Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6027486 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18060 Dátum: 2010.11.17 19:07:18 »
Bal3, nagyon jól fest a gép  :yes: !

Áve! Köszönöm!
Keresgéltünk elég sokat mire meglett, de megérte. Láttam már teljesen átfényezett Aurist, erra "chili piros" színre, szerintem az is nagyon jól mutat. Azt modnjuk nem értem, ha valaminek a neve az aranyból eredeztethető (aurum) akkor miért nem forgalmazzák arany színben? Hm. A koncepció autójuk arany színű volt, de gyártani elfelejtették, én azt választottam volna anno szívem szerint. Most ez a piros nagyon tetszik, holott autóban a gyengém a sárga :-)
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18061 Dátum: 2010.11.17 19:14:17 »
Na ja énis fehér  autót akartam és lásd milyen lett [rohog]
(fél évet kellett volna várni a fehérre- valahogy a szocializmusra emlékeztetett :D bár így is, azt kaptam ami volt :szemez:

Satriani

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18062 Dátum: 2010.11.17 19:15:39 »
Áve!
Szívesen. Feltettem a Picasa-ra 30 képet, és egy Auris-vs.-Corolla fotót is :-)
http://picasaweb.google.com/aloe.gabor/ToyotaCorollaHB14VVTiSport2004?feat=directlink

Bitang.  :wub:

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18063 Dátum: 2010.11.17 19:18:57 »
És a sport jelző mit takar, spéci motort? több pacit?
vagy optikai tuning?

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18064 Dátum: 2010.11.17 19:29:18 »
Azt modnjuk nem értem, ha valaminek a neve az aranyból eredeztethető (aurum) akkor miért nem forgalmazzák arany színben? Hm. A koncepció autójuk arany színű volt, de gyártani elfelejtették, én azt választottam volna anno szívem szerint.
Jó kérdés  :hmmmm: ... Utoljára az E11-es Corollából volt egy (szerintem) kifejezetten szép, telt, meleg tónusú aranyszín. Nagyon jól néz ki!!! De aztán már az E12-ből sem létezett ilyen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18065 Dátum: 2010.11.17 19:30:07 »
Na ja énis fehér  autót akartam és lásd milyen lett [rohog]
(fél évet kellett volna várni a fehérre- valahogy a szocializmusra emlékeztetett :D bár így is, azt kaptam ami volt :szemez:
Jóapám platinaszürke Avensist akart volna  :eek: :nonono: ... Szerencsére feketét találtunk helyette  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18066 Dátum: 2010.11.17 19:31:43 »
Bal3: én alapban nem vagyok híve a nagy felninek és a nagyon peres guminak... De ha valaminek jól állna egy szép, ügyesen megválasztott 16-os alufelni, akkor ennek a ti autótoknak biztosan  :yes:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

OldPiet

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12282
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18067 Dátum: 2010.11.17 19:32:42 »
a platinaszürke az az ezüst?
mert a sötétszürke az olyan mint egy mocskos fekete :cool2:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18068 Dátum: 2010.11.17 19:37:07 »
Hát, ja, "ezüst"... De nem igazán ezüst az, van benne egy kis arany tónus is, tehát nem teljesen monokróm fémszín. E12-es Corollából meg Avensis II-esből látni rengeteg ilyet. Ja, meg Aurisból is. E15-ös Corollából viszont, most hogy mondod, szerintem nincs  :hmmmm: ... Az megint "rendes" monokróm ezüstszínt kapott.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18069 Dátum: 2010.11.17 19:41:19 »
És a sport jelző mit takar, spéci motort? több pacit?
vagy optikai tuning?
Áve! Semmi extra, csak külcsín:

"SPORT CSOMAG:
Kormányról vezérelhetô audio
Elsô ködfényszóró a lökhárítóba integrálva
Oldalsó és hátsó szoknyák
Bôr borítású kormánykerék
Bôr sebváltógomb
Kék ülésborítás
Légkondicionáló: manuális
Könnyűfém felni

Közben olvasom... Én nem vagyok híve ezeknek a felniknek, sérülékenyek, mattul, és nem is könnyebb. Egy verseny felni az más, ott hihetetlen súlycsökkenést lehet elérni, de brutális áron. Külalakra jól mutatna ezen egy nagyon peres abroncs azt belátom, sőt megfelelő nyomáson az oldalkúszást is csökkenti, de mi már nagypapásan vezetünk :-) Kedvesem nem olvassa a fórumot, hála istennek, még megindulna a fantáziája és nézegetne nekedm 17-es felnit /40 abronccsal :-) 235/40 17 pont váltóméret lenne :-) Jó nagy guriga, német kefefrizurás suhancok álma :-)
Amúgy most lemezfelnit keresek a téli gumimhoz, vadul guglizok.
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18070 Dátum: 2010.11.17 19:45:45 »
Külalakra jól mutatna ezen egy nagyon peres abroncs azt belátom, sőt megfelelő nyomáson az oldalkúszást is csökkenti...
Ehhez kb. milyen nyomást tartanál optimálisnak? Mondjuk tegyük fel, hogy jó az útburkolat minősége.

Egyébként én nem valami extra peres gumira gondolnék a helyetekben... Hanem mondjuk 205/55x16-ra. OK, picit nagyobb az átmérője a váltómérethez képest, de tényleg csak alig. Jóbarátom Astrájára is ilyet vettünk a 195/60x15 helyett.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

lasi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8541
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18071 Dátum: 2010.11.17 19:52:48 »
205/45r17  vagy 215/40r17 a váltomérete ;)

235 nagyon széles.... és amugy is a 17×7 es felnire elég a 205ös szélesség.
Corolla AE86GT 20V (1984) Corolla AE86GT 16V (1985),Lexus IS 250 Mark Levinson (2008)Eladva
Corolla 1.4 D4D   (2005)Eladva!  2.0 D4d RAV4  (2005)Eladva, 2.2D4d Rav4 (2007) ,2.4D Hilux (1994)Eladva, 2.4D Hiace (1999)Eladva, 2.5 D4d Hilux (2009) 2.4 TD Hilux (2000)

bepi81

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 23132
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18072 Dátum: 2010.11.17 20:06:23 »
Azt modnjuk nem értem, ha valaminek a neve az aranyból eredeztethető (aurum) akkor miért nem forgalmazzák arany színben? Hm. A koncepció autójuk arany színű volt, de gyártani elfelejtették, én azt választottam volna anno szívem szerint.
Jó kérdés  :hmmmm: ... Utoljára az E11-es Corollából volt egy (szerintem) kifejezetten szép, telt, meleg tónusú aranyszín. Nagyon jól néz ki!!! De aztán már az E12-ből sem létezett ilyen.
Dévaványán láttam egy ilyen "óarany" színű E11 faceliftes hatchbacket, jól áll neki a szín...
4 év E11 fl Corolla liftback 1,4 vvt-i
9 év T22 fl Avensis Wagon 1,8 vvt-i
jelenleg 2007 COV 1,8 vvt-i

Bal3

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 43
  • Corolla HB 1.4 Sport 2004
    • Corolla blog -- Milédi a kis piros élete, autózás, kalandok, tesztek, leírások, az élet.
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18073 Dátum: 2010.11.17 20:30:57 »
Külalakra jól mutatna ezen egy nagyon peres abroncs azt belátom, sőt megfelelő nyomáson az oldalkúszást is csökkenti...
Ehhez kb. milyen nyomást tartanál optimálisnak? Mondjuk tegyük fel, hogy jó az útburkolat minősége.

Áve! Az abroncs oldafal keménységétől függ, valamint az anyagától, Pirellinek pl. van olyan utcai abroncsa amit felmelegítve lehet jól használni (persze itt ne F1 melegítésre gondolj) Első blikkre egy ennyire peres gumival nem mennék 2,4-2,5 alá.

lasi:
Innen vettem a váltóméretet, nem számoltam utána.
Bármennyit is beszélünk róla, nem tudtok rábeszélni a nagy kerekekre  (egyelőre...) ::)
Üdv! Bal3 - Toyota Corolla HB 1,4 Sport - 2004 -- corollablog.wordpress.com/

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #18074 Dátum: 2010.11.17 20:38:47 »
Áve! Az abroncs oldafal keménységétől függ, valamint az anyagától, Pirellinek pl. van olyan utcai abroncsa amit felmelegítve lehet jól használni (persze itt ne F1 melegítésre gondolj) Első blikkre egy ennyire peres gumival nem mennék 2,4-2,5 alá.
Ahham  :yes:

Azért kérdeztem, mert itt visszatérő vitatéma a keréknyomás. Hogy ti. milyen következményekkel jár, ha az ember többet fúj bele, mint amennyit a gyár javasol. Ez elsősorban üzemanyag-spórolási célzattal indult, én viszont úgy tapasztaltam, hogy a magasabb nyomás jobb kanyarstabilitást is eredményez - legalábbis azokkal az autókkal, amikkel eddig próbáltam (83-as Starlet, 83-as Camry, 93-as Calibra, 03-as Yaris, 04-es Avensis). Itt konkrétan 2.7...3.0 közötti értékekre kell gondolni; a Yarisom kerekeiben pl. (175/65x14 Goodyear GT2) jelenleg elöl 3.0, hátul 2.8 van.

Korábban én magam is veszélyesnek tartottam ezt a gyakorlatot, ma viszont már pont ellenkezőleg látom a dolgot. Persze kérdés, hogy hol a határ? Te mit gondolsz erről? A válasz mehet akár az Általános fórumrész gumis topikjába is, mégiscsak inkább oda való.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )