Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6039889 alkalommal)

0 Felhasználó és 15 vendég van a témában

murray

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12161
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1515 Dátum: 2004.09.01 09:58:38 »
ha már a hirtelen előbukkano akadálynál tartunk szerintem ma mész x sebességgel és elédugrik egy kutya, ember vagy egyéb akkor nem félrerántani a kormányt és beborulni az árokba, stb hanem igenis el kell ütni...sajnos. fékezni persze ezerrel de ha nincs jó menekülési megoldás csak szakadék stb  akkor  ez van
talán egy szarvasssal nem vitatkoznék
most: Suzuki Baleno  2019 1.2 GL
volt: Lada 2105 1985,
Toyota Corolla 1983
Corolla 1989,
Skoda Fabia  2002

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1516 Dátum: 2004.09.01 09:59:27 »
Idézetet írta: "murray"
ha már a hirtelen előbukkano akadálynál tartunk szerintem ma mész x sebességgel és elédugrik egy kutya, ember vagy egyéb akkor nem félrerántani a kormányt és beborulni az árokba, stb hanem igenis el kell ütni...sajnos. fékezni persze ezerrel de ha nincs jó menekülési megoldás csak szakadék stb  akkor  ez van
talán egy szarvasssal nem vitatkoznék


Egy ember elütése is eléggé durva dolgokat művelhet nem olyan veszélytelen dolog, hogy ne próbáljam meg elkerülni. Nekem eddig szerencsére csak galambokat sikerült elütnöm amik lusták voltak időben felszállni.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1517 Dátum: 2004.09.01 10:23:15 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ebben nem értek egyet veled , mert a bal sávban melletted igen nagy az esélye annak , hogy épp ott van vagy mindjárt odaár egy másik autó ; jobbra pedig ott a korlát , amelyről szépen visszapattanhat a kocsid ismét csak a mögötted jövők elé  :shock:  ... .

Ez rendben van, de abban a bizonyos baloldali sávban velem egyirányban mennek, és nem szembejönnek - így nagyobb esélye van annak is, hogy a mellettem haladó elkerülje az ütközést. Ugyanez a helyzet a másik oldalon is: ha visszapattanok a korlátról, még nem 100%, hogy belémrohan, aki mögöttem jön, mert van kormánya és féke. A fáknak meg az ároknak nincs.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1518 Dátum: 2004.09.01 10:24:35 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Azt viszont hozzá kell tenni , hogy a felmérések szerint a klasszikus durrdefekt manapság már hál'Istennek nagyon-nagyon ritka.
Ezek nagy része is inkább teherautókat érint.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1519 Dátum: 2004.09.01 10:26:44 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ebben teljesen igazad van - de itt is igen széles a szórás: egy rutinos, ügyes vezető jóval nagyobb sebességnél is ki tudja védeni azt a hirtelen helyzetet, amit egy ügyetlen esetleg jóval kisebb sebességnél sem.
OK, ezt is aláírom. De ha Te is mész 140-nel, meg a szembejövő is, az már 280, ahhoz azért elég jó reflexek kellenek - de ne kezdjük elölről... :wink:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26347
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1520 Dátum: 2004.09.01 10:29:28 »
Idézetet írta: "murray"
ha már a hirtelen előbukkano akadálynál tartunk szerintem ma mész x sebességgel és elédugrik egy kutya, ember vagy egyéb akkor nem félrerántani a kormányt és beborulni az árokba, stb hanem igenis el kell ütni...sajnos. fékezni persze ezerrel de ha nincs jó menekülési megoldás csak szakadék stb  akkor  ez van

Ez ígaz, mentem már át frissen elütött kutyán, (OFF Astrával), azonkívül, hogy nagyot ütött a futóművön, a kocsival semmi nem történt, pedig ennek már sok éve.
music     

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1521 Dátum: 2004.09.01 12:34:54 »
Hali,

azért szvsz elég durva dolog mondjuk egy embert elütni kvázi szándékosan, ABS-es autóban még féknyom nélkül is. Azért én mindíg a kikerülést próbálom meg, és eddig legalább 5 balesetet úsztam meg úgy, hogy az előttem hirtelen felmerülő akadály (legtöbbször parkolóhelyről az orrát a sávomba túlzottan bedugó autó) kikerülésével néha a szembe sávban (tulajdonképp én minden autómmal kénytelen voltam már rénszarvastesztet csinálni), ahelyett, hogy fékeztem volna egy embereset. Aki a Test Drive szimulátorjátékon edződött 15 éve, annak nagyon megy a hirtelen kerülgetősdi, így nekem a reflexeim ezekben a szitukban kifejezetten jók.

Láttam viszont nőt hirtelen akadály felbukkanásakor satuféket nyomni egy kormányrántás után, és a nő 15 métert csúszott a túloldalon parkoló autóba, ahelyett, hogy a féket mellőzve csinált volna ő is egy rénszarvastesztet.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1522 Dátum: 2004.09.01 13:27:47 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Láttam viszont nőt hirtelen akadály felbukkanásakor satuféket nyomni egy kormányrántás után, és a nő 15 métert csúszott a túloldalon parkoló autóba, ahelyett, hogy a féket mellőzve csinált volna ő is egy rénszarvastesztet.


Sajnos ez az alap-reakció : vészfék , ami a csövön kifér , és nulla kormányzás . A különféle vezetéstechnikai tanfolyamokon nagy hangsúlyt fektetnek annak az oktatására , hogy egyrészt bizonyos szitukban föl KELL engedni a féket , másrészt meg kell próbálni kormányozva elkerülni az akadályt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1523 Dátum: 2004.09.01 13:29:19 »
Idézetet írta: "murray"
ha már a hirtelen előbukkano akadálynál tartunk szerintem ma mész x sebességgel és elédugrik egy kutya, ember vagy egyéb akkor nem félrerántani a kormányt és beborulni az árokba, stb hanem igenis el kell ütni...sajnos. fékezni persze ezerrel de ha nincs jó menekülési megoldás csak szakadék stb  akkor  ez van
talán egy szarvasssal nem vitatkoznék


Remélem , sosem kerülük abba a szituba , hogy választanom kelljen egy ember elütése és a szembejövő kamion , vagy jobboldalt a szikla , szakadék stb között  :shock:  ... Ilyen helyzetben könnyen lehet , hogy ösztönösen elrántanám a kormányt , bármi is lenne az "alternatíva"  :?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1524 Dátum: 2004.09.01 18:05:34 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "Blasius78"
Láttam viszont nőt hirtelen akadály felbukkanásakor satuféket nyomni egy kormányrántás után, és a nő 15 métert csúszott a túloldalon parkoló autóba, ahelyett, hogy a féket mellőzve csinált volna ő is egy rénszarvastesztet.


Sajnos ez az alap-reakció : vészfék , ami a csövön kifér , és nulla kormányzás . A különféle vezetéstechnikai tanfolyamokon nagy hangsúlyt fektetnek annak az oktatására , hogy egyrészt bizonyos szitukban föl KELL engedni a féket , másrészt meg kell próbálni kormányozva elkerülni az akadályt .


Na, erre van egy jó sztorim.
Jöttünk haza Szlovákiából, a 3-as úton voltunk, esett az eső, előztem egy autót, lendületben voltam, gondoltam megelőzöm a következőt is, mert nem jön senki szembe. Elkezdtem nyomni neki, aztán egyszercsak szembe jön egy Ford Transit. Kicsit összeszartam magam, de nem nyomtam satuféket, óvatosabban léptem a fékre, de így is blokkoltak egy pillanatra a kerekek, lassítottam és visszakormányoztam a sávba. Namost ha rátaposok a fékre, szerintem ütközés lett volna, az út tiszta víz volt. Nálam már megszokott hogy ha lehet, nem taposok teljes erővel a fékre, mert könnyen blokkolnak a kerekek. A Transitot azért nem láttam egyébként mert volt egy bukkanó az úton, amit az éppen felverődő víztől nem láttam. Utána persze remegtek a lábaim. :oops:

ZedIzDead

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 105
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1525 Dátum: 2004.09.01 22:33:04 »
Nem is olyan nagyon rég, a gépjárművezetői tanfolyamon azt mondták, hogy ha ember kerül eléd váratlanul, igenis inkább el kell rántani kormányt, lévén hogy az illető embert semmi sem védi, te viszont körbe vagy véve némi vassal, ergo a te esélyeid sokkal jobbak.

Persze nem sok értelme van ezen agyalni, hiszen mindenki úgyis ösztönből cselekszik.

[ZedIzDead]
Toyota Corolla 1.4 HB3a Terra 2003, más néven Becky :-) 9

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1526 Dátum: 2004.09.02 09:33:43 »
Idézetet írta: "ZedIzDead"
Nem is olyan nagyon rég, a gépjárművezetői tanfolyamon azt mondták, hogy ha ember kerül eléd váratlanul, igenis inkább el kell rántani kormányt, lévén hogy az illető embert semmi sem védi, te viszont körbe vagy véve némi vassal, ergo a te esélyeid sokkal jobbak.

Persze nem sok értelme van ezen agyalni, hiszen mindenki úgyis ösztönből cselekszik.

[ZedIzDead]


Biztos vagyok benne , hogy egy ilyen szituban senki nem lenne arra képes , hogy a hirtelen elé kerülő embernek holmi mérlegelés alapján nekivezesse az autót . Leszámítva talán néhány pszichopatát meg ... hm ... profit  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1527 Dátum: 2004.09.02 09:38:49 »
Idézetet írta: "S.Zola"
Nálam már megszokott hogy ha lehet, nem taposok teljes erővel a fékre, mert könnyen blokkolnak a kerekek.


Ezt persze jól is teszed .

Viszont , terjedőben lévén ugye az ABS-es autók (és pl. Németországban már nagy többségben is vannak) felütötte a fejét egy másik hülye jelenség . Megfigyelések , felmérések szerint az átlagos vezetők nagy többsége (ABS-es autóban) vészhelyzetben korántsem fékez maximális erővel , magyarul fölöslegesen meghosszabbítja a fékutat . Ennek oka egyrészt , hogy nem nyomják elég erősen a pedált (ez főleg női vezetőkre jellemző) , másrészt , hogy nagyon sokan megijednek a pedál ABS okozta pulzálásától , és erre azzal reagálnak , hogy visszavesznek a fékerőből  :shock:  ... Úgyhogy a már említett vezetéstechnikai tréningeken magát a vészfékezést is úgy kell megtanítani a résztvevők jó 80 (!) százalékának  :?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

baconka

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 45
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1528 Dátum: 2004.09.02 10:18:30 »
Nos, igen. Pedig benne van a nevében is blokkolásgátló...

Jó dolog a vezetéstechnikai tréning, mindenkinek csak ajánlani tudom.

Lenne egy kérdésem a témától kissé elkanyarodva: a 97-01-ig gyártott kereklámpás Toyotákat még Japánban szerelték össze, vagy már Európában is? Lehet hozzá EU-s alkatrészt kapni?

Köszi előre is!
Baconka
Toyota Corolla Sol 1,4 2003

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1529 Dátum: 2004.09.02 11:44:24 »
Idézetet írta: "baconka"
Nos, igen. Pedig benne van a nevében is blokkolásgátló...

Jó dolog a vezetéstechnikai tréning, mindenkinek csak ajánlani tudom.

Lenne egy kérdésem a témától kissé elkanyarodva: a 97-01-ig gyártott kereklámpás Toyotákat még Japánban szerelték össze, vagy már Európában is? Lehet hozzá EU-s alkatrészt kapni?

Köszi előre is!

Főleg Európában szerelték össze.
Miért ne lehetne hozzá alkatrészt kapni?
Üdv: Szeke
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D