Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6035313 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

somi0313

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
    • -
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18825 Dátum: 2011.02.17 18:59:04 »
2004es májusi Corollám van. 1.4 benzin, 97 LE. sedan

létezik 2.0 D-4D-s motorral felszerelt hatchback? mert van egy Toyota prospektus, ami nem irja, hogy lenne 1.4nél nagyobb. viszont rengeteg helyen láttam eladó 2.0 D-4D.t

kérlek segitsetek!

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18826 Dátum: 2011.02.17 19:03:25 »
létezik :yes:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18827 Dátum: 2011.02.17 19:04:29 »
Szia!

Én úgy tudom van, 2.0 D4D. Volt 90 és 116LE-s is.
De volt Wagon is.
Erősítsetek meg !  :surrender:
Józsi vagyok :-)

somi0313

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 10
    • -
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18828 Dátum: 2011.02.17 19:09:08 »
Köszönöm a segitséget! Nagyszerű érzés Toyotát vezetni, és nagyszerű hozzátok tartozni!

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18829 Dátum: 2011.02.17 19:11:49 »
üdv a forumon!
örülök hogy igy látod, mi is igy gondoljuk :cool2:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18830 Dátum: 2011.02.17 19:14:27 »
A 2004 végi faceliftig 2.0 D4D volt, utána 1.4 D4d.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

olahjojo1990

  • Klubtag
  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 948
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18831 Dátum: 2011.02.17 19:26:24 »
Na, csak okosodik az ember :)
Józsi vagyok :-)

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18832 Dátum: 2011.02.17 20:43:28 »
Tudom, régi cikk, de érdekességképpen...
[/quote

Ennek a ciknek a neve meghazutolja magát "néha egy corolla is elromlik".
Én nem venném hibának azt hogy elkopik a fékbetét meg a féktárcsa, vagy pl. kimegy egy izzó szerintem ez nem hiba.

T.Pi-eM

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 135
Prius II. 2008

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18834 Dátum: 2011.02.19 07:26:07 »
Tök egyértelmű, hogy a dolog nem stimmel: szélvédő sarkában ott a matrica, rendszám meg régi...
Gabe 254.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18835 Dátum: 2011.02.20 13:15:05 »
Bocs egy tök más témát dobnék most be. Tudja valaki, hogy mekkora fordulaton "vált" a vezérlés corollába? Csak azért, mert akkor autópályás menetnél, esetleg annak a fordulatnak környékén tartva az autót +- 500as fordulat miatt belegondolva létezik hogy állandóan váltogat a vezérlés, egyszer az alacsonyabb, máskor meg a magasabb fordulatszámhoz tartozó nagyobb teljesítmény érdekében? :o mert az nyilván nem lenne egészséges
« Utoljára szerkesztve: 2011.02.20 13:18:11 írta g86 »
                                                                                                                                                   

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18836 Dátum: 2011.02.20 13:19:47 »
szerintem nem +-500 as az a tartomány ahol vált............ magasabb fordulaton vált fel, de vissza lényegessen alacsonyabb fordulaton vált

mondjuk 6000 ren vált fel, és vissza 4000 en............ ez csak egy pl., mert nem tudom milyen tartományban vált fel.......... :hmmmm:
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18837 Dátum: 2011.02.20 13:23:16 »
Úgy emlékszem olyan 4000 körül vált a vezérlés.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18838 Dátum: 2011.02.20 15:31:48 »
Na azért is mondom mert pályán pont 4ezer körül pörög óra szerinti 140-el. Nem tudom a "határesetbe" mi van, ha pont mindig itt autózok, akkor váltogat?
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18839 Dátum: 2011.02.20 16:20:49 »
A VVTi motor folyamatosan változtatja a vezérlést, a régebbi Honda VTEC-ek voltak olyanok, hogy 2 féle vezérlés volt és a kettő közül mindig 1 volt üzemben. A váltás itt fix fordulathoz volt kötve és azonnal érezhető is volt -- átmenet nélkül váltott a rendszer.

A kocsi (VVTi) kb. 3800-as fordulatig inkább takarékos és gyenge, e felett pedig erősebb, de lényegesen többet is fogyaszt. Valószínűleg ebben a fordulatszám magasságban kezdi el a vezérlés a motort a teljesítményre hangolni a takarékosság helyett. De arról szó sincsen, hogy itt lenne bizonyos határfordulatszám; teljesen folyamatos az átmenet, pont ez a VVTi rendszer lényege a konkurrens és a korábbi rendszerekkel szemben. (Ha domb van vagy nagyobb a terhelés, akkor alacsonyabb tartományban is teljesítményre lesz hangolva a motor, míg 1 ember és nulla terhelés és lejtő esetén 4.000 felett is a takarékosabb üzemmódban megy a motor.)

Az sem igaz, hogy vált magasabb fordulaton, majd jóvan kisebb fordulaton áll vissza a takarékos üzemre a vezérlés. A számítógép állandóan nézi a gázpedál állását, a terhelést, a fordulatot, a sebességet, stb., ezek alapján próbálja meg az optimális vezérműszöget és időzítést belőni. Az aktuális adatokat összeveti az ECU az eltárolt (interpolált) adatokkal, így a pillanatnyi beállításokat kicsit befolyásolja a vezetési stílus pl. Így hasonló körülmények között lehet, hogy más a két vezetőnél a motorvezérlés.

Miután a VVTi motor nem csak a vezérműtengelyt forgatja bizonyos szögben, hanem az előgyújtás szögét és az üzemanyag-befrecskendezést is állítja, így végképpen nem lehet azt mondani, hogy x fordulat felett vált hirtelen a vezérlés takarékosról sportosra.

A tapasztalat azt mutatja, hogy a motor üzeme 3.800-as fordulatig takarékos, utána exponenciálisan megugrik a fogyasztás (de nem egyik fordulatszámról a másikra egyből). Ezért autópályán 120-125 felett erősen megnő a fogyasztás, aránytalanul. Szóval valahol itt (3.800-4.000 körül) kezdődik a teljesítményre való ráhangolódás normál körülmények között.