Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6030132 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18330 Dátum: 2010.12.13 09:27:48 »
Áve!
Biztos le vagyon írva itt valamelyik fórumon, hogy a viszkozitás (5W-30) csak az egyik paramétere a motorolajnak. Nem egyenlő a sűrűséggel. A másik paraméter a "jóság", a teljesítményszint. SF, SG, SH... Írok majd ezekről hamarost egy szösszenetet, csak most nincs időm. Vagy ha valahol leírta már valaki szóljatok, akkor kérlek.
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18331 Dátum: 2010.12.13 09:42:07 »
Bal3!
Igen, méghozzá B.S. írt erről a témáról a legtöbbet, de a magam részéről szeretem meghallgatni mások véleményét is az ügyben. De, ha lehet - és, mivel az utóbbi pár hszünk, az enyém is OFF ebben a topicban - az "Olajok, Adalékok" topicba írd, légyszíves.  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18332 Dátum: 2010.12.13 12:42:18 »
A rendszeres alacsony fordulatszám nem árt az autónak? (1200-1500 körül, ennél csak váltáskor és emelkedőnél magasabb ill. nyilván országúton, de ott ritkán megy)

Pl lambda szonda szennyeződhet-e, és minden egyéb hasonló probléma amiért nincs fordulatszám és ezáltal magas hőmérséklet ami úgymond talán tisztító és egyéb kívánatos hatással is bírna? Szükség van rá?

Ugyanis jellemzően rövid távokra van használva az autó 4-5 km. Ilyenkor hidegben jól látszik, hogy pár km után már párologtatja az autó a vízgőzt a kipufogón ezt mindig figyelem.

Viszont múlt héten esett a hó, havasak voltak az utak erre, ezért nem is lehetett gyorsan menni, este mentem Nagykanizsa-Zalaegerszeg távot, mert elugrottunk korizni.
Épp örültem neki, hogy majd kiszárítom a kipufogot meg kicsit esetleg meghajtom, viszont az útviszonyok miatt nem lehetett úgy menni (2000 fordulat max, 5-ben, de visszarakni csak azért nem fogom hogy többet pörögjön), féltem is hogy, de nem gondoltam komolyan hogy még ezután is párás marad a kipufogó: Zegre érve körforgalom előtt odaléptem üresbe a gázra és figyeltem a tükröt, mert mögöttem autó volt, a lámpája ***án világítja és látom ha gőzölök. Hát akkora gőzt csináltam hogy úristen 
Tudom, ez normális jelenség, hiszen a katalizátor széndioxidot és vizet csinál, de hosszabb távon és meleg motornál már eltűnik ez a dolog. Viszont nálam ezt még nem sikerült elérni, valószínű a sok alacsony fordulaton menés és rövid távok miatt is.
De az a kérdés, hogy okozhat-e hosszútávon bármilyen problémát ez a túl kíméletes fuel economy üzemmód, ami nem jár magas belső motor hőmérséklettel? Tudom, mondanak ilyet hogy "ellustul" stb, igaz nem vágom miért, de az tény hogy érezni a motor hangján ha ezt "megszokta" utána sokkal csúnyább hangja van magas fordulaton, mint mikor alapból a magashoz van hozzászoktatva. Ez az "ellustulás" is mitől következhet be? Sosem értettem ezeket  nameg a fő kérdés mint írtam, hogy hosszú távon árt-e valaminek? Ha nem muszáj, nem nyektetem azért :)
                                                                                                                                                   

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18333 Dátum: 2010.12.13 12:48:47 »
Én még mindig csak azt mondom, hogy kérdezd meg erről Zénó vagy leszi Yarisát. Sztem 2000 rpm-et nem sűrűn lát az autója egyiknek sem, márpedig semmi bajuk, előbbiben ugye félmillió km körül van már.  :)
         

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18334 Dátum: 2010.12.13 12:57:28 »
Meleg motor eseten, ha kicsi a fordulatszam, akkor kicsi az olajnyomas es az aramlas is. Ennek eremenyekeppen nem szabad a motort olyan helyzetbe hozni, amikor nagy erot kell kifejtenie. Ugyanis, ha kicsi a nyomas es az aramlas, akkor megszakadhat az olajfilm, ha padlogazon, terhelve gyorsitunk. Normal esetben kenestechnikailag nem okozhat gondot a kis nyomas es aramlas, mert keni az a rendszert kelloen. Ugy van a motor kitalalva, hogy ne lehessen problema a kis nyomasbol es aramlasbol normal vezetes eseten, mikor alacsony a fordulatszam. Terhelni azonban inkabb nagyobb fordulaton erdemes a motort, mert ekkor az aramlas nagyobb, igy a hoelvezetes es a kenes hatasfoka is.

A tul alacsony fordulatszam es kicsi motorho azonban mas szempontbol lehet hatranyos. Pl. nem eg le a gyertyakrol a korom kelloen, elkoszolodik a motor belseje, mert nem tisztul elegge. Az alacsonyabb homerseklet, olajaramlas fokozza a lerakodasok kepzodeset, ezert nem celszeru tul alacsony furdulaton kozlekedni. Szerintem a fordulat legyen 2.000 felett mindig, akkor mar nincsen gond, kelleoen porog a motor ahhoz, hogy nem kokszosodik el. De sokan 50-nel 5.-ben mennek, mert birja (hala a VVTi vezerlesnek), de ez nem jelenti azt, hogy a motornak feltetlen jot tesz, jobban tisztul a motor es kevesbe erolkodik, ha ekkora sebessegnel 4.-ben vagy 3.-ban kozlekedunk.

A kipuffogo azert gozol, mert a dobban kondenzviz kepzodik, ez teszi egyebkent tonkre a vegdobot belulrol, hiszen ez elegge savas (meg korrodal). Ez a jelenseg normalis, sok kocsinak lathato folyadek jon ki a kipuffogobol. Ha teheti az ember, akkor normalis fordulaton vezessen, ekkor nem halmozodik fel a viz a dobban es a motor is jobban tisztul, illetve tokeletesre be is tud melegedni. Ha nagyon finomkodunk, akkor a viz benne marad a vegdobban, ez meg a dob korabbi cserejehez vezet.

Amugy nem kell tuldramatizalni a kerdest, normalisan kell kozlekedni, 2-4.000-res fordulat kozott, ha lehetseges, ez a motornak a legjobb tartomany. Nyilvan palyan jobban porog a motor, az allitas nem erre vonatkozik elsodlegesen.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18335 Dátum: 2010.12.13 13:07:45 »
Azért kíváncsi lennék a Fuel economyban vezetők véleményére is, mert én sajna hozzájuk hasonlóan vezetek főleg hogy az üzemanyaggal spóroljak.

Én abba reménykedek, hogy nem kokszol úgy az olaj, és nem okoz akkora problémát az alacsonyabb hő sem, hiszen azért raktam bele fullszint 0W-30-at, mert jót akarok neki, és ettől már úgy elvárom, hogy viszonylag tiszta motort eredményez. Én is pont az a típus vagyok, hogy 50-nél 5.ben még mehet, ha nem kell emelkedőn menni vagy gyorsítani. Természetesen terheléskor visszakapcsolok. Nagyon ritkán csinálom azt, hogy 2-be kb 4-ezerig elpörgetem rövidebb távokon városnál utcákban, ha tudom hogy utána hamar lassítani-kanyarodni esetleg megállni kell, így "megspórolom" váltást, kicsit kihuzatom a motort, és használom a motorféket. Nagyjából ennyi.
                                                                                                                                                   

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18336 Dátum: 2010.12.13 13:34:07 »
Azért kíváncsi lennék a Fuel economyban vezetők véleményére is, mert én sajna hozzájuk hasonlóan vezetek főleg hogy az üzemanyaggal spóroljak.
Áve!
Jómagam szintén az alacsony fordulaton használat híve lettem 3 év Auris használat után. Régebbi autóimban inkább forgattam (3-4500) mert így szoktam meg még a történelmi Zsigulis korban. Azok a motorok, lent, nem mentek, rángattak, kínzás volt nekik egy egy 1800 fordulaton gázadás.
Az Auris váltás jelző lámpácskáját figyelve, megdöbbentem, hogy 2000 fordulaton javasolja a váltást. Nehezen álltam rá, de "megszállott" környezetvédő vagyok, ha meg lehet tenni 50 km-t úgy, hogy csak 80%-nyi üzemanyagot égetek el, és így 80%-nyi környezeti terhelés okozok, ám legyen. Persze a tankolásnál a pénztárnál is jól jön a 6.0 l/100 km átlag.
Úgy vélem a gyárak letesztelik a motor működését, és pl. ez alapján határozzák meg a nyomatéki karakterisztikát, stb. (ez ma már szinte full programozás, a fizikális motor felépítés/kialakítás elég tökéletes) A VVT-i előnye, hogy alacsony fordulaton is képes tökéletes áramlást, égést létrehozni a motorban. Ez csúcs.
Barátom MMT váltósa is pillanatok alatt felkapcsol 5.-be, mert így fogyaszt a legkevesebbet, így "zöld" a motor. Az olajáramlás nagyon érdekes kérdés, amennyiben én tervezném a motort, megvizsgálnám, hogy ugye célul tűztük ki, a motor üzemi fordulata legyen 1500-2500 közt, ekkor ennyi és ennyi az olajszállítási kapacitás, ha ez kevés, átalakítanám az olajpumpát és nagy fordulaton a lefújószeleppel (van benne most is) oldanám meg, hogy ne emelkedjen meg túlságosan a nyomás. Gondolom a Toyota tervezői ezerszer okosabbak nálam és meg is oldották ezt. Én most ezt szépen letesztelem, a Corolla blogot 15 évre tervezem. :-) Szóljatok rám, hogy 15 év múlva szedjem szét a motort (tényleg ez a tervem) és mutassam meg a mérési eredményeket. Én 1500-2200 közt fogom használni a motort, előzésnél, egyéb fontos manővernél viszont nem érdekel a fogyasztás, ott lényeg a gyors helyzet megoldás, ott forgatom ahogy kell. Tényleg beszámolok ha valamit tapasztalok, pro és kontra egyaránt.
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18337 Dátum: 2010.12.13 13:47:04 »
G86 felvetése az ellustulásról engem is érdekel, már sokat gondolkodtam rajta, hogy van-e, és ha igen, akkor miért?
Az biztos, hogy a régebbi - '90-es évek elején - típusok esetében ez a jelenség érezhető volt. Fura ez, mert miért lustulna a motor, amikor az egy gép, és ugyanúgy működik minden fajta sofőr alatt...  :wacko: Én arra merek gondolni, hogy a régebbi típusok esetén nem volt annyira tiszta a motor égésterméke a kipufogóban, mint ma. Ez dugulást okozhatott benne, lerakódásokat, amiket csak egy hosszabb , forszírozott tempójú utazás tudott kitakarítani.
Viszont nem vagyok benne biztos, hogy a mai modern motorok ne termelnének lerakódásokat a kipufogóban, bár nyílván nem annyit, mint régen.
Szóval, ez jó kérdés... én nem igazán tudok erre logikus magyarázatot...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18338 Dátum: 2010.12.13 13:56:27 »
Bal3 kolléga ezzel én is ugyanígy vagyok, előzésnél nyilván szempont a maximális teljesítmény kierőszakolása.
Bár én nem vagyok "megszállott" környezetvédő, igaz számomra is fontos, de elsődlegesen inkább az, hogy hozzád hasonlóan szeretnék sokat elmenni adott mennyiségű üzemanyaggal. Ezért is vettem még egy 50ccm-es 4ütemű robogót, ami 2 litert fogyaszt 100km-en. De hasonlóan jó lehet egy injektoros 2ütemű is, az is kb ennyit fogyaszt és emellett jellemző rá a kétütemű motor dinamikája, csak kevésbé megbízható, ennek ellenére tudok olyanról akinek semmi baja nem volt a ditech apriliával.
                                                                                                                                                   

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18339 Dátum: 2010.12.13 14:57:20 »
Tisztulás, ellustulás. A suzuki swiftes fórumban (régen ott elég sok időt töltöttem) ha jött valaki, hogy gyenge a gépe, és a haverja hasonlóan motorizált kocsija jobban megy, mindig azt javasoltuk, hogy menjen vele 10-15 km-t magas fordulaton. Pl 4-ben 120 körül vagy 3-ban 80-100 körül. Az esetek többségében megoldotta a gondot és jobban ment az autó utána  ::) .
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18340 Dátum: 2010.12.13 18:22:28 »
De az csak egy retek suzi vót, nem egy csoda tojó.  ;)

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18341 Dátum: 2010.12.13 18:41:58 »
Igen, méghozzá B.S. írt erről a témáról a legtöbbet, de a magam részéről szeretem meghallgatni mások véleményét is az ügyben. De, ha lehet - és, mivel az utóbbi pár hszünk, az enyém is OFF ebben a topicban - az "Olajok, Adalékok" topicba írd, légyszíves.  :flowers:
Áve! Nem tudom mennyire érdekes az írás, így inkább a blogban írtam az olajokról, lehet már lényegesen jobban kiveséztétek, így a másik topicba nem is kéne feltenni. Itt meg abbahagyom az OFF témát. Bocs.
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

zsoooc

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1578
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18342 Dátum: 2010.12.13 19:47:32 »
Minden E12-es Corollának ugyanolyan gyárilag a vezetőülése? Arra gondolok, hogy a SOl-ban is olyan mint egy alap felszereltségűben?
Corolla 1,4 VVT-i 2005

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18343 Dátum: 2010.12.13 20:20:26 »
A TS-ben más van, de a többi formára hasonlóan néz ki, (légzsákban különbözhet) viszont a ránc felvarrottak szerintem keményebbek.  :hmmmm:

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18344 Dátum: 2010.12.13 20:32:13 »
A 3 ajtósban más van mint az 5 ajtósban (billentés miatt és talán formára is kicsit más). A sedánt és a kombit nem tudom.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...