Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6030671 alkalommal)

0 Felhasználó és 14 vendég van a témában

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18840 Dátum: 2011.02.20 18:26:16 »
Ezt lehet úgy érteni, hogy pl 150-es óra szerinti sebességről tudunk 170-re úgy is gyorsítani (óvatosan), hogy ne álljon teljesen "teljesítmény-re" a vezérlés, vagy a 4000-es fordulat felett már Csak az ECU által megváltoztatott vezérléssel gyorsíthatunk? :?: Ez érdekes kérdés, nekem eddig ez nem is fordult meg a fejemben. Eddig én úgy voltam vele, hogy majdnem ugyanúgy működik, mint a Vtec, csak nem annyira durván...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18841 Dátum: 2011.02.20 19:40:51 »
Hát 4.000 felett, ha nincsen lejtő, akkor 90%, hogy már nem a takarékos üzemre, hanem a teljesítményre van hangolódva a motor. 130 felett sík úton már igencsak a teljesítmény módban van a motor, ekkor a fogyasztása is magasabb már, mint 110-nél. 170-nél meg már 9 litert is elfogyaszt, ekkor eléggé meg van már terhelve a motor, takarékos beállításokkal nem is bírná ezt a tempót. De a vezérlés sebességfüggő/terhelésfüggő dolog is, hiszen 3.-ban 4.000-nél sík úton nem fogyaszt aránytalanul sokat, mint 5.-ben; ekkor ha nincsen padlóra nyomva a gáz, akkor csak bőg a motor, de takarékos üzemben megy.

A VTEC kezdetben úgy működött, hogy 5000 körül (motoronként változik a limit) reteszelődött a vezérműtengelyen egy jobban kiálló és laposabb bütyöksor, ami mélyebbre nyomta a szelepeket és azok tovább is maradtak nyitva. Itt nem volt semmi trükközés, x fordulat után az olajnyomás intézte a reteszelést. Ez úgy nézett ki, hogy 5000-ig ment a sima motortól megszokott karakterisztika, az 5.000-res fordulat elérésekor viszont rúgott egyet a motor, megindult, mint az állat. Ekkor a teljesítmény és a fogyasztás is a maximumon volt.

Aztán később már a VTEC is olyan lett, mint most a Toyota, hogy fokozatmentesen váltja a vezérlést, nem venni észre a hirtelen lökést.


A Toyota is észrevétlenül változtatja a dolgokat, egyedül a TS-ben van egy ugrás 6.200-nál, mikor is a "liftezés" beindul. De alatta és fölötte is a szelepidőzítés folyamatosan működik, észrevétlenül. Csak 6.200-nál a szelepek kiemelésének a mértéke megváltozik a VVTLi motornál. (A sima VVTi-nél csak a szelep időzítés változik és a szelepkiemelés mértéke nem.)

A Honda korai VTEC vezérlése sportosabb volt, rúgott egyet a motor, hirtelen megindult, ezért sokan jobban szerették azt, mint a VVTi motort, ahol nem venni észre, hogy változó vezérlésű a motor, ha nem mondják...

Meridián

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18842 Dátum: 2011.02.21 08:02:09 »
 Sziasztok! Boldog tulajdonosa lettem (remélem)20002 -es 1.4-es corrolának .Nyári gumit keresek hozzá.Üdv
Toyota Corolla 1.4 VVT-i Linea Terra ABS E-11 2002
Mikor a folyóból kifogod az utolsó halat,az erdőből kivágod az utolsó fát-rájössz a pénzed semmit nem ér.   Indián mondás

MFerenc

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1935
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18843 Dátum: 2011.02.21 08:29:38 »
Sziasztok! Boldog tulajdonosa lettem (remélem)20002 -es 1.4-es corrolának .Nyári gumit keresek hozzá.Üdv
Kívánom, hogy sok örömöd legyen Corolládban, gumit az "Általános/Gumik és felnik" topicban inkább találsz, ott tudnak Neked segíteni. Főleg , ha mindjárt egy 20002-es Toyotához kell  :D

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18844 Dátum: 2011.02.21 09:26:40 »
18000 év múlva is kerekek gurulnak majd a Toyoták?

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18845 Dátum: 2011.02.21 09:47:41 »
18000 év múlva is kerekeken gurulnak majd a Toyoták?
User Error Detected!
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.21 10:00:37 írta B.S. »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18846 Dátum: 2011.02.21 09:55:02 »
18000 év múlva tételezzük fel, hogy még gyártják a Corollát 1,4-es motorral. Annak már kb 5000LE-nek kellene lennie  :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Meridián

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 63
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18847 Dátum: 2011.02.21 10:01:52 »
Köszönöm szépen,szét nézek.
Toyota Corolla 1.4 VVT-i Linea Terra ABS E-11 2002
Mikor a folyóból kifogod az utolsó halat,az erdőből kivágod az utolsó fát-rájössz a pénzed semmit nem ér.   Indián mondás

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18848 Dátum: 2011.02.21 11:37:45 »
De a vezérlés sebességfüggő/terhelésfüggő dolog is, hiszen 3.-ban 4.000-nél sík úton nem fogyaszt aránytalanul sokat, mint 5.-ben; ekkor ha nincsen padlóra nyomva a gáz, akkor csak bőg a motor, de takarékos üzemben megy.

Igen, ez biztos így van. 5.-ben meg ilyen fordulaton nem csak azért magas a fogyi még, mert nem takarékos üzemmódba van, hanem mert a légellenállás is eléggé megnő.

Úgy gondolom hogy 100 felett már elég erősen süvít. Én is hypermilerkedek, de autópályán nem bírom, mert nincs kedvem 2-2,5 órán keresztül 100-120 között utazni (egyszer próbáltam, 110-120 között még tartható a 7 literes fogyi) még 130-140 között is rohadt unalmas, ekkor rendre 8 liter körül fogyaszt az autó.
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18849 Dátum: 2011.02.21 13:20:30 »
Az a baj, hogy nem tudsz normalisan 100-120 kozott menni, mert a belsoben mennek 140-150-nel, a kulsoben meg 70-nel kb. Azt el lehet donteni, hogy melyik klubba szeretnel tartozni.

En ha megyek haza penteken Siofokra, akkor 150-nel kuldom vegig, mert ha lassabban megyek, akkor allandoan beerek mindenkit a kulsoben. (Meg a heti gozt is ki kell engedni...)

Ha viszont vasarnap este jovok fel, akkor sima ugy a 110-es tempo, mert alig vannak a palyan most igy telen.

Hosszu tavon tenyleg unalmas 140 alatt menni, mert ugy erzni az ember, hogy mar orak ota megy, de nem halad semmit sem. Lemertem, idoben nincsen sok elteres, de erzetben megis sokkal tobbnek tunik az ut.

110-nel 7 liter korul alakul a fogyasztas, ami meg nem veszes annyira. 140-150 korul mar 8-8,5 liter is elmegy sajnos. Igazabol nem sok ez, a benzin draga csak.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18850 Dátum: 2011.02.21 13:47:22 »
Én nagyon kiméletesen szoktam közlekedni a kis toyoval ez azt jelenti hogy max 3000 nél el szoktam váltogatni. De most jöttem rá hogy ez a kocsi szerintem olyan 4200 körül indul meg én ott érzek egy kis erőlöketet.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18851 Dátum: 2011.02.21 14:09:28 »
Hát én szombaton jöttem haza de a külső sávban 110-nél lasabban csak a kamionok mentek. Nem volt ezzel gond, viszont az tény, hogy adott tempót tartani nem lehet, mindig kicsit több, kicsit kevesebb, de érzésre kb tudja az ember hol az átlag, ha nem, akkor menet közbe lenullázza az átlagsebességet és az megmondja :)
                                                                                                                                                   

Kacsa

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1327
  • a club védett madara
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18852 Dátum: 2011.02.21 20:02:34 »
Az új családtag:)

[a csatolmányt egy admin törölte]

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18853 Dátum: 2011.02.21 20:06:59 »
szép :yes:
grat hozzá ;)
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18854 Dátum: 2011.02.21 20:32:22 »
Szép!
Mit lehet róla tudni?
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...