Abban sem vagyok biztos, hogy kevesebbet fogyaszt a motor akkor, ha nem huzatom ki 3000-ig, csak 2000-ig.
Ez több tényezőtől is függ. Pl, ha emelkedőn gyorsítasz, akkor oké, egyértelműen jobb a 3000 (vagy szükség esetén még magasabb fordulat), azonban sík úton, netán lejtőn még sok is a 2000 is, felesleges pazarlás, ha csak az üzemanyagofogyasztást vesszük alapul és olyan szempontokat kizárunk, hogy sietünk-e, milyen a sofőr vérmérséklete, alapból érdekel-e 1 literes átlagfogyasztás többlet, stb...
![flowers :flowers:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/flowers.gif)
Biztos vagyok benne, hogy, ha én is a BP-i forgalomban autókáznék nap, mint nap, nem tudnék ebben a tempóban sokáig az úton maradni, ezért nem is így vezetnék, de itt felénk ez úgy belefér, hogy közben senkit nem tartok fel. Egyszerűen azért, mert van több sáv a közlekedésre, én mindig a külsőben megyek (kivéve, ha balra akarok kanyarodni) és a leglényegesebb, hogy itt Bcsabán nagyságrendekkel nyugodtabbak az emberek a közlekedést tekintve, mint felétek. Itt ez belefér, de, ha a dinamikus tempóddal lejönnél ide, akkor az itteni emberek dudálnának Rád, meg szólnának be (képletesen értsd), hogy "hülye vagy, ba..meg?! Hova a fa..omba' rohansz??!!"
Ezért vezetek én is így, ahogy, mert ez itt belefér.
Szerintem az arany kozeput a legjobb, mikor a motor sik uton 2500-3500 kozott forog terhelestol es sebessegtol fuggoen. Az sem jo, ha allandoan 5000 folott van jaratva, ahogyan az sem, ha 2000 alatt porog mindig a vas, plane terhelten.
Az én tapasztalatom, pedig az, hogy értelmetlen még 2500-ig is "elforgatni", ha ráérősen, amolyan poroszkálós tempóban mész. Viszonylag rövidek az áttételei a váltónak, így alacsony fordulatról is könnyedén gyorsít, még, akár 1300-1400-ról is. Persze itt nem az előzésekről van szó, hanem, pl, amikor egy útfelbontás miatti 40-es korlátozásról visszaenged gyorsítani 60-ra a tábla, akkor ezt a műveletet lazán megteheted 4.-ben, tök fölösleges ehhez visszakapcsolni. Mégegyszer: ennek csak akkor van értelme így csinálni, ha sík úton, vagy lejtőn, ráérősen meg az ember. Én 50-nél már kapcsolom az 5.-et és 3,7-3,9-es pillanatnyi fogyasztási adat mellett tartom is, max. 55-60-ig gyorsítok finoman. Nem erőlködik a motor, higyjétek el. Ahogy satriani is mondja, ez a lényege a vvt-i-nek.
![yes :yes:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/yes.gif)
Ettől zseniális kis motor.
Arrol nem is beszelve, hogy gyulolom az olyan embereket, akik egy lampanal fel perc alatt erik el az 50-et es ezzel fenntartanak, csak mert nekik 2000 korul el kell valtogatni. Dieselt kell venni, ha ennyire fontos a fogyasztas, meg ha nincsen kedve forgatnia az embernek a motort. Nem baj az, ha ezek a vezetore jellemzo tulajdonsagok, csak akkor nem kell a kis kobcentis, porgos benzinest eroltetni...
Ebben igazad van, aki ok nélkül feltartja a forgalmat, az simán megérdemelne egy bazookát a fejébe, ellenben, ha biztosítja számodra a zavartalan előzés, kikerülés, stb. lehetőségét, akkor nincs okod Őt lehülyézni, gyűlölni.
![flowers :flowers:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/flowers.gif)
Viszont télen, nagyobb hidegekben éppen ellenkezőleg használtam a kocsit pont a motor védelme érdekében: Indulás után jéghideg motorral is tartottam minden fokozatban a 2000-es fordulatot. Ez se nem túl alacsony, se nem károsan magas a hideg motornak, viszont cserébe pár perc haladás után üzemi hőmérsékleten dolgozik a motor.
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)