Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6032911 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

S.Zola

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 321
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1425 Dátum: 2004.08.26 11:29:51 »
Idézetet írta: "Random_"
Idézetet írta: "music"
Na, akkor mégsem egyedül gondolkodom így, hogy elég ide az 1.3-1.4-es motor.


Ha egy előzési helyzethez csak 1.6-os motor elegendő 1.4 nem akkor már eleve meredek az az előzés! Inkább kísérgetem biztonságos előzésig ha meg lehet 1.4-el előzni akkor minek az 1.6.

Első évemben én hajtottam mint állat, de rájöttem, hogy 1. nem érek el akkor a előnyt amennyi pénz és ideget megeszek a gyors haladás érdekében.


Országúton mennyivel szoktál menni úgy általában ?

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1426 Dátum: 2004.08.26 11:39:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az USA átlagteljesítmény túlzás valóban - főleg , ha figyelembe vesszük a rigorózus sebességkorlátozásaikat . Bár én azért hálás vagyok nekik , hogy megajándékozták a világot az ötvenes-hatvanas évek fantasztikus országúti cirkálóival  :10:

Az USA-ban használt teljesítményszintek inkább meghökkentőek, mintsem "normálisak". Csak pár példa:
3,8L V6 - 145LE
3,1L V6 - 155LE
4,6L V8 - 205LE
2,6L      - 150LE
A nyomatékok átszámolására nincs kapacitásom, mivel font-láb-ban (lb-ft) adják meg Nm helyett  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1427 Dátum: 2004.08.26 12:05:56 »
Idézetet írta: "laczi"
Sajnos nálunk az emberek túlnyomó többségének nagyon meg kell néznie, hogy mennyit ad ki egy autóra.  Itt már az a 200.000 Ft is számít, amivel drágább az 1.6-os. Nem beszélve a havi kb. 3000-rel több biztosításról (B10-zel, rosszabb kategóriában még több).

Erről van szó! Meg arról, hogy idióta módon még mindig élnek a régen elavult besorolási kategóriák, hogy 1000 alatt, 1001-1500-ig, 1501-2000-ig stb. És lehet, hogy a kocsi megvételekor esetleg még belefér a költségvetésbe egy nagyobb motor, de utána havi szinten már nem vállalható a nagyobb kötelező, Casco, súlyadó, nem beszélve a több benzinről.  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1428 Dátum: 2004.08.26 12:17:25 »
Amikor mi kocsivásárlásba vágtunk, akkor úgy gondoltuk, hogy jó lesz majd vele kirándulgatni meg havonta-kéthavonta vidékre lejárni a vonatozás helyett. Munkába járásról szó sem volt. Aztán amikor úgy is ki kellett fizetni havi 20.000-et, hogy ki sem jött a garázsból az autó, akkor úgy döntöttünk, hogy inkább munkába járásra is használjuk. Így aztán a km-ek egy elég szép része városi közlekedésből megy bele. Viszont nem kell BKV bérletet venni, kettő árából meg kijön egy tank benzin, amivel megyek 650km-t, ez 25 munkanapra elég :wink: . Igaz, hogy ezzel globálisan hozzájárulunk a CO2 termeléshez, de kényelmesebb, gyorsabb és nyugisabb bejutni a munkahelyre.  :roll:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1429 Dátum: 2004.08.26 12:17:42 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Palaczk"
Az USA átlagteljesítmény túlzás valóban - főleg , ha figyelembe vesszük a rigorózus sebességkorlátozásaikat . Bár én azért hálás vagyok nekik , hogy megajándékozták a világot az ötvenes-hatvanas évek fantasztikus országúti cirkálóival  :10:

Az USA-ban használt teljesítményszintek inkább meghökkentőek, mintsem "normálisak". Csak pár példa:
3,8L V6 - 145LE
3,1L V6 - 155LE
4,6L V8 - 205LE
2,6L      - 150LE
A nyomatékok átszámolására nincs kapacitásom, mivel font-láb-ban (lb-ft) adják meg Nm helyett  :roll:


Nem tudom ki volt mar az usaban, de ezek az jenkik ennek ellenere tok lassan es nyugodtan vezetnek.

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1430 Dátum: 2004.08.26 12:22:11 »
Idézetet írta: "whis"
Igaz, hogy ezzel globálisan hozzájárulunk a CO2 termeléshez, de kényelmesebb, gyorsabb és nyugisabb bejutni a munkahelyre.  :roll:

Jó neked! Nekem autóval befelé volt 3/4 óra, BKV-val kb 1 óra. De hazafelé BKV 1 óra, autóval meg legalább 1 és 1/4. :-(
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1431 Dátum: 2004.08.26 12:26:06 »
Idézetet írta: "Peter"
Nem tudom ki volt mar az usaban, de ezek az jenkik ennek ellenere tok lassan es nyugodtan vezetnek.

Ja autópályán én is figyeltem; mi van, fotóznak. Végül a +10%-ot tartva mentem a belső sávban - és senki nem előzött meg.
Viszont én nem vezettem nyugodtan, mert nézni azt nem nagyon néztek. Egyszer majdnem maga alá gyűrt egy kamion, mert előtte megáltak és rámhúzta a kormányt. Kár hogy már melette voltam. Középső sávból balra indexelve kiállás az autópályáról is volt. :-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1432 Dátum: 2004.08.26 12:56:29 »
Idézetet írta: "whis"
Amikor mi kocsivásárlásba vágtunk, akkor úgy gondoltuk, hogy jó lesz majd vele kirándulgatni meg havonta-kéthavonta vidékre lejárni a vonatozás helyett. Munkába járásról szó sem volt. Aztán amikor úgy is ki kellett fizetni havi 20.000-et, hogy ki sem jött a garázsból az autó, akkor úgy döntöttünk, hogy inkább munkába járásra is használjuk. Így aztán a km-ek egy elég szép része városi közlekedésből megy bele. Viszont nem kell BKV bérletet venni, kettő árából meg kijön egy tank benzin, amivel megyek 650km-t, ez 25 munkanapra elég :wink: . Igaz, hogy ezzel globálisan hozzájárulunk a CO2 termeléshez, de kényelmesebb, gyorsabb és nyugisabb bejutni a munkahelyre.  :roll:


Na én meg pont azért tértem át buszra mert azt a cég 80%-ban kifizeti a benzint meg nem. Míg elötte 25ezret eltankoltam most 5000 ezer elég egy hónapra.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1433 Dátum: 2004.08.26 12:58:14 »
Idézetet írta: "S.Zola"


Országúton mennyivel szoktál menni úgy általában ?


100-110-120 ahogy kedvem tartja. Néha 90 is elég.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1434 Dátum: 2004.08.26 13:02:46 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Random_"
Első évemben én hajtottam mint állat, de rájöttem, hogy 1. nem érek el akkor a előnyt amennyi pénz és ideget megeszek a gyors haladás érdekében.

Ráadásul ha mondjuk hosszútávra tervezem a kocsit, mert nincs pénzem cserélgetni, akkor kifejezetten előnyös, ha nem gyilkolászom...



10 km országút van a falum és Szeged között. Ezen a szakaszon teljesen mind1, hogy 90-el vagy 120-al megy az ember mert a városban az első vagy második lámpánál beéritek egymást. Ezt már 2,5 év alatt kitapasztaltam. Kb ugyanez a helyzet pl ötösön Szeged-Kecskemét úton. Elég ha beérsz egy kamion sort és már cseszheted a nagy előnyöd.

Fogyasztásban meg azonnal 1 literrel alacsonyabb lett az átlagom azzal, hogy 90-100-al mentem és nem ez volt a célom, hogy 120-140-el én legyek a májer az utakon és első legyek aki beér a Szeged táblához.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1435 Dátum: 2004.08.26 13:36:53 »
Idézetet írta: "Random_"

10 km országút van a falum és Szeged között. Ezen a szakaszon teljesen mind1, hogy 90-el vagy 120-al megy az ember mert a városban az első vagy második lámpánál beéritek egymást. Ezt már 2,5 év alatt kitapasztaltam. Kb ugyanez a helyzet pl ötösön Szeged-Kecskemét úton. Elég ha beérsz egy kamion sort és már cseszheted a nagy előnyöd.

Fogyasztásban meg azonnal 1 literrel alacsonyabb lett az átlagom azzal, hogy 90-100-al mentem és nem ez volt a célom, hogy 120-140-el én legyek a májer az utakon és első legyek aki beér a Szeged táblához.


Ez pontosan így van ahogy írod. Sietni lehet, de teljesen felesleges 50 km-es szakaszon, mert csak a fogyi meg a balesetveszély nő meg írtózatosan. Zeg-Bp 2 óra 20 perc, ha rohanok, de akkor már bek@kil a főnököm egyes estekben. Ha nem sietek akkor 2 óra 50 perc. Fél órát tudok spórolni. Kell ez nekem? Nem minden estben elhihetitek. Csak simán halad az ember ott ahol lehet, de nagyon rohanni ma, a zsúfolt útjainkon nem nagyon lehet.

Az én sebességem 95-110, ha sietek akkor a sajátommal 130 körül cégessel.....le se merem írni (150-160). Akkor egy olyan ember vagyok akit igazán lehet utálni és biztosan tudja a muter, hogy mikor sietek. Még magam is utálom olyankor. :evil:
Üdv: Kishaver 74

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1436 Dátum: 2004.08.26 13:37:17 »
Idézetet írta: "Peter"
Nem tudom ki volt mar az usaban, de ezek az jenkik ennek ellenere tok lassan es nyugodtan vezetnek.

A tök lassan nem teljesen igaz, de az tény, hogy nyugodtan, udvariasan. Ha még hozzászámoljuk a széles utcákat,  akkor elmondhatom, hogy életemben ilyen biztonságosan nem éreztem magam, mint ott. Persze ez attól is függ, hogy melyik államban, én csak Kaliforniát tudom.
music     

veze

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1437 Dátum: 2004.08.26 14:28:05 »
Én éltem és vezettem elég sokat az USA-ban. Tényleg nyugisak, de elég ***ok. Ha egy 4 sávos úton a lámpánál 1 sávban áll 3 autó és a többi üres, akkor beállnak 4.-nek, mert az a sáv biztos jó. Ezekkel a nagy állat autókkal meg idióták, kb 30 LE-t használnak ki belőle, de fújják tele a levegőt a sok kipufogógázzal. Én a 15 éves 3 sebességes automata Corollámmal mindig elsőként jöttem el a lámpáktól, és jóval gyorsabban haladtam, mint a 300 Le-s dögök.
A váltásról: én is minden előzésnél visszateszem 3-asba, még 90-nél is, és általában 5000 fölé húzatom. Hogy miért? Mert mosolyt csal az orcámra:-))

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1438 Dátum: 2004.08.26 14:31:06 »
Idézetet írta: "Peter"
Nem tudom ki volt mar az usaban, de ezek az jenkik ennek ellenere tok lassan es nyugodtan vezetnek.

Én jártam, az 55MPH-s táblánál max 60-nat mennek. Ugyanis elég sokfelé áll rendőr, és a gyorshajtásért nemcsak sok pénzt kérnek, hanem szigorúan bejegyzik a büntetőpontot is. Viszont érdekes, ha egy telített pályán mindenki egyenletesen túllépi a sebességet, akkor nem szednek ki senkit, csak azt, aki feltűnően kerülgeti a többit és még jobban siet. Nekünk is volt, hogy az 55-ös táblánál 65-70-et kellett menni, mert vitt a tömeg. A rendőrök meg szépen kávézgattak a bokor mellett  :D
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1439 Dátum: 2004.08.26 14:37:11 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "whis"
Igaz, hogy ezzel globálisan hozzájárulunk a CO2 termeléshez, de kényelmesebb, gyorsabb és nyugisabb bejutni a munkahelyre.  :roll:

Jó neked! Nekem autóval befelé volt 3/4 óra, BKV-val kb 1 óra. De hazafelé BKV 1 óra, autóval meg legalább 1 és 1/4. :-(

Ha reggel korán jövök melóba, akkor 15 perc, ha az asszonyt is hozom és kirakom a munkahelyén, akkor 25-30 perc. Ez a táv nekem BKV-val legjobb esetben 50 perc volt és ehhez 3 járművet kellett igénybe vennem. A legrosszabb eset 1ó50 perc volt! Hazafelé általában beleférek a fél órába, bár akkor már annyira nem szoktam nézni az időt. BKV-val ugyanez általában 60-70 perc volt.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety