Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6027484 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18135 Dátum: 2010.11.18 17:27:41 »
Egyetértek. Nem véletlen, hogy apuék közel atom fapad Corsát vettek anno (hja, Kadett után... :whistling:).
Ma már hiányzik nekik a klíma (ültek a Coriban nyáron). A többi még mindig nem. De a következő autójukban lesz minden, azt ugyanis én választom ki! :devil:
         

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18136 Dátum: 2010.11.18 17:28:24 »
Szerintem minden autónál működik  :) ... Csak van, amiben jobban és van, amiben kevésbé. Arra gondolsz, amikor a full, vagy legalábbis nagyobbrészt lehúzott bal első ablak mögött a bal hátsót is lehúzod egy-két ujjnyira, ugye? Ez a tuti huzatellenes módszer  :yes:
Úgy értem, nálam azért nem megy, mert csak a két első elektromos ablak és nem tudok menet közben hátranyúlni lehúzni az ablakot, pedig az előző verdában ment.  :D
         

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18137 Dátum: 2010.11.18 17:32:28 »
De a következő autójukban lesz minden
Toyota jel legyen, a tobbi masodlagos  :ph34r:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18138 Dátum: 2010.11.18 17:33:31 »
Én nagyon örültem neki, hogy a Yarisban is van ilyen; mert ez egy olyan feature, amiről az ember nem szívesen mond le, ha egyszer volt lehetősége tartósabban kipróbálni  :yes:
Nah ja. A berelt Coriban nem volt. Sose gondoltam, hogy ennyire hianyozna ha nem lenne.  :wacko:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18139 Dátum: 2010.11.18 17:37:25 »
Más kérdés, hogy aljas dolog alapvető biztonsági dolgokat (lufik) kispórolni a kisebb felszereltségekből  :nonono: ... De sajnos ez az általános gyakorlat. Pedig ebben nem lenne szabad az embereknek választási lehetőséget adni.
Az Avensisnél, de ha jól tudom az Aurisnál is az összes szintben ugyanannyi lufi van. Az Avensisnél még az ABS, EBD, BA, VSC, TRC is alaptól van, tehát azért elmozdultak a jó irányba.

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18140 Dátum: 2010.11.18 17:41:21 »
Aurisnal biztos nem. Meg facelift utan sem. Viszont mar a Luna is teljesen korrekten el van latva lufival.


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18141 Dátum: 2010.11.18 18:09:14 »
Ne haragudj már, de miért kellene 5k km-t várni? Ezt sehol semmilyen használati utasítás nem írja elő és a józan ész sem diktálja ezt.  :nono:
Ha jól emlékszem a kézikönyv talán az első 1500 km-re ajánlja a nagyon magas és a alacsony fordulaton való terhelést.
Nem kell, célszerű. Van, aki 1500-at mond, van, aki 2000-et, én azt mondom, 5000, de, ha nekem lenne új autóm, akkor az első olajcseréig biztos, hogy nem hajtanám meg. A cél az, hogy a motor alkatrészei fokozatosan kopjanak össze. Ezért írtam, hogy elvileg a gyárban már járatták a motort, de nem árt az óvatosság.  :flowers: De ezt mindenki maga döntse el... Ezek csak jótanácsok, nem kötelező megfogadni őket. ;)
Első olajcseréig  :eek: ? Te jó ég... Ezek gyárilag bejáratott motorok, olyan megmunkálási technikákkal gyártva, amelyekről még csak nem is álmodtak akkoriban, mikor ezek a "bejáratós" legendák születtek  :otlet: ! Az első olajcseréig kímélés totálisan értelmetlen. Az 5000 km is túlzás. A lényeg a fokozatosság, nem lehet merev határokat megszabni, mert a használati módtól is erősen függ a dolog: nyilván nem mindegy, hogy valaki az új autójával elindul egy spanyol körútra, vagy mondjuk fél év alatt, városban teszi bele ezt a kilométert... A lényeg, hogy a fordulatszám-határokat fokozatosan toljuk felfelé, és lefelé. Főleg hideg motornál. Mondjuk az első néhány száz km alatt csak 2000-3000 között. Aztán apránként tovább. De konkrét határokat mondani nem lehet. Annyi biztos, hogy szerintem semmilyen problémát nem okozhat, ha mondjuk egy 2500-3000 km-t futott motor már látja néha a maximális fordulatszámot is.

De ez a nagy óvatos bejáratósdi... Ez legenda, Lada-korszak relikviája, túlhaladott dolog.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TZoli

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18142 Dátum: 2010.11.18 18:56:06 »
Volt ma nálam egy 2000-es évjáratú E11-es  Corolla 4E-FE motorral 350.000km-rel, eléggé lelakott, elhanyagolt autó, költeni se akarnak rá
Első féke nyikorgott, kb. 40.000km-el ezelőtt kapott  Jakoparts féktárcsát és fékbetéteket.
Ezalatt a betét szinte semmit nem kopott, kemény mint a vídia, gagyi
http://www.kephost.com/view3.php?filename=ckgd39r4xyclscc1sive.jpg

A programomban beazonosítottam a fékbetétet ami E11-nél elég macerás, de sikerült hamar megtalálnom méret alapján ami kell bele, Ferodo Service Line (ez a legolcsóbbik fajta Ferodo), valamint Jakoparts lett volna még a gyorsan elérhető kínálat, így Ferodo lett.
Meg az első futómű stabilizátor lekötői kopogtak mint az állat, azokat is kicseréltem.
http://www.kephost.com/view3.php?filename=dxlftcogmawaa0jt1pxe.jpg

A fékbetét is frankó lett csendben teszi a dolgát, mentem egy nagy kört a kocsival, meg se nyikkant.
http://www.kephost.com/view3.php?filename=mf3ixqjdum57tu7q29pd.jpg



OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18143 Dátum: 2010.11.18 19:59:35 »
Es egyébek műszakilag milyen így 350 ekm után?

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18144 Dátum: 2010.11.18 20:27:44 »
Amugy meg... mindig ugy kell vezetni mintha bejaratos lenne  :innocent:

Ezzel nem feltétlenül értek egyet, néha el kell rúgni magas fordulatra. Az jót tesz neki  ::) .
A kezelési utmutató azt írja:
Első 300km:Kerülje a hirtelen fékezést :hmmmm:
Első 1000km: Ne vezesse a gk-t nagyon nagy sebességgel
Kerülje a hirtelen gyorsítást
Ne haladjon folyamatossan alacsony fokozatokban.
Ne vezesse a gk-t hosszu ideig állandó sebességgel.
Ennyi.

Ha egész picit figyelmesebben olvasol, akkor láttad volna, hogy nem a bejáratásról beszéltem...
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18145 Dátum: 2010.11.18 21:36:57 »
De a témakör  a bejáratásról szolt, azért bátorkodtam beírni ;)

Frankys

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18146 Dátum: 2010.11.19 09:41:03 »
  Sziasztok...

  Hát észrevettem valamit a kocsi tetején. Van egy pici, modjuk a régi egy forintos nagyságú kis javítás a bal hátsó ajtóhoz közel, a kocsi tetején.
  Le van javítva festékkel, de azért egy kicsit látszik. Hogy hol csinálhatták, nem tudom. Lagermax??? Na mind1, amúgy együtt tudok vele élni, és tegnap vettem észre, talán olyanok voltak a fényviszonyok nem is tudom. Fogtam magam, visszavittem a Mayerhoz, beszéltem a kereskedő sráccal akitől vettem a kocsit. Ő azt mondja, hogy elvileg a Toyota magyarországi központjából nekik meg kellett volna küldeni, ha a kocsin bármi a legkissebb javítás is volt. Ilyet ők nem kaptak a kocsimról, ezért lefényképezte ezt a kis részt a tetején, és azt mondja elküldi a vezérképviseletnek, talán adnak valami kis pénzt vissza. Tulajdonképpen csak amiatt aggódom, hogy nehogy mittudomén 2 év múlva elkezdjen lejönni ez rész, mert szarul lett megcsinálva, akkor meg modhatják már azt, hogy talán nálam történt ez a kis malőr. Na kíváncsian várom a fejleményeket.... Úgy látszik semmi nem megy simán......nálam....

 Frankys..

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18147 Dátum: 2010.11.19 09:53:17 »
 :eek: Basszus, amúgy ez a legidegesítőbb, amikor új autóval történik ez. Megértem, hogy visszavitted, jól tetted. A legidegesítőbb az, ha madárnak nézik az embert (, pedig nem is bokszol)...  :censored: Legalább mondták volna... még mindig korrektebb, mint így.
Persze nem a márkakereskedés hibája (remélhetőleg), és ők tényleg nem értesültek erről.
De olyan sok új autó trélert lehet látni, hogy viasszal bevonva viszik az új autókat, amiket, aztán a szalonok szervizeiben tisztítanak meg. Ekkor nyilvány látható, ha van vmi fényezésbeni hiba... :wacko:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18148 Dátum: 2010.11.19 10:12:05 »
  Hát észrevettem valamit a kocsi tetején.

Kellemetlen. Remélem, normálisan kezelik.

Jut eszembe, volt Gyöngyösön egy Fiat kereskedő. Cimboráméktól vette át a szalont, szörnyű pali volt azon túl is, hogy hangos galambokat eregetett az ügyféltérben. Egyszer egy jégkáros Albeán csak a motorháztetőt és a csomagtérajtót cserélte ki, majd eladta a pöttyös tetejű autót egy 150 centis bácsikának, aki nyilvánvalóan nem volt elég magas ahhoz, hogy rálásson az autó tetejére.  :innocent:

szikla2

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 756
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18149 Dátum: 2010.11.19 10:57:19 »
Kellemetlen. Remélem, normálisan kezelik.

Jut eszembe, volt Gyöngyösön egy Fiat kereskedő. Cimboráméktól vette át a szalont, szörnyű pali volt azon túl is, hogy hangos galambokat eregetett az ügyféltérben. Egyszer egy jégkáros Albeán csak a motorháztetőt és a csomagtérajtót cserélte ki, majd eladta a pöttyös tetejű autót egy 150 centis bácsikának, aki nyilvánvalóan nem volt elég magas ahhoz, hogy rálásson az autó tetejére.  :innocent:
Ebben az országban ezt marketing - nek hívják.
Nem minden "az" ami annak látszik.
Corolla 1.6 E12 2004 sedan 2009--2017
Avensis 1.8 T27 2011.facelift Sedan 2017-