst simán. Egyenesen haladni, illetve enyhén gyorsítani lazán lehet ebben a fokozatban egy 1,6-ossal.
Ezt a gyorsulás dolgot meg csak azért hoztam fel, mert most érezhetően valami gond van a géppel, szóval napokon belül el fogok menni az autósámánhoz, egy rontáslevételre :)  Köszönöm a sok hozzászólást a témához így utólag is!   (remélem azért nincs nagy baja az autómnak)
Ja és természetesen ez a 20 mp-es 0-100-as mérés sík úton, szélcsendben történt, nem volt a kocsi után utánfutó, és nem volt 4 zsák cement a csomagtartóban! :)
« Utoljára szerkesztve: 2011.05.31 19:44:08 írta kismozso »

Yocee

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 571
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19301 Dátum: 2011.05.31 19:44:16 »
Köszi a választ!

Közben rájöttem, hogy a 3 ajtósság miatt, dönteni is kell tudni az üléseket, így marad az üléstuning. Bár örültem volna valami klassz fotelnek, mert nagyon fáj a derekam szegény autóban. (mondjuk a suzukiban is fájt, egyedül egy A8 Audiban éreztem elöl eddig, hogy most jóóóó).

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19302 Dátum: 2011.05.31 19:54:33 »
én még nem ültem olyan autoban amiben 1 ora után nem fájt a derekam............ söt az elmult pár hétben egyre rosszabb :wacko:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19303 Dátum: 2011.05.31 20:00:32 »
El kell menni egy jó masszázsra, az nagyon jó a hátnak. Haveromnak is fáj a dereka, ő egy kispárnát tesz a derekához az üléshez, úgy egészen jól bírja a hátfájást. Mióta VTi ülése van a Civic-be, azóta nem fáj a háta.  :D  Azóta csak a veséje akar az úthibákon leszakadni, de fülig ér a szája.

Amúgy tényleg ritka a jó ülés, talán a Hondánké, meg az E12-jé eddig még a legjobb nekem. Az E11 nem igazán jön be, meg az Opelek ülését sem szerettem, mert hasonlóan kemény és fapados volt.

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19304 Dátum: 2011.05.31 20:33:07 »
nekem a stressz miatt fáj..... ott üt ki :censored:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)