Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6027506 alkalommal)

0 Felhasználó és 9 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18075 Dátum: 2010.11.17 20:42:10 »
Amúgy most lemezfelnit keresek a téli gumimhoz, vadul guglizok.
Itt a fórumon is érdemes a gumik topicban feltenni a kérdést, hátha valaki (taby, Trotter...) tud segíteni. Egyébként a gumi megmaradt az Aurisról? Mert annak a mérete sztem nem fog stimmelni...
Gabe 254.

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18076 Dátum: 2010.11.17 20:50:10 »
lasi:
Innen vettem a váltóméretet, nem számoltam utána.
Bármennyit is beszélünk róla, nem tudtok rábeszélni a nagy kerekekre  (egyelőre...) ::)
Ha egyszer mégis úgy döntenél, hogy veszel rá, akkor egy szép 16"-os praktikum és esztétika szempontjából ideális kompromisszum.  ;)
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18077 Dátum: 2010.11.17 21:00:38 »
Áve!

Hú ez egy nagyon összetett téma, de én szeretem. Rallyztam egy ideig, majd volt szerencsém egy évet a Zengő motorsportnál tölteni a gyorsasági szakágban. "A gumi egy tudomány" mondogatták többen, és igazuk volt.
Egyetlen paramétert sem tudsz önállóan vizsgálni változtatni. A gyárak az optimum pontot adják meg, mert ugye a nyomás növelés egy ideig csak jótékony hartásokat mutat, mert ugye nem nézzük 30,000 km múlva mit okoz, mit okoz vizen (a profil torzul, változik a vízkiszorítás) hogyan módosul az öregedés, ....
Én részemről a magasabb nyomást preferálom, de soha nem megyek 3 bar-ral. Van verseny digitális nyomásmérőm (ami a kúton van az siralmas) és 2-2,4 közt használom az utcai abroncsokat.
Nagy nyomás még akkor kellemetlen, ha egy hosszbordás rossz útra érsz és egyszerűen "elpattog".
Erről egy könyvet lehetne írni, annyi minden jut eszembe róla, de én nem vagyok szakértő, csak sok mindent láttam, hallottam, próbáltam.

(másik fórumba írás nekem még lila köd, de tanulok, igyekszem)
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18078 Dátum: 2010.11.17 21:04:49 »
Bal3! Ha Te rallyztál, akkor tudsz fékezés közben gázfröccsel visszaváltogatni is????:szemez:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18079 Dátum: 2010.11.17 21:06:28 »
Amúgy most lemezfelnit keresek a téli gumimhoz, vadul guglizok.
Itt a fórumon is érdemes a gumik topicban feltenni a kérdést, hátha valaki (taby, Trotter...) tud segíteni. Egyébként a gumi megmaradt az Aurisról? Mert annak a mérete sztem nem fog stimmelni...

Áve! Köszönöm a tanácsot, elolvasom azt a fórumot is (élvezem itt a bőség zavarát, annyi hasznos infó van fent már).
Igen arról maradt, tudom hogy sugárban 10 mm pulszos a méret, de ennyi huncutság "belefér". Legalább pontosan mutat majd az óra, meg kell látni a rosszban a jót ;)
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18080 Dátum: 2010.11.17 21:18:54 »
Én részemről a magasabb nyomást preferálom, de soha nem megyek 3 bar-ral. Van verseny digitális nyomásmérőm (ami a kúton van az siralmas) és 2-2,4 közt használom az utcai abroncsokat.
Nagy nyomás még akkor kellemetlen, ha egy hosszbordás rossz útra érsz és egyszerűen "elpattog".
Ezeknél az általam említett értékeknél még nem tapasztaltam fokozott pattogási hajlamot; kivéve a Starletnél, ami egy merev hátsó hidas konstrukció, 750 kg pehelysúllyal. Az már valóban pattogott, 1.7 helyett 2.7-es nyomásnál, rossz úton; mondjuk a gumiméret sem gyári volt, 155x13 helyett 155/70x13, ami szintén növelte a pattogási hajlamot.

Ha a magas nyomást preferálod, akkor miért csak 2-2.4 között használod az utcai gumikat? Ez ma már nem nevezhető magasnak, ugye asszem a Corollának is pl. 2.2 az üres autóra megadott alap értéke, a 195/60x15-ös gumikkal.

Amit én eddig összeolvasgattam erről, abból az derül ki, hogy a gyári maximális (megpakolt autóra, nagy sebességre megadott) nyomással állandó jelleggel járni semmiképpen nem probléma; de adott esetben lehet még 0.3-0.4-el efölé is menni, úgy, hogy ennek még nagyrészt csak előnyei lesznek. Efölé én sem nagyon mennék; de ma amúgy is azt lehet látni, hogy maguk a gyárak is egyre magasabb nyomásokat adnak meg, kisautóknál is előfordulnak már 3 bar körüli, gyár által megadott értékek, legalábbis terhelt autóra nézve biztosan.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18081 Dátum: 2010.11.17 21:28:39 »
Bal3! Ha Te rallyztál, akkor tudsz fékezés közben gázfröccsel visszaváltogatni is????:szemez:
Áve! Igen tudtam, rég nem vagyok pályán, egy gerincműtét "kicsalogatott" a vasból. Nem nehéz megtanulni, nagy parkolóban kell gyakorlni, de ne feledd, a versenyautók pedálelrendezése nem átlagos! Konkrétan pont emiatt a fékpedál fogáspontja és a gázpedál első harmada "egy síkba" esik, így könnyű sarokkal fékezve lábujjal fröccsölni. Egon barátom pl. pont fordítva csinálja, lábujjal fékez és a sarokkal, jobb lábéllel pöcköli a gázt. A kettős kuplung nem utára való, igen ritkán kell olyan gyorsan visszaváltani. Rohl lábait érdemes nézni a videón.
Mára befejezem, tele velem a topic, meguntok már első nap, nem szertnék "sok lenni".

Palaczk! Azért ez a magas nekem mert az offtopic autómnak 1,7 van előírva, az Auris úgy emlékszem 2-t javasolt (egyedül vezetünk álltalában) Véleményem szerint az előírt felett 2-3 tizeddel az utcára már elég.
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18082 Dátum: 2010.11.17 21:29:59 »
Bal3 a kocsit már így vetted, hogy nem a gyári gumiszőnyeg volt benne vagy ezt már te raktad bele?

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18083 Dátum: 2010.11.17 21:33:22 »
Áve! Eddigi módosításom egy tankolás volt :-) Ez volt benne, főleg nem szép.
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

feryoo7

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1732
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18084 Dátum: 2010.11.17 21:39:08 »
Ez az emberke csúsz :D Próbáltatok már bal lábbal fékezni?? Nekem az első alkalommal majdnem sikerült lefejelni a kormányt :)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18085 Dátum: 2010.11.17 21:39:46 »
Elnézve Röhl bácsi lábait "nem mindig tudom" (értsd: qrvára nem vágom konkrétan!), hogy mit miért csinál!!!  :?: ...  De frenetikus látni, ahogy dolgozik, lesüt róla, hogy profi! :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18086 Dátum: 2010.11.17 21:40:05 »
Ez az emberke csúsz :D Próbáltatok már bal lábbal fékezni?? Nekem az első alkalommal majdnem sikerült lefejelni a kormányt :)
:yes: :yes: :yes: :D
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18087 Dátum: 2010.11.17 21:43:25 »
Ez az emberke csúsz :D Próbáltatok már bal lábbal fékezni?? Nekem az első alkalommal majdnem sikerült lefejelni a kormányt :)
Anno a Moszkvics megtanított rá  :yes: ... Hidegen imádott leállni alapjáraton. Ezt csak úgy lehetett elkerülni, ha az ember folyton adott egy kis gázt. Úgyhogy lámpához, kereszteződéshez közeledve: jobb láb a gázon, bal láb gyorsan kuplungol, váltó ki üresbe, bal láb át a fékre.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18088 Dátum: 2010.11.17 21:44:18 »
Ez az emberke csúsz :D Próbáltatok már bal lábbal fékezni?? Nekem az első alkalommal majdnem sikerült lefejelni a kormányt :)
:yes: :yes: :yes: :D
Ja probáltam automata kocsit. :devil: mert valamit a bal lábnak is kell csinálni :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18089 Dátum: 2010.11.17 21:44:40 »
Palaczk! Azért ez a magas nekem mert az offtopic autómnak 1,7 van előírva, az Auris úgy emlékszem 2-t javasolt (egyedül vezetünk álltalában) Véleményem szerint az előírt felett 2-3 tizeddel az utcára már elég.
Gyári érték fölött 0.2-0.3 jó kompromisszum, valóban. Az Aurisnak szvsz 2.2 lehet megadva üres kocsira... A Corollának is annyi. Ez az 1.7-es autód, ez milyen?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )