Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6026662 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18480 Dátum: 2010.12.28 20:38:33 »

Találok én arra jobb partnert is  :tt2:

 :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18481 Dátum: 2010.12.29 17:53:30 »
Azt tudja valaki hogy előírás miért úgy van hogy meghajtószíjat 105ezer km-nél vagy 72 hónap után kell cserélni először, utána meg 15-ezrenként vagy 12 havonta? Ez valami vicc, ha így lenne :D Nonszensz, nyilván nem cserélném ilyen hamar, csak nem értem, vagy ennyire el tudták írni?
                                                                                                                                                   

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18482 Dátum: 2010.12.29 20:38:26 »
A 105.000km tiszta sor, a többi 15.000-ként csak ellenőrzés, nem csere.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18483 Dátum: 2010.12.30 15:04:01 »
nekem is fáj az e12ben a hátam, pedig én fiatal vagyok
más kocsiban  nincs gond, de ebben kb. 1 ora kocsikázás után megfájdul......

Ha ebben fájd a hátad akkor próbáld ki ezt:  FIAT FIORINO 2009.
Ekkora Óccskavasat még esküszöm nem találtak fel a világon.

szaki

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 194
  • néha vagyok
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18484 Dátum: 2010.12.30 15:26:34 »
Vezetés Technika Csúszós Úton.


Próbált már valaki a 2006-os Corollat extrém csúszós uton extrém megcsúszásoknál?
A Cori viszonylag nehezen csúszik meg,de ha megcsúszik szinte  nem marad más mint imátkozni

-Mondjok úgy,hogy csúszol Kb.40Km/h-val enyhén keresztbe egy bója felé és el akarod kerülni az ütközést.
-Na hát ez nem jön össze.
-Mert ABS,ASR,ESP,meg még ki tudja mi minden xar próbálja ugyanezt korrigálni.
-Bocsi de nem a corit akarom fikázni,hanem ezeket az agyonelektronikázott "biztonsági felszereléssel agyontuningolt" újabb gyártású "modern" autókat márkafüggetlenül.
-Egy dologra nem hatnak ezek a cuccok a Coriban:A kézifékre,ugyanis ez egy bovdenes dobfék a hátsó féktárcsán belül.Talán ezzel lehet az esetleges ütközéseket elkerülni.Mással Nem.
Kérdés:
    Ha már ezeket a dolgokat beletették MIÉRT NEM LEHET KIKAPCSSOLNI?Hagy én döntsem már el,hogy kell vagy nem.
   Véleményem szerint ez csak a rutintalan vezetőknek és a nők többségének kell.
Ami érdekes az az ,hogy az összes autómárka majdnem minden sportváltozatnál ezeket engedi kikapcsolni,míg a többiben nem.Hagy törjön csak nyugodtan legalább fogy az alkatrész.


Ezelőtt egy 20-éves 1500-ös Kockaladám volt(na nem gyári felszereltség),De ha az több mint 90-fokos szögben csúszott akkor is visszahoztam egyenesbe.De ez igaz az elsőkerekes xar fapados FIAT Puntóra is.

A Corinál meg maradt egy megoldás:
-a kézifék vagy a
-Kézifékkel keresztbe csúsztatva az oldalsó ütközés,ha baj van

Aki ezt nem hiszi el az mennyen ki gyakorolni egy üres területre vigyen egy pár bóját és legalább 40Km/h-val próbálja ki.
De ez minden autómárkára igaz sajnos

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18485 Dátum: 2010.12.30 16:00:38 »
Gondolom oldalcsuszás ellen nem véd elektronika :hmmmm:
De ha csuszol az együtt járna előre csuszással is, akkor meg már hat az elektronika. Tehát még mindig jobb ABS-el mint annéálkül.
Ha direkt driftelni, rückwaertsbe megfordulni, kézifékkel farolni stb akarsz, akkor valóban nem a modern autok a "bejövő"-k
De ezek nem is közuti tevékenységek :D

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18486 Dátum: 2010.12.30 16:22:36 »

 Véleményem szerint ez csak a rutintalan vezetőknek és a nők többségének kell.

Tükörjégen ez a kijelentés az autós társadalom 90%-át lefedi  ;)

Azért nem olyan rosszak ezek a 3betüsek. Pár éve szakadó hóesésben, havas autópályán 160-nál csúszott meg a közel 2t-ás MB E320CDI kombi (elindult a hátulja rendesen). Ez kattogott mindenhol (fékek, kormány), lelassult a farokcsóva, majd egyenesbe állt. Elektronika nélkül szerintem az autósok nagyon nagy %-a megpördült volna és a szalagkorláton végzi. Az más kérdés, hogy nem volt ildomos ennyivel menni azon az úton (utas voltam)  :whistling:

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18487 Dátum: 2010.12.30 17:22:39 »
Emberek, ha bemért a trafi, szerintem lézer volt, már majdnem sötétben, akkor kell neki villannia mikor elmegyek, vagy villogás nélkül is tudja a rendszámot felvenni?
                                                                                                                                                   

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18488 Dátum: 2010.12.30 18:00:45 »

Sziasztok!

E11 -es Corollák kötelező szervízműveleteiről:

Váltó olaj csere:        90.000 km
Motorolaj csere:        15.000 km vagy 1 év
Fékolaj csere:           30.000 km vagy 2 év
Pollen szűrő csere:    15.000 km
Levegő szűrő csere:   60.000 km
Hosszbordás szíj:      105.000 km
Gyújtó gyertya csere: 60.000 km

Tudtok hozzátenni valamit? :)

(a pezsgőt el ne felejtsétek behűteni)  :clap:   :sorcerer:

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18489 Dátum: 2010.12.30 18:21:58 »

Sziasztok!

E11 -es Corollák kötelező szervízműveleteiről:

Levegő szűrő csere:   60.000 km

Tudtok hozzátenni valamit? :)


Ezt olajcserénként nagyon illik kicserélni.

A pollenszűrőt igény szerint, illetve ez nagyon függ a lakhelytől is.  / vidéki kisváros -- szmogos nagyváros /
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18490 Dátum: 2010.12.30 20:53:40 »
Levegőszűrőt 15 ezrenként nyugodtan (ahogy láthatóan retkes is lesz), ugyanez igaz a pollenszűrőre, ezek ne km alapján menjenek.
Motorolajból 5W30 menjen bele.
Váltóolajból bár 75W90-et írnak bele gyárilag, xart se ér (Castrol TAF-X), a 75W85 állítólag csodát tesz (én is kipróbálom). Igaz, nálam 160 ezernél volt először cserélve váltóolaj benne.
Gyertyák nálam szintén nem bírnak 60 ezret, kb. 40 ezer után ledobtam őket, nagyon illett is már (ahogy kinéztek) és utána hallhatóan szebben is járt a Cori.
         

tom74

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 465
  • '07 AURIS 2.0 D4D SOL.'05 Yamaha Fz6S
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18491 Dátum: 2010.12.30 21:07:45 »
Emberek, ha bemért a trafi, szerintem lézer volt, már majdnem sötétben, akkor kell neki villannia mikor elmegyek, vagy villogás nélkül is tudja a rendszámot felvenni?
nem villanik lát az sajna

AURIS 2.0 D4D SOL Yamaha Fz6S  kawasaki zx-10r SCANIA 93H

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18492 Dátum: 2010.12.30 22:07:06 »
Váltóolajból bár 75W90-et írnak bele gyárilag, xart se ér (Castrol TAF-X),
:hmmmm: Ha a leírt Castrolra gondoltál, O.K. Maga a viszkozitás rendben van (a 75W90), csak meg kell találni a megfelelő gyártót hozzá... ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18493 Dátum: 2010.12.30 22:17:45 »
Vezetés Technika Csúszós Úton...
A kézifék jó eszköze a szorult helyzetből való "menekülésre", csak önmagában nem elegendő. Mivel fronthajtásos autóról van szó, ezért, ha már húztál egy kéziféket, akkor tekerd a kormányt a megfelelő irányba, és lépj rá nyugodtan a gázra is.
Ha nem lenne ABS, akkor fékezés közben mégis hogyan irányítod a kocsit? Épp ennek hiányában van az, hogy nyomod a féket, aztán imádkozol, hogy állj meg időben. Az ABS egy olyan csoda az autóban, ami lehetőséget ad Neked (is), hogy - bár megnövekedik a fékút, de - elkerüld az akadályt.
A kipörgésgátló is jó dolog, de csúszós úton (értsd: jeges, vagy sár) felejtsd el.
Az ESP/VSC pedig több ember életet mentett már meg, mint amennyit követelt, szóval menj ki egy jó nagy üres platz-ra, és teszteld, tanuld ezeket a kütyüket használni, nem mellesleg örülj neki, hogy vannak ilyenek az autódban!  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18494 Dátum: 2010.12.31 03:36:31 »
szóval menj ki egy jó nagy üres platz-ra, és teszteld, tanuld ezeket a kütyüket használni, nem mellesleg örülj neki, hogy vannak ilyenek az autódban!  ;)

Vagy venni kell egy másik Ladát, mert abban már van gyakorlat.  :D  :flowers: