Áve!
Hú ez egy nagyon összetett téma, de én szeretem. Rallyztam egy ideig, majd volt szerencsém egy évet a Zengő motorsportnál tölteni a gyorsasági szakágban. "A gumi egy tudomány" mondogatták többen, és igazuk volt.
Egyetlen paramétert sem tudsz önállóan vizsgálni változtatni. A gyárak az optimum pontot adják meg, mert ugye a nyomás növelés egy ideig csak jótékony hartásokat mutat, mert ugye nem nézzük 30,000 km múlva mit okoz, mit okoz vizen (a profil torzul, változik a vízkiszorítás) hogyan módosul az öregedés, ....
Én részemről a magasabb nyomást preferálom, de soha nem megyek 3 bar-ral. Van verseny digitális nyomásmérőm (ami a kúton van az siralmas) és 2-2,4 közt használom az utcai abroncsokat.
Nagy nyomás még akkor kellemetlen, ha egy hosszbordás rossz útra érsz és egyszerűen "elpattog".
Erről egy könyvet lehetne írni, annyi minden jut eszembe róla, de én nem vagyok szakértő, csak sok mindent láttam, hallottam, próbáltam.
(másik fórumba írás nekem még lila köd, de tanulok, igyekszem)