Hali,
Hú Palaczk, te aztán termékeny vagy:)
A fékbetétügyben köszi a tanácsot. Szvsz az én fapad Corollámban nincs külön jelzés a fékbetétkopásra. Nemrég a szerelő még 20.000 km-re saccolta, de nem tudom, hogy a múlt heti Krakkói túrám a Tátrán át mennyit vett ki belőle. Lehet, hogy odapofátlankodok mégegyszer a szerelőhöz és megnézetem megint. (ingyen van)
Abban igazad van, hogy megpakolva-gyilkolva a kis motoros kocsik sem takarékbajnokok, de inkább egyen a kocsim évi kétszer-háromszor annyit mint az 1,6-os (azt kibírom), máskor meg kevesebbet. Egyébként a Corollám a néha 3-asban végrehajtott előzésekkel súlyosítva sem evett 6 liter fölött, tehát annyira azért nem ugrott meg a fogyasztás, pedig nyomtam visszafelé rendesen, mert már untam a banánt.
A Corollám 12,9 kg/LE-vel rendelkezik, és érdekes módon okosan váltogatva elég jól megoldottam a Tátrai előzéseket is, a több ló ahhoz lett volna elég, hogy több rizikós szituba belemenjek.
Igaza van szvsz afeketének, egy nagyobb, de esetleg lomhább kocsi nyugodtabbá tesz. Amíg egy 75 lovas Twingom volt, ami nagyon szépen szaladt, állandóan sztresszesen előzgettem, gyorsulgattam, összegezve frusztrált voltam, ha nem haladtam. Ezzel szemben a Corollában kellemesen elhallgatom a zenét, és csak ritkán vagyok agresszív.
Pedig a Twingoval könnyebb volt négy személlyel repeszteni és gyorsulgatni, mégis jobban érzem magam a Corollában. (legalábbis tavaly Prágába végig 150-el mentem 4 személlyel a sztrádán, a Corollámmal valamiért sajnáltam 130 fölé menni, és szintén sajnálom kihajtani a lelkét emelkedőkön.)
Amúgy a 75 lovas 1,4-es Borát és Octaviát én is gyengének tartom, de pl. a haveromnak volt 1,6-os Passatja ('95-ös) és kifejezetten kellemesen ment, tartotta a 150-et autópályán 4 személlyel, halkan suhant, és a gyorsulása sem volt rossz (kb. 13 sec). Pedig nagyobb mint egy 1,6-os Carina, és gyengébb is, szerintem mégsem volt alulmotorizált.
Palaczk, amúgy hány LE-s a Camryd? Egyszer vezettem egy '88 körülit, 2 literes motorral, az nekem több mint jól motorizált volt, tök könnyen kipörgette a kerekeket, pedig 240 ezer km volt benne.
Ja, képzeljétek ma kicseréltem a kocsim váltógombját egy Skoda Superbjére (tök szép krómozott) és pontosan passzolt a menet, teljesen jól rögzült. Sose gondoltam volna, hogy pont a váltógombok kompatibilisek az autógyártók között. (egyszer régebben a Feliciámra is passzolt egy 206-os váltógombja, így nem véletlen a dolog)