A VVTi motor folyamatosan változtatja a vezérlést, a régebbi Honda VTEC-ek voltak olyanok, hogy 2 féle vezérlés volt és a kettő közül mindig 1 volt üzemben. A váltás itt fix fordulathoz volt kötve és azonnal érezhető is volt -- átmenet nélkül váltott a rendszer.
A kocsi (VVTi) kb. 3800-as fordulatig inkább takarékos és gyenge, e felett pedig erősebb, de lényegesen többet is fogyaszt. Valószínűleg ebben a fordulatszám magasságban kezdi el a vezérlés a motort a teljesítményre hangolni a takarékosság helyett. De arról szó sincsen, hogy itt lenne bizonyos határfordulatszám; teljesen folyamatos az átmenet, pont ez a VVTi rendszer lényege a konkurrens és a korábbi rendszerekkel szemben. (Ha domb van vagy nagyobb a terhelés, akkor alacsonyabb tartományban is teljesítményre lesz hangolva a motor, míg 1 ember és nulla terhelés és lejtő esetén 4.000 felett is a takarékosabb üzemmódban megy a motor.)
Az sem igaz, hogy vált magasabb fordulaton, majd jóvan kisebb fordulaton áll vissza a takarékos üzemre a vezérlés. A számítógép állandóan nézi a gázpedál állását, a terhelést, a fordulatot, a sebességet, stb., ezek alapján próbálja meg az optimális vezérműszöget és időzítést belőni. Az aktuális adatokat összeveti az ECU az eltárolt (interpolált) adatokkal, így a pillanatnyi beállításokat kicsit befolyásolja a vezetési stílus pl. Így hasonló körülmények között lehet, hogy más a két vezetőnél a motorvezérlés.
Miután a VVTi motor nem csak a vezérműtengelyt forgatja bizonyos szögben, hanem az előgyújtás szögét és az üzemanyag-befrecskendezést is állítja, így végképpen nem lehet azt mondani, hogy x fordulat felett vált hirtelen a vezérlés takarékosról sportosra.
A tapasztalat azt mutatja, hogy a motor üzeme 3.800-as fordulatig takarékos, utána exponenciálisan megugrik a fogyasztás (de nem egyik fordulatszámról a másikra egyből). Ezért autópályán 120-125 felett erősen megnő a fogyasztás, aránytalanul. Szóval valahol itt (3.800-4.000 körül) kezdődik a teljesítményre való ráhangolódás normál körülmények között.