Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6032927 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

laczi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 311
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1410 Dátum: 2004.08.26 08:10:46 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Minden autótípus esetében létezik egy olyan fogalom , hogy "harmonikus motorizáció" . Ezt elég nehéz definiálni , de valami olyasmit jelent , hogy harmonikusnak tekinthető az a motor , amely már úgy tudja vinni a karosszériát , hogy nem kell komoly kompromisszumokat kötni , nem kell "Ha..." kezdetű mondatokban előre gondolkodni .

Nekem nagyon tetszik ez a "harmonikus motorizáció" kifejezés és maximálisan egyetértek azzal, hogy az 1.6-os Corollára érvényes is.
aczi

'04 Corolla Sedan 1.6 Sol / 46

laczi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 311
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1411 Dátum: 2004.08.26 08:20:18 »
Idézetet írta: "Tamás69"

Hát igen, nem igazán értem a Toyota gondolkodását, miért nem készül egy 1,8-as motorral is, bizony nyaralás alatt jól megpakolva sokszor éreztem hiányát még néhány lóerőnek. Sajnos a hegyek között, telepakolt csomitartóval az 1,6 sem ugrál fürgemókos módjára, csak szépen, megfontoltan.

Szerintem a hegyek között, telepakolt csomagtartóval az ember ne ugráljon. :lol:
Én azért tudom megbecsülni az 1.6-os Corollámat, mert fokozatosan jutottam ide. Trabanton tanultam, majd 1200-es Ladát, vezettem, azután 1500-öst, majd 1.4 16V Astrát és most 1.6-os Corollát. Minden egyes lépés felfelé történt és ezáltal mindig nagy öröm volt átszállni az újabba, jobba. Lehet, hogy egy 2 literes motor után néha gyengének érezném az 1.6-ost, de biztos, hogy csak ritkán.
aczi

'04 Corolla Sedan 1.6 Sol / 46

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1412 Dátum: 2004.08.26 08:42:10 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Kis motor-nagy motor témában már elmondtam mindent , amit elmondhattam ;) ... Nem értem , hogyan lehetséges , hogy az erősebb motor izgágább vezetésre késztessen . Gyorsabbra talán igen , de nem izgágábbra . Számomra ha TUDOM , hogy ha akarnék , mehetnék sokkal gyorsabban is , önmagában véve megnyugtató érzés . Értitek : megszűnik a bizonyítási kényszer  :idea:  ... Persze az tény , hogy az erős motoros kisautók valóban ébresztenek néha késztetést az emberben az ugrabugrálásra  :D  ... Én tehát úgy fogalmaznám át a dolgot , hogy a nagyobb kocsi már önmagában higgadtabb vezetésre sarkall .


Mivel voltam közepes autós és most aztán abszolút kisautós vagyok tudok különbséget tenni rendesen.

Nagyon befolyásolja az embert, hogy milyen a közlekedő társak viselkedése. Sok esetben kell sietnem és ilyenkor a kis Yaris 120-130-al kavar. Aztán ha nem tudok megelőzni valamit és utolér egy nagy dög, akkor aztán jobb elengedni, mert úgy tol, hogy az hihetetlen. Egyszerűen késztetésük van egyeseknek, hogy a kis autókat lenyomják. Ezt észre kell venni és engedni nekik. Ha sikerül előznöm az illedelmes elengedés után akkor pikk pakk utol is érem a dögöt, aki nem siet csak úgy 100-110 körül poroszkál és azonnali előzésre kerülnek. Na ez az amit aztán abszolút nem bírnak. Ilyenkor jön az, hogy ők versenyezni akarnak, de mivel én csak egyszerűen sietek 130-al csak simán elengedem őket, bár már ekkor 160-al húznak el mellettem.

A corollával soha nem volt ilyen esetem. Tekintélyt parancsolt valahogy a nagyobb test.

...és hogy a nagyobb kocsi higadtabb vezetésre sarkall??? Szerintem én mindkét autót tudom ugyanúgy vezetni és vezetem is. Az tény hogy sok helyre befér a Yaris, de nem ugrálok vele jobben, mint a corollával vissza hármasba dobálva.
Üdv: Kishaver 74

laczi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 311
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1413 Dátum: 2004.08.26 08:45:44 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Ebben teljesen igazad van . De konkrét esetünkben , a Corolla 1.4 vs 1.6 összevetésben nincs akkora árkülönbözet , hogy ezen bármi is múlna . Nem hiszem el , hogy valaki , aki össze tud hozni magának egy új 1.4-es Corollát , ne bírná összehozni az 1.6-ost . Elvégre mindössze 5-6 %-os a különbség .

Egyszóval szerintem sokkal inkább a "jó lesz az , elég lesz az" típusú gondolkodás áll a rengeteg alap-motoros kocsi hátterében - és ez az , ami engem , bevallom , idegesít . Ezek az emberek bevállalnak egy igen komoly , többmilliós kiadást - és vesznek egy autót olyan motorral , amely csak a régi keleti autókhoz képest jelent fejlődést , de a mai nyugati mezőnyben gyengének számít . Félre ne értsetek , nem pont rátok , 1.4-es Corolla-tulajokra gondolok elsősorban , mert ez az autó a maga 97 lóerejével már épp megfelelően motorizáltnak tekinthető a maga kategóriájában (legalábbis a Hatchback kasztnival) - de az összes többi típusra is jellemző ez a tendencia . 1.4 60 lovas III-as Golfok és Ventók , 1.4 60 lovas F-Astrák , 1.2-es G-Astrák , 1.4 75 lovas Borák és Octaviák - röhej  :x

Sajnos nálunk az emberek túlnyomó többségének nagyon meg kell néznie, hogy mennyit ad ki egy autóra. Nem véletlen, hogy nálunk vannak olyan felszereltségi fokozatok, amiben éppen csak a kasztni, a motor, meg a kerekek vannak benne. Mikor vettem a Corollámat, a kereskedő azt mondta, hogy magasan az alapfelszereltségűből fogy a legtöbb. Itt már az a 200.000 Ft is számít, amivel drágább az 1.6-os. Nem beszélve a havi kb. 3000-rel több biztosításról (B10-zel, rosszabb kategóriában még több).
Más példa. Az előző Astrámat úgy vettem 96-ban, hogy azt mondtam nem vagyok hajlandó 60 LE-s motorral venni Astrát. Így 1.4-es 90 LE-s motorral vettem, ami 400.000 Ft plusz volt akkor. Még 200.000 lett volna a következő felszereltségi csomag, amiben szervókormány is volt, de egyszerűen több pénzem nem volt. Pedig nagyon szerettem volna, de nem ment. Nagyon sokak megveszik kompromisszumként az 1.4-es motorral a Corollát, ráadásul ez esetben ez nem is túl fájdalmas kompromisszum.
aczi

'04 Corolla Sedan 1.6 Sol / 46

laczi

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 311
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1414 Dátum: 2004.08.26 08:58:21 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
De én úgy vagyok ezzel , hogy ha már ilyen autókat hajtunk , akkor azt a színvonalat tekintsük átlagosnak , amit a többi , ilyen autóparkot régebb óta használó országban annak tekinthető  :idea:  ... Márpedig ott egy 1.4-es motorral szerelt kompakt- , vagy egy 1.6-ossal szerelt közép-kategóriás autó kifejezetten kis motorosnak számít  :|

Mert ők meg ahhoz vannak szokva. Amerikában meg még nagyobbhoz.

Olvastam egy tesztet egy amerikai honlapon a Corolláról. Nagyon jó autó, dehát az a 130 LE-s motor elég gyenge.
aczi

'04 Corolla Sedan 1.6 Sol / 46

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1415 Dátum: 2004.08.26 09:02:42 »
Pontosan! Mi is azért vettünk 1.4-et mert elég volt a plusz légkondit belevenni nem akartunk még 300ezeret 1.6-ra költeni mert így is 1 éves tölresztés mellett 93 ezer forintot törlesztettünk havonta ami pénzromláskor felment 114ezerre.

Nem akartunk 2 évet törleszteni mert nagyobb a kamat és ki tudja mennyit szophatunk 2 év alatt. Utólag nézve jó döntés volt mert csak az utolsó 2 hónap csúszott bele a forint romlásba.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1416 Dátum: 2004.08.26 09:28:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Dehogy illúzió , basszuskulcs !

Vezess többet Budapesten. Bár nekem elég a 6-os út is. Nem kell előzgetni, annélkül is van elég f.sz, akinek nem elég ha te 110-el mész, inkább nekikezd előzni a záróvonalon kanyar előtt. Te meg húzódj le ha szembe jönnek.

Idézetet írta: "Palaczk"
Képzeld el pl. azt a szitut , hogy egy hegyi úton utolérsz egy cammogó teherautót . Meleg van , mennél ha tudnál mert hosszú még az út , büdös is a teherautó , és tudod , hogy most egy nyolc kilométeres olyan szakasz következik , amelyen csak igen rövid egyenesek lesznek . Egyszóval előzni kéne , mert csak nem akarsz nyolc kilométert 50-el vánszorogni.

Nekem ilyen még nem volt, de ha jól számolom, nem veszthetsz evvel többet, mint tíz percet - és ehhez utána fénysebességgel kell menned. :-)

Idézetet írta: "Palaczk"
Innen kiindulva talán nem stresszmentesebb , nyugodtabb , biztonságosabb megoldás , ha a kocsidnak elég ereje van ahhoz , hogy néhány másodperc alatt végre lehessen hajtani vele ezt a manővert  :?:  Egy ilyen helyzetben talán nem áll meg a képlet , hogy gyorsabb előzés=nagyobb biztonság ? Miért lenne ez illúzió ? Az agyam eldobom  :?  ...

És még ezer ilyen szituáció létezik , amikor nagyobb erő=nagyobb biztonság.

Akkor mégis csak a csúcs motorral kell venni az autót. :-)

Idézetet írta: "Palaczk"
Hozzátenném , hogy végig csupán ésszerű erőtartalékokról beszéltem , nem pedig a csúcsmotorizált kivitelekről.

Hát ez az, ez csak neked ésszerű. Mert amikor a haverom MX5-ösével mentünk, az első előzésnél beszartam, mert azt hittem nem férünk be. Simán befértünk. Itt persze nem jut 9kg egy lóerőre. Na őt te biztos feltartod, mert szerinted kevés a hely, de neki elég.
Én még mindig azt mondom, hogy a határok, amiket megadtál teljesen szubjektívek. Nekem elég lenne az 1.4-es Corolla, másnak kevés lehet az 1.6-os is. És ezért nem érdemes ezeket az értékeket egyetemes dolognak elfogadni.[/quote]
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1417 Dátum: 2004.08.26 09:44:43 »
Idézetet írta: "Palaczk"
A németek által elvárt szintet viszont ésszerűnek , szükségesnek és elérendő célnak tartom . Lehet azon filozofálni , hogy miért rohan így a világ (nekem sem tetszik ez annyira) - de ha már így alakult , akkor olyan autó kell , amivel a mai forgalomban részt lehet venni anélkül , hogy folyamatosan frusztrálva (meg veszélyeztetve!) lennél amiatt , hogy lassúbb vagy , mint az átlag.

Rengeteg 1.2-es Corsa, Fabia VW és 1.4MPI Octavia, Golf, Bora van az uatkon. Arról nem is beszélve, hogy a vezetők többsége még ezeket se használja ki maximálisan.
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1418 Dátum: 2004.08.26 09:47:07 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
A németek által elvárt szintet viszont ésszerűnek , szükségesnek és elérendő célnak tartom . Lehet azon filozofálni , hogy miért rohan így a világ (nekem sem tetszik ez annyira) - de ha már így alakult , akkor olyan autó kell , amivel a mai forgalomban részt lehet venni anélkül , hogy folyamatosan frusztrálva (meg veszélyeztetve!) lennél amiatt , hogy lassúbb vagy , mint az átlag.

Rengeteg 1.2-es Corsa, Fabia VW és 1.4MPI Octavia, Golf, Bora van az uatkon. Arról nem is beszélve, hogy a vezetők többsége még ezeket se használja ki maximálisan.


Én nem érzem magam feszültségben az 1.4-es Toyotámban és nem hiszem, hogy bárki más feszültségben vezetné hasonló típusú aztóját.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1419 Dátum: 2004.08.26 09:52:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az én szótáramban az általad leírt előzési stílus az "autógyilkolás" címszó alatt található , továbbá utalás van rá a "pénzkidobás" címszó alatt is ;)

:-) Palaczk! Te nem használod ki az autód teljesítményét! Ez pénzkidobás! :lol:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1420 Dátum: 2004.08.26 09:53:28 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ki beszélt városi forgalomról  :?:

Pedig vannak, akik nagyrészt városban használják az autót. :-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1421 Dátum: 2004.08.26 10:07:10 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Gratolálok!Elsősorban Palaczk, és music cartársaknak, no és a többieknek, hogy sikerült 12óra alatt közel 3 oldalt  összehozni! :)

Aztán mégse jutottunk semmire... :wink:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1422 Dátum: 2004.08.26 10:10:13 »
Na, akkor mégsem egyedül gondolkodom így, hogy elég ide az 1.3-1.4-es motor.
music     

Random_

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 442
    • http://borbelyj.spaces.live.com
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1423 Dátum: 2004.08.26 11:10:37 »
Idézetet írta: "music"
Na, akkor mégsem egyedül gondolkodom így, hogy elég ide az 1.3-1.4-es motor.


Ha egy előzési helyzethez csak 1.6-os motor elegendő 1.4 nem akkor már eleve meredek az az előzés! Inkább kísérgetem biztonságos előzésig ha meg lehet 1.4-el előzni akkor minek az 1.6.

Első évemben én hajtottam mint állat, de rájöttem, hogy 1. nem érek el akkor a előnyt amennyi pénz és ideget megeszek a gyors haladás érdekében.
Corolla 1.4 Terra --> Focus 1.6 Ghia [155]

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1424 Dátum: 2004.08.26 11:29:10 »
Idézetet írta: "Random_"
Első évemben én hajtottam mint állat, de rájöttem, hogy 1. nem érek el akkor a előnyt amennyi pénz és ideget megeszek a gyors haladás érdekében.

Ráadásul ha mondjuk hosszútávra tervezem a kocsit, mert nincs pénzem cserélgetni, akkor kifejezetten előnyös, ha nem gyilkolászom...
music