Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6027490 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18105 Dátum: 2010.11.18 12:53:12 »
Hátul még soha nem huztam le az ablakot [rohog]
En nagyon gyakran. Altalaban jobboldali ablakokat lehuzom 5-10centis resre elol hatul es 30 sec alatt kicserelodik az egesz utaster levegoje. Ezt meg telen is szoktam alkalmazni, hosszu utak alkalmaval. Szeretem ha friss a levego.  :yes:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

Frankys

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18106 Dátum: 2010.11.18 12:54:00 »
 Sziasztok!!

  Szeretnék pár sort írni magamról, hiszen az elmúlt években is feleségem Yarisával kapcsolatban sokat segítettetek, és most is volt pár kérdésem már a Corollával kapcsolatban.
  Nos. Fehérvárról íok, múlt pénteken vettem át a frissen nyílt Toyota Mayer fehérvári kreskedéséből az autót, ami egy 1 33-as black edition Corolla. A 3 évhez kaptam még +2-őt, így 5 év a gari+az első 3 évben ingyen van a szervíz is. A kocsi jól felszerelt, jó áron volt...szal' jó vételnek
tűnt. Egy Vw Golf Plus 1.9 pdtdi-t adtam el, ami elmúlt 5 éves. Most még jól kaptam érte, ezért adtam el, amúgy a kocsi jó volt, nem füstölt meg egyebek, amit ugye szoktak felhozni a Vw-t ellenzők. Itt is az van, hogy behozzák a nepperek a sok szart 4-500 ezer km-el aztán azok általában szarok ja. Aki ad a kocsijára és tud rá vigyázni, szerintem majdnem mind1 milyen kocsija van, persze azért vannak kivételek, de ez nem a Vw.
Hogy miért is lett Corolla. Először is a fennt említett kiegészítések miatt, másrészt, a szervízdíjak, casco,stb. A Golf Plus-nak még 5 évesen is 11 rugó volt a cascoja, 4 éves koráig meg 18. Ugyanez a Corollánál 6300 Ft ÚJAN!!  A szervíz díjak is brutálisak a Vw-nél. Szóval összegezve azt hiszem most vettem először észérvek alapján autót, persze azért tetszik a gép. Mindenképpen 4 ajtósat szerettem volna, ami még szóba jött a Jetta volt, de az elvult 1.6-os motorral és szerényebb felszereltséggel elég hamar alul maradt a Corollával szemben.
A Corolla motorja ugye 1 33-as, vásárlás előtt kipróbáltam, és úgy döntöttem nekem megfelelő. Nem mondom, hogy most még nem hiányzik a nyomaték, de majd ez változik. A 100 le elegendőnek tűnik nekem, a 6 gangos váltó hangolása jónak tűnik. Remélem pár év múlva is elégedett leszek. Ez már a sokadik új autóm, és majdnem mindegyik más márka volt, leszámítva az uccsó kettőt, ami ugye VW. Általában 3 évig  használtam a kocsikat, a Golf Plus volt csak 5 évig. Ebből is látszik, hogy nem vagyok egy márkahű típus, és különösen nem ajnározok egy típust sem, mindig szerettem tényszerűen kezelni a kocsi kérdést is, és mindig elmondtam a véleményem egy márkáról, mégha ez negatív is volt, és az enyém is volt éppen. Szóval volt Fordom, Opelem, Suzukim (ez volt az első új autóm),Vw 2. Ezek közül midössze egy márkát nem választanék soha többet, az összes többit bármikor bevállalnám. Ha valaki esetleg ezekről a tipusokról kér tanácsot, szivesen segítek, hiszen 3 évig használtam őket, kicsit tényszerűbben tudok írni róluk mint egy akármilyen teszt.
Az eddigi segítségeteket köszönöm!!! Biztos lesz még kérdésem a Corival kapcsolatban is, azt meg előre köszönöm!!

Frankys.
 

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18107 Dátum: 2010.11.18 12:55:24 »
Na, kezdjük azzal, hogy ezek csak műbőrök és itt máris megbukott az ügy.
Nem, nem mubor  ;) Ezerszer jobb fogasa van, mint egy munyag kormanynak. Nem izzad a kezed stb. Ha borkormanyod van, eszedbe sem jut kopogtatni a muszerfalat, vajon puha anyagbol van-e...


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

lablac

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6859
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18108 Dátum: 2010.11.18 12:58:06 »
Frankys grat az uj autohoz.  :flowers:
Majd leirnad, hogy hatodikban mennyit forog 100-nal meg 130-nal? Majd a fogyasztas adatokkal is *** minket legyszi  :szemez:
szerk.: miert van tiltolistan a "b o m b a z z" ?  :?:


Voltak:  '08 Auris 2.0 D-4D Sol; '05 Honda Jazz 1.2 i-DSI S Cool, '09 Honda Accord 2.4 i-VTEC EX

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18109 Dátum: 2010.11.18 13:01:13 »
Na, kezdjük azzal, hogy ezek csak műbőrök és itt máris megbukott az ügy.
Nem, nem mubor  ;) Ezerszer jobb fogasa van, mint egy munyag kormanynak. Nem izzad a kezed stb. Ha borkormanyod van, eszedbe sem jut kopogtatni a muszerfalat, vajon puha anyagbol van-e...

Jaja.
Műanyag kormány = guminő  [rohog]

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18110 Dátum: 2010.11.18 13:01:32 »
Na, kezdjük azzal, hogy ezek csak műbőrök és itt máris megbukott az ügy.
Nem, nem mubor  ;) Ezerszer jobb fogasa van, mint egy munyag kormanynak. Nem izzad a kezed stb. Ha borkormanyod van, eszedbe sem jut kopogtatni a muszerfalat, vajon puha anyagbol van-e...

Kinek hogy...  ;)
Ez a "bőr" kormány dolog amúgy elég szubjektív, és nem szerettem volna általánosítani, de tény, hogy találkoztam már valóban rusnya anyagokkal a kormányon. Számomra ezzel nem az autó ér kevesebbet, hanem maga az "extra felszereltség" nem éri meg az árát. :surrender: ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18111 Dátum: 2010.11.18 13:02:58 »
Frankys grat az uj autohoz.  :flowers:
Majd leirnad, hogy hatodikban mennyit forog 100-nal meg 130-nal? Majd a fogyasztas adatokkal is *** minket legyszi  :szemez:
Igen, ez engem is nagyon érdekelne!!!!!!  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Nagycitrom

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9397
  • 2017. T27 2ZR-FAE
    • Dentmill Frézközpont
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18112 Dátum: 2010.11.18 13:07:54 »
En nagyon gyakran. Altalaban jobboldali ablakokat lehuzom 5-10centis resre elol hatul es 30 sec alatt kicserelodik az egesz utaster levegoje. Ezt meg telen is szoktam alkalmazni, hosszu utak alkalmaval. Szeretem ha friss a levego.  :yes:
Főleg hosszú utakon nagyon jól jön ez a frissítő. Ugyanezt csinálom én is.

Frankys

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 26
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18113 Dátum: 2010.11.18 13:12:28 »
 Sziaztok.
 
 A kocsiban egyelőre 240 km van, ebből mondjuk 150 km volt nem sztráda, hanem sima közút. 130-al még nem mentem vele, 100-al igen, de nem emléxem pontosan mennyit forgott a kocsi, majd ezeket megnézem, és megírom nektek. A fogyi az első 150 km-en ami nem város volt, max 100-al 6.1re jött ki, ami nem tűnik rossznak egy nyers mocitól és állandóan működő klíma mellett. Azóta mentem még közel 100-at a városban, így most az átlagom 7.2 L.
A Fordot nem választanám többet!

  Frankys.

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18114 Dátum: 2010.11.18 13:47:34 »
Ne felejtsük el, hogy ötezerig bejáratós a kocsi, úgyhogy ennek megfelelően máshogy kell vezetni és ennyi ezer után csökkenni is kellene a fogyasztásnak majd. ;) Grat a kocsihoz! :clap:
         

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18115 Dátum: 2010.11.18 13:51:12 »
Elvileg már be van gyárilag járatva, de a biztonság kedvéért célszerű 5000km-t várni, amíg először meghajtod. Addig is ajánlott hosszabb távon a 3500-as fordulatot NEM túllépni.  Egy-egy előzésnél nem okoz gondot a 4000 sem, de hosszútávon pl autópályán még ne hajtsd meg...  :flowers:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

mondi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8808
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18116 Dátum: 2010.11.18 13:52:57 »
Nem tudom Toyotáéknál hogy van, de volt szerencsém egy nullkilométeres Ford Focushoz, ahol 10ezer km átlépése után szerintem programot váltott az elektronika. Jobban ment, könnyebben vette a fordulatot és kevesebbet fogyasztott mint előtte. Hasonló jelenséget más autóknál is hallottam már.
Az autó benzinnel megy, minden más a sátán műve...

kmr

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4497
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18117 Dátum: 2010.11.18 13:56:25 »
Elvileg már be van gyárilag járatva, de a biztonság kedvéért célszerű 5000km-t várni, amíg először meghajtod. Addig is ajánlott hosszabb távon a 3500-as fordulatot NEM túllépni.  Egy-egy előzésnél nem okoz gondot a 4000 sem, de hosszútávon pl autópályán még ne hajtsd meg...  :flowers:
Ne haragudj már, de miért kellene 5k km-t várni? Ezt sehol semmilyen használati utasítás nem írja elő és a józan ész sem diktálja ezt.  :nono:
Ha jól emlékszem a kézikönyv talán az első 1500 km-re ajánlja a nagyon magas és a alacsony fordulaton való terhelést.

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18118 Dátum: 2010.11.18 13:59:21 »
Na, kezdjük azzal, hogy ezek csak műbőrök és itt máris megbukott az ügy.
Nem, nem mubor  ;) Ezerszer jobb fogasa van, mint egy munyag kormanynak. Nem izzad a kezed stb. Ha borkormanyod van, eszedbe sem jut kopogtatni a muszerfalat, vajon puha anyagbol van-e...

Kinek hogy...  ;)
Ez a "bőr" kormány dolog amúgy elég szubjektív, és nem szerettem volna általánosítani, de tény, hogy találkoztam már valóban rusnya anyagokkal a kormányon. Számomra ezzel nem az autó ér kevesebbet, hanem maga az "extra felszereltség" nem éri meg az árát. :surrender: ;)
Hasonló a véleményem: csak gondoljatok bele, veszel egy x éves autót, aminek a kormányát előzőleg az elképzelhető összes mocsokkal, izzadtsággal fogdosták és az mind évekig benne .... Hát számomra elég gusztustalan :D Kérdeezzétek meg Monkot [rohog]

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18119 Dátum: 2010.11.18 14:00:19 »
Elvileg már be van gyárilag járatva, de a biztonság kedvéért célszerű 5000km-t várni, amíg először meghajtod. Addig is ajánlott hosszabb távon a 3500-as fordulatot NEM túllépni.  Egy-egy előzésnél nem okoz gondot a 4000 sem, de hosszútávon pl autópályán még ne hajtsd meg...  :flowers:
Ne haragudj már, de miért kellene 5k km-t várni? Ezt sehol semmilyen használati utasítás nem írja elő és a józan ész sem diktálja ezt.  :nono:
Ha jól emlékszem a kézikönyv talán az első 1500 km-re ajánlja a nagyon magas és a alacsony fordulaton való terhelést.
Nem kell, célszerű. Van, aki 1500-at mond, van, aki 2000-et, én azt mondom, 5000, de, ha nekem lenne új autóm, akkor az első olajcseréig biztos, hogy nem hajtanám meg. A cél az, hogy a motor alkatrészei fokozatosan kopjanak össze. Ezért írtam, hogy elvileg a gyárban már járatták a motort, de nem árt az óvatosság.  :flowers: De ezt mindenki maga döntse el... Ezek csak jótanácsok, nem kötelező megfogadni őket. ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i