Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6031075 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18210 Dátum: 2010.11.25 15:45:06 »
"Nem véletlenül vesz dízel autót, és nem elsősorban az óriási teljesítményre van szüksége. Egyszerűen nagyon sokat járkál keresztül-kasul az országon, kvázi saját költségén. "

ilyen szempontok mellett Bravat választani nagy felelötlenség lenne,

ha nincs auris, akkor e12 diesel corollát kell nézni, van belöle pár 2.0 d4d is a piacon.

Én se vennék... igaz, én a Scenicet se vettem volna meg (és igazam is lett volna. Ha nem az enyhe őszben, hanem a mínusz húszban áll meg alatta az M7-en, lehet, hogy nem lenne őszinte a mosolya...)

wolfman

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2098
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18211 Dátum: 2010.11.25 15:47:49 »
e12 es corikban nem tul gyakori a 2.0 d4d moci, igaz?
legalább is nemnagyon találkoztam még vele :?:
Nálunk alig fogyott. Nyugatabbra sokkal több van belőle.

Mert itt az a felfogás az uralkodó, hogy ha lehet, olyan motor legyen a kocsiban, ami két laposelemmel egy hétig megy. Ha lehetne ezerkettes motorral Lexus LS-t venni, itthon tuti lenne rá vevő. Mer az má majnem vényóc. Igaz, hogy 120-nál kicsit többet eszik, mint a vényóc 120-nál, de milyen karaj má, hogy nekem is ugyanolyan verdám van, mint a szomszéd újgazdagnak....  :eek:

Nyugatra tőlünk volt rá kereslet. Tudták az emberek, hogy miért veszik.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18212 Dátum: 2010.11.25 16:06:09 »
Mert itt az a felfogás az uralkodó, hogy ha lehet, olyan motor legyen a kocsiban, ami két laposelemmel egy hétig megy. Ha lehetne ezerkettes motorral Lexus LS-t venni, itthon tuti lenne rá vevő. Mer az má majnem vényóc. Igaz, hogy 120-nál kicsit többet eszik, mint a vényóc 120-nál, de milyen karaj má, hogy nekem is ugyanolyan verdám van, mint a szomszéd újgazdagnak....  :eek:

Nyugatra tőlünk volt rá kereslet. Tudták az emberek, hogy miért veszik.
Így van. Nálunk, és a hozzánk hasonló "árérzékeny" piacokon nem lehet egy autót elég kicsi motorral kínálni ahhoz, hogy meg ne vegyék. A németeknél pl. az 1.6-os benzines Passatok, Audi A4-esek és hasonlók aránya az eladásokban 1 % körül mozog... Nálunk ezek a legnépszerűbb motorizációk közé tartoznak.

Mondjuk, hozzá kell tenni, hogy pl. az E12-es Corollából még kint sem a 2.0 dízel volt a legnépszerűbb motor (hanem az 1.6-os benzines) - lévén drága volt. De azért úgy kb. minden harmadik Corolla-vásárló így is azt vette. Nálunk viszont pont az első bekezdésben leírt trend vágja agyon az ilyen kivitelek eladásait, mert ezek drágák az adott típuson belül, és akkor már az egyszeri magyar autóvásárló inkább még hozzáizzad egy kicsit, és megveszi helyette az eggyel nagyobb modellt - természetesen alapmotorral.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18213 Dátum: 2010.11.25 16:11:07 »
A németeknél pl. az 1.6-os benzines Passatok, Audi A4-esek és hasonlók aránya az eladásokban 1 % körül mozog... Nálunk ezek a legnépszerűbb motorizációk közé tartoznak.

Épp a múltkor olvastam (majd előkeresem), hogy itthon gyakorlatilag alig adtak el újan benzines Passátot, talán valami 3-5% volt az aránya.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18214 Dátum: 2010.11.25 16:28:07 »
Jogos, elfelejtettem odaírni, hogy benzines viszonylatban értem a dolgot.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18215 Dátum: 2010.11.25 16:33:23 »
Mondjuk, hozzá kell tenni, hogy pl. az E12-es Corollából még kint sem a 2.0 dízel volt a legnépszerűbb motor (hanem az 1.6-os benzines) - lévén drága volt. De azért úgy kb. minden harmadik Corolla-vásárló így is azt vette. Nálunk viszont pont az első bekezdésben leírt trend vágja agyon az ilyen kivitelek eladásait, mert ezek drágák az adott típuson belül, és akkor már az egyszeri magyar autóvásárló inkább még hozzáizzad egy kicsit, és megveszi helyette az eggyel nagyobb modellt - természetesen alapmotorral.
Tenyleg draga volt a diesel belole, de meg az 1,6-os felara is sok volt anno 400e Ft az 1,4-hez kepest. Azt is amugy aranytalanul soknak tartom, hiszen a ketto kozott minimalis a kulonbseg, konkretan ugyan annyiba kerul legyartani a 2 motort.

Az is benne van, hogy most nagy divat lett az utobbi evtizedben a diesel, kulonosen Nyugaton, ez hozzank is erosen begyuruzott. Szerintem mestersegesen is nyomjak a dieselt, sokan statuszszimbolumnak tartjak a diesel kocsit. A ceges kocsik joresze is diesel, igy ez a tenyezo is eroteljesen befolyasolta a maganvasarlasokat.

Aztan azt sem szabad elfelejteni, hogy a Nyugati orszagokban a nemet kocsik az uralkodoak, kulonosen a VW es az Audinak sikerult nagy szeletet kihasitania a palettabol. A VW konszern tul van nalunk becsulve, igy meg erosebben hatott rank az a hatas, amit a VW okozott. Tulajdonkeppen arrol is van szo, hogy a TSi motorcsalad megjelense ota nem tortent a benzines szegmens eseteben tul nagy valtozas, kb 10 eve minden benzines kocsi ugyan azt tudja, alig fejlodtek valamit. Ez a nemetekre kulonosen jellemzo, de valahol altalanos jelenseg. Ehhez kepest a diesel-t gozerovel fejlesztettek, nyomtak a marketingjet is eroszakosan, emiatt hatalmas tert nyert a diesel autok vilaga. A VW konszern tekintve pl. minden benzines motorjuk, ami a kozpemezonyben elerheto es megfizetheto, egy nagy nulla, konkretan az 1,6-os VW benzines motorok, de meg a nagyobbak sem vettek fel a kor kovetelmenyeivel a versenyt. Ehhez kepest a diesel kocsik nagyot fejlodtek, szinte VW-bol es Audi-bol nem is volt a TSi megjeleneseig ertelme benzines kocsit venni, ugyanis a benzines paletta elegge szegeny volt es a motorok jelentos resze is regi fejlesztesu es elavult technikaju volt. Igy feljott a diesel, ami hozzank is bejott, ehhez hozzajott meg a diesel emelkedett presztizse is a magyarok koreben...

Visszaterve a Corollara: az 1,6-os 110 LE-s motor modern, VVT-i technologias, mig a 2.0 diesel meg egy regebbi konstrukcioju, gyengebb (90 LE) motor. Aki nagy erot akart, annak a 2.0 diesel nem igazan volt megfelelo, mert gyorsulasban az 1,4-es motoru Corollahoz kepest is jelentosen alulmaradt -- a gyari adatok szerint is. Amennyire en ismerem ezt a 2.0 diesel motort, ez egy tartos darab, kellemesen autozhatova teszi a Corollat, azonban a sportos vezetesnek meg a szikraja sem jelenik meg az eseteben. Igy az, aki eros kocsit akart, az TS-t vett, a tobbi ember meg 1,4-1,6-s benzinest. Talan emiatt is adtak el kevesebbet a 2.0 verziobol. Az 1,4-es D4D teljesen mas kategoria volt mar, hiszen ugyan azt a teljesitmenyt sokkal kisebb hengerurtartalommal es fogyasztassal hozta, a nyomateka volt csupan csak kisebb, de az sem valami borzaszto nagy mertekben. Szerintem a 2.0 motor tartosabb, mint az 1,4-es a dieselek kozul, hiszen nincsen annyira felhuzva a hengerurtartalmahoz kepest, viszont tobbet fogyaszt, nehezebb es dragabb a fenntartasa (adok pl.) is.

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18216 Dátum: 2010.11.25 16:52:43 »
Nálunk viszont pont az első bekezdésben leírt trend vágja agyon az ilyen kivitelek eladásait, mert ezek drágák az adott típuson belül, és akkor már az egyszeri magyar autóvásárló inkább még hozzáizzad egy kicsit, és megveszi helyette az eggyel nagyobb modellt - természetesen alapmotorral.
En is ez a fajta ember vagyok. (E fele haladok, ahogy oregszem.) :ph34r:

Ugyanis ha nyugodtan mesz es takarekosan, akkor egy 1,6-os Avensis is boven elegendo teljesitmenyt ad, viszont egy 1,6-os fullos Corollahoz vagz TS-hez kepest sokkal tagasabb, kenyelmesebb, halkabb, stb. Nem mindenkinek az kell, hogy ugy menjen, mint a huzat, meg legyen benne mindenfele vacak. Sok embernek az a fontos, hogy elferjen benne kenyelmesen a csalad, beferjen a gyerekules es a sok csomag, biztonsagos, halk es kenyelmes legyen, mikor a palyan vagy az orszaguton 100-zal kocoknak... Nem kell sok embernek a 20 zonas digitklima, a radaros tavolksagtarto automatika es a sok baromsag. Szerintem meg lehet az ilyen gondolkodasu embereket is erteni teljesen.

A Balatonon sok olyan nemet csaladot lattam, akik az 5 ajtos,  fullos 1,8-as Astraval (G) lejottek 5-en nyaralni. Szerintem jobban jartak volna egy alap 1,6-os Vectraval, abban lehet, hogy nem purcannak ki az 1.000 km alatt 3-an hatul annyira. Azt sem szabad elfelejteni, hogy a mai kozep kategorias (de also-kozep is) autok gazdagon felszereltek, mindegyik kocsiban szeria az ABS, a klima, a szervo, a legzsak, stb., igy a gazdagabb felszereltseg extra penzen torteno megvasarlasa elegge foloslegesse valt. Minosegibb valtas egy nagyobb kocsi sok esetben, mint par hasznavehetetlen kutyu, amivel nem mesz semmire sem. A motorizaltsag meg egyre kevesbe tenyezo az USAban is, nalunk is, masutt is, hiszen a takarekossag es a kornyezetvedelem egyre fontosabb szerepet jatszik.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18217 Dátum: 2010.11.25 17:12:50 »
Visszaterve a Corollara: az 1,6-os 110 LE-s motor modern, VVT-i technologias, mig a 2.0 diesel meg egy regebbi konstrukcioju, gyengebb (90 LE) motor. Aki nagy erot akart, annak a 2.0 diesel nem igazan volt megfelelo, mert gyorsulasban az 1,4-es motoru Corollahoz kepest is jelentosen alulmaradt -- a gyari adatok szerint is. Amennyire en ismerem ezt a 2.0 diesel motort, ez egy tartos darab, kellemesen autozhatova teszi a Corollat, azonban a sportos vezetesnek meg a szikraja sem jelenik meg az eseteben. Igy az, aki eros kocsit akart, az TS-t vett, a tobbi ember meg 1,4-1,6-s benzinest. Talan emiatt is adtak el kevesebbet a 2.0 verziobol. Az 1,4-es D4D teljesen mas kategoria volt mar, hiszen ugyan azt a teljesitmenyt sokkal kisebb hengerurtartalommal es fogyasztassal hozta, a nyomateka volt csupan csak kisebb, de az sem valami borzaszto nagy mertekben. Szerintem a 2.0 motor tartosabb, mint az 1,4-es a dieselek kozul, hiszen nincsen annyira felhuzva a hengerurtartalmahoz kepest, viszont tobbet fogyaszt, nehezebb es dragabb a fenntartasa (adok pl.) is.
A 2.0 D-4D (a 90 lovas is) egy még korszerűnek tekinthető, common-rail rendszerű modern dízelmotor, ami nem egészen egy évvel a VVTi család előtt került piacra, magyarul gyakorlatilag vele egyidős fejlesztésnek tekinthető.

Menetteljesítmények: megnézted azokat a gyári adatokat? Én most melóhelyen vagyok, nincs kéznél a katalógus, de rémlik, hogy a 90 lovas dízel E12 gyorsulása valahol 13 mp körül van, tehát igazából nem sokban marad el az 1.4 benzinestől; rugalmasságban pedig übereli az 1.6-os benzinest is. Végsebességet passzolom megintcsak, de szvsz valahol 180 körül. A fogyasztása bő fél literrel nagyobb, mint az 1.4-es dízelé - valahol 6 körül van, átlagos vezetési stílussal. Viszont amennyire tudom, problémásabb motor, mint a kis dízel - konkrétan a lendkereke és az injektorai miatt, továbbá amennyire tudom, a vezérműszíj cseréje az átlagosnál költségesebb mutatvány, míg ugye a kis dízel már láncos.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18218 Dátum: 2010.11.25 17:33:58 »
Szerintem meg lehet az ilyen gondolkodasu embereket is erteni teljesen.
Nem mondtam, hogy nem értem meg... Azt mondtam, hogy ez a gondolkodás egyre tipikusabb, ahogy mész kelet felé, illetve az adott ország átlagos életszínvonalában lefelé.

Nálunk mindenki a karosszériával meg a hellyel azonosítja elsősorban az autót. Szedánszindróma... "bespájzolnak" utas- és csomagtérből - ha kell, ha nem. Mert jó az. Kell az. Vagy legalábbis kellHET... hogy aztán egy évben hányszor, abba a többség bele sem gondol. Pedig a motort ugye folyamatosan használod, és az extrák nagy részét is... biztosan gyakrabban, mint a plusz centiket hátul és a plusz litereket még hátrébb, hacsak nem horcolod nagyon gyakran magaddal a családodat. Egy kocsi nyújthat máshogy, másban is pluszt, és lehet összességében élvezetesebb, minőségibb élmény annak ellenére is, hogy méretre kisebb. Volt alkalmam elég sokszor összehasonlítani egy 1.4-es dízel Sol Corollát egy 2.0 benzines Exe Avensissel, és ezek alapján ki merem jelenteni, hogy hacsak nem lenne legalább két gyerekem, biztosan nem vennék egy fullos, 2.0 dízel Corolla helyett egy alapfelszereltségű 1.6-os benzines Avensist.

Ugyanúgy, ahogy minden bizonnyal előbb vennék meg egy fullos, 90 lovas dízel Yarist, mint egy fapad 1.33 benzines Aurist. És még sorolhatnám a példákat... Korábban alapvetően én is úgy gondoltam, hogy "a nagy autó a jó autó és kész", de részben a már említett Corolla, részben a most pár hónapja meglévő saját, jól felszerelt Yarisom (amiből egy erősebb motort leszámítva igazából nem hiányzik az égvilágon semmi, ami fontos) is egyre inkább ráébreszt, hogy az ábra ennél jóval árnyaltabb. Hacsak nincs jelentős időbeli eltérés a fejlesztésük között, akkor általában az tapasztalható, hogy a modell-ranglistában közvetlenül egymás alatt-fölött elhelyezkedő típusok között viselkedésben (futómű, komfort stb) általában nincs nagyságrendi különbség - akkora biztosan nem, ami perdöntő lenne a nagyobb modell mellett, sőt néha még a visszájára is fordul az ábra, ha a nagyobb modell a régebbi fejlesztés; te pl. mit vennél inkább: egy fullos, erős E12-est, vagy egy alap, kis motoros Ave I-est? ... Szerintem nem kérdés. De, mondom, gyakran egyívású modellek közt is olyan kicsi a különbség, hogy egy jobban felszerelt, jobban motorizált kisebb modell jobb, finomabb, élvezetesebb választás lehet, mint egy fapadosabb, gyengébb nagyobb. Az autóslapok is rendszeresen csinálnak ilyen teszteket, hogyaszondja mondjuk Polo vs. Golf... És nem ritkán az jön ám ki, hogy összességében véve a kisebb autó a jobb választás.

Mindezek alól természetesen kivétel, ha -akármilyen okból- a nagyobb autó többlet utas- és csomagterére rendszeresen, gyakran szükség van. De ha megvizsgáljuk, bizony arra jutunk, hogy ezek az esetek ritkábbak, mintsem gondolná az ember.

Sosem gondoltam volna amúgy korábban, hogy egyszer így fogok majd érvelni... De bizony így van.
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.25 17:40:10 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18219 Dátum: 2010.11.25 17:35:07 »
BS & Palaczk!
ezt mind ugy gépelitek be, vagy másoljátok?
ennyit irni...... :D
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18220 Dátum: 2010.11.25 17:43:37 »
A Balatonon sok olyan nemet csaladot lattam, akik az 5 ajtos,  fullos 1,8-as Astraval (G) lejottek 5-en nyaralni. Szerintem jobban jartak volna egy alap 1,6-os Vectraval, abban lehet, hogy nem purcannak ki az 1.000 km alatt 3-an hatul annyira.
Na, ez is tipikus, amikor az emberek ahhoz az évi egy, optimális esetben két hosszabb összcsaládi utazáshoz vesznek autót  :yes: ... És az év hátralévő, mondjuk, 340 napjával mi van  ;) ? Azokban melyikkel lesz jobb menni? Az agilisabb, könnyebben manőverezhető, élvezetesebben vezethető, jobban felszerelt, erősebb Astrával - vagy a lomhább, nehézkesebb, unalmasabb, fapadosabb, gyengébb Vectrával?  :otlet:

Úgy is feltehetném, a kérdést, kissé sarkítva, hogy magadnak, vagy a (hátsó) utasaidnak veszel autót  :D ?
« Utoljára szerkesztve: 2010.11.25 17:45:50 írta Palaczk »
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18221 Dátum: 2010.11.25 17:47:31 »
BS & Palaczk!
ezt mind ugy gépelitek be, vagy másoljátok?
ennyit irni...... :D
Remélem, legalább elolvassátok  :lol:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Xtrem

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 10723
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18222 Dátum: 2010.11.25 18:42:56 »
Sziasztok.

A sógorom erősen gondolkodik egy 2.2-es dízel Auris vásárlásán. Nem véletlenül vesz dízel autót, és nem elsősorban az óriási teljesítményre van szüksége. Egyszerűen nagyon sokat járkál keresztül-kasul az országon, kvázi saját költségén.

Mit lehet tudni ezekről a 170 lovas dízelmotorokról? Ahogy beszélgettünk, nekem még hozzátett annyit, hogy úgy hallotta, hogy az IS220d-ben ugyanez a motor van, rengeteg hibával. Ez igaz?

Segítsetek légyszi, van itt egy-két olyan ember, akinek szinte minden típus minden változata a kisujjában van....

Ha jól tudom ez volt az Auris "sportváltozata", ergo ültetett futómű és peres gumik. Az itthoni utakra nem biztos, hogy ez a legmegfelelőbb választás.  :hmmmm: Ha pedig használt autóról beszélünk, akkor érdemesebb a magasabb felszereltség mellett voksolni (Luna vagy Sol, a D-Cat esetében meg nem nagyon van választás, ott csak bőrkárpitot, Navit és napfénytetőt lehetett rendelni).
2005 Avensis Sedan 2.4 D4 vvt-i Aut Executive Navi + TTE front
2001 Citroën Evasion 2.0 16V benzin, Aut - Exclusive
61

Ákos2004

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6642
  • Corolla E12 1.4 vvti SOL Corolla E15 1.6 Luna
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18223 Dátum: 2010.11.25 19:45:32 »
A németeknél pl. az 1.6-os benzines Passatok, Audi A4-esek és hasonlók aránya az eladásokban 1 % körül mozog... Nálunk ezek a legnépszerűbb motorizációk közé tartoznak.
Palaczk, Te milyen adatokkal dolgozol? Lassan 2011-et írunk, nem 2001-et... :flowers:

barna.czukor

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18224 Dátum: 2010.11.25 19:46:42 »
A Balatonon sok olyan nemet csaladot lattam, akik az 5 ajtos,  fullos 1,8-as Astraval (G) lejottek 5-en nyaralni. Szerintem jobban jartak volna egy alap 1,6-os Vectraval, abban lehet, hogy nem purcannak ki az 1.000 km alatt 3-an hatul annyira.
Na, ez is tipikus, amikor az emberek ahhoz az évi egy, optimális esetben két hosszabb összcsaládi utazáshoz vesznek autót  :yes: ... És az év hátralévő, mondjuk, 340 napjával mi van  ;) ? Azokban melyikkel lesz jobb menni? Az agilisabb, könnyebben manőverezhető, élvezetesebben vezethető, jobban felszerelt, erősebb Astrával - vagy a lomhább, nehézkesebb, unalmasabb, fapadosabb, gyengébb Vectrával?  :otlet:

Úgy is feltehetném, a kérdést, kissé sarkítva, hogy magadnak, vagy a (hátsó) utasaidnak veszel autót  :D ?
Lehet, hogy magamból indulok ki, sőt biztos. Én sokat cuccolok, állandóan tele van a csomagtartóm a cuccaimmal. Nekem még a Liftback Corolla csomagtere is kicsi, pedig nem számít rossznak a kategóriatársakat elnézve. Igazából egy Avensis kellene, de az meg drága, mostanában nem tervezem az autócserét még. Én szeretek a nagy dögökkel nyomulni, nem vagyok az a kapkodós fajta. :)