Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6029977 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18345 Dátum: 2010.12.13 20:32:35 »
De az csak egy retek suzi vót, nem egy csoda tojó.  ;)

Ez már igaz  :D :yes: :clap:
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18346 Dátum: 2010.12.13 20:35:40 »
A 3 ajtósban más van mint az 5 ajtósban (billentés miatt és talán formára is kicsit más). A sedánt és a kombit nem tudom.
Áve! Sőt a sportban kék az ülőlap :-)
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18347 Dátum: 2010.12.13 20:38:22 »
Igen, méghozzá B.S. írt erről a témáról a legtöbbet, de a magam részéről szeretem meghallgatni mások véleményét is az ügyben. De, ha lehet - és, mivel az utóbbi pár hszünk, az enyém is OFF ebben a topicban - az "Olajok, Adalékok" topicba írd, légyszíves.  :flowers:
Áve! Nem tudom mennyire érdekes az írás, így inkább a blogban írtam az olajokról, lehet már lényegesen jobban kiveséztétek, így a másik topicba nem is kéne feltenni. Itt meg abbahagyom az OFF témát. Bocs.
Csak egy-két jó tanács, ha publikálsz egy írást:  ;)
- választékosabban és tudományosabban fogalmazzál, ettől még lehetsz informális
- ne legyenek az írásban helyesírási hibák
- ha egy fogalmat említesz, magyarázol, akkor a pontos definíciót írd le először, majd azt fordítsd át köznyelvre (jó, ha neves szakemberre hivatkozol)
- hivatkozz szabványokra és a hozzá tartozó táblázatokat linkeld be, majd ezeket értelmezzed
- ha valamit állítasz, hogy Te ezt vagy azt használod, akkor indokold meg a döntésedet mindig
- olyat ne írjál, hogy x márkát hamisítanak, mert úgy hallottad, de nem tudod bizonyítani, mert ezzel hiteltelenné válsz és sértesz bizonyos szabályokat is

Tartalmilag kevés benne a tényszerű információ és az amatőrök számára az indoklás, magyarázat.

Itt egy cikk, ami lehet minta számodra, hogy hogyan kell elképzelni a dolgokat:
http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html

Remélem, nem sértettelek meg a kritikámmal!  :flowers:

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18348 Dátum: 2010.12.13 20:47:59 »
Remélem, nem sértettelek meg a kritikámmal!  :flowers:

Áve! Csak az ostoba ember sértődik meg a jó szándékú kritikától, én inkább tanulok belőle! Köszönöm, hogy leírtad, megfogadom.
Azzal kezdem, hogy igazad van, tehát nem kontra írom, a blogot olyan "esti napló magamnak" a saját szórakoztatásomra írom, ettől függetlenül tény, hogy tárgyilagosabb, szabatosabb kéne legyen ha már technológia, technika. Agyaltam, hogy legyen teljesen tudományos cikk, de az nekem száraz, sőt mivel rengeteget felejtettem, így napokat kéne foglalkozni vele újra, lusta voltam, nem fűlt hozzá a fogam, időm se nagyon. Legyen vicces? Akkor semmi értelme. Legyen olyan közérthető szakácsoknak (egyik barátom az aki olvassa) talán erre hajlottam. Végül is a célom csak az volt, hogy a 0W-40-ről kicsit áttoljam a fókuszt a teljesítményszintre, az olyan fekete bárány, ahogy a neten olvasom. Úgy látom nem sikerült megoldani :-) Igyekszem jobban figyelni.
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18349 Dátum: 2010.12.13 23:13:27 »
5 évvel ezelött még így látták: Ez is a mazda auto .hu rol.

http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-8-motorolaj-apex.html
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18350 Dátum: 2010.12.14 10:32:02 »
5 évvel ezelött még így látták: Ez is a mazda auto .hu rol.

http://www.mazda-auto.hu/mazda-rx-8-motorolaj-apex.html
Nem mondtak semmi kulonoset, csak az adott kor kerdeseit vizsgaltak, illetve a lehetseges okokat, hogy a gyar miert nem szintetikus olajat adott meg az RX-8-nak.

Mara valtozott a kep, mar 0W-s olaj is eloallithato HC technologiaval. Ezen kivul a szintetikus olajak teljesen kompatibilisek lettek a tomitesekkel. (10-15 eve nem volt minden szintis olaj mindennel kompatibilis).

Erdekes amugy, hogy a Wankel 3.000 alatt 1 liter olajat lezuz uj koraban is. Remelem, tokeletesitik majd meg, mert amugy jo kis motor lenne.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18351 Dátum: 2010.12.14 13:45:51 »
0W olajok is lehetnek már hidrokrakkoltak? Akkor ez azt jelenti, hogy ma már egy 0W olaj sem biztosan szintetikus. De attól függetlenül rá fogják írni... És akkor honnan tudja az ember, hogy melyik valódi teljesen szintetikus? Nem mintha olyan sokat számítana már a motornak, de az olajok ára és tulajdonságai  között különbséget kell tenni, ez pedig ezt ronaja, nehezebb a választás, ha valaki nincs minden tudás birtokában.

A cikk végére annyit, hogy az, hogy ásványit ajánlottak pont, hogy nem marketing szempont szerint vezérelt. Az lenne marketing szempont ha a fogyasztás ellenére szándékosan a drága szintetikus olajat ajánlanák. Ők inkább gazdaságossági szempont alapján ajánlottak, nem pedig marketing vezérelve.
                                                                                                                                                   

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18352 Dátum: 2010.12.14 13:56:00 »
0W olajok is lehetnek már hidrokrakkoltak? Akkor ez azt jelenti, hogy ma már egy 0W olaj sem biztosan szintetikus. De attól függetlenül rá fogják írni... És akkor honnan tudja az ember, hogy melyik valódi teljesen szintetikus? Nem mintha olyan sokat számítana már a motornak, de az olajok ára és tulajdonságai  között különbséget kell tenni, ez pedig ezt ronaja, nehezebb a választás, ha valaki nincs minden tudás birtokában.

A cikk végére annyit, hogy az, hogy ásványit ajánlottak pont, hogy nem marketing szempont szerint vezérelt. Az lenne marketing szempont ha a fogyasztás ellenére szándékosan a drága szintetikus olajat ajánlanák. Ők inkább gazdaságossági szempont alapján ajánlottak, nem pedig marketing vezérelve.

Meg kell nezni az adott olaj adatlapjait alaposan, ott kiderul, hogy mirol is van szo. Sokszor a biztonsagi adatlap hordozza az informaciot.

Sok orszagban mar van szabaly, hogy a HC-ra nem irhatjak ra, hogy szintetikus; nalaunk eddig ilyen nincsen pelda. Meg az import olajak miatt sem lenne ez 100%-os nalunk.

Amit tudok, hogy a Mobil1 olajak szintetikusak, a sima Mobil nem az, csak HC vagy asvanyi. A Castrol Edge-en belul is van HC-s olaj, igy okosan kell vasarolni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18353 Dátum: 2010.12.14 13:57:35 »
... az, hogy ásványit ajánlottak pont, hogy nem marketing szempont szerint vezérelt. Az lenne marketing szempont ha a fogyasztás ellenére szándékosan a drága szintetikus olajat ajánlanák. Ők inkább gazdaságossági szempont alapján ajánlottak, nem pedig marketing vezérelve.
Pont erre gondolt kleingy, írta is, hogy így óóóóccccsssóóóóbb a szerviz. A marketing ezesetben az óccsóságra értendő, nem a minőségre.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18354 Dátum: 2010.12.14 14:06:28 »
B.S., ha 0W-sből is van HC-s olaj, akkor tulajdonképpen szinte mindegy, hogy HC-s, vagy teljesen szintetikus olajat vesz az ember, azaz, már csak a pénztárca dönthet, hiszen viszkozitás kipipálva és, mivel már a HC-s olajak között is van, ami lazán SL, adott esetben akár SM szintet is teljesíti, "tudásra" sem tér el sokban a teljesen szintetikus olajoktól. Gondolok itt arra az elvi összehasonlításra, hogy egy SM szintű 0W30-40-es olajjal használt autó motorját összehasonlítanánk egy valóban teljesen szintetikus ugyanilyen jellemzőjű olajjal hajtott ugyanolyan autó motorjával feltételezve azonos használati körülményeket nem hiszem, hogy jelentős eltérés mutatkozna, éppenséggel abban is kételkedek, hogy egyáltalán kimutatható-e bármilyen különbség...  :hmmmm:
Ezért gondolom, hogy inkább pénztárca függő a kérdés...ki mennyit tud/hajlandó rászánni egy adag olajra... :)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18355 Dátum: 2010.12.14 14:29:36 »
Az teny, hogy a mai HC-s olajak nagyon jok mar, megkozelitik a szintetikusokat, azonban meg mindig nem ugyan az a ketto tudasra.

Abban nyilvanul meg a kulonbseg, hogy a szintetikus az extrem terhelest jobban birja, azaz a hosszu hasznalatot es a versenyzest, nagy terheleles uzemet.
A legtobb hosszu elettartamu olaj altalaban szintetikus, nem veletlenul.

Ha koran lecsereled az olajat es kimeletesen vezetsz, akkor tenyleg nincsen nagy kulonbseg a ketto olaj kozott szamodra.

Ami mondjuk figyelemre melto lehet, hogy a Castrol Edge HC-s olaj 10e Ft-ert, mig olcsobban kapni full szintetikus Mobil1-et. Szoval meg azt sem lehet kijelenteni egyertelmuen, hogy a szintetikus feltetlen dragabb lenne.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18356 Dátum: 2010.12.15 10:18:39 »
... az, hogy ásványit ajánlottak pont, hogy nem marketing szempont szerint vezérelt. Az lenne marketing szempont ha a fogyasztás ellenére szándékosan a drága szintetikus olajat ajánlanák. Ők inkább gazdaságossági szempont alapján ajánlottak, nem pedig marketing vezérelve.
Pont erre gondolt kleingy, írta is, hogy így óóóóccccsssóóóóbb a szerviz. A marketing ezesetben az óccsóságra értendő, nem a minőségre.

ezt igy sem értem, de mindegy. A marketing arról szól hogy egy terméket eladjunk, lehetőleg minél többet. Az ott leírtaknak köze nincs a marketinghez. más: hányzott már a fórum :)
                                                                                                                                                   

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18357 Dátum: 2010.12.15 15:34:45 »
Az teny, hogy a mai HC-s olajak nagyon jok mar...

Abban nyilvanul meg a kulonbseg, hogy a szintetikus az extrem terhelest jobban birja, azaz a hosszu hasznalatot es a versenyzest, nagy terheleles uzemet.
...
Mi a hosszú használat és a nagy terhelés? Ezt bizonyára sokan sokféleképpen definiálnák. Mint tudjuk, a műszaki életben semmilyen megoldás sem mindenható, kompromisszumok során át kerül ki egy termék a piacra. A HC-s olajokkal kapcsolatban azért hagy hangsúlyozzam, hogy ami megkapta pld. az API SM minősítést, az megkapta, méghozzá az összes előírt követelmény szempontjából megkapta, azon nincs mit elvitatni. Az 1.4-1.6 vvti-kre előírt 15 ezres csereperiódus sok más márka lazaságához képest annyira szigorú (nyílván tudja a Toyota, hogy mit csinál), hogy SL és főleg SM teljesítményszinttel én HC-s olajjal is nagyon nyugodt vagyok.
A viszkozítási index az teljesen más, én úgy látom, hogy sokan úgy hivatkoznak rá, mint minőségi kategóriára (még mindig). Miért felelőtlen dolog, ha valaki télen egy SM teljesítményszintű 10W-s olajjal használja az autót (ráadásul ha szinte mindig garázsból indul, mindig hosszú utakra megy, stb.)?
Ja, még egy adalék a HC-hoz, valahol ide a fórumra linkelt anyagban olvastam, hogy az SN minősítésnél megnő a hidrokrakk eljárással készült olajoknak a jelentősége (persze az ásványi és rész-szintetikusokhoz képest kell ezt érteni, gondolom), mert iszaposodásnak jól ellenállnak és a mai korszerű adalékanyagokkal jól be lehet állítani az egyéb tulajdonságokat, pl. hosszú élettartam. SN kategóriáról beszélünk! Erről mi a véleményed, Barna?
1.4VVti (2004)

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18358 Dátum: 2010.12.15 17:21:21 »
A hosszu hasznalat a nemet es a francia kocsikban megadott 30 es 50.000 km-es csereperiodus -- nem a 10-15.000 km-re gondoltam. Bar mar 10e km utan erosen kezd az olaj faradni, nalam ezt a fogyasztas novekedese is jelzi.

Nagy terheleskor meg arra gondoltam, hogy Olaszorszagba kivontatsz egy lakokocsit vagy a Hungaroringen mesz vele tobb kort nyaron versenyszeruen. Vagy a hegyekbe mesz a csaladdal es ugy kened neki, mintha ott lennel a WRC bajnoksagon.

Az egy dolog, hogy megkapta az olaj az SM minositest, az csak azt jelzi, hogy bizonyos szabvanyeloirasoknak megfelel az olaj. A tesztelemek 95%-a amugy a friss olajakra vonatkozik es nem a 10-20e km-t futottakra. Ez azt jelenti, hogy a HC-s olaj lehet, hogy mar messze nem tud 10-20e km utan annyit, mint egy szintetikus olaj, noha a friss allapotukban alig volt merheto kulonbseg kozottuk. Igy egy stabilabb szintetikus olaj tovabb marad ujszeru, azonban ez nem nyilvanul meg az SM jelolessel onmagaban.

A HC-s olajak egyre jobbak, kozel allnak a szintetikus olajakhoz tudasban, elegendoek ezek az olajak a Toyota motorokba. Azonban aki a legjobbat akarja, annak a szintetikus olajakat javaslom. Es ha lehet venni ugyan azert a penzert jobbat, szintetikust, akkor erdemes azt valasztani. A forumon a legtobb ember szereti a kocsijat, hosszu tavra tervez vele, ezert is hajlando a jobbak kozul a legjobbat valasztani, ami a szintetikus olaj. Ez nem jelenti azt, hogy aki HC-s olajjal jar, az rosszul dontott, csak letezik egy meg jobb alternativa.

A VI egy olyan viszonyszam, amely az olaj homerseklet-viszkozitas gorbejere utal. Onmagaban ez valoban nem jelent semmi minoseget, ez a fizikai tulajdonsagot meri. Megis miert fontos a VI szamunkra?
Azert, mert a motor hidegen kopik a legjobban, mikor is az olaj tul suru ahhoz, hogy a motort megfeleloen kenje. Ergo olyan olaj kell nekunk, ami hidegen sem tul suru, mert igy a kopas jelentos resze mersekelheto. Azok az olajak, amelyek VI szama magas, azok nem lesznek tul suruek hidegen, pontosabban higabbak, mint az alacsonyabb VI-vel rendelkezo tarsaik. Ez meg nekunk hasznos, hiszen a reggeli start nem koptatja annyira a motort, mert kevesbe suru az olaj.

A 10W-s olajakkal 2 problema is van:
1, Hidegen tul suruek egy 5W-s vagy 0W-s olajakhoz kepest. Tehat a bemelegitesi fazisban jobban kopik a motor a 10W-s olajjal, hiszen nem ken az annyira. Nyilvan aki rovidebb tavokra megy csak, annak meg fontosabb ez a szempont. De annak, aki hosszabb tavon megy a kocsival, annak is jobb egy 5W-s vagy 0W-s olaj, mert egyszer annak a motornak is be kell melegednie. Ez nem tunik elsore nagy dolognak, pedig az, hiszen a kopasok >90%-a a hideginditastol kovetkezik be. Tehat ha 500 km-t mesz mondjuk melegen a kocsival, akkor sem kopik annyira a motor, mint az elso 5 km eseten. Igy a hosszu tavon kozlekedoknek is szamit nagyon a hideginditaskor fellepo kopas, mert ez teszi tonkre a motort es nem az autopalyazas.

2, A 10W-s olajak altalaban rosszabb minoseguek, mint az 5W-sek es a 0W-sek. Ezek altalaban adalekolt asvanyi olajak (felszintetikusak), jobb esetben (ritka) HC szintetikusak mar. Messze nem olyan stbailak, tisztak ezek az olajak, mint egy szintetikus 5W-s olaj altalaban. Szoval itt a minoseggel is szokott problema lenni, nem csak a viszkozitassal.

Nem kell azt hinni, hogy HC-s olajjal vagy 10W-s felszintetikussal megall az elet, meg azonnal tonremegy a motor. Nem igy van. Azonban a motor elettartama egy jo 5W-s vagy 0W-s szintetikus olajjal elegge kitolhato, az elteres lehet akar 30% is. Nyilvan ez az homerseklettul es az uzemeltetes korulmenyeitol is fugg.

Az SN szabvanyszint nem egy hatalamas ujitas, par parametert valtoztattak meg, illetve par uj tesztelemet adtak hozza: iszaposodas, bioetanol hasznalat, stb. Szerintem egy szintetikus vagy egy jo HC szintetikus olaj ezt az uj szintet is konnyeden eleri majd, szerintem nem akkora a szigor meg mindig, mint aminek lennie kene. Nem latom az osszefuggest a HC olajak es az SN szint kozott. Ha a HC olaj eleri a szintet, akkor megkapja az SN minositest, ha nem, akkor csak rosszabbat kap majd. Az, hogy melyik olaj eri el, az majd kiderul, szerintem nem kedvez, se hatraltatja az SN szint a HC-s olajakat, hiszen ettol se jobbak, se rosszabbak nem lesznek az olajak.

En tovabbra is a szintetikus olajnak vagyok a hive, szerintem meg mindig jobbak, mint a HC-s tarsaik es ha ugyan ezert a penzert lehet picivel jobbat venni, akkor azt erdemes, en ugy gondolom.

juszufat

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 328
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18359 Dátum: 2010.12.15 17:49:42 »
Ja, ezt félrefogalmaztam, mert nem a V.I.-re gondoltam igazából, hanem SAE viszkozítási osztályra.  :banging:
A nagy terhelés szerintem sem az, amikor órákat megyek az autópályán folyamatosan 120-130-as sebességgel.

Jól túl bírjuk ragozni ezt az olaj kérdést amúgy.
Erdélyi ismerőst kérdeztem, hogy ott Gyergyóban, ami Csíkkal egyetemben télen a Kárpát-medence leghidegebb részei közt van, vajon nyomják-e bele literszám az autókba ősszel a 0W-s olajokat. "Dehogy, - mondta - 10W-set, 15W-set."
1.4VVti (2004)