Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6030577 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18900 Dátum: 2011.02.24 13:50:32 »
Avensisnél (de lehet már a Carinánál is) a megjelenése óta ott volt a belülről gombnyomásra mindent lezáró közp. zár. Nálam az öv becsatolása után ez a második tennivaló, hogy aktiválom.  ;)
Megteszi már magától is  ;)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18901 Dátum: 2011.02.24 13:59:36 »
Ez az automata kp zár indulás után a OFF II Mégane-ban úgy van megoldva, hogy egy baleset esetén automatikusan nyit, mint egy vésznyitó, tehát nem kell attól tartani, hogy a tűzoltók nem tudnak adott esetben kiszabadítani.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18902 Dátum: 2011.02.24 14:00:56 »
igen, ha automata.......de kézzel zárod le belölröl? :)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Totyogó

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 4
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18903 Dátum: 2011.02.24 14:13:57 »
Sziasztok!

Családban van egy 2004-es évjáratú Corolla. Tavaly kicserélték mind a 4 fékbetétet, Textar került bele. A tárcsákat az elsőt és a hátsót is felszabályozták. A probléma szerelés után nem sokkal keletkezett, vagyis, hogy nagyobb sebességről fékezve ( 80 km/h felett) ráz a kaszni és a fékpedál is pulzál. Nem blokkoló fékezésről van szó hanem egy normál magas sebességről való fékezésről. Kisebb sebességnél mondjuk városban nem annyira érezhető.

Azt ajánlották, hogy mivel az első tárcsák is fel lettek szabályozva az csinálhatja a problémát és cseréljük ki őket. Hiszen léghűtéses tárcsákat állítólag nem szabad szabályozni, mert elveszti a hűtését és túlmelegszik.

Erre kicseréltük a felszabályzott első tárcsákat vadi új Nipparts tárcsára. A betét is új Textar. De a hiba nem szűnt meg ugyan úgy magas sebességről fékezve olyan érzés mintha szét akarná rázni a kasznit a kocsi.

Tanácstalanok vagyunk mi lehet a baj.

Végső esetben elvisszük a Toyota szervizbe de az óra díjuk nem a legolcsóbb.

Egy Toyotás szerelő azt ötletelte, hogy lehet, hogy NEM tisztították meg rendesen a felületet ahová felkerül a tárcsa, hiszen azt a felületet fémtisztára kellene takarítani tárcsa csere előtt. Valószínű, hogy ez nem történet meg mind a két esetben.

Szerintetek mi lehet a gond?

Segítséget Válaszokat előre is köszönöm.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18904 Dátum: 2011.02.24 14:15:33 »
igen, ha automata.......de kézzel zárod le belölröl? :)
Ha megnyomod a középkonzolon a gombot, akkor kézzel IS lezárható, 10km/h felett automatikusan zár.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18905 Dátum: 2011.02.24 14:47:13 »
Én is azok társaságába tartozok akik nem zárják az ajtókat (mondjuk vidéken minek).De ahoz meg hogy a zoltók elkezdjék vágdosni a kocsit nem nagy balesetnek kell lenni az ajtó elég hamar tud olyan rongálódást szerezni hogy nem fogják tudni kinyitni ha úgy kapja az ütést.

gomzol

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1590
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18906 Dátum: 2011.02.24 15:45:44 »
A miénkben úgy müxik, hogy elindulás után nem sokkal automatice bezárja a központi zárat (ez lehet, hogy nem gyári, hanem a riasztó kieg. modulja), a motor leállításával pedig magától kinyitja.
Mivel már én is félek attól, hogy egyszer vmelyik utas kiszakítja a belső kilincset, ezért megállás előtt picivel kioldom a gombbal (mármint a központi zárat, nem az utast katapultálom :D).
Ilyenkor viszont (ha nem állítottam le a motort) elindulás után nem zár ismét vissza, magamnak kell, ha akarom (és szoktam akarni drága székesfővárosunkban, ugyebár).

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18907 Dátum: 2011.02.24 20:05:53 »
Szerintetek mi lehet a gond?

Ha a pedál pulzál szinte biztos, hogy a tárcsa a bűnös. Ennek ellenőrzése nem agyműtét, én ezt tenném:

Kocsi felemel, kerekek egyesével megforgat, ha ilyen hangot hallasz:

a, siiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
b, sisisisisisisisisisisisisisisisisisisisisisisis

a, mégsem jól tippeltem, vagy a tárcsa enyhén hullámos. Levenném a kereket és éles szögből megvilágítanám a tárcsát lámpával.

c, nem látszik semmi, mégsem jól tippeltem és szakember segítségét kérném.
d, fényes és árnyékos foltok váltakoznak, tárcsa hullámos.

b, erősen hullámos, vagy hajlott.
g, tárcsában 8-as van, trehányul lett felszerelve.

b és d esetben:

e, új tárcsa (felszerelés előtt a kerékagyat rozsdátlanítanám puhaszőrű drótkoronggal)
f, szabályoztatnám, de nem kutyaütővel (felszerelés előtt a kerékagyat rozsdátlanítanám puhaszőrű drótkoronggal)

g, esetben, tárcsát le szerelném, majd vissza (felszerelés előtt a kerékagyat rozsdátlanítanám puhaszőrű drótkoronggal)

bármelyik eset lenne, féknyergeket munkahengereket megmozgatnám, csúszkákat zsíroznám, ellenőrizném nem hajlott kopott valamelyik.

Meleg garázst, sok szerencsét a szerelgetéshez.  :D
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.24 20:28:55 írta TSityu »

Frankys

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18908 Dátum: 2011.02.27 08:49:04 »
  Sziasztok.

  Most, hogy 3 hónapos múlt a Corollám, gondoltam megkérdezlek benneteket, normális dolog az a kocsimnál, hogy bekapcsolt klímánál picit ingadozik az alapjárat. Nekem digit klímám van, és amikor kiálltam a szalonból vele akkor bekapcsoltam...azóta úgy van. Előző autóm mondjuk dízel volt, meg más márka, de ott nem volt alapjárati ingadozás, és ott is úgy használtam, hogy mikor megvettem akkor bekapcsoltam, és aztán öt évig, mikor eladtam akkor is így volt. Szóval csak azt akarom kérdezni, hogy a Toyotánál esetleg ki kell télen kapcsolni a digit klímát, vagy baj hogy állandóan megy? És normális ez az alapjárati ingadozás?? Egyébként az ultrabrutal 1,33 motorom van. Azt vettem észre, hogy üzemmelegen már nem olyan gyakran csinálja, de ha megállok egy lámpánál, akkor tuti 20-30 másodperc után felküldi picit a fordulatszámot, utána meg visszaveszi normálisra. Picit fura nekem. Valakinek tapasztalata ezzel??? Vagy ez ilyen?? Segítségetek előre is köszönöm.

  Sziasztok Frankys.

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18909 Dátum: 2011.02.27 10:58:12 »
Szia!

Teljesen normális. A klíma gomb hiába van mindig benyomva, a kompresszor maga ki-be kapcsolgat. Ha nem így lenne, szétfagyna a hőcserélő  ;) Amikor bekapcsol a kompresszor akkor megemeli az alapjáratot, majd mikor kikapcsol akkor visszaengedi.
Kárt nem teszel az állandóan bekapcsolt klímával, csak kérdés, hogy minek?
Xanyi

Frankys

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18910 Dátum: 2011.02.27 12:16:53 »
  Szia...
Köszönöm!!! Így már kezdem kapisgálni..  Az állandó bekapcsolással kapcsolatban..... Hát azért teszem, mert gondolom így tudok mondjuk 23 fokot csinálni télen-nyáron nem??  Ha nincs bekapcsolva, akkor is megcsinálná??? Hát most már én sem tudom...

 Frankys

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18911 Dátum: 2011.02.27 14:34:40 »
Nyáron ok hogy be van kapcsolva mert ugye hideg levegőt fújsz be és a kinti levegőt a klima hűti le, de nyáron a motor álltal létrehozott meleglevegőt fújatot be akkor is tudc bent csinálni jó meleget és a fogyasztásod is tűrhetőbb lessz.Személy szerint télen én csak a párátlanítás miatt használok klímát a száraz levegő jobban lefúja a párát.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18912 Dátum: 2011.02.27 14:36:05 »
Hogy klíma nélkül lehet-e fűteni?! Ez a kérdés most komoly, vagy csak viccelsz? :?:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18913 Dátum: 2011.02.27 14:40:16 »
Ki kell próbálni klíma nélkül menni fog csak max egy kicsit több idő kedves Frankys

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18914 Dátum: 2011.02.27 14:45:44 »
  Szia...
Köszönöm!!! Így már kezdem kapisgálni..  Az állandó bekapcsolással kapcsolatban..... Hát azért teszem, mert gondolom így tudok mondjuk 23 fokot csinálni télen-nyáron nem??  Ha nincs bekapcsolva, akkor is megcsinálná??? Hát most már én sem tudom...

 Frankys

Ha mindig 23 fokot akarsz az autóban, ahhoz akkor kell bekapcsolni a klímát, ha nyáron a kinti hőmérséklet 23 fok felett van...
Télen pedig csak akkor, ha párásodik!
Xanyi