Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6030134 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

TZoli

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18300 Dátum: 2010.12.11 16:23:58 »
Angyalföld!

Minden gyári alkatrészt meg tudsz hozatni a Unixba gyári szám alapján és a Meteorba alvázszám alapján is, egyedül a gyári fagyállót SLLC-t nem sikerült beszereznem itt.

SZerk: Most látom hogy eddig a Toyota Superbe hordtad, megkérdezhetem hogy a számlákon milyen motorolaj szerepel?
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.11 16:49:36 írta TZoli »

angyalföld

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
Re: Toyota gyári alkatrészek
« Válasz #18301 Dátum: 2010.12.11 21:29:31 »
Én a helyedben a következőt tenném. Ha már végig vezetett szk-s a kocsid, lehet nem érné megy 10-20ezer miatt ezt elbukni.
Elvinném márkaszervizbe, de vinnék olajat, a Mobil1 Esp 5w30 4liter 12 000 Ft körül van webshop-okban.
Emellett felhasználnám a kedvezményes kupont, ez mínusz 10 000Ft kb.
Továbbá a pollenszűrőt vennék valami olcsóbbat, és azt is vinném a szervizbe.
Én is így csináltam. A jobb egy ülésen hagyom zacskóban az olajat, meg a pollenszűrőt, és megmondom a munkafelvevőnek, hogy azokat hoztam.

Ilyen esetben nem számolnak fel magasabb munkadíjat? Mert akkor meg már doszt mindegy, hogy viszek magammal vagy sem bármit is, ha a munkadíjjal meg bőven számolnak. Egyébként ez egy jó ötlet!
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.12 09:26:37 írta kleingy »
Csak óvatosan!

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18302 Dátum: 2010.12.11 21:52:29 »
Ajánlatot kell kérni. Írj direktbe mailt egy munkafelvevőnek, és írd meg, hogy ajánlatot szeretnél 60ezresre, a motor olajat meg a pollenszűrőt vinnéd. Így biztosra mehetsz.

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18303 Dátum: 2010.12.11 21:54:51 »
Na végra Debrecen környékén is leeset annyi hó hogy ki tudtam próbálni a Corit hóban és tudtunk egy kicsit csúszkálni.Meglepődtem kicsit csúszkálsz, megszokod a kocsit és elég kezelhető.

G86

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1489
    • Hypermiler Gábor Jóska Ódala.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18304 Dátum: 2010.12.12 12:38:49 »
A rendszeres alacsony fordulatszám nem árt az autónak? (1200-1500 körül, ennél csak váltáskor és emelkedőnél magasabb ill. nyilván országúton, de ott ritkán megy)

Pl lambda szonda szennyeződhet-e, és minden egyéb hasonló probléma amiért nincs fordulatszám és ezáltal magas hőmérséklet ami úgymond talán tisztító és egyéb kívánatos hatással is bírna? Szükség van rá?

Ugyanis jellemzően rövid távokra van használva az autó 4-5 km. Ilyenkor hidegben jól látszik, hogy pár km után már párologtatja az autó a vízgőzt a kipufogón ezt mindig figyelem.

Viszont múlt héten esett a hó, havasak voltak az utak erre, ezért nem is lehetett gyorsan menni, este mentem Nagykanizsa-Zalaegerszeg távot, mert elugrottunk korizni.
Épp örültem neki, hogy majd kiszárítom a kipufogot meg kicsit esetleg meghajtom, viszont az útviszonyok miatt nem lehetett úgy menni (2000 fordulat max, 5-ben, de visszarakni csak azért nem fogom hogy többet pörögjön), féltem is hogy, de nem gondoltam komolyan hogy még ezután is párás marad a kipufogó: Zegre érve körforgalom előtt odaléptem üresbe a gázra és figyeltem a tükröt, mert mögöttem autó volt, a lámpája ***án világítja és látom ha gőzölök. Hát akkora gőzt csináltam hogy úristen :D
Tudom, ez normális jelenség, hiszen a katalizátor széndioxidot és vizet csinál, de hosszabb távon és meleg motornál már eltűnik ez a dolog. Viszont nálam ezt még nem sikerült elérni, valószínű a sok alacsony fordulaton menés és rövid távok miatt is.
De az a kérdés, hogy okozhat-e hosszútávon bármilyen problémát ez a túl kíméletes fuel economy üzemmód, ami nem jár magas belső motor hőmérséklettel? Tudom, mondanak ilyet hogy "ellustul" stb, igaz nem vágom miért, de az tény hogy érezni a motor hangján ha ezt "megszokta" utána sokkal csúnyább hangja van magas fordulaton, mint mikor alapból a magashoz van hozzászoktatva. Ez az "ellustulás" is mitől következhet be? Sosem értettem ezeket :) nameg a fő kérdés mint írtam, hogy hosszú távon árt-e valaminek? Ha nem muszáj, nem nyektetem azért :)
                                                                                                                                                   

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18305 Dátum: 2010.12.12 12:39:32 »
Erről kérdezd meg Zénót és leszit.  :flowers:
         

angyalföld

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18306 Dátum: 2010.12.12 12:52:29 »
Angyalföld!

Minden gyári alkatrészt meg tudsz hozatni a Unixba gyári szám alapján és a Meteorba alvázszám alapján is, egyedül a gyári fagyállót SLLC-t nem sikerült beszereznem itt.

SZerk: Most látom hogy eddig a Toyota Superbe hordtad, megkérdezhetem hogy a számlákon milyen motorolaj szerepel?

TZoli!

A számlán csak a viszkozitás van feltüntetve(10W40) és egy sorszám, ami semmit sem mond. Az olajjal kapcsolatban mindig megkérdezték, hogy milyet szeretnék és mivel én javarészt nyugodtan vezetek, nem pörgetem a motort állandóan(csak néha amikor rámjön :winkiss: ) , ezért azt mondták, hogy elég a 10W40.
Hogy érted azt, hogy gyári szám alapján? Minden alkatrészről le kell olvasnom a számokat? Elég macerás lenne így.
Csak óvatosan!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18307 Dátum: 2010.12.12 12:58:45 »
Pont a nyugodt vezetés miatt 0W30 vagy 5W30 kéne a kocsidba, nem ilyen ótvar olajjal tömni, ami valszeg semmilyen szinten nem felel meg az előírásoknak (minősítés szempontjából).  :no:
         

TZoli

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18308 Dátum: 2010.12.12 13:02:32 »
Csak a viszkozitásra voltam kíváncsi, 10w-40 bőven gáz.

A gyári számok 1.4vvti
pl. olajszűrő  90915YZZJ1  (a Supernél kapott számlán ezeknek szerepelniük kell, ugyanígy a levegőszűrő, tömítőalátétnek is van száma)
Ha macerás 2-3 szűrő gyári számát a papírról leolvasni az felhasználói hiba :flowers:

angyalföld

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18309 Dátum: 2010.12.12 13:10:28 »
Csak a viszkozitásra voltam kíváncsi, 10w-40 bőven gáz.

A gyári számok 1.4vvti
pl. olajszűrő  90915YZZJ1  (a Supernél kapott számlán ezeknek szerepelniük kell, ugyanígy a levegőszűrő, tömítőalátétnek is van száma)
Ha macerás 2-3 szűrő gyári számát leolvasni az felhasználói hiba :flowers:

A 10W-40 szerintem(és a szervíz szerint is) tökéletesen megfelel, ha nem vadállat módján, állandó 6000-es fordulaton közlekedik az ipse :yes:
Természetesen a számla tele van cikkszámokkal, de ez nem mond semmit(legalábbis nekem), mert nem az van a számlára írva, hogy Brembo fékbetét,hanem: 0446502130  Fékbetét.
Na most akkor ez milyen is? :?:
Természetesen nem okoz gondot ezeket leolvasni, de ha ezekkel a számokkal bemegyek egy autósboltba, nem fognak nagy kerek szemekkel nézni rám, hogy mit akarok? :eek:
Csak óvatosan!

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18310 Dátum: 2010.12.12 13:19:04 »
Hidd el, a 10W40 NEM felel meg a gyártói előírásoknak. Vvt-i-be 5W30 az elsőleges ajánlás kis hazánkban benyás esetén A1 vagy A nemtommi, majd leírják. 10W40 semmiképp.
         

TZoli

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18311 Dátum: 2010.12.12 13:21:59 »
Olajjal nem vagy tisztában.
Nem fognak kerek szemekkel nézni az autósboltan, azért vannak ott hogy kiszolgáljanak. Bepötyögik a Unix programba a cikkszámokat és máris kidobja a progi hogy Toyota original alkatrész, rendelhető. Én évek óta ott szerzem be. De ha ennyire problémásnak érzed akkor elmész bármelyik Toyota szervízbe és ott is meg tudod venni.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18312 Dátum: 2010.12.12 14:34:26 »
A 10W-40 szerintem(és a szervíz szerint is) tökéletesen megfelel, ha nem vadállat módján, állandó 6000-es fordulaton közlekedik az ipse :yes:
Természetesen a számla tele van cikkszámokkal, de ez nem mond semmit(legalábbis nekem), mert nem az van a számlára írva, hogy Brembo fékbetét,hanem: 0446502130  Fékbetét.
Na most akkor ez milyen is? :?:
Természetesen nem okoz gondot ezeket leolvasni, de ha ezekkel a számokkal bemegyek egy autósboltba, nem fognak nagy kerek szemekkel nézni rám, hogy mit akarok? :eek:
Csak akkor használj 10W40-et hosszú távon, ha valóban lexarod az autódat és nem foglalkoztat, hogy ezzel tönkreteszed. Nem egy Ladát vettél, vagy négyütemű Wartburgot, hanem egy japán, nagyon modern motorral szerelt autót, aminek ÁRT, HA 10W40-ET TÖLTETSZ BELE. A gyári ajánlást nem hülyék találták ki, hanem azok a mérnökök, akik tervezték a motort. Megjegyzem, szinte az összes Toyota motor esetében egy kezemen össze tudom számolni azokat a szempontokat, amiket minden körülmény között betartva probléma nélkül elmegy a Te autód IS probléma nélkül több százezer km-t.

Mivel érdeklődsz itt a fórumon a dolgok után, feltételezem, hogy nem xarod le az autódat, de - főleg - Tzolinak hidd el, amit mond, és bízz benne, hogy az úgy jó, ahogy Ő mondja.
Baromi gáz, hogy némelyik - sajnos több - Toyota szerviz azt meri mondani, hogy a 10W40 olaj jó a VVTI-be. Ez nem igaz, ezekbe a motorokba ez a viszkozitás a GAGYI kategória, ami hosszú távon tönkreteszi a motort (olajfogyasztás lép fel).  
« Utoljára szerkesztve: 2010.12.12 14:36:06 írta bepi81 »
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

angyalföld

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 70
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18313 Dátum: 2010.12.12 14:51:35 »
A 10W-40 szerintem(és a szervíz szerint is) tökéletesen megfelel, ha nem vadállat módján, állandó 6000-es fordulaton közlekedik az ipse :yes:
Természetesen a számla tele van cikkszámokkal, de ez nem mond semmit(legalábbis nekem), mert nem az van a számlára írva, hogy Brembo fékbetét,hanem: 0446502130  Fékbetét.
Na most akkor ez milyen is? :?:
Természetesen nem okoz gondot ezeket leolvasni, de ha ezekkel a számokkal bemegyek egy autósboltba, nem fognak nagy kerek szemekkel nézni rám, hogy mit akarok? :eek:
Csak akkor használj 10W40-et hosszú távon, ha valóban lexarod az autódat és nem foglalkoztat, hogy ezzel tönkreteszed. Nem egy Ladát vettél, vagy négyütemű Wartburgot, hanem egy japán, nagyon modern motorral szerelt autót, aminek ÁRT, HA 10W40-ET TÖLTETSZ BELE. A gyári ajánlást nem hülyék találták ki, hanem azok a mérnökök, akik tervezték a motort. Megjegyzem, szinte az összes Toyota motor esetében egy kezemen össze tudom számolni azokat a szempontokat, amiket minden körülmény között betartva probléma nélkül elmegy a Te autód IS probléma nélkül több százezer km-t.

Mivel érdeklődsz itt a fórumon a dolgok után, feltételezem, hogy nem xarod le az autódat, de - főleg - Tzolinak hidd el, amit mond, és bízz benne, hogy az úgy jó, ahogy Ő mondja.
Baromi gáz, hogy némelyik - sajnos több - Toyota szerviz azt meri mondani, hogy a 10W40 olaj jó a VVTI-be. Ez nem igaz, ezekbe a motorokba ez a viszkozitás a GAGYI kategória, ami hosszú távon tönkreteszi a motort (olajfogyasztás lép fel).  


Hát elég elgondolkodtató, amit írsz. Főleg az, hogy ezt a márkaszervízben ajánlották és nyugodt lelkiismerettel közlekedtem vele mindeddig. Természetesen nem a leszarós kategóriába tartozom, pont emiatt szeretném megadni a gyári cuccokat a kicsikének még ha esetleg nem is márkaszervízben teszem meg mindezt. Az olajfogyasztásom a nullával egyenlő ezidáig, eddig még nem kellett utántöltenem sem soha.Nem értem az egészet, hogy miért pont a márkaszervíz leszarós, hiszen gariidőn belül nekik sem érdekük, hogy behaljon a motor.
Csak óvatosan!

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18314 Dátum: 2010.12.12 15:18:43 »
Angyalföld, épp ez a lényeg, amit Te írtál most.
Mi is értetlenül állunk az egyes szervizek viselkedésével szemben. A lényeg és az igazság az, amit leírtunk páran. A gyári ajánlás/előírás 5W30 viszkozitás. Ezek már jó minőségű HC olajak, de számos full szintetikust is bőven lehet ezek között találni.
Ha jól tévedek, közöttünk nincs olyan ember, aki VVTI-be 10W40-et használ... Én magam 5W40-et, mert van pici olajfogyasztásom, ezért - a gyár szerint megengedett 1 osztállyal - sűrűbb olajra váltottam. De. ha alapból nem lenne 1L/10.000km-es olajfogyim, biztos, hogy egy jó minőségű elismert gyártó 5W30-as olaját tenném bele.

Itt köztünk jellemzően olyan emberek vannak, akik több, mint szeretik az autójukat, így sokkal jobban figyelünk a megfelelő alkatrészek kiválasztására, mint egy - az említettek közötti - szerviz, aminek különösebb érdeke - ezek szerint - nem fűzi ahhoz, hogy igényesen, szakszerűen végezze az autók szervizelését.
Velük ellentétben ez a fórum egy nagy Toyota mániás család, akiket a jó szándék és az önzetlen segítség vezet, amikor tanácsot ad Neked, vagy más újoncnak. Ráadásul, mi magunk is csak arról beszélünk, amit beszereltetünk/beletöltünk a saját autóinkba is. Szerintem ennél nem kell hitelesebb segítség...

Visszatérve a szűrők és egyéb alkatrészek beszerzéséhez: Bemégy a példaként említett valamelyik autósboltba a forgalmiddal a kezedben, és sorolod, hogy milyen alkatrészekre van szükséged. A boltos elveszi a forgalmidat, és az abban lévő pontos adatok alapján mutat Neked kb 4-5 féle gyártmányú, de ugyanolyan (pl. levegőszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, gyertya, stb.) alkatrészt.
Nem törvényszerű, hogy gyári alkatrészt kell bele venni, mert ezek igen drágák, és nem biztos, hogy annyival jobbak is, mint egy jó minőségű, de utángyártott cucc. Ha van pár lehetőséged, tedd itt közé és lesz legalább 3-4 ember, aki segít neked kiválasztani a legmegfelelőbbet. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i