Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6030033 alkalommal)

0 Felhasználó és 5 vendég van a témában

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18315 Dátum: 2010.12.12 17:36:13 »
A gyári előírás 5W30-tól 20W50-ig(!) terjed. A diagram szerint a 10W30(40) is kb -18 fokig megfelel. Úgy gondolom, a 10W40től nem lehet baja a mi éghajlatunkon. De ez már le lett rágva, de azért ne paráztassuk már feleslegesen az embereket. Továbbá gondolom a szervízekben sem (csak) síkhülyék vannak, valószínű nem 2-3 autót szervizelnek, elsőkézből lehetnek tapasztalataik ebben a kérdésben (is).
Az már más kérdés, hogy (használattól függően is) lehet hogy jobb egy hígabb olaj, de ez nem feltétlen az élettartamban jelentkezik, hanem pl. a fogyasztásban. A kézikönyv is a fogyasztás miatt írja, nem azért, 3 felkiáltójellel, hogy mert 10W-s olaj tönkreteszi a motort..
Ne terjesszünk rémhíreket.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18316 Dátum: 2010.12.12 17:40:49 »
A 10W40-es olaj alapvetően nagyon régi és túlhaladott előírásokat teljesít, egyszerűen gyengébb minőségű mint az 5W30 például. A mi éghajlatunkra hótt felesleges 10W hidegoldali viszkozitás, mivel 0W-vel vagy 5W-vel könnyebben és gyorsabban felmelegszik a motor. Ez pedig CSAK jobb lehet az autónak, mivel bemelegedés után már a második szám, a melegoldali viszkozitás számít. Na meg persze, hogy milyen az adott olaj, ne ásványi vagy félszint legyen (10W), hanem HC/fullszint, 0 vagy 5W ugyebár. Tehát vvt-ibe, de már az én régebbi típusú motoromba IS 5W30 a gyári ajánlás, ami a könyvében ki van emelve! Innentől kezdve miért is tennél egyértelműen gyengébb olajat a kocsidba, mint amit tehetsz? Főleg ha nem is pörgeti bevallottan, amikor is talán nem ártana tényleg esetleg 40-es melegoldal? A márkaszervizek azért tesznek 10W40-et, amit már rég megbeszéltünk, mert nagyon olcsón hozzájutnak és mindenkinek az kell, hogy "occsó legyen ám a kötelező szerviz, bátyám". Ez üzlet, ennyi.
         

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18317 Dátum: 2010.12.12 18:02:16 »
A 10W40-es olaj alapvetően nagyon régi és túlhaladott előírásokat teljesít, egyszerűen gyengébb minőségű mint az 5W30 például. A mi éghajlatunkra hótt felesleges 10W hidegoldali viszkozitás, mivel 0W-vel vagy 5W-vel könnyebben és gyorsabban felmelegszik a motor. Ez pedig CSAK jobb lehet az autónak, mivel bemelegedés után már a második szám, a melegoldali viszkozitás számít. Na meg persze, hogy milyen az adott olaj, ne ásványi vagy félszint legyen (10W), hanem HC/fullszint, 0 vagy 5W ugyebár. Tehát vvt-ibe, de már az én régebbi típusú motoromba IS 5W30 a gyári ajánlás, ami a könyvében ki van emelve! Innentől kezdve miért is tennél egyértelműen gyengébb olajat a kocsidba, mint amit tehetsz? Főleg ha nem is pörgeti bevallottan, amikor is talán nem ártana tényleg esetleg 40-es melegoldal? A márkaszervizek azért tesznek 10W40-et, amit már rég megbeszéltünk, mert nagyon olcsón hozzájutnak és mindenkinek az kell, hogy "occsó legyen ám a kötelező szerviz, bátyám". Ez üzlet, ennyi.

A könyv API SL/SJ-t ír. És ennek momentán-hogy a legegyszerűbbet írjam-megfelel a Valvoline Durablend is..
Ettől persze önszorgalomból, kényeztetésből lehet tenni bele csúcshiperszuper híg olajat, de szó nincs arról, hogy egy gyári előírásnak megfelelő olaj tönkretenné a motort.
Továbbá használattól is függ, aki sokat indítja hidegen, annak nyilván jobb a hígabb olaj.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18318 Dátum: 2010.12.12 19:19:19 »
Maradjunk annyiban, hogy a mi éghajlatunkra az 5W30-as viszkozitás a VVTI gyári ajánlott viszkozitása. PONT.
Angyalföld írta, hogy inkább kíméli, de egy-egy alkalommal meghajtja. Erre a használatra - főleg így télen - ne helyeseld már légyszi a 10W40-es olajat. Ezt olyan éghajlatra "lehetne" beletenni, ahol egész évben nem esik 0 fok alá, inkább +5-10 fok a legalacsonyabb hőmérséklet.
Nálunk, nem, mintha nem tudnád, elég sokszor megy télen bőven akár -10 fok alá is, amikor a 10W-s olaj egyszerűen képtelen ellátni a kenési feladatait. Ekkor összehasonlíthatatlanul jobb az 5W-s, vagy 0W olaj, mert csak ezek képesek ilyen hidegben a lehető legnagyobb mértékben óvni a motort a hidegindítás utáni kritikus percekben.
Sok értékes forrás már leírta, hogy üzemmelegen a 10W-s olaj szinte ugyanolyan sűrű, de azt is mondhatnám, hogy hasonlóan jól ken, mint a 0W-s, vagy 5W-s. A köztük lévő hatalmas különbség hidegben jön ki élesen hidegindításkor.
Hosszú távon egy az előírástól "vastagabb" (gyengébb minőségű) olaj sokkal jobban igénybe veszi a motor alkatrészeit, tömítéseit, így akár néhány 10.000 km lefutása után már elkezdheti enni az olajat. Ez talán az autó első tulaját hidegen hagyja, de mi, többen itt a fórumon többedik gazdái vagyunk az autóinknak, és bizony, pofán tudnám verni az olyan előző tulajokat, akik nem figyelnek kellően a gyári előírások betartására és emiatt szív a többi leendő tulaj. Pedig nem elsősorban a pénztárcát terheli nagyobb költség a normális megfelelő olaj vásárlásával, hanem csak egy alapvető autó iránti igényességről beszélünk, és márpedig ha elvárjuk, hogy az autónk gond nélkül szolgáljon bennünket, akkor meg kel neki adni a minőséget, ami jár.
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18319 Dátum: 2010.12.12 19:25:43 »
és bizony, pofán tudnám verni az olyan előző tulajokat, akik nem figyelnek kellően a gyári előírások betartására
Végig vered a fél ország Toyota szerviz szerelőit is?  :lol:

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18320 Dátum: 2010.12.12 19:50:02 »
Maradjunk annyiban, hogy a mi éghajlatunkra az 5W30-as viszkozitás a VVTI gyári ajánlott viszkozitása. PONT.

Tényleg nem kötekedni akarok, de tudsz erről hivatalos forrást? :)
A szervizek belerakják a 10W40est, és a kézikönyv szerint is megfelelő a mi éghajlatunkon. Ettől független nyilván lehet bele jobbat tenni, nem erről van szó. Mindenki azt rak bele amit akar, csak ne rémisztgessük az embereket feleslegesen. A kézikönyv nem ír ilyet, hogy a 10W40 tönkreteszi a motort, de takarékossági okokból ajánlja a vékonyabb olajak használatát. Szted, ha kicsit is ártana egy sűrűbb olaj, akkor beleírnák a könyvbe mint ajánlott viszkozitást?
Biztos vagyok benne, hogy van olyan Corolla, nem is egy, amit mondjuk 100 ezer km felett is márkaszervízbe hordtak, és 10W40-et raktak bele, és qtya baja..
Ennyi erővel, akkor ne vegyünk márkaszervízes kocsit, mert 80% hogy 10W40 van benne. Közben meg hülye az, aki nem ellenőrizhető előéletű autót vesz ugyebár, ez is egy általános nézőpont itt..

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18321 Dátum: 2010.12.12 19:52:03 »
Kisfiatal, a magyar nyelvű kezelési könyvön kívül milyen hivatalosabb forrást akarsz?

A 10W40 üzleti megoldás. Légyszi ne beszéld rá a kollegát a nyilvánvalóan gyatrább minőségű olajra a normális helyett. Főleg úgy, hogy a te autód ráadásul eszi is az olajat, TE azért raksz bele ilyen olajat! Ez nem azt jelenti, hogy ez jó a kocsinak. Ha eszi az olajat neked, így majd legfeljebb később kell gyűrűztetni és dugószettet cserélni, addig majd cseréled a katalizátort, stb...

A vvt-i pont az a típus, amiből az első széria nagy része azért eszi az olajat, mert fos 10W40-et raktak bele 5W30 helyett. Ez utóbbival ugyanis nem dugult volna el, aminek nem kéne... Ez precíz motor, rendes illesztésekkel, nem igényli az 10W40-es olajat. A 26 éves Kadettem igényelte, annak tényleg ásványi 10W40-es kellett.
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.12 19:53:50 írta kleingy »
         

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18322 Dátum: 2010.12.12 20:05:10 »
Kisfiatal, a magyar nyelvű kezelési könyvön kívül milyen hivatalosabb forrást akarsz?

A 10W40 üzleti megoldás. Légyszi ne beszéld rá a kollegát a nyilvánvalóan gyatrább minőségű olajra a normális helyett. Főleg úgy, hogy a te autód ráadásul eszi is az olajat, TE azért raksz bele ilyen olajat! Ez nem azt jelenti, hogy ez jó a kocsinak. Ha eszi az olajat neked, így majd legfeljebb később kell gyűrűztetni és dugószettet cserélni, addig majd cseréled a katalizátort, stb...

A vvt-i pont az a típus, amiből az első széria nagy része azért eszi az olajat, mert fos 10W40-et raktak bele 5W30 helyett. Ez utóbbival ugyanis nem dugult volna el, aminek nem kéne... Ez precíz motor, rendes illesztésekkel, nem igényli az 10W40-es olajat. A 26 éves Kadettem igényelte, annak tényleg ásványi 10W40-es kellett.

Hát épp a kezelési könyvben van a 10W30! :) (5W30-20W50 a skála)
Másrészt én senkit nem beszélek se le se rá, csak ne terjesszünk rémhíreket, mert van nem egy emberke ahogy látom, akiknek ilyen volt/van benne, ti meg beparáztatjátok őket ezzel a baromsággal, hogy hazavágja a motort és azonnal cserélje le.. MAjd a következőnél mást rak bele, a motorjának meg valszeg semmi baja.
Amúgy ez enyémben sem ez van, hanem 5W40  :flowers:
Másrészt a honda fórum olajos topikjának fejlécében ez áll:

Néhány gyakran felmerülő kérdésre válasz a szervizkönyvből a motorolajjal kapcsolatban, Magyarország éghajlatát figyelembe véve:

- Minden 2000-ig gyártott benzines Hondába megfelelő egész éven át a 10w-40 olaj(-20C és +40C között), aki hígabbat akar télen, az tehet bele 5w40-et vagy 5w30-at, nyáron pedig, ha sűrűbbet szeretne, akkor megfelel a 10w-50 vagy a 10w-60.

Kisfiatal

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3068
  • E12 1.6
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18323 Dátum: 2010.12.12 20:08:06 »
Ha eszi az olajat neked, így majd legfeljebb később kell gyűrűztetni és dugószettet cserélni, addig majd cseréled a katalizátort, stb

Na még erre válasz: ha sűrűbbet rakok bele, akkor azt kevésbé eszi, kevesebb korom képződik, ergo a katalizátornak ez jó :) Sőt, az egész motornak, mivel nem képződik annyi korom, amitől dzsuvás lesz a motor. Elméletileg..
(olajfogyis motorokra értve)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18324 Dátum: 2010.12.12 20:10:45 »
és bizony, pofán tudnám verni az olyan előző tulajokat, akik nem figyelnek kellően a gyári előírások betartására
Végig vered a fél ország Toyota szerviz szerelőit is?  :lol:
Hát, ha ez kell a világbékéhez, akkor IGEN!!!  :D :D :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18325 Dátum: 2010.12.12 20:15:53 »
Maradjunk annyiban, hogy a mi éghajlatunkra az 5W30-as viszkozitás a VVTI gyári ajánlott viszkozitása. PONT.

Tényleg nem kötekedni akarok, de tudsz erről hivatalos forrást? :)
A szervizek belerakják a 10W40est, és a kézikönyv szerint is megfelelő a mi éghajlatunkon. Ettől független nyilván lehet bele jobbat tenni, nem erről van szó. Mindenki azt rak bele amit akar, csak ne rémisztgessük az embereket feleslegesen. A kézikönyv nem ír ilyet, hogy a 10W40 tönkreteszi a motort, de takarékossági okokból ajánlja a vékonyabb olajak használatát. Szted, ha kicsit is ártana egy sűrűbb olaj, akkor beleírnák a könyvbe mint ajánlott viszkozitást?
Biztos vagyok benne, hogy van olyan Corolla, nem is egy, amit mondjuk 100 ezer km felett is márkaszervízbe hordtak, és 10W40-et raktak bele, és qtya baja..
Ennyi erővel, akkor ne vegyünk márkaszervízes kocsit, mert 80% hogy 10W40 van benne. Közben meg hülye az, aki nem ellenőrizhető előéletű autót vesz ugyebár, ez is egy általános nézőpont itt..
Én a gépkönyv több viszkozitás felsorolását máshogy értelmezem:
Szerintem ez egy olyan "univerzális" táblázat. Úgy értem, hogy az egyes éghajlatokra nem csinálnak külön előírást, hanem egy táblázatba foglalják az összeset. Ezek szerint, mondjuk egy Észak-Afrikában lehet jó választás a 10W40, Közép-Európában 5W30-ra gondolok, Északon, meg a 0W-s olajok ajánlottak. 
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

angyalföld

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18326 Dátum: 2010.12.12 21:21:45 »
Angyalföld, épp ez a lényeg, amit Te írtál most.
Mi is értetlenül állunk az egyes szervizek viselkedésével szemben. A lényeg és az igazság az, amit leírtunk páran. A gyári ajánlás/előírás 5W30 viszkozitás. Ezek már jó minőségű HC olajak, de számos full szintetikust is bőven lehet ezek között találni.
Ha jól tévedek, közöttünk nincs olyan ember, aki VVTI-be 10W40-et használ... Én magam 5W40-et, mert van pici olajfogyasztásom, ezért - a gyár szerint megengedett 1 osztállyal - sűrűbb olajra váltottam. De. ha alapból nem lenne 1L/10.000km-es olajfogyim, biztos, hogy egy jó minőségű elismert gyártó 5W30-as olaját tenném bele.

Itt köztünk jellemzően olyan emberek vannak, akik több, mint szeretik az autójukat, így sokkal jobban figyelünk a megfelelő alkatrészek kiválasztására, mint egy - az említettek közötti - szerviz, aminek különösebb érdeke - ezek szerint - nem fűzi ahhoz, hogy igényesen, szakszerűen végezze az autók szervizelését.
Velük ellentétben ez a fórum egy nagy Toyota mániás család, akiket a jó szándék és az önzetlen segítség vezet, amikor tanácsot ad Neked, vagy más újoncnak. Ráadásul, mi magunk is csak arról beszélünk, amit beszereltetünk/beletöltünk a saját autóinkba is. Szerintem ennél nem kell hitelesebb segítség...

Visszatérve a szűrők és egyéb alkatrészek beszerzéséhez: Bemégy a példaként említett valamelyik autósboltba a forgalmiddal a kezedben, és sorolod, hogy milyen alkatrészekre van szükséged. A boltos elveszi a forgalmidat, és az abban lévő pontos adatok alapján mutat Neked kb 4-5 féle gyártmányú, de ugyanolyan (pl. levegőszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, gyertya, stb.) alkatrészt.
Nem törvényszerű, hogy gyári alkatrészt kell bele venni, mert ezek igen drágák, és nem biztos, hogy annyival jobbak is, mint egy jó minőségű, de utángyártott cucc. Ha van pár lehetőséged, tedd itt közé és lesz legalább 3-4 ember, aki segít neked kiválasztani a legmegfelelőbbet. ;)

Minden hozzászólónak köszönöm a segítséget, ez a fórum tényleg jobb, mint egy márkaszervíz szaktanácsai(már csak az motorolaj mizériából kiindulva is). Megnéztem a Corolla kezelési utasítását, mert eléggé felbosszantott a dolog, hogy most 3 éve tényleg rossz olajat használok a szaros márkaszervíz hibájából?? Nagyon meglepődtem, amikor megtaláltam az ajánlott motorolajakat: 20W-50, 15W40(API fokozatú SL vagy SM többfokozatú motorolaj), 10W30 és 5W-30(API fokozat SL Energy Conserving, SM Energy Conserving vagy ILSAC többfokozatú motorolaj)  és azt írja, hogy gyárilag Toyota Genuine Motot Oil-al van feltöltve. No ezekből a 15W-40-et tényleg nem tennék bele, mert anno a Zsigulimba volt ilyen olaj, tehát már ez a leírás is érdekes.
Az a véleményem, hogy nagyon sok szerelő sincs tisztában azzal, hogy melyik olaj mire-mibe való és ezáltal nem is tudják, hogy milyen kárt okoznak az autó tulajdonosának, ráadásul ez nem olyan hiba, mint amikor egy vezérműszíj csere alkalmával a szerelő rosszul (a jelzéseket figyelmen kívül hagyva) rakja fel az új szíjat és az első indítózás alkalmával levereti a szelepeket, mert ott nincs apelláta, le kell nyelnie a kárt. Az én esetben viszont lehet, hogy évek kellenek ahhoz, mire eljut a tulajdonos odáig, hogy meg kell bontani a motort és amikor kiderül(ami sokszor bizonyíthatatlan), hogy a "gyenge" motorolaj miatt károsodott a motor, akkor lehet a fejet a falba verni. Főleg azért, mert itt nem is arról van szó, hogy spórolásból van benne a 10W40.
Csak óvatosan!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18327 Dátum: 2010.12.12 22:37:26 »
Az a véleményem, hogy nagyon sok szerelő sincs tisztában azzal, hogy melyik olaj mire-mibe való és ezáltal nem is tudják, hogy milyen kárt okoznak az autó tulajdonosának, ráadásul ez nem olyan hiba, mint amikor egy vezérműszíj csere alkalmával a szerelő rosszul (a jelzéseket figyelmen kívül hagyva) rakja fel az új szíjat és az első indítózás alkalmával levereti a szelepeket, mert ott nincs apelláta, le kell nyelnie a kárt. Az én esetben viszont lehet, hogy évek kellenek ahhoz, mire eljut a tulajdonos odáig, hogy meg kell bontani a motort és amikor kiderül(ami sokszor bizonyíthatatlan), hogy a "gyenge" motorolaj miatt károsodott a motor, akkor lehet a fejet a falba verni. Főleg azért, mert itt nem is arról van szó, hogy spórolásból van benne a 10W40.
Egyet értek. És ekkor lehet számolgatni, hogy valójában is olcsóbb volt-e az az olaj, vagy bármi más alkatrész, amit azért vett meg, mert a vételáron 1-2száz, vagy ezer Ft-ot spórolt akkor.
Szerintem minden autóra, de a Toyotára különösen igaz, hogy ha megfelelő időközönként (15.000km/1 év) mindig megkapja mennyiségben és minőségben is a szükséges törődést, akkor szétüthetetlen motorikusan. Ezért részünkről a "felháborodás", amikor valaki helyesli egy modern motorba tölteni a köztudottan NEM belevaló olajat.  :flowers:
Egy volt kollégám mondta mindig: Nem Rád vagyok mérges, hanem érted!!! :yes:
Ha a továbbiakban kérdésed adódik, nyugodtan tedd itt fel, mi megvitatjuk.

ui.: Azért a 10W-s olajat felejtsd el a következő cserénél, válassz jó minőségű 5W30-at. Nem célszerű megvárni, míg elkezd fogyni az olaj.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18328 Dátum: 2010.12.12 22:40:34 »
Ha eszi az olajat neked, így majd legfeljebb később kell gyűrűztetni és dugószettet cserélni, addig majd cseréled a katalizátort, stb

Na még erre válasz: ha sűrűbbet rakok bele, akkor azt kevésbé eszi, kevesebb korom képződik, ergo a katalizátornak ez jó :) Sőt, az egész motornak, mivel nem képződik annyi korom, amitől dzsuvás lesz a motor. Elméletileg..
(olajfogyis motorokra értve)
Tévedsz, hogy a 10W-s olaj megoldotta a problémát.
Próbálom egy példán keresztül levezetni:
Kigyullad a ház, el kezd ordítani a tűzjelző készülék. Kijön a tűzoltóság, és elvágja a tűzjelző hangszóró vezetékét....


Nem tudom, érthető-e... :whistling: :ph34r:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18329 Dátum: 2010.12.12 22:54:25 »
A vvt-i pont az a típus, amiből az első széria nagy része azért eszi az olajat, mert fos 10W40-et raktak bele 5W30 helyett. Ez utóbbival ugyanis nem dugult volna el, aminek nem kéne... Ez precíz motor, rendes illesztésekkel, nem igényli az 10W40-es olajat. A 26 éves Kadettem igényelte, annak tényleg ásványi 10W40-es kellett.
Így van, egy apró helyesbítéssel, ha szabad:
Pont az illesztések voltak még az elején problémásak, de nem csak az 1,4-nél, hanem a korai 1,6-1,8-aknál is. Persze, ezek a pontatlanságok messze összehasonlíthatatlanul kisebbek voltak, mint a régi (kadett) blokkok esetében, de voltak. Ezt is lehet szépen javítani, csak a munkaköltsége magas (gyakorlatilag egy kuplung csere rezsije), mert ehhez is mindent le kell bontani. De ezt már leírtam anno...
De alapvetően teljesen egyet értek Veled.  :flowers: :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i