Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6026694 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18390 Dátum: 2010.12.19 17:47:51 »
Akkor az enyém idén májusban, mielőtt betöltötte volna a 4 évet, miért csak két évet kapott? ez valami speckó évvégi akció? :hmmmm:
Elméletem szerint azért, mert a forgalmiban  csak a gyártási év van benne és (rosszhiszemüen) az akár január 2. is lehetne és ugye akkor már betölthette a 4 évet :D

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18391 Dátum: 2010.12.19 18:02:53 »
Ha jól emléxem az olyan Corollákba mint a Tiéd sokan használják az SMX-S nevü Castrol olajat. Állítólag jobb vele a váltó mint a 75W-90-el. Úgyhogy egy próbát megér, noha előírás szerint valóban 75W-90 való bele!
Xanyi

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18392 Dátum: 2010.12.19 18:13:23 »
2000-es évjáratú kb 100e km-t futott Corollám van. Most a hideg beálltával (-10 és 5 °C) a sebességváltóval nem vagyok kibékülve. Hideg autóról és motorról van szó. Kigyorsításkor viszonylag jól veszi a sebességeket, de azért messze van a nyári melegben való működésétől. A problémám igazából a visszaváltásokkal van. Az 1-est azt csak akkor hajlandó bevenni, ha állóra fékezem az autót. A 2-est az kb olyan 10 km/h-es sebességre  történő lassításkor veszi csak be. A 3-4-5 fokozattal nincs ekkora baj. Ha a motor bemelegszik, illetve, ha megteszek kb 20 km-t akkor lényegesen jobb lesz a helyzet. Mi lehet a baj?
(kb 1 hónapja volt az autó Toyota szervizben és lecserélték a váltó olajat, számla szerint 75w90-est tettek bele)
Köszönöm a segítségetek!

A C150-es váltó nem egy szuper találmány, sajnos csak azt tudom mondani, hogy barátkozz meg vele (a gyenge váltásokkal, főleg hidegen); érdemes lett volna szerviz előtt kérdezni, mert tényleg a 85-ös olajat ajánlottuk volna, pl B.S. nicknevű fórumtárs is ezt használja a pont ugyanolyan Corollájában mint a tied és az enyémbe is hamarosan ez kerül a 75W90 helyett, mert ez bizony :censored:-t sem ér.  :no: 2 éve a gyárit 95-ösre cseréltük, de pont ugyanolyan rossz mint előtte.
         

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18393 Dátum: 2010.12.19 18:13:56 »
Akkor az enyém idén májusban, mielőtt betöltötte volna a 4 évet, miért csak két évet kapott? ez valami speckó évvégi akció? :hmmmm:
Elméletem szerint azért, mert a forgalmiban  csak a gyártási év van benne és (rosszhiszemüen) az akár január 2. is lehetne és ugye akkor már betölthette a 4 évet :D
Mert mi számít, a gyártás vagy az első üzembe helyezés? Szerintem az utóbbi. Akkor meg ott van a napra pontos dátum...
Az előző autómat 2001. 12. 18-án gyártották és 2002. 03. 24-én helyezték forgalomba. Soha nem nézték a vizsgán a gyártási időpontot.

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18394 Dátum: 2010.12.19 18:21:19 »
A C150-es váltó nem egy szuper találmány, sajnos csak azt tudom mondani, hogy barátkozz meg vele (a gyenge váltásokkal, főleg hidegen); érdemes lett volna szerviz előtt kérdezni, mert tényleg a 85-ös olajat ajánlottuk volna, pl B.S. nicknevű fórumtárs is ezt használja a pont ugyanolyan Corollájában mint a tied és az enyémbe is hamarosan ez kerül a 75W90 helyett, mert ez bizony :censored:-t sem ér.  :no: 2 éve a gyárit 95-ösre cseréltük, de pont ugyanolyan rossz mint előtte.

Nekem a gyári egyfokozatú 75w igen jól vizsgázik ebben a hidegben. A váltásokkal nincs gond, elindulás után a második harmadik váltás már pöpec. Melegben nem volt ennyire jó a váltóm  :D
Aki nem hiszi valamelyik péntek este kipróbálhatja  :D
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18395 Dátum: 2010.12.19 18:30:03 »
Az se baj ha nő?  :tt2: :D

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18396 Dátum: 2010.12.19 18:32:13 »
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18397 Dátum: 2010.12.19 18:34:11 »
2000-es évjáratú kb 100e km-t futott Corollám van. Most a hideg beálltával (-10 és 5 °C) a sebességváltóval nem vagyok kibékülve. Hideg autóról és motorról van szó. Kigyorsításkor viszonylag jól veszi a sebességeket, de azért messze van a nyári melegben való működésétől. A problémám igazából a visszaváltásokkal van. Az 1-est azt csak akkor hajlandó bevenni, ha állóra fékezem az autót. A 2-est az kb olyan 10 km/h-es sebességre  történő lassításkor veszi csak be. A 3-4-5 fokozattal nincs ekkora baj. Ha a motor bemelegszik, illetve, ha megteszek kb 20 km-t akkor lényegesen jobb lesz a helyzet. Mi lehet a baj?
(kb 1 hónapja volt az autó Toyota szervizben és lecserélték a váltó olajat, számla szerint 75w90-est tettek bele)
Köszönöm a segítségetek!

A C150-es váltó nem egy szuper találmány, sajnos csak azt tudom mondani, hogy barátkozz meg vele (a gyenge váltásokkal, főleg hidegen); érdemes lett volna szerviz előtt kérdezni, mert tényleg a 85-ös olajat ajánlottuk volna, pl B.S. nicknevű fórumtárs is ezt használja a pont ugyanolyan Corollájában mint a tied és az enyémbe is hamarosan ez kerül a 75W90 helyett, mert ez bizony :censored:-t sem ér.  :no: 2 éve a gyárit 95-ösre cseréltük, de pont ugyanolyan rossz mint előtte.


Nagyon köszönöm a gyors választ. Közben olvasgattam. http://szintetikusolaj.hupont.hu/10/sebessegvalto-olaj
Ha "folyósabb"/viszkózusabb az olaj, akkor nem képez megfelelő filmet a fogaskerekeken és nagyobb a kopás. Nem is olyan egyszerű ez...
Legalább erősödik a jobb bicepszem és a tricepszem!  :clap:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18398 Dátum: 2010.12.19 18:40:00 »
Ja meg a sok rosszul sikerült, váltás miatt a szinkront darálod, amiből van vagy három-négy, darabja 30-40 ezer. Végülis választhatsz, mit teszel tönkre.  :D
         

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18399 Dátum: 2010.12.19 19:08:30 »
darabja 30-40 ezer.

Több!
Most nem keresem elő a számlát, de tutira több... Plusz a munkadíjról ne is beszéljünk.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kismozso

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 114
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18400 Dátum: 2010.12.19 19:22:32 »
Ja meg a sok rosszul sikerült, váltás miatt a szinkront darálod, amiből van vagy három-négy, darabja 30-40 ezer. Végülis választhatsz, mit teszel tönkre.  :D

Persze csak vicceltem :D Bár most az elgondolkodtatott, hogy az mennyit árthat, ha erősebben tolom de 1-esbe, vagy húzom be kettesbe. Persze nem recsegtetem, kinyomom a kuplungot rendesen. Mert most az a helyzet, hogy gurulok egy kereszteződés felé lépésben (5km/h) és egyszerűen hiába tolom a váltókart előre nem veszi be még akkor sem ha már 5-10 mp-ig tolom előre. Ha rálépek a fékre és megáll a kocsi akkor rögtön be is pattan  a váltókar a helyére. Most akkor ez csak az olaj miatt van? Vagy valami más baj is lehet odabenn? Vagy ez ilyen és kész? Tavaly és az az előtti télen nem emlékszem erre, hogy ennyire nem vette volna az 1-est, 2-est...  :cry:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18401 Dátum: 2010.12.19 19:24:30 »
Akkor az enyém idén májusban, mielőtt betöltötte volna a 4 évet, miért csak két évet kapott? ez valami speckó évvégi akció? :hmmmm:
Elméletem szerint azért, mert a forgalmiban  csak a gyártási év van benne és (rosszhiszemüen) az akár január 2. is lehetne és ugye akkor már betölthette a 4 évet :D
Mert mi számít, a gyártás vagy az első üzembe helyezés? Szerintem az utóbbi. Akkor meg ott van a napra pontos dátum...
Az előző autómat 2001. 12. 18-án gyártották és 2002. 03. 24-én helyezték forgalomba. Soha nem nézték a vizsgán a gyártási időpontot.
Én is ugy gondoltam mint Te, de éppen ezt bizonyitották lentebb, meg a vizsgabiztos ismerösöm, hogy NEM :no:

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18402 Dátum: 2010.12.19 21:47:48 »
... kinyomom a kuplungot rendesen. Mert most az a helyzet, hogy gurulok egy kereszteződés felé lépésben (5km/h) és egyszerűen hiába tolom a váltókart előre nem veszi be még akkor sem ha már 5-10 mp-ig tolom előre. Ha rálépek a fékre és megáll a kocsi akkor rögtön be is pattan  a váltókar a helyére. Most akkor ez csak az olaj miatt van? Vagy valami más baj is lehet odabenn?
Nekem tavasszal volt váltóolaj csere, szintetikus 75W90 ment bele 1,9L. Melegben talán egy pici javulás érződött, de a nagy különbséget most a mínusz fokokban érzem. Finoman puhán veszi a fokozatokat 1-5-ig, visszafelé csak a 2-1 között akad kicsit, de szerintem ennél új korában sem volt sokkal jobb.
A lényeget leírtad, minden váltásnál fullra ki kell nyomni a kuplungot, ennél többet nem tehetsz.
Vagyis, majd a következő váltóolaj cserénél a 75W85-öst tehetsz bele, jók a tapasztalatok vele (B.S. cartárs Castrol SMX-S 75W85 olajat tett bele és dícséri). ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18403 Dátum: 2010.12.19 21:57:03 »
Tegyük hozzá, hogy 1-est alapból nem illik nem álló autónak kapcsolni, a kettesnél meg ha gáz, érdemes gázt adni kuplungoláskor, nálam ez segít, hogy ne daráljam a váltót, amikor ugyanúgy az istennek se akarja bevenni a sebességet a kocsi hatodjára sem.  :)
         

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18404 Dátum: 2010.12.20 12:00:20 »
Nemtudom, ti most itt miről beszéltek, és mennyire problémás a váltótok, Gyöngyiről olvastam hogy valamit szív vele, de az teljesen rendbe van szerintem, hogy 1-esbe guruló autónak nehéz berakni, én nem is erőltetem, de nem csak a toyota volt ilyen. Ha már gurul az autó nyugodtan mehet a 2-es esetleg kis kuplungot rácsúsztatni neki kis gázznál, persze terepviszonyoktól függően mert emelkedőn nyilván 1-ben is jobban kihuzatjuk.