Maradjunk annyiban, hogy a mi éghajlatunkra az 5W30-as viszkozitás a VVTI gyári ajánlott viszkozitása. PONT.
Angyalföld írta, hogy inkább kíméli, de egy-egy alkalommal meghajtja. Erre a használatra - főleg így télen - ne helyeseld már légyszi a 10W40-es olajat. Ezt olyan éghajlatra "lehetne" beletenni, ahol egész évben nem esik 0 fok alá, inkább +5-10 fok a legalacsonyabb hőmérséklet.
Nálunk, nem, mintha nem tudnád, elég sokszor megy télen bőven akár -10 fok alá is, amikor a 10W-s olaj egyszerűen képtelen ellátni a kenési feladatait. Ekkor összehasonlíthatatlanul jobb az 5W-s, vagy 0W olaj, mert csak ezek képesek ilyen hidegben a lehető legnagyobb mértékben óvni a motort a hidegindítás utáni kritikus percekben.
Sok értékes forrás már leírta, hogy üzemmelegen a 10W-s olaj szinte ugyanolyan sűrű, de azt is mondhatnám, hogy hasonlóan jól ken, mint a 0W-s, vagy 5W-s. A köztük lévő hatalmas különbség hidegben jön ki élesen hidegindításkor.
Hosszú távon egy az előírástól "vastagabb" (gyengébb minőségű) olaj sokkal jobban igénybe veszi a motor alkatrészeit, tömítéseit, így akár néhány 10.000 km lefutása után már elkezdheti enni az olajat. Ez talán az autó első tulaját hidegen hagyja, de mi, többen itt a fórumon többedik gazdái vagyunk az autóinknak, és bizony, pofán tudnám verni az olyan előző tulajokat, akik nem figyelnek kellően a gyári előírások betartására és emiatt szív a többi leendő tulaj. Pedig nem elsősorban a pénztárcát terheli nagyobb költség a normális megfelelő olaj vásárlásával, hanem csak egy alapvető autó iránti igényességről beszélünk, és márpedig ha elvárjuk, hogy az autónk gond nélkül szolgáljon bennünket, akkor meg kel neki adni a minőséget, ami jár.