Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6032830 alkalommal)

0 Felhasználó és 25 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1365 Dátum: 2004.08.25 16:00:21 »
Idézetet írta: "whis"
Ha vissza kéne ülni egy zsigába, biztosan izzadnék benne egy hosszabb úton.

Szerintem csak az első komolyabb gyorsításig. Legalább is én így voltam vele. (Bár nem Ladával.) :-)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1366 Dátum: 2004.08.25 16:32:28 »
Nagyon sokat számít a menetkényelem. Ha egy új autóban ülsz, a 90 csigalassúnak tűnik - nincs zaj. A Starletem meg már 100nál is érezhetően zajos. A Lexusban meg a 140-et se lehetett észrevenni  :shock:  Ha nem érezni a sebességet, gyorsabban megy az ember. A Trabantban a 70 sem tűnik kevésnek, olyan jó zajos, hogy 120nak tűnik  :D
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1367 Dátum: 2004.08.25 16:38:42 »
Idézetet írta: "Szeke"
Nagyon sokat számít a menetkényelem. Ha egy új autóban ülsz, a 90 csigalassúnak tűnik - nincs zaj. A Starletem meg már 100nál is érezhetően zajos. A Lexusban meg a 140-et se lehetett észrevenni  :shock:  Ha nem érezni a sebességet, gyorsabban megy az ember. A Trabantban a 70 sem tűnik kevésnek, olyan jó zajos, hogy 120nak tűnik  :D


Ez persze stimmel - de azt sem szabad elfelejteni , hogy a Trabantnak 70-ről , és a Starletednek 100-ról minden bizonnyal egy méterrel sem rövidebb a fékútja (ha egyáltalán...) mint a Lexusnak 140-ről ;) ... Ezen a téren iszonyat nagyot fejlődtek az autók . Az AutoBildben volt erről régebben egy nagyon érdekes cikk . Egy húsz évvel ezelőtti Merci S-Klassénak pl. közel 50 méter volt a fékútja 100-ról 0-ra - ezt ma egy Daewoo Matiz is felülmúlja , a mai csúcs olyan 35-36 méter körül van , és ezt sok esetben teljesen hétköznapi autók (pl. Renault Megane) is elérik  :o
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1368 Dátum: 2004.08.25 16:46:20 »
Idézetet írta: "whis"
Remélhetőleg egyszer eljön az az idő is, amikor az átlag lakosság nem a legolcsóbb, legkisebb motorral szerelt és legalacsonyabb felszereltségű autót fogja kiválasztani a szalonban, hanem valahogy úgy működik majd, mint Ámerikában: bemegy az adott márka szalonjába, megmondja, hogy mekkora kocsit szeretne, milyen felszereltséggel, milyen színben és megy a kasszához, nem filózik 1-2000$ árkülönbségen... De sajna nálunk már magát az autótartást is szigorúan 'büntetik', ha lehet így fogalmazni, még mindig luxusként tartják számon, valahogy úgy, mint a 60-as, 70-es években  :(


Ebben teljesen igazad van . De konkrét esetünkben , a Corolla 1.4 vs 1.6 összevetésben nincs akkora árkülönbözet , hogy ezen bármi is múlna . Nem hiszem el , hogy valaki , aki össze tud hozni magának egy új 1.4-es Corollát , ne bírná összehozni az 1.6-ost . Elvégre mindössze 5-6 %-os a különbség .

Egyszóval szerintem sokkal inkább a "jó lesz az , elég lesz az" típusú gondolkodás áll a rengeteg alap-motoros kocsi hátterében - és ez az , ami engem , bevallom , idegesít . Ezek az emberek bevállalnak egy igen komoly , többmilliós kiadást - és vesznek egy autót olyan motorral , amely csak a régi keleti autókhoz képest jelent fejlődést , de a mai nyugati mezőnyben gyengének számít . Félre ne értsetek , nem pont rátok , 1.4-es Corolla-tulajokra gondolok elsősorban , mert ez az autó a maga 97 lóerejével már épp megfelelően motorizáltnak tekinthető a maga kategóriájában (legalábbis a Hatchback kasztnival) - de az összes többi típusra is jellemző ez a tendencia . 1.4 60 lovas III-as Golfok és Ventók , 1.4 60 lovas F-Astrák , 1.2-es G-Astrák , 1.4 75 lovas Borák és Octaviák - röhej  :x
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1369 Dátum: 2004.08.25 16:55:23 »
Idézetet írta: "afekete"
Na de hol a határ? Nem sokkal jobb, ha a hétköznapi autózáshoz csak a max. teljesítmény 50%-a kell?
Szóval szerintem bőven elég lehet valakinek az 1.4-es és lehet neki luxus az 1.6.


A határ ? Hát nagyjából már leírtam ... De akkor megpróbálom számokba is önteni , mi is az , ami szerintem elegendő .

Kiskategória (pl. Yaris) : 1.3-1.4 körüli motor , 75-80 lóerővel .

Kompakt kategória (pl. Corolla) : legalább 1.6-os motor , legalább 100 körüli lóerővel .

Középkategória (pl. Avensis) : 1.8-2.0 , legalább 140-150 LE .

Felső-középkategória (pl. Camry) : 2.3 körüli motor , legalább 150-160 LE .

Luxuskategória (pl. Lexus LS) : 3.0 , kb. 200-220 LE .

Mindez a mai méretű-súlyú autókra értendő , és természetesen a benzines modellekre . Ezek a paraméterek természetesen nem azonos menetteljesítményeket eredményeznek , de nyilván más az átlagos elvárás egy városi kisautóval , és más egy autópályára szánt nagy utazóautóval szemben .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

SzCs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1370 Dátum: 2004.08.25 17:47:02 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Ebben teljesen igazad van . De konkrét esetünkben , a Corolla 1.4 vs 1.6 összevetésben nincs akkora árkülönbözet , hogy ezen bármi is múlna . Nem hiszem el , hogy valaki , aki össze tud hozni magának egy új 1.4-es Corollát , ne bírná összehozni az 1.6-ost . Elvégre mindössze 5-6 %-os a különbség .
... :x

Hello!
Amikor idén sikerült megrendelni egy légkondis 1.4es akciós Corolla sedant, akkor ugyanez 1.6os változatában 490e ft-tal lett volna drágább (az is akciós). Ez már inkább 14% mint 5 (sajnos)..

Egyébként én is olvastam olyat, hogy az autó üres tömegét tekintve a lóerő-tömeg arány 13 kg/LE legyen maximum és elegendő nagy legyen a nyomaték, ami ennél a kategóriánál min. 90 LE-t és 145-150 Nm-t jelent, mégis inkább a megbízhatóbbat választottam az 1.6os FordFocus helyett. A nagyobb motorú Corolla már szóba se kerülhetett, így is a kocsira szánt keret 130%-ig került felhasználásra  :)  A két fő fölötti utazóközönség meg döntő részben vagy anyós-após, vagy gyerek (lesz), akkor meg úgyis mindegy, hogy lehet száznál is gyorsabban menni...

SzCs

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1371 Dátum: 2004.08.25 18:28:13 »
Idézetet írta: "SzCs"
(...)mégis inkább a megbízhatóbbat választottam az 1.6os FordFocus helyett. SzCs


Alapvetően jól is választottál , mert az 1.6-os Focus többet eszik , és nem számottevően rugalmasabb , mint az 1.4-es Corolla . Mondjuk , a Focus maga is a megbízhatóbb típusok közé tartozik , önmagában véve nem rossz választás ; de kétségtelen , hogy a Corolla még jobb  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1372 Dátum: 2004.08.25 18:34:29 »
Hali,

Hú Palaczk, te aztán termékeny vagy:)

A fékbetétügyben köszi a tanácsot. Szvsz az én fapad Corollámban nincs külön jelzés a fékbetétkopásra. Nemrég a szerelő még 20.000 km-re saccolta, de nem tudom, hogy a múlt heti Krakkói túrám a Tátrán át mennyit vett ki belőle.  Lehet, hogy odapofátlankodok mégegyszer a szerelőhöz és megnézetem megint. (ingyen van)


Abban igazad van, hogy megpakolva-gyilkolva a kis motoros kocsik sem  takarékbajnokok, de inkább egyen a kocsim évi kétszer-háromszor annyit mint az 1,6-os (azt kibírom), máskor meg kevesebbet. Egyébként a Corollám a néha 3-asban végrehajtott előzésekkel súlyosítva sem evett 6 liter fölött, tehát annyira azért nem ugrott meg a fogyasztás, pedig nyomtam visszafelé rendesen, mert már untam a banánt.

A Corollám 12,9 kg/LE-vel rendelkezik, és érdekes módon okosan váltogatva elég jól megoldottam a Tátrai előzéseket is, a több ló ahhoz lett volna elég, hogy több rizikós szituba belemenjek.

Igaza van szvsz afeketének, egy nagyobb, de esetleg lomhább kocsi nyugodtabbá tesz. Amíg egy 75 lovas Twingom volt, ami nagyon szépen szaladt, állandóan sztresszesen előzgettem, gyorsulgattam, összegezve frusztrált voltam, ha nem haladtam. Ezzel szemben a Corollában kellemesen elhallgatom a zenét, és csak ritkán vagyok agresszív.
Pedig a Twingoval könnyebb volt négy személlyel repeszteni és gyorsulgatni, mégis jobban érzem magam a Corollában. (legalábbis tavaly Prágába végig 150-el mentem 4 személlyel a sztrádán, a Corollámmal valamiért sajnáltam 130 fölé menni, és szintén sajnálom kihajtani a lelkét emelkedőkön.)

Amúgy a 75 lovas 1,4-es Borát és Octaviát én is gyengének tartom, de pl. a haveromnak volt 1,6-os Passatja ('95-ös) és kifejezetten kellemesen ment, tartotta a 150-et autópályán 4 személlyel, halkan suhant, és a gyorsulása sem volt rossz (kb. 13 sec). Pedig nagyobb mint egy 1,6-os Carina, és gyengébb is, szerintem mégsem volt alulmotorizált.

Palaczk, amúgy hány LE-s a Camryd?  Egyszer vezettem egy '88 körülit, 2 literes motorral, az nekem több mint jól motorizált volt, tök könnyen kipörgette a kerekeket, pedig 240 ezer km volt benne.

Ja, képzeljétek ma kicseréltem a kocsim váltógombját egy Skoda Superbjére (tök szép krómozott) és pontosan passzolt a menet, teljesen jól rögzült. Sose gondoltam volna, hogy pont a váltógombok kompatibilisek az autógyártók között. (egyszer régebben a Feliciámra is passzolt egy 206-os váltógombja, így nem véletlen a dolog)

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1373 Dátum: 2004.08.25 19:33:09 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali,

Hú Palaczk, te aztán termékeny vagy:)

A fékbetétügyben köszi a tanácsot. Szvsz az én fapad Corollámban nincs külön jelzés a fékbetétkopásra. Nemrég a szerelő még 20.000 km-re saccolta, de nem tudom, hogy a múlt heti Krakkói túrám a Tátrán át mennyit vett ki belőle.  Lehet, hogy odapofátlankodok mégegyszer a szerelőhöz és megnézetem megint. (ingyen van)


Abban igazad van, hogy megpakolva-gyilkolva a kis motoros kocsik sem  takarékbajnokok, de inkább egyen a kocsim évi kétszer-háromszor annyit mint az 1,6-os (azt kibírom), máskor meg kevesebbet. Egyébként a Corollám a néha 3-asban végrehajtott előzésekkel súlyosítva sem evett 6 liter fölött, tehát annyira azért nem ugrott meg a fogyasztás, pedig nyomtam visszafelé rendesen, mert már untam a banánt.

A Corollám 12,9 kg/LE-vel rendelkezik, és érdekes módon okosan váltogatva elég jól megoldottam a Tátrai előzéseket is, a több ló ahhoz lett volna elég, hogy több rizikós szituba belemenjek.

Igaza van szvsz afeketének, egy nagyobb, de esetleg lomhább kocsi nyugodtabbá tesz. Amíg egy 75 lovas Twingom volt, ami nagyon szépen szaladt, állandóan sztresszesen előzgettem, gyorsulgattam, összegezve frusztrált voltam, ha nem haladtam. Ezzel szemben a Corollában kellemesen elhallgatom a zenét, és csak ritkán vagyok agresszív.
Pedig a Twingoval könnyebb volt négy személlyel repeszteni és gyorsulgatni, mégis jobban érzem magam a Corollában. (legalábbis tavaly Prágába végig 150-el mentem 4 személlyel a sztrádán, a Corollámmal valamiért sajnáltam 130 fölé menni, és szintén sajnálom kihajtani a lelkét emelkedőkön.)

Amúgy a 75 lovas 1,4-es Borát és Octaviát én is gyengének tartom, de pl. a haveromnak volt 1,6-os Passatja ('95-ös) és kifejezetten kellemesen ment, tartotta a 150-et autópályán 4 személlyel, halkan suhant, és a gyorsulása sem volt rossz (kb. 13 sec). Pedig nagyobb mint egy 1,6-os Carina, és gyengébb is, szerintem mégsem volt alulmotorizált.

Palaczk, amúgy hány LE-s a Camryd?  Egyszer vezettem egy '88 körülit, 2 literes motorral, az nekem több mint jól motorizált volt, tök könnyen kipörgette a kerekeket, pedig 240 ezer km volt benne.


Termékenység ? Én , kérem szépen , most éppen dolgozom , úgyhogy valamivel agyon kell ütnöm az időt  :wink:  ...

Fékbetét : dede , nagyon valószínű , hogy van valami jelzés . Szokott lenni . Már az én '83-as Camrymben is van .

Kis motor-nagy motor témában már elmondtam mindent , amit elmondhattam ;) ... Nem értem , hogyan lehetséges , hogy az erősebb motor izgágább vezetésre késztessen . Gyorsabbra talán igen , de nem izgágábbra . Számomra ha TUDOM , hogy ha akarnék , mehetnék sokkal gyorsabban is , önmagában véve megnyugtató érzés . Értitek : megszűnik a bizonyítási kényszer  :idea:  ... Persze az tény , hogy az erős motoros kisautók valóban ébresztenek néha késztetést az emberben az ugrabugrálásra  :D  ... Én tehát úgy fogalmaznám át a dolgot , hogy a nagyobb kocsi már önmagában higgadtabb vezetésre sarkall .

A Camrym 105 lovas . Ez és a 162 Nm nyomaték , párosulva az 1100 kilós súllyal , viszonylag elfogadható menetteljesítményeket tesz lehetővé (12 mp körüli gyorsulás , négyesben aránylag jó rugalmasság - az ötös afféle kímélő fokozat , nagyon hosszú) . Mindent egybevéve , ez a motor ebbe az autóba úgy nagyjából elég - mármint ahhoz is , hogy a mai forgalomban normálisan részt lehessen venni , autópályákat is beleértve .

A '88-as , az már a V2-es Camry ; 121 lovas , tizenhat szelepes kétliteres motor van benne . Az kábé 2 mp-el jobban gyorsul , mint az enyém , és a rugalmassága is jobb . Eléggé eltalált motor-váltó kombináció  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1374 Dátum: 2004.08.25 19:44:57 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Szerintem ez az "évente 2-3x kihasználd" nem stimmel. A nagyobb erő folyamatosan jelen van, általa stresszmentesebben, nyugodtabban és élvezetesebben lehet autózni. És "mellesleg" ott van olyankor is, amikor valóban szükség van rá.

Jelen van, de nincs rá szükség. A zöldhullámokat nem állítják át, a városokban továbbra is csak 50-nel lehet menni. A stresszmentesség szerintem a mai agresszív viszonyok mellett illúzió. Meg valahol olyan ez, mint a pénz, jó dolog, ha sok van, de mindig ott motoszkál a háttérben, hogy lehetne több. Sztem az egész mentalitás kérdés, ha nem izgat, hogy nem javítsz köridőt, vagy hogy nem előzöl meg egy kamiont 1 km-en belül, akkor tök mindegy, milyen motorú autóban ülsz.
Azt se feledd, hogy Te hegyi városban laksz, ott azért nagyobb szükség van rá, de másutt nem annyira.
Idézetet írta: "Palaczk"
Ami a dízel-dromedárokat illeti: régebben mások voltak az igények, ez tény. Azért közlekedés-biztonsági szempontból én szerencsésnek mondanám, hogy ezek a guruló útakadályok eltűntek a gyártók programjából. A mai forgalom-sűrűség mellett ezek az autók már problémát jelentenének - mind a gazdájuknak, mind a közlekedés egyéb résztvevőinek  :roll:

Csak ismételni tudom magamat, nem elsősorban a forgalom sűrűsége a baj, hanem az önző, agresszív stílus. A dromedárok meg sajnos jelen vannak még az utakon.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1375 Dátum: 2004.08.25 19:47:18 »
Idézetet írta: "afekete"
Olyan helyzetbe nem megyek bele, ahová nem elég a lóerőm. Ha meg azzal számolok, hogy akaratlanul is belekerülhetek, akkor megint csak a csúcsmodel lehet elég...

Na. erről van szó: addig nyújtózkodj, amíg...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1376 Dátum: 2004.08.25 19:58:51 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az a harmonikus autó, amelyik biztosítja a LEHETŐSÉGET. Amelyik, ha kell, tud. Amelyiknél a hétköznapi autózáshoz nem kell "lehívni" a teljesítmény 70-80 %-át (vagy még többet), mert ennél kevesebbel is ugyanazt nyújtja - a többi pedig ott van tartaléknak.

Eddig rendben van, csak mit tekintünk hétköznapi autózáson? Én nem azt értem, hogy 5 személlyel, a csomagtartóban 20 zsák krumplival. Ilyen körülmények közt természetesen jobb a több - és félreértés ne essék, egy erősebb, nyomatékosabb motorú autóval buztosan nagyobb élmény a vezetés, csak most nem erről van szó - de ez nem jellemző szituáció.
Ha már a 70-80%-ot említetted, az 1.4-es Corollát egyszer pörgettem 5000-ig az út során, egyébként szinte mindig kb. 4200 alatt volt. SZVSZ a 70% is nagyon sok, ritkán használok ennyit.
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1377 Dátum: 2004.08.25 20:00:21 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát szép is lenne , ha Toyota-Fórumon belül egymás torkának esnénk  :shock:  ...

Ehhez valszeg politizálni kéne, de ezt nem tesszük... :wink:
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1378 Dátum: 2004.08.25 20:04:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"
De azt azért megnézném, hogy hány mp alatt gyorsít föl egy 1.4 Corolla benzines Sedan, tele utastérrel és csomagtartóval, ötösben 80-ról 120-ra.

Nekem ilyen szitura Toyotával még nem volt példa, de OFF Daciát már vezettem így...
Megint csak azt tudom mondani, hogy az ember kell, hogy tudja a kocsija korlátait. Mo.ra bőven elég egy alsóközép kocsihoz a 100 LE 130Nm nyomaték.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1379 Dátum: 2004.08.25 20:08:56 »
Idézetet írta: "music"
A stresszmentesség szerintem a mai agresszív viszonyok mellett illúzió.


Dehogy illúzió , basszuskulcs !

Képzeld el pl. azt a szitut , hogy egy hegyi úton utolérsz egy cammogó teherautót . Meleg van , mennél ha tudnál mert hosszú még az út , büdös is a teherautó , és tudod , hogy most egy nyolc kilométeres olyan szakasz következik , amelyen csak igen rövid egyenesek lesznek . Egyszóval előzni kéne , mert csak nem akarsz nyolc kilométert 50-el vánszorogni .

Innen kiindulva talán nem stresszmentesebb , nyugodtabb , biztonságosabb megoldás , ha a kocsidnak elég ereje van ahhoz , hogy néhány másodperc alatt végre lehessen hajtani vele ezt a manővert  :?:  Egy ilyen helyzetben talán nem áll meg a képlet , hogy gyorsabb előzés=nagyobb biztonság ? Miért lenne ez illúzió ? Az agyam eldobom  :?  ...

És még ezer ilyen szituáció létezik , amikor nagyobb erő=nagyobb biztonság .

Hozzátenném , hogy végig csupán ésszerű erőtartalékokról beszéltem , nem pedig a csúcsmotorizált kivitelekről .

Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Ami a dízel-dromedárokat illeti: régebben mások voltak az igények, ez tény. Azért közlekedés-biztonsági szempontból én szerencsésnek mondanám, hogy ezek a guruló útakadályok eltűntek a gyártók programjából. A mai forgalom-sűrűség mellett ezek az autók már problémát jelentenének - mind a gazdájuknak, mind a közlekedés egyéb résztvevőinek  :roll:

Csak ismételni tudom magamat, nem elsősorban a forgalom sűrűsége a baj, hanem az önző, agresszív stílus. A dromedárok meg sajnos jelen vannak még az utakon.


Mindkettő baj . A nagyforgalmú utakon a kamionok/buszok mögé beragadó , előzni képtelen (mert nincs elég erejük ahhoz , hogy beférjenek a szembeforgalomban adódó hézagokba!) lassú személyautók csak fokozzák a konvojok kialakulását , amelyek aztán elvezetnek ahhoz , hogy kénytelen vagy belemenni a rizikós előzési manőverekbe . És persze kétségtelenül vannak seggfejek , akik kicsit túl rizikós manőverekbe is belemennek  :x  ... De az esetek jelentős részében az éremnek két oldala van - van egy okozat , és van egy ok :!:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )