Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6018930 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19035 Dátum: 2011.03.21 22:27:33 »
Hát kár volt a generátort meglazítani, mert 1 karhúzás az egész.


Amúgy a Hondán tényleg úgy kell cserélni, hogy le kell lazítani a generátort.

A Hondánkban az a szar, hogy az egyik szíj a 3-ból a motortartó bak túloldalán van. Le kell a bakot szedni, majd a motort megemelni alulról, majd úgy lehet a szíjat cserélni.

Érdekes amúgy, hogy a Honda mennyire másképpen csinálja ezt. Ott sok kicsi szíj van, nálunk meg 1 nagy.
Én sajnos csak az elektronikában , hi-fi-ben , rádióamatőrködésben ,és a kereskedelemben vagyok otthon ,  nincs gyakorlatom autószerelésben bár rengeteget vezettem-vezetek .
Az a lényeg hogy jó lett, 5-6 évig nem kell hozzányúlni.
   GRANVILLE SAPPHIRE 5W-30 ezt az olajat javasolta,- hozta a Coriba, mint kiderült prémium minőségű , nem hallotam még róla. /Szintetikus motorolaj. Prémium gépjármű motorolaj a DOHC benzin, turbó és FORD Zetec motorokba

Minősítés:

API SL/CF ACEA A1/B1 /
 Te ismered?
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.21 22:30:58 írta Csazso »
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19036 Dátum: 2011.03.21 22:34:10 »
GRANVILLE SAPPHIRE 5W-30 ezt az olajat javasolta,- hozta a Coriba, mint kiderült prémium minőségű , nem hallotam még róla. /Szintetikus motorolaj. Prémium gépjármű motorolaj a DOHC benzin, turbó és FORD Zetec motorokba

Minősítés:

API SL/CF ACEA A1/B1 /
 Te ismered?
Huh. Egy újabb márka, ami feltűnik itt a fórumon.  :eek: Bele is lett már öntve a kocsiba? Honnan származik? Honnan vette?
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19037 Dátum: 2011.03.21 22:35:27 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19038 Dátum: 2011.03.21 22:42:23 »
GRANVILLE SAPPHIRE 5W-30 ezt az olajat javasolta,- hozta a Coriba, mint kiderült prémium minőségű , nem hallotam még róla. /Szintetikus motorolaj. Prémium gépjármű motorolaj a DOHC benzin, turbó és FORD Zetec motorokba

Minősítés:

API SL/CF ACEA A1/B1 /
 Te ismered?
Huh. Egy újabb márka, ami feltűnik itt a fórumon.  :eek: Bele is lett már öntve a kocsiba? Honnan származik? Honnan vette?
Például:       http://webshop.tothautoalkatresz.hu/index.php?page=tartalom&step=next&expage=1&kategoria_id=8&alkategoria_id=13&tipus_id=2

De mielőtt ránk szólnak, ez nem olaj topic...
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19039 Dátum: 2011.03.22 00:16:10 »
GRANVILLE SAPPHIRE 5W-30 ezt az olajat javasolta,- hozta a Coriba, mint kiderült prémium minőségű , nem hallotam még róla. /Szintetikus motorolaj. Prémium gépjármű motorolaj a DOHC benzin, turbó és FORD Zetec motorokba

Minősítés:

API SL/CF ACEA A1/B1 /
 Te ismered?
Ohio állambeli kis gyár, aki versenyzéshez és kisgépekbe gyárt olajat. Tapasztalatom nincsen személyesen ezzel az olajmárkával, de hallottam felőle.

Első blinkre nekem ez úgy tűnik, hogy valami nagy gyár olajait dobozolja. Kizárt, hogy alapolajat gyárt, maximum adalékolja mások nyersolaját. Persze ez még nem feltétlen baj.

Megnéztem az olaj adatait:
- HC technológiás
- takarékos 5W-30-as olaj
- a szabványa, amit tud, nem a legújabb, régebbi konstrukció
- minőségre nem tűnik az adatok alapján rossznak

Ami viszont rossznak tűnik, az ára. Ennyi pénzért API SM szintű full szintetikus 5W-30-as olajakat is kapni, amik azért jobb minőségűek, modernebbek.
Azért ilyen drága ez az olaj, mert nem ismert, azt el lehet itt csodaszernek adni, kint szerintem 2e Ft egy kanna belőle. Erre jön rá az importálás költsége, meg a nagyobb mértékű haszon.

Én nem vettem volna meg ennyiért, pláne, hogy senkinek sincsen vele konkrét tapasztalata nálunk. De Te majd beszámolsz róla, hogy milyen.  :D

Félni nem hiszem, hogy kellene tőle, mert tudja, amit kell, meg annyira olcsó a beszerzési ára az USA-ból, hogy ezt hamisítani sem érdemes. Szimplán ennyiért nem éri megvenni, mert nevesebb olajakat is kapni jobb minősítésekkel olcsóbbért.

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19040 Dátum: 2011.03.22 01:42:43 »
Nem tudjuk ő mennyiért vette...  :hmmmm:
Valószínű nem az olaj a drága, hanem a belinkelt webshop, más általuk forgalmazott márkákból kiindulva.
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19041 Dátum: 2011.03.22 08:24:42 »
Nem tudjuk ő mennyiért vette...  :hmmmm:
Valószínű nem az olaj a drága, hanem a belinkelt webshop, más általuk forgalmazott márkákból kiindulva.
Ja, én csak a Q8 olajakat néztem, pont egy ezressel drágábbak, mint a kenoanyagfutar.eu... :ph34r: De akkor sem olcsó olaj ahhoz képest, hogy az ismert nagy nevű gyártókhoz képest errefelé ismeretlen.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Csazso

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 520
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19042 Dátum: 2011.03.22 19:24:01 »
Nem tudjuk ő mennyiért vette...  :hmmmm:
Valószínű nem az olaj a drága, hanem a belinkelt webshop, más általuk forgalmazott márkákból kiindulva.
7000ft/ 5l/ volt a szerelőm kapcsolatán keresztül / nagykerár / , ő ezt a márkát, más típussal használja versenyzéshez, angol márka  .

http://www.granvilleoil.com/products.php
http://www.hezekiah.hu/amero/index.php?amenu=1
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.22 19:56:36 írta Csazso »
Olyan nincs, hogy egy Corolla nem indul  !!!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19043 Dátum: 2011.03.22 21:10:08 »
Használd gond nélkül, ezt kívánom, de azért a következő olajcserénél kicsit nézz körül jobban. A kenőanyagfutár.hu-n az 5W-30-as Q8 pl. 7500Ft és API SM! minősítésű. De ez csak egy lehetséges olajtípus alternatívaként.
Ettől még lehet jó a Te olajod is, de egy ismertebb nagy nevű gyártó terméke iránt nagyobb a bizalom.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

decens

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
    • PIXELfirka
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19044 Dátum: 2011.03.25 17:48:20 »
Hello mindenki!

Van a családban egy 2006-os corolla (5 ajtós) 1.4-es. nagyon-nagyon keveset futott, (~6000km?) mert volt mellette másik kocsi.
A napokban egy közeli kisvárosból (15...18 km) hazafelé jövet tök váratlanul rándult egy hatalmasat és jó erős motorfékkel megállt az út közepén (kb 2-3 m alatt teljesen leblokkolt), és lefulladt. újraindítani percekig nem lehetett, a kulcs elfordítására kehintett egyet, aztán annyi. A sebváltót meg sem lehetett mozdítani, teljesen beragadt, pedig a kuplung pedál járt rendesen. X idő és y indítási próbálkozás után egyszer csak feléledt. Pöccintésre, mintha mi sem történt volna.

A kocsit nem én vezettem, csak elmondás alapján tudok beszámolni a dologról, de nagyon érdekelne, hogy tudtok-e valami okosat mondani, mi történhetett és miért. Tapasztaltatok már ilyet?

Állítólag ugyanezen a napon történt egy olyan is a járgánnyal, hogy egy lazább kanyar alkalmával kiugrott sebességből. (3-asban volt a kanyar előtt, majd utána, amikor gyorsítani akartak vele, felbőgött a motor, üresben állt a váltó...) Mi a bánat lehet ez?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19045 Dátum: 2011.03.25 18:11:29 »
Valami megdöglött a váltóban, aztán hol megszorul, hol kiugrik, hol semmi gond nincsen vele.

Egyértelműen szerelő...

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19046 Dátum: 2011.03.27 21:08:43 »
Talán már sokan tudják, a Corollát szeretnék venni topic-ból, hogy péntek óta vagyok tulajdonosa egy E11 Liftback-nek. Ma végignézegettem az autóhoz tartozó kellékek meglétét/hiányát. Pótkerékhez az emelő+kulcs rendben, amit nem találok, az "elsősegély doboz rögzítő heveder" (ahogy a felhasználói kézikönyv utal rá). Csomagtartóban nem lelem, csak bal oldalon egy hálót.
Tudja valaki hol kell keressem? Dobozt vennem kell, az már 100%
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19047 Dátum: 2011.03.27 21:11:31 »
Nincsen olyan gumibizbax. Én a Toyotás cipzáros táskámpa tartom az izzókészlet (LOL) és a vontatókötél mellett.

Amit nézz meg, hogy olaj van-e a kocsiban!

DonPrego

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 7766
  • A Troll
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19048 Dátum: 2011.03.27 21:35:35 »
Nincsen olyan gumibizbax. Én a Toyotás cipzáros táskámpa tartom az izzókészlet (LOL) és a vontatókötél mellett.

Amit nézz meg, hogy olaj van-e a kocsiban!
Upppsz, tudtam hogy valamit elfelejtettem  :otlet:
Olaj, szűrők, meg ilyen cserék még hátravannak ...
Aki másnak vermet ás az a Stack Pointer

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #19049 Dátum: 2011.03.28 10:36:04 »
A hétvégén voltunk egy kicsit hosszabb úton, ami kb 220km-t jelentett. Azt vettem észre, hogy a váltó bizonyos esetekben akadozik. Elsősorban akkor, amikor pl parkolóban "igazításnál" 1-est kellett kapcsolni. Kis erőszakkal volt hajlandó bevenni, holott a kuplungot mindig koppig kinyomva váltok, minden fokozatban. Érzésre olyan karcos volt az egész művelet, amíg egyesbe tudtam tenni.
Azon vacilálok, hogy a tavaly lecserélt váltóolaj lehet-e az oka, vagy mi? A kuplung tavaly tavasszal lett kicserélve, elsősorban télen jó is volt, de most valamiért nem az igazi.
Érdekelne a többi C150-es váltós tapasztalat...  :helpsmilie:
Arra is gondoltam, hogy xar a váltóolaj, de 1 év alatt, amikor alig mentünk vele pár ezer km-t még nem fáradhatott el.
Azért nyugtalanít a dolog, mert nem akarom a szinkrongyűrűket szét nyírni, márpedig biztos nem használ nekik ez az alkalmankénti erőszak...  :?:

Ez a karcosság jóval kisebb mértékben érezhető volt 2-3-ba váltáskor is, de az nem volt olyan súlyos, mint az egyes. A többi fokozat rendben van.

És örömteli, hogy a +10 fok körüli hőmérséklet hatására a fogyi is 1L-t csökkent, most 6,4-en áll a fed. comp.  :) Kezd alakulni, de még azt a 4 decit is le kéne faragni az elégedettségemhez.
« Utoljára szerkesztve: 2011.03.28 10:41:55 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i