Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6026702 alkalommal)

0 Felhasználó és 4 vendég van a témában

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18495 Dátum: 2010.12.31 03:45:26 »
-Mert ABS,ASR,ESP,meg még ki tudja mi minden xar próbálja ugyanezt korrigálni.

Blokkolásgátló nem korrigál.
Kipörgésgátló nem korrigál.
Menetstabilizáló, E12-ből csak a TS-be van, de az se csodaszer.  ;)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18496 Dátum: 2010.12.31 12:55:40 »
For Sityu and Tutinet:
A csatolt kepen az 1ZZ-FE motor alapjarati szabalyzasa lathato. Adott 1 szelep es ezt az ECU vezerli.

A csavar, amit a Tuti allitott, az csak a pillangoszelep nyugalmi pozicioja, azaz, hogy mennyire zarjon tokeletesen nyugalmi allapotban. (Extra info: nem furt a pillango szelep, hanem van egy megkerulo jarata.) Elvileg az alapjaratot az ECU altal vezerelt szelep (idle air control valve) szabalyozza. Ezt mondjuk nem lehet feulirni, az teny, ugyhogy ha emelni akar az ember, akkor tenyleg a pillangoszelep zarasan lehet csak modositani. Nem egy csucs megoldas ez, azonban a motorra nem karos, ha segit, akkor rendben van.

[a csatolmányt egy admin törölte]
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.31 13:07:08 írta B.S. »

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18497 Dátum: 2010.12.31 13:22:23 »
Vezetés Technika Csúszós Úton...
A kézifék jó eszköze a szorult helyzetből való "menekülésre", csak önmagában nem elegendő. Mivel fronthajtásos autóról van szó, ezért, ha már húztál egy kéziféket, akkor tekerd a kormányt a megfelelő irányba, és lépj rá nyugodtan a gázra is.
Ha nem lenne ABS, akkor fékezés közben mégis hogyan irányítod a kocsit? Épp ennek hiányában van az, hogy nyomod a féket, aztán imádkozol, hogy állj meg időben. Az ABS egy olyan csoda az autóban, ami lehetőséget ad Neked (is), hogy - bár megnövekedik a fékút, de - elkerüld az akadályt.
A kipörgésgátló is jó dolog, de csúszós úton (értsd: jeges, vagy sár) felejtsd el.
Az ESP/VSC pedig több ember életet mentett már meg, mint amennyit követelt, szóval menj ki egy jó nagy üres platz-ra, és teszteld, tanuld ezeket a kütyüket használni, nem mellesleg örülj neki, hogy vannak ilyenek az autódban!  ;)
Kipörgésgátló csuszos uton nem muxik? [rohog] Hát hol, :hmmmm: ahol nem csuszik?ott minek [rohog] [rohog]
A lényeg ezekkel a kütyükkel teljesen máshol vannak a határok és nehéz kitapasztalni. Az átlagember nem is akarja. :whistling:

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18498 Dátum: 2010.12.31 13:50:13 »
Váltóolajból bár 75W90-et írnak bele gyárilag, xart se ér (Castrol TAF-X),
:hmmmm: Ha a leírt Castrolra gondoltál, O.K. Maga a viszkozitás rendben van (a 75W90), csak meg kell találni a megfelelő gyártót hozzá... ;)

Most azért ez nem teljesen tiszta, hogy melyikre mondjátok, hogy okés. (a Castrol EP 80W-90 tudom hogy nem megfelelő)
Hajtómű olajnál az utolsó szám (85 és 90) mit jelent? A 75W az alacsony hőmérsékleti viszkozitást írja le (nem azonos ez mint ami a motorolajoknál definiált). Viszkozitás 150000mPas; -40°C-on. De mit jelent a 85 és 90 pontosan?
(E11-es Corolláról beszélünk)  :sorcerer:

forrás: http://castrolmintabolt.hu/hajtomu-olajok

KÉZI KAPCSOLÁSÚ váltóolajok

Castrol EP 80W-90
Ásványi bázisú, többfokozatú hajtóműolaj elsősorban a kézi kapcsolású sebességváltókhoz. Széles körben alkalmazható, ahol a hajtóműhöz a gyártó az API GL-4 minősítésnek megfelelő hajtóműolajat ír elő. API GL-4, ZF TE-ML 02A/16A/17A/19A

Castrol SMX-S 75W-85
Teljesen szintetikus hajtóműolaj kézi kapcsolású sebességváltókhoz. A Castrol SMX-S egy teljesen szintetikus hajtóműolaj, amelyet kifejezetten a nagy terhelésű kézi kapcsolású sebességváltók.

Castrol TAF-X 75W-90
Elsősorban a VW kézi kapcsolású sebességváltóihoz lett kifejlesztve, de valamennyi korszerű fronthajtású gépkocsi sebességváltójában alkalmazható, ahol a differenciálmű és a sebességváltó közös kenési körben üzemel. + API GL-4 , VW 501 50, 9.55550-(MX3, MZ1)


barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18499 Dátum: 2010.12.31 14:10:12 »
Most azért ez nem teljesen tiszta, hogy melyikre mondjátok, hogy okés. (a Castrol EP 80W-90 tudom hogy nem megfelelő)
Hajtómű olajnál az utolsó szám (85 és 90) mit jelent? A 75W az alacsony hőmérsékleti viszkozitást írja le (nem azonos ez mint ami a motorolajoknál definiált). Viszkozitás 150000mPas; -40°C-on. De mit jelent a 85 és 90 pontosan?
(E11-es Corolláról beszélünk)  :sorcerer:
Az utolso szam a 100 fokon mert viszkozitast jelenti.

A hideg inditastol a teljes bemelegedesig torteno fazisban a valtolaj folyamatosan higul a motorolajhoz hasonloan. Ha egy 100 fokon higabb olajat hasznalok, az 30 es 50 fokon is higabb, miutan a hideg ertekek (75W) megegyeznek. Ebbol adodoan az alacsonyabb "melegoldalu" valtoolaj (85) a hidegen inditott motor eseten is higabb, mint a magasabb "melegoldalu" olaj (90).

Pl. TAF-X (75W-90) vs. SMX-S (75W-85): az utobbi olaj hidegen is es melegen is higabb. Nagy hidegekben a valtoolaj tul suru mar, ekkor a 85-os olaj jobb a valtonak. Meg uzemmelegen is tul suru a 90-es olaj picit, igy melegen is jobb a 85-os valtolaj.

Az E11 valtojaba a Castrol SMX-S 75W-85 valtoolaj az emlitettek kozul a legjobb. A 75W-90-es olajak tul suruek, ezert hidegen jobban akad a valto, mert nem tud a szinkorinizacio tokeletesen vegbe menni. A 85-os olaj higabb, ezert azzal nincsen annyi valtoakadas. A valtoolaj melegen is higabb, ezert melegen is jobb vele a valto, mint a 90-es olajjal.

A 80W-90 a legrosszabb valasztas, mert az hidegen is es melegen is tul suru.

A valto amugy egy erdekes szerkezet, sokszor megmagyarazhatatlanul jobb valamiert az egyik olaj neki, mint a masik, ezert itt a tapasztalat meg tobbet jelent, mint a fizika. A 90-es olajjal sokaknak akadt a valtojuk, a 85-ossel szinte tokeletes. A gyari 75W-s egyfokozatu, ultrahig olajjal pedig szinten jobb, mint az eloirt 75W-90-es olajjal. Ergo vagy egy 75W-85-os Castrol SMX-S olajat javasolt hasznalni vagy a gyari 75W-s valtoolajat.

[a csatolmányt egy admin törölte]

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18500 Dátum: 2010.12.31 14:54:05 »
Hol van az E12-es Corolla külső hőmérséklet érzékelője? Nekem ugyanis napok óta -6 fokot mutat, akkor is amikor parkolóházban voltam és láthatóan olvadt le az autókról a hó...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

xpet

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 667
  • Auris 1.6 Luna 2008
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18501 Dátum: 2010.12.31 14:56:12 »
Ezek szerint a mélyhűtődben. Bocsi  :flowers:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18502 Dátum: 2010.12.31 15:00:30 »
Hol van az E12-es Corolla külső hőmérséklet érzékelője? Nekem ugyanis napok óta -6 fokot mutat, akkor is amikor parkolóházban voltam és láthatóan olvadt le az autókról a hó...
Elvileg a huto/elso lokharito mogott van.

Az, hogy olvad le, az nem jelenti azt, hogy kint plusz fok van. Lehet, hogy a kocsi beljesejeben volt melegebb es a kocsi belso hoje atmelegitette a lemezeket, aztan leolvadt a ho rola. Mikor az elso ablakot meleggel fujatod es a ho/jeg leolvad, akkor is ez tortenik, megis kint minusz fokok is lehetnek.

Az is lehet, hogy valami nagy ho/jegdarab rafagyott a szenzorra es meg nem olvadt onnan le, igy aztan ott meg tenyleg -6 fok van.  ;)
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.31 15:03:50 írta B.S. »

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18503 Dátum: 2010.12.31 15:17:19 »
Kipörgésgátló csuszos uton nem muxik? [rohog] Hát hol, :hmmmm: ahol nem csuszik?ott minek [rohog] [rohog]
Már megint nem figyelsz, kedves cartárs!  :excl:
Hol mondtam én ezt?!(amit vastaggal jelöltem)
Azt mondtam, hogy felejtsd el használni, azaz, kapcsold ki, mert ha előre akarsz pl sárban jutni és a kipörgésgátló BEkapcsolt állapotban van, akkor a nem fog mozdulni az autó. Akkor mozdul meg, akkor van erre esély, ha kikapcsolod, és engeded, hogy kicsit kipörögjön a kerék, lényeg, hogy ne vegye el az erőt a hajtott kerekekről.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18504 Dátum: 2010.12.31 16:36:28 »
OK értem :yes: Úgy értettem , hogy mész megcsúszik az úton,  akkor nem tanácsolod, de így OK

A felesleges idézeteket mellőzzük, ha kérhetem! B.U.É.K.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.31 16:44:28 írta musspici »

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18505 Dátum: 2010.12.31 18:34:45 »
Kipörgésgátló csuszos uton nem muxik? [rohog] Hát hol, :hmmmm: ahol nem csuszik?ott minek [rohog] [rohog]
Már megint nem figyelsz, kedves cartárs!  :excl:
Hol mondtam én ezt?!(amit vastaggal jelöltem)
Azt mondtam, hogy felejtsd el használni, azaz, kapcsold ki, mert ha előre akarsz pl sárban jutni és a kipörgésgátló BEkapcsolt állapotban van, akkor a nem fog mozdulni az autó. Akkor mozdul meg, akkor van erre esély, ha kikapcsolod, és engeded, hogy kicsit kipörögjön a kerék, lényeg, hogy ne vegye el az erőt a hajtott kerekekről.
Próbálgattál már kipörgésgátlós kocsit havas/sáros úton? Vagy ez csak tipp?
Apám Golfjában van kipörgésgátló, de én úgy emlékszem, hogy engedi azért kipörögni a kereket....pont mint az abs, mert ott is van féknyom.
Szerintem a Golf-ban nem is lehet kikapcsolni az ASR-t, és apám ugyan úgy közlekedik vele itt a havas meredek utcákon, mint én a corollával, amiben nincs kipörgésgátló.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.31 18:36:51 írta Ákos2004 »

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18506 Dátum: 2010.12.31 20:22:45 »

Idézet
Az utolso szam a 100 fokon mert viszkozitast jelenti.

Köszönöm a profi magyarázatot. Én úgy gondolom, hogy a hígabb olaj nem ken annyira jól, mint a sűrűbb, mivel nem képez olyan vastag réteget a kopó részeken. Világos, hogy ilyenkor "könnyebben" mozognak a váltóban a dolgok, de a kopás nem nő meg ez által?  :hmmmm:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18507 Dátum: 2010.12.31 20:52:27 »
Jó kérdés, hogy akkor miért az egyre vékonyabb olajok felé tendál az átlag? Pl. Ave III és a Prius III-ban 0W20 a gyári olaj előírás.
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18508 Dátum: 2010.12.31 21:03:39 »

Idézet
Az utolso szam a 100 fokon mert viszkozitast jelenti.

Köszönöm a profi magyarázatot. Én úgy gondolom, hogy a hígabb olaj nem ken annyira jól, mint a sűrűbb, mivel nem képez olyan vastag réteget a kopó részeken. Világos, hogy ilyenkor "könnyebben" mozognak a váltóban a dolgok, de a kopás nem nő meg ez által?  :hmmmm:
A szinkron gyűrűknek a hígabb olaj a jobb, a fogaskerekeknek meg a picit sűrűbb. De miután a fogaskerekek kopására sosem volt panasz, viszont a szinkrongyűrűkre sajnos igen, így inkább a szinkronnak kedvezek egy hígabb olajjal. Így a fogaskerek kopása még nem jelentős (gyakorlatilag sosem kopik el), viszont a szinkrongyűrűk nagyon meghálálják, és még a váltás is könnyebb.  ;)

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18509 Dátum: 2010.12.31 21:11:31 »
Jó kérdés, hogy akkor miért az egyre vékonyabb olajok felé tendál az átlag? Pl. Ave III és a Prius III-ban 0W20 a gyári olaj előírás.
Váltóolaj volt a téma  ;)