Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6018939 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19050 Dátum: 2011.03.28 10:43:33 »
Az én tapasztalataimat ismeritek váltóügyben.
Most ebben az időben olyan szépen és vajpuhán jár, hogy kb ilyennek kellene lennie mindig. Tavaly májusban volt a váltószervíz, akkor 75W olaj ment bele, tavaly nyáron nem volt igazán jó, de télen tuti volt, és most is nagyon jó.
Nekem a 3-as szinkront kellett cserélni. Az 1-es az ősszel nekem is néha nehéz volt (lámpánál tűnt felt), de azt mondták itt többen, hogy húzzam el a 2-es felé és úgy egybe ha akad. Ez bevált. Ez ilyen, ezzel nem igazán tudsz mit kezdeni, ameddig ritkán jön elő, addig no para...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19051 Dátum: 2011.03.28 10:47:57 »
Ilyenkor az válik be, hogy üres, kuplung fel, aztán megint be és újra egyes. A többinél pedig, ha nem akarja rögtön bevenni, kis gázfröccsöt adok, teljesen hozzászoktam már, így könnyű a váltás. Nálam a hármassal van mindig gond.
         

decens

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • PIXELfirka
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19052 Dátum: 2011.03.28 10:49:26 »
A hétvégén voltunk egy kicsit hosszabb úton, ami kb 220km-t jelentett. Azt vettem észre, hogy a váltó bizonyos esetekben akadozik. Elsősorban akkor, amikor pl parkolóban "igazításnál" 1-est kellett kapcsolni. Kis erőszakkal volt hajlandó bevenni, holott a kuplungot mindig koppig kinyomva váltok, minden fokozatban. Érzésre olyan karcos volt az egész művelet, amíg egyesbe tudtam tenni.

habár én yaris-os vagyok, nem corollás, de én ugyanígy vagyok ezzel a kezdet kezdete óta (igaz, 2,5 évesen, használtan vettük, de ennyi idő alatt ~28000 km, csak nem taposták szét a kuplungot...). Lényeg a lényeg, nekem is nagyon akadozik az 1-es. Cseréltettem már én is váltóolajat, de semmi változást nem hozott.
Azt figyeltem meg, hogy ha teljesen megáll a kocsi, akkor gond nélkül beveszi az 1-est, ha még éppen gurulásban van, akkor kell az erőszak...
Nem tudom, hogyan lehetne orvosolni, e már megtanultam együtt élni ezzel.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19053 Dátum: 2011.03.28 10:50:10 »
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy picit is mozgásban lévő autónál NEM kapcsolunk 1-est.  :)
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19054 Dátum: 2011.03.28 10:55:55 »
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy picit is mozgásban lévő autónál NEM kapcsolunk 1-est.  :)
Oszt miert nem? Hova van leirva, hogy ha 10-zel mesz, mert visszalassulsz mondjuk, akkor nem teheted 1-be?

En siman berakom kisebb sebessegnel egybe a kocsit, nem csusztatom a kuplungot kettesben.

A homerseklettol fugg amugy joreszt, hogy a valto mennyire konnyen veszi be menet kozben az egyest. A Honda -10 fokban 2-vel gurulva sem veszi be, melegben 20-nal is be tudod tenni siman a valtot.

En kiserletezgettem tobb fele valtoolajjal, nekem a 75W-85 hidegen is, meg melegen is jo, nekem nem akad a valtom egy fokozatban sem. Nem veletlenul irtam, hogy ezt tegye mas is bele, mert ez eddig a legjobb a tapasztalataim alapjan. A 75W-90-nel hidegben akadozott nalam is a 3. fokozat, de meg melegen sem volt 100%-os. Most ezzel teljesen jo a kocsi, nincsen telen sem akadozas.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19055 Dátum: 2011.03.28 10:58:23 »
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy picit is mozgásban lévő autónál NEM kapcsolunk 1-est.  :)
Miért is nem? Ez nem kispolski, ebben már szinkronizált az egyes fokozat is!
Ez ilyen régi dolog, de már nem állja meg a helyét.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19056 Dátum: 2011.03.28 11:04:18 »
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy picit is mozgásban lévő autónál NEM kapcsolunk 1-est.  :)
Gyöngyike, egy Opelnél nem kapcsol az ember, mert tudja, hogy nem lehet, nade egy Toyotánál?! Egyébként nem úgy kell elképzelni, hogy fogom, és beqrom a váltót egyesbe, hanem megmarkolom, és erős kézzel betolom a sebességbe. A gurulás nem több, mint 1km/h-val történt, inkább újra indulásnak nevezném.

Csak azt nem értem, hogy télen miért jobb a váltó, mint ilyenkor, amikor enyhébb az idő.

Amúgy most is, amíg reggel induláskor hideg a váltó, addig no problem, nem rcseg, meg semmi, szépen veszi a fokozatot. De tegnap, mikor be volt melegedve, nem tetszett... :no:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19057 Dátum: 2011.03.28 11:20:45 »
A vicces, hogy az Opelt hamarabb beteszem 1-esbe gurulva, mint az Aurist. Mondjuk a Toyotat mar nem is probalom. Kettes azt' csusztat.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19058 Dátum: 2011.03.28 11:41:30 »
Csak azt nem értem, hogy télen miért jobb a váltó, mint ilyenkor, amikor enyhébb az idő.

Tegyetek bele Toyota 75W olajat és sokkal őszintébb lesz a mosolyotok  :yes: .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

hrvathg

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19059 Dátum: 2011.03.28 14:32:42 »
Üdv, voltam hétvégén egy egynapos vezetéstechnikai tréningen  itt: ( http://www.vezetestechnika.eu/ ) az egész napos programon egyedüli toyotásként. Csak ajánlani tudom mindenkinek, mert hasznos ismeretekre leltem az autómmal kapcsolatban- biztonságos körülmények között lehetett feszegetni az autó-futómű-abs-gumi határait. Kiderült, hogy a Corolla futóműve egy Barum gumival is eszméletlen jóindulatú, nagyon durván kellett gázt adni nagy sebességnél is kanyarban, csúszós úton, hogy elinduljon kifele. Remélem közúton nem lesz ilyen élményem. Az oktató jó humorral kezeli a dolgokat. Vicces volt, hogy a kocsimnál 2-3x drágább jószágok nem jobbak semmivel, mert az út (majdnem) mindenkinek ugyanúgy csúszik. Mondjuk  látszott, hogy Subaru Impreza WRX azért más dimenzió :)
2004 facelift Corolla E12-4zzFE made in japan

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19060 Dátum: 2011.03.28 14:51:57 »
...a Corolla futóműve egy Barum gumival is eszméletlen jóindulatú...

Ez így van, cserébe hamar alulkormányozott lesz, így sportos vezetésre alkalmatlan. De legalább bolondbiztos, már amennyire egy elsőkerekes, orrnehéz autó bolondbiztos lehet. (Többek között ezért is érdemes kimenni a Hungaroringre, és ott feszegetni a kocsi határait, száraz úton, bukótérrel. Az ember magától is sokat megtud a kocsiról.)

hrvathg

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 72
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19061 Dátum: 2011.03.28 14:53:57 »
Nálam nem a sport része volt a cél, hanem a biztonság.
2004 facelift Corolla E12-4zzFE made in japan

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19062 Dátum: 2011.03.28 15:34:00 »
Nálam nem a sport része volt a cél, hanem a biztonság.
Osszefugg a ketto.

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19063 Dátum: 2011.03.28 20:32:50 »

Kedves bepi81 és decens és mondi!

Én is váltó gondokkal küzdöttem télen. (E11-es Corollám van) Főleg amikor a komoly fagyok bejöttek, akkor jött elő a váltóval kapcsolatos problémám. A gondom hideg autónál volt, amikor bemelegedett, akkor már jóval könnyebben vette a fokozatokat. Tehát, a gond a visszaváltásoknál volt, az 1-est, csak akkor volt hajlandó bevenni, ha teljesen állóra fékeztem az autót. A 2-est csak akkor, ha kb 5-10 kmph-ra fékeztem le... Nagyon rossz volt. Kigyorsításokkor is volt gond, az 1-esből nagyon akadósan jött ki, de ez is javult, amikor melegedni kezdett az autó.
Itt a fórumtagok tanácsára kicseréltem a váltóolajat 75W85 Castrol SMX-S olajra.
http://www.olajshop.hu/termekek/castrol/uj_hajtomuolajok/castrol_smx_s_sae_75w_85/1l/details
Sajnos szinte semmi változás nem történt. Nem tudom mi okozhatja...

Mondi! Mennyibe került az általad említett szinkron gyűrű csere?

A vezetéstechnikáról. Amikor nagyon nehezen belátható útkereszteződéshez érek, ahol tényleg a gyalog tempó felével megyek csak, vagy amikor körforgalomba gurulok be, de várnom kell a behajtásra és az autó gurul befelé szépen lassan, akkor én is mindig 1-esbe tolom a váltót. Sokkal jobban ki tudok lőni, ha szabad a pálya és a kuplungnak is jobb, hogy nem csúsztatom annyit... (szerény véleményem szerint)

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19064 Dátum: 2011.03.28 21:18:59 »
Nem is mondtam, múlt héten túlléptük a 190 ezret. 45 ezerrel vettem a kocsit 2005. februárban, azóta ennyit tettünk meg, lekopogom, hibamentesen. Qrvajó kocsi, nem tudom, mi mást vehettem volna anno 3M-ért, ami így teljesít.