Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6034042 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18240 Dátum: 2010.11.28 18:59:47 »
Én most hallottam egy tudományos módszert: ha pupos az oldala, akkor kampec :tt2:

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18241 Dátum: 2010.11.28 19:28:30 »
Én most hallottam egy tudományos módszert: ha pupos az oldala, akkor kampec :tt2:
Csak nem a zárt osztályon mondták? [rohog]
corolla 1.6 HB terra 2004

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18242 Dátum: 2010.11.28 19:34:44 »
Terheléses feszültségesést mér, gyakorlatilag a belső ellenállását méri. -A 0 és az 1A terhelés között esik egy nagyot a fesz ( Kb 13 -13,6V-ról 12-12,5V-ra, de utána igen magas áramokig alig - a 200A körüli indítóáram mellett sem megy lejjebb kb.9V-nál! a műszerrel megnézi, hogy 1A és 10A terhelés között mekkora a fesz. esés.

-Régen ezt apám keresztapja ( 30-as években tanulta a szakmát!!!) úgy mérte, hogy helyzetjelzővel megmérte az akkufeszt, aztán fényszóróval - volt egy doboz összekötve 21W-os izzó + 2db fényszóróizzó, feszmérő, meg kapcsolók -ma ezt tudja  a kis digitális izé.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18243 Dátum: 2010.11.28 19:43:36 »
Terheléses feszültségesést mér, gyakorlatilag a belső ellenállását méri. -A 0 és az 1A terhelés között esik egy nagyot a fesz ( Kb 13 -13,6V-ról 12-12,5V-ra, de utána igen magas áramokig alig - a 200A körüli indítóáram mellett sem megy lejjebb kb.9V-nál! a műszerrel megnézi, hogy 1A és 10A terhelés között mekkora a fesz. esés.

-Régen ezt apám keresztapja ( 30-as években tanulta a szakmát!!!) úgy mérte, hogy helyzetjelzővel megmérte az akkufeszt, aztán fényszóróval - volt egy doboz összekötve 21W-os izzó + 2db fényszóróizzó, feszmérő, meg kapcsolók -ma ezt tudja  a kis digitális izé.
Szerinted lehet összefüggés a gyenge aksi és a reggeli hidegindítási magas fordulatszám között?
Vagy ez ilyenkor így helyes?
corolla 1.6 HB terra 2004

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18244 Dátum: 2010.12.04 17:33:27 »
Áve!
Tudom, hogy abszolút nem ebbe a topic-ba való, de szerintetek melyik az amit a legtöbben olvasnak? Leírtam, a blogomban, hogyan lehet megúszni a tilosban parkolás/autóelszállítást, és vagy kerékbilincset, ha regisztrálod magad az okmányirodában: Link
Ezt a módszert elhallgatják, hisz szinte rajtunk autósokon kívül, mindenkinek anyagi érdeke, hogy megbüntessenek. A félreértések elkerülése végett, nem parkoltam még tilosban, nem vitték el az autóm és senkit nem buzdítok erre, sőt! Melyik topicba tegyem a linket?
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18245 Dátum: 2010.12.04 20:41:04 »
 :clap:   Ez király.    :clap:

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18246 Dátum: 2010.12.04 23:28:46 »
Grat a bloghoz!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18247 Dátum: 2010.12.05 10:51:31 »
Terheléses feszültségesést mér, gyakorlatilag a belső ellenállását méri. -A 0 és az 1A terhelés között esik egy nagyot a fesz ( Kb 13 -13,6V-ról 12-12,5V-ra, de utána igen magas áramokig alig - a 200A körüli indítóáram mellett sem megy lejjebb kb.9V-nál! a műszerrel megnézi, hogy 1A és 10A terhelés között mekkora a fesz. esés.

-Régen ezt apám keresztapja ( 30-as években tanulta a szakmát!!!) úgy mérte, hogy helyzetjelzővel megmérte az akkufeszt, aztán fényszóróval - volt egy doboz összekötve 21W-os izzó + 2db fényszóróizzó, feszmérő, meg kapcsolók -ma ezt tudja  a kis digitális izé.
Szerinted lehet összefüggés a gyenge aksi és a reggeli hidegindítási magas fordulatszám között?
Vagy ez ilyenkor így helyes?
Ez így helyes. Egyrészt célja a töltés is; de sokkal inkább az, hogy melegítse a motort és a katalizátort.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18248 Dátum: 2010.12.05 11:15:25 »
Áve!
Tudom, hogy abszolút nem ebbe a topic-ba való, de szerintetek melyik az amit a legtöbben olvasnak?
Hűűű, ez egy kincs, ez az infó  :clap: !!! Szuper  :yes: ! Szerintem tedd az Általános/Beszélgessünk-be, talán ott láthatják a legtöbben.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18249 Dátum: 2010.12.05 21:19:10 »
Terheléses feszültségesést mér, gyakorlatilag a belső ellenállását méri. -A 0 és az 1A terhelés között esik egy nagyot a fesz ( Kb 13 -13,6V-ról 12-12,5V-ra, de utána igen magas áramokig alig - a 200A körüli indítóáram mellett sem megy lejjebb kb.9V-nál! a műszerrel megnézi, hogy 1A és 10A terhelés között mekkora a fesz. esés.

-Régen ezt apám keresztapja ( 30-as években tanulta a szakmát!!!) úgy mérte, hogy helyzetjelzővel megmérte az akkufeszt, aztán fényszóróval - volt egy doboz összekötve 21W-os izzó + 2db fényszóróizzó, feszmérő, meg kapcsolók -ma ezt tudja  a kis digitális izé.
Szerinted lehet összefüggés a gyenge aksi és a reggeli hidegindítási magas fordulatszám között?
Vagy ez ilyenkor így helyes?
Ez így helyes. Egyrészt célja a töltés is; de sokkal inkább az, hogy melegítse a motort és a katalizátort.
Azt tudom hogy indításkor 1600-1700-as fordulatszám ok,míg a motor be nem melegszik.
Az helyes e hogy először fölmegy 2200-2300 körülre és kb.2-3 másodperc múlva vissza 1600-1700-ra ezt okozhatja e egy már a végét járó aksi?
corolla 1.6 HB terra 2004

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18250 Dátum: 2010.12.05 21:23:20 »
Az helyes e hogy először fölmegy 2200-2300 körülre és kb.2-3 másodperc múlva vissza 1600-1700-ra ezt okozhatja e egy már a végét járó aksi?

nálam most ugyanez van, gondolom a hideg miatt. Eleinte furcsa, de a Suzukim is ezt csinálta, és a japán mérnökök tutira kitalálták  :D . Nem gondolom, hogy akksi gond lenne.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18251 Dátum: 2010.12.05 21:36:16 »
Az helyes e hogy először fölmegy 2200-2300 körülre és kb.2-3 másodperc múlva vissza 1600-1700-ra ezt okozhatja e egy már a végét járó aksi?

nálam most ugyanez van, gondolom a hideg miatt. Eleinte furcsa, de a Suzukim is ezt csinálta, és a japán mérnökök tutira kitalálták  :D . Nem gondolom, hogy akksi gond lenne.
Akkor valószínű hogy ennek így kell működnie ha nemcsak nálam van így.
Csak az aggaszt hogy hideg motornál mennyire árthat ez a hirtelen magas 2300-as fordulatszám még ha csak 2-3 másodpercig is tart.
corolla 1.6 HB terra 2004

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18252 Dátum: 2010.12.05 21:42:22 »
Akkor valószínű hogy ennek így kell működnie ha nemcsak nálam van így.
Csak az aggaszt hogy hideg motornál mennyire árthat ez a hirtelen magas 2300-as fordulatszám még ha csak 2-3 másodpercig is tart.

Szerintem pont azért van így, mert így tudja leggyorsabban elérni a szükséges olajnyomást. No para, ez sok japán kocsinál így van!
Azt szokták mondani, hogy hidegen ha mész akkor is 2000-2200 körül érdemes tartani, mert ott a legkisebb a kopás (alacsony fordulat, de rendes olajnyomás).
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

sanya77

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 248
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18253 Dátum: 2010.12.05 21:50:44 »
Akkor valószínű hogy ennek így kell működnie ha nemcsak nálam van így.
Csak az aggaszt hogy hideg motornál mennyire árthat ez a hirtelen magas 2300-as fordulatszám még ha csak 2-3 másodpercig is tart.

Szerintem pont azért van így, mert így tudja leggyorsabban elérni a szükséges olajnyomást. No para, ez sok japán kocsinál így van!
Azt szokták mondani, hogy hidegen ha mész akkor is 2000-2200 körül érdemes tartani, mert ott a legkisebb a kopás (alacsony fordulat, de rendes olajnyomás).
Igazad lehet mondjuk Én már 1800-2000-nél váltok hidegen és melegen is,csak néha szoktam 3000-ig húzatni.
corolla 1.6 HB terra 2004

BloodRedSandman

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Válasz #18254 Dátum: 2010.12.07 17:12:05 »
Corolla e12 gumik 4db téli barum eladó! Pár éves, de OK. 10e az irányár: ha valaki alkudni próbálna, ne fogja vissza magát: 0hat7ven3nyolcvan86negyven3

3.kerületben S.O.S!