Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6032978 alkalommal)

0 Felhasználó és 7 vendég van a témában

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1440 Dátum: 2004.08.26 14:43:30 »
Idézetet írta: "Random_"
Na én meg pont azért tértem át buszra mert azt a cég 80%-ban kifizeti a benzint meg nem. Míg elötte 25ezret eltankoltam most 5000 ezer elég egy hónapra.

Nekünk egyiket sem fizeti, de ha a kettőnk bérletének árát beletankolom, akkor nagyjából egálba jön ki. Viszont nem kell ácsorogni a megállóban, nem kell átszálni, télen melegben ülök, nyáron meg hűvösben, nem kell sasolni a zsebeseket, ha esetleg cuccom van, akkor nem kell cipekedni stb. stb.  8)
Tudom, hogy környezetvédelem, meg kevés az olajkészlet, de ha megoldják a tömegközlekedést olyan kulturáltra, mint amilyen a Finneknél vagy a Svédeknél, akkor vissza fogok szokni a BMV-ra.  :wink:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1441 Dátum: 2004.08.26 14:53:19 »
Céges autóval én is tépek 160-al, de az ugye céges és nem ér a nevem. :D
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1442 Dátum: 2004.08.26 16:49:46 »
Idézetet írta: "Random_"
Céges autóval én is tépek 160-al, de az ugye céges és nem ér a nevem. :D


Sajna nálunk ér a nevem, mert ha a tányérsapkások rajtakapnak egy kis sietségen, akkor bizony a lakhelyemre megy a cámla és nem lehet azt mondani, hogy NA de kérem nem is én vezettem! :? A cég simán kiadja a a menetlevelet és kész. Na ez csak akkor érdekes ha nem látom meg a mérőkocsit. Azért ha megállítanak, akkor általában (valjuk be) rendesek a zsernyákok és tényleg nem húzzák le az emberről a 354 bőrt, főleg ha jól beszél. Engem már kaptak el vasúti átjáróban 70-el lakott területen. Ez alapból jogsi, nekem 10 és nem zsebbe, hanem sárga papíroson 30 napon belül.
Üdv: Kishaver 74

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1443 Dátum: 2004.08.26 17:25:47 »
Ma vettem a Metroban reklámozott Quintezz XT-7000-es radardetektorból. 25 bruttó volt. A neten utánanéztem, nagyon korrekt kis kütyü, erős középkategóriás. Mindenhol 200 euro környékén vesztegetik... Ehhez képest most átszámítva 100 euro a Metroban... És az Albacomp forgalmazza Magyarországon, ami ugye nem egy kis sufnicég.  A tapasztalatokról majd írok, még nem találkoztunk rendőrrel :)
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1444 Dátum: 2004.08.26 18:03:49 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
A németek által elvárt szintet viszont ésszerűnek , szükségesnek és elérendő célnak tartom . Lehet azon filozofálni , hogy miért rohan így a világ (nekem sem tetszik ez annyira) - de ha már így alakult , akkor olyan autó kell , amivel a mai forgalomban részt lehet venni anélkül , hogy folyamatosan frusztrálva (meg veszélyeztetve!) lennél amiatt , hogy lassúbb vagy , mint az átlag.

Rengeteg 1.2-es Corsa, Fabia VW és 1.4MPI Octavia, Golf, Bora van az uatkon. Arról nem is beszélve, hogy a vezetők többsége még ezeket se használja ki maximálisan.


Ezt a fönti hozzászólásomat , kezdve Musickal , többen masszívan félreértettétek . Ez alatt nem azt értettem , hogy egy 1.4-es Octaviával vagy bármi egyéb mai autóval való közlekedés okozhatná az említett frusztrációt . Azokra a régi , tényleg alulmotorizált autókra (pl. Audi 80 1.6D) gondoltam ebben az esetben , amelyekről abban a néhány , egymáshoz kapcsolódó hozzászólásban Musickal beszélgettünk  :idea:  :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1445 Dátum: 2004.08.26 18:08:01 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ez a válasz pedig nagyon szívózásnak hangzik

Pedig csak arról van szű, hogy sztem Te túl sokat vársz egy átlagautótól. Ennyi.


Szerintem 2004-ben egy viszonylag nagy forgalom-sűrűségű európai országban nem túl nagy elvárás egy átlagautótól , hogy minden helyzetben tudjon jól gyorsulni (azt is leírtam korábban , hogy ezalatt , kategóriánként , nagyjából mit értek) . Ha már kiadok 3-4-5-6 milliót a szarosra , akkor ne csak csillivilli meg kényelmes meg biztonságos stb legyen , hanem menjen is . Menjen úgy , mint egy átlag nyugat-európai autó . Ennyit várok el . VárNÉK el , pontosabban  :wink:  . Ha ez sok  :roll:  ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1446 Dátum: 2004.08.26 18:10:20 »
Idézetet írta: "Random_"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Random_"
Első évemben én hajtottam mint állat, de rájöttem, hogy 1. nem érek el akkor a előnyt amennyi pénz és ideget megeszek a gyors haladás érdekében.

Ráadásul ha mondjuk hosszútávra tervezem a kocsit, mert nincs pénzem cserélgetni, akkor kifejezetten előnyös, ha nem gyilkolászom...



10 km országút van a falum és Szeged között. Ezen a szakaszon teljesen mind1, hogy 90-el vagy 120-al megy az ember mert a városban az első vagy második lámpánál beéritek egymást. Ezt már 2,5 év alatt kitapasztaltam. Kb ugyanez a helyzet pl ötösön Szeged-Kecskemét úton. Elég ha beérsz egy kamion sort és már cseszheted a nagy előnyöd.

Fogyasztásban meg azonnal 1 literrel alacsonyabb lett az átlagom azzal, hogy 90-100-al mentem és nem ez volt a célom, hogy 120-140-el én legyek a májer az utakon és első legyek aki beér a Szeged táblához.


Azért a 47-esen nem nagyon lehet kibírni, hogy ne nyomja az ember  :D
Én pl. néha kijárok csak úgy, persze nem mindig nyomom, de mentem már ott 170-nel, de ez csak egyszer volt. [smilie=sm29.gif]

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1447 Dátum: 2004.08.26 18:14:38 »
Idézetet írta: "kishaver"
Idézetet írta: "Palaczk"

Kis motor-nagy motor témában már elmondtam mindent , amit elmondhattam ;) ... Nem értem , hogyan lehetséges , hogy az erősebb motor izgágább vezetésre késztessen . Gyorsabbra talán igen , de nem izgágábbra . Számomra ha TUDOM , hogy ha akarnék , mehetnék sokkal gyorsabban is , önmagában véve megnyugtató érzés . Értitek : megszűnik a bizonyítási kényszer  :idea:  ... Persze az tény , hogy az erős motoros kisautók valóban ébresztenek néha késztetést az emberben az ugrabugrálásra  :D  ... Én tehát úgy fogalmaznám át a dolgot , hogy a nagyobb kocsi már önmagában higgadtabb vezetésre sarkall .


Mivel voltam közepes autós és most aztán abszolút kisautós vagyok tudok különbséget tenni rendesen.

Nagyon befolyásolja az embert, hogy milyen a közlekedő társak viselkedése. Sok esetben kell sietnem és ilyenkor a kis Yaris 120-130-al kavar. Aztán ha nem tudok megelőzni valamit és utolér egy nagy dög, akkor aztán jobb elengedni, mert úgy tol, hogy az hihetetlen. Egyszerűen késztetésük van egyeseknek, hogy a kis autókat lenyomják. Ezt észre kell venni és engedni nekik. Ha sikerül előznöm az illedelmes elengedés után akkor pikk pakk utol is érem a dögöt, aki nem siet csak úgy 100-110 körül poroszkál és azonnali előzésre kerülnek. Na ez az amit aztán abszolút nem bírnak. Ilyenkor jön az, hogy ők versenyezni akarnak, de mivel én csak egyszerűen sietek 130-al csak simán elengedem őket, bár már ekkor 160-al húznak el mellettem.

A corollával soha nem volt ilyen esetem. Tekintélyt parancsolt valahogy a nagyobb test.

...és hogy a nagyobb kocsi higadtabb vezetésre sarkall??? Szerintem én mindkét autót tudom ugyanúgy vezetni és vezetem is. Az tény hogy sok helyre befér a Yaris, de nem ugrálok vele jobben, mint a corollával vissza hármasba dobálva.


Ebből a szempontból (nagy kocsi lenyomja a kisebbet) sajnos nálunk még csúnyán Balkán van . Itt még sajnos keményen működik az utakon a "nagyobb/erősebb kutya ***ik" elv  :( . Meg persze az idióta presztízs-harc is , a kocsik mérete , kora és márkája alapján  :x  .

Úgyhogy akkor átfogalmaznám a dolgot annyiban , hogy mindez igaz olyan országokban , amelyek már rendelkeznek egy olyan közlekedési kultúrával , amely méltó erre a névre .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1448 Dátum: 2004.08.26 19:32:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Menjen úgy, mint egy átlag nyugat-európai autó. Ennyit várok el. VárNÉK el, pontosabban  :wink:. Ha ez sok  :roll:  ...

De hát megy is :!: Ide is azok az autók jönnek, mint oda...
Meg ne felejtsd el, hogy már Ausztriában nyugodt szívvel mer az ember (országúton ) akár 120-szal is menni, mert - 1. jó az út minmősége; 2. nincsenek váratlanul előbukkanó lassú járművek, részeg biciklisták, autópályán 60-nal bandukoló IFÁk, stb. Amíg nálunk ez a jellemző, addig felesleges túlbiztosítás az elvárásod.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1449 Dátum: 2004.08.26 20:56:59 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Menjen úgy, mint egy átlag nyugat-európai autó. Ennyit várok el. VárNÉK el, pontosabban  :wink:. Ha ez sok  :roll:  ...

De hát megy is :!: Ide is azok az autók jönnek, mint oda...
Meg ne felejtsd el, hogy már Ausztriában nyugodt szívvel mer az ember (országúton ) akár 120-szal is menni, mert - 1. jó az út minmősége; 2. nincsenek váratlanul előbukkanó lassú járművek, részeg biciklisták, autópályán 60-nal bandukoló IFÁk, stb. Amíg nálunk ez a jellemző, addig felesleges túlbiztosítás az elvárásod.


Hm ... Úgy tűnik , megint félreérthető voltam . Ezt az "átlag nyugat-európai autó"t a kinti jellemző motorizációra értettem . Azaz arra , amit már korábban leírtam : hogy pl. kint a legtöbb kompakt kocsi minimum 1.6-os , a középkategóriásak kétliteresek és így tovább  :idea:  Sajnálom , de engem tényleg bosszant ez a jelenség , hogy itt a túlnyomó többség a legkisebb motorral veszi meg az autót , és továbbra sem látom be , hogy ez kizárólag a pénz miatt lenne . Sokkal inkább mentalitás-beli dologról van szó (ebből a vitából is ezt szűröm le) , és ez az , ami engem állásfoglalásra késztet .

Csak a saját családi/baráti körömből négy olyan konkrét esetet ismerek , amikor újautó-vásárlásra került sor , bőven lett volna pénz (ezt biztosan tudom!) az erősebb változat megvásárlására - ennek ellenére "elég lesz az , elvégre gyorsabb így is , mint anno a Dacia-Lada-Skoda stb" alapon megvették az alap-változatot  :x  . 1.2-es Astrát , 1.4-es Golfot stb .

Ami a jó utakat illeti : nem értem , hol kéne összefüggenie ennek a két dolognak . Épp hogy oda kell erősebb motor , ahol gyakran fordul elő egyszerre a "szűk út-vánszorgó lassú járművek-nagy forgalom" kombináció . Ilyenkor nem árt , ha az előzés gyorsan lebonyolítható .

Aki erre megint azzal jönne , hogy "akkor mindenkinek csúcsmotoros autó kéne" , továbbá hogy "pont az erős kocsik száguldoznak felelőtlenül" stb , az vagy nem olvasta végig , amit korábban írtam , vagy nem értette meg , vagy nem akarja megérteni - de én nem fogom újra kifejteni az egészet  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1450 Dátum: 2004.08.26 21:03:59 »
Ja , még valami .

Én olyat nem írtam sehol , hogy egy 1.3/1.4-es motor a Corollába ne lenne elég . De , elég . Még épp elég . Ezt én sem vitatom , és nem is állítottam az ellenkezőjét .

Az egész diskurzus azzal indult , amit a harmonikus motorizációról kifejtettem - és ami egyébként nem az én találmányom , hanem a német autóslapok szokták emlegetni , amikor egyazon típus különféle motorokkal szerelt változatait hasonlítják össze . Mindig akad egy változat , ahol optimális a menetteljesítmények és a fogyasztás kombinációja , figyelembe véve természetesen az adott autó-kategóira elvárásait .

A Corollánál pedig ez az 1.6-os benzines és a 2.0 D4D , függetlenül attól , hogy önmagában véve a kisebb benzines és dízel teljesítménye is elegendőnek tekinthető . A két fogalom nem zárja ki egymást . Elvégre mindenhol , ahol alternatívák léteznek , akad egy objektíve legjobb alternatíva is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1451 Dátum: 2004.08.26 21:08:02 »
Idézetet írta: "afekete"
És ezért nem érdemes ezeket az értékeket egyetemes dolognak elfogadni.
[/quote]

Nem is írtam olyat , hogy annak kéne elfogadni őket ;)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1452 Dátum: 2004.08.26 21:12:15 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Random_"
Első évemben én hajtottam mint állat, de rájöttem, hogy 1. nem érek el akkor a előnyt amennyi pénz és ideget megeszek a gyors haladás érdekében.

Ráadásul ha mondjuk hosszútávra tervezem a kocsit, mert nincs pénzem cserélgetni, akkor kifejezetten előnyös, ha nem gyilkolászom...


Ez így van ! Pontosan erről beszélek  :!:  Azonos menetteljesítmények eléréséhez mit kell jobban gyilkolászni - az erősebb vagy a gyengébb autót  :?:  Ha mondjuk te 9:30-kor indulsz Pécsről és 12:00-ra fönn KELL legyél Budapesten , akkor melyik autót kell jobban nyomjad - az erősebbet vagy a gyengébbet  :?:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1453 Dátum: 2004.08.26 21:19:22 »
Nekem az volna az ideális, ha kis gázpedálnyomásra is érezhetően, motorbömbölés nélkül gyorsulna. Ehhez valami nagy motorú luxusautó kéne, mi ? Ja, és emelkedőn is.

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1454 Dátum: 2004.08.26 21:24:10 »
Nem tudom, a Corollánál hogy van, de az off Hondánál, ha többen ülünk benne, egy közepes-nagyobb emelkedőn 2-esbe vissza kell rakni, hogy tudjon pörögni és így haladni. Ez pl. a Tátra felé menet, Rozsnyó-Poprád közötti úton, nem tudom ki járt már arra. 1.5 90 LE. Bár sokszor egy emelkedő kicsinek látszik, közben meg elég nagy, sőt olyat is láttam, ami enyhe lejtőnek nézett ki, de enyhe emelkedő volt, néztem is hogy miért nem gurul az autó, behúzva hagytam a kéziféket vagy mi ? :)