Ezt hivják automata szelepállitásnak?
Jah, az olajnyomas segitsegevel a szelephezag automatikusan allitodik a kocsiban. Azonban ehhez az kell, hogy a toke felteljen olajjal az inditast kovetoen hamar, ugyanis addig nagyon kopog es rosszul is mukodik. Elvileg jo megoldas, azonban a korral es az idovel elorefele haladva elromlik a cucc es onnantol csak a szopas van vele.
Elegge erzekenyek a tokek a viszkozitasra, bizonyos olajakkal rossz a kocsid, masokkal jol muzsikal a toke.
A Toyotaban nincsen ilyen szelephezag kiegyenlito cuccos, be van egy fix ertekre allitva, azt kesz is. Ez azt jelenti, hogy hideg motornal nem tokeletes a hezag, mert uzemmelegen eri csak el a szelep hossza a tervezett erteket, igy akkor lesz csak a hezag tokeletes. Ezt a kis hatrany leszamitva jobb a Toyota megoldasa, mert messze sokkal tartosabb, nem romlik el benne ez a vacak es nem kell emiatt az olajakkal varialni kulon meg. Annyi, hogy neha a hezagot be kell allitani: a Toyotaknal a VVTit 300e km utan, a siman 50-100e km kozott, a Hondakat 40e km-enkent kell allitani. Ha mindig be van a hezag love pontosan es jo olajat kapnak ezek a motorok rendszeresen, akkor kimennek a vilagbol is...