Nincsen itt semmi ellentmondás. Egy magasabb kategóriájú típusban alap a VSC, az alacsonyabban nem, csak magasabb felszereltségi szinthez jár. Mondom, összerakták okosan. Számodra felesleges dolgokat vetetnek meg veled egy-egy fontos extráért.. Értem én, hogy mindenki szeretné a legalacsonyabb (=legolcsóbb) felszereltségű autóba tudni a számára legértékesebb extrákat, de ez nem kívánság műsor, hanem sok pénz az autógyárnak. De azért a vásárlók kegyeibe is kellene járni ugye és így lavíroznak e két dolog között.
Természetesen nem úgy értettem a hátsó ablakos szellőztetést, hogy hátul ülnek a gyerekek, remélem ezt nem feltételezted rólam. Vagy Te mindig full családdal használod az autót, egyedül soha sem?
1. Igazából nem az alapváltozatokra gondolok, amikor az általam említett fontos extrákról írok. Ugye a dolog a belinkelt E15 faceliftes Corolla 1,4d-4d Luna tesztjéről volt szó. Az autó úgy kerül 5.250.000-be, hogy még nincs benne VSC, ami plusz 160.000. Nekem ez a gondom. Nem egy tuskó-gazdaságos autóról van szó, mint pl Nissan Tiida, vagy Suzuki SX4, hanem egy normális igényesnek mondott (és évtizedek óta) elismert típusról, ami konkurál a szintén nagy nevű, de pl német, vagy francia kocsikkal, amikben már inkább benne van az ESP alapáron, mint, hogy ne lenne. Nem mindben, de asszem az új OFF Mégane-ben igen, a Golfban igen, az Astrára most nem tenném a nyakam, de sanszos, hogy abban is. ON Ha valóban okosan mérné fel a Toyota a piaci igényeket, akkor nem spórolna a valóban fontos extrákon, ezzel is növelendő a terméke használati értékét.
Nyilván nem egyforma az emberek ízlése, ezt nem vitatom, de szerintem, szívesebben venne x összegért az ember egy olyan autót, amiben a biztonságát szolgáló kiegészítők már benne vannak, mint egy olyat, amiben nincsenek, de ugyanannyiba kerül.
Ráadásul a Toyota alapból nincs könnyű helyzetben, hiszen rendkívül erős az európai konkurencia mindenféle tekintetben, és nem úgy látszik, mintha tenni akarna azért, hogy növelje az részesedését az új autó piacon. Ez számomra probléma. Hibás stratégia. Tény, hogy jó kocsikat gyárt a Toyo, meg én is elfogult vagyok iránta, de nem vak.
...és tulajdonképpen már vissza is térhetünk a Corolla kombi hiányára, vagy az Ave Liftback hiányára. Mi ez, he nem hibás stratégia?!
2. Persze, én sem mindig full családdal utazok az autómmal, és önmagában jó a hátsó elektromos ablak, csak, van olyan említett - számomra - fontosabb dolog, amit kihagyva megpróbálják azt helyettesíteni egy-két - számomra - kevésbé fontos dologgal. Jó, mondjuk nálam a biztonság a legelső (légzsákok, felügyelő rendszerek, elektrokromatikus tükör, ködlámpa, gerinctámasz, aktyv fejtámla, stb...)