Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6029341 alkalommal)

0 Felhasználó és 11 vendég van a témában

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1350 Dátum: 2004.08.25 14:18:25 »
Idézetet írta: "jlovas"
Idézetet írta: "kishaver"
Hihetetlen, hogy milyen szinten összecsaptatok ezen az 1,4 kontra 1,6 dolgon.

Én szítottam! Büszke is vagyok rá  :D
:lol:  :lol:

Nincs ezzel semmi baj, teljesen korrektek a küzdőfelek. :lol:
Üdv: Kishaver 74

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1351 Dátum: 2004.08.25 14:42:59 »
Idézetet írta: "afekete"
Én azt vettem észre, hogy inkább akkor volt stresszes a vezetés, amikor erősebb autóval mentem. Amikor az 1.6-os diesel OFF Audival mentem mohácsra megszált a nyugalom. Mentem békésen 90-100-al és nem érdekelt, hogy egy teherautót - amelyik cca 70-el ment - nem tudtam elsőre megelőzni, megelőztem másodszorra. Az Yarissal meg - ha nem volt ott a feleségem - toltam neki és ott görcsöltem, hogy mikor tudok már elmenni.
És a nagyobb "erő" akkor is ott van, amikor nem kell. Pl. fogyasztásba, mert biztos nem úgy vezetem, mint a kisebb motorral.
Olyan helyzetbe nem megyek bele, ahová nem elég a lóerőm.
Ha meg azzal számolok, hogy akaratlanul is belekerülhetekm, akkor megint csak a csúcsmodel lehet elég...


Hát ... Akkor nekünk mást jelent a "stressz" ;) ... Ha neked megnyugtatóbb az a gondolat , hogy NINCS tartalék , mint az , hogy VAN  :roll:  ...

Én úgy vagyok ezzel , hogy nem szeretem a borotvaélen táncolós helyzeteket . Márpedig minél gyengébb egy autó , annál inkább minősül ilyen helyzetnek minden előzés . Számomra nem az éppen a seggem alatt lévő autó határozza meg elsődlegesen a vezetési stílust , hanem az úticél . Értsd : ha nem kell sietni , akkor nem fogok száguldozni pusztán azért , mert az adott autó ezt épp lehetővé tenné . És fordítva is igaz : ha sietni kell , akkor meg fogok próbálni sietni akkor is , ha egy 50 lóerős dízelben ülök . Csak éppen ez utóbbi esetben alighanem remegni fognak a térdeim és izzadni a kezem , mire célhoz érek  :shock:  ...

Erre próbálok végig kilyukadni . Az a harmonikus autó , amelyik biztosítja a LEHETŐSÉGET . Amelyik , ha kell , tud . Amelyiknél a hétköznapi autózáshoz nem kell "lehívni" a teljesítmény 70-80 %-át (vagy még többet) , mert ennél kevesebbel is ugyanazt nyújtja - a többi pedig ott van tartaléknak . Itt most nem sportkocsi-teljesítményekre gondolok , csak nagyjából azokra a paraméterekre , amelyeket ma korábban leírtam . Szerintem az erőtartalék meglétének a tudata sokkal inkább megnyugtató , mint idegesítő tényező .

Egyébként ez nemcsak az én privát véleményem - a nagy többségnél (nálunk magasabb szintű vezetési kultúrával rendelkező országokban végzett felmérések szerint) így működik a dolog .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1352 Dátum: 2004.08.25 14:46:02 »
Idézetet írta: "kishaver"
Amiért szeretek idejárni az az, hogy ti kulturáltan érveket vonultattok fel a véleményeitek mellett és korrektek vagytok egymáshoz. Köszi.


Hát szép is lenne , ha Toyota-Fórumon belül egymás torkának esnénk  :shock:  ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1353 Dátum: 2004.08.25 14:57:24 »
Idézetet írta: "Palaczk"
De azt azért megnézném , hogy hány mp alatt gyorsít föl egy 1.4 Corolla benzines Sedan , tele utastérrel és csomagtartóval , ötösben 80-ról 120-ra .

Nekem 1.4 van, és tény, hogy megérzi, ha a meg van terhelve. Viszont ilyenkor nem szoktam 80-ról ötödikben nekikezdeni előzni, hogy ne kínlódjon. Van benne negyedik is meg harmadik is. Ha szűkebb a hely előzésre, akkor még két személlyel is visszadobom harmadikba 70-nél, nemhogy megpakolva...  8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1354 Dátum: 2004.08.25 15:04:12 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Értsd : ha nem kell sietni , akkor nem fogok száguldozni pusztán azért , mert az adott autó ezt épp lehetővé tenné . És fordítva is igaz : ha sietni kell , akkor meg fogok próbálni sietni akkor is , ha egy 50 lóerős dízelben ülök . Csak éppen ez utóbbi esetben alighanem remegni fognak a térdeim és izzadni a kezem , mire célhoz érek  :shock:  ...

Én éveken át voltam így, csak nekem általában mindig sietni kellett.  :roll: Mindehhez partner volt egy 1.7D Astra Caravan, komoly 60LE-vel. Megszoktam a kocsit, és tudtam vele úgy közlekedni, hogy nem sokan előztek meg az út során. Aztán lecserélték egy 1.4-16V-re és érdekes módon azzal sem értem oda ugyanazokra a helyekre hamarabb, pedig abban már 90 ló szaladgált. Előnye volt a dízellel szemben, hogy lehetett pörgetni és sokkal csendesebb volt. De megpakolva ennek is ugyanúgy kilógott a nyelve, ráadásul a fogyasztása jelentősen megugrott  :wink:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1355 Dátum: 2004.08.25 15:06:27 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Palaczk"
De azt azért megnézném , hogy hány mp alatt gyorsít föl egy 1.4 Corolla benzines Sedan , tele utastérrel és csomagtartóval , ötösben 80-ról 120-ra .

Nekem 1.4 van, és tény, hogy megérzi, ha a meg van terhelve. Viszont ilyenkor nem szoktam 80-ról ötödikben nekikezdeni előzni, hogy ne kínlódjon. Van benne negyedik is meg harmadik is. Ha szűkebb a hely előzésre, akkor még két személlyel is visszadobom harmadikba 70-nél, nemhogy megpakolva...  8)


Na ja , hát pontosan erről beszélek ;) ... Ha lenne a kocsidban egy kétliteres motor (most csak elméletben beszélek) , akkor valószínűleg nem kellene visszakapcsolgatnod . Én sem tudok a Carinával ötödikben 80-ról normálisan előzni , ha meg van pakolva - illetve csak , ha nagyon hosszú üres szakasz van szemben . Valóban , néha még hármasba is vissza kell bökni ilyenkor . Csakhogy én ezt nem tartom normális állapotnak  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1356 Dátum: 2004.08.25 15:13:49 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Erre próbálok végig kilyukadni . Az a harmonikus autó , amelyik biztosítja a LEHETŐSÉGET . Amelyik , ha kell , tud . Amelyiknél a hétköznapi autózáshoz nem kell "lehívni" a teljesítmény 70-80 %-át (vagy még többet) , mert ennél kevesebbel is ugyanazt nyújtja - a többi pedig ott van tartaléknak . Itt most nem sportkocsi-teljesítményekre gondolok , csak nagyjából azokra a paraméterekre , amelyeket ma korábban leírtam . Szerintem az erőtartalék meglétének a tudata sokkal inkább megnyugtató , mint idegesítő tényező .

Ez az erőtertalék megint szubjektív dolog. Attól függ, hogy ki mihez szokott. Nekünk volt 'ezerkettesünk', szerettük, megszoktuk. Aztán lett ezerhármas, azt is megszoktuk. Aztán az ezerötös már nagyon király volt. Aztán ezeket mindet feledtette a Lancer, azt meg a Yaris.  :wink:  Ha vissza kéne ülni egy zsigába, biztosan izzadnék benne egy hosszabb úton. Viszont vezettem az 1.8-as Versot, de abba is el tudtam volna képzelni még pár plusz lovat. Szerintem nekem a harmonikus motor az olyan 180LE-nél kezdődne és mondjuk a 321 lovas M3-as "bömö" már nagyon penge lenne  :lol:  De megelégszem a jelenlegi 97 fős ménessel is!  8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1357 Dátum: 2004.08.25 15:15:08 »
Idézetet írta: "whis"
Én éveken át voltam így, csak nekem általában mindig sietni kellett.  :roll: Mindehhez partner volt egy 1.7D Astra Caravan, komoly 60LE-vel. Megszoktam a kocsit, és tudtam vele úgy közlekedni, hogy nem sokan előztek meg az út során. Aztán lecserélték egy 1.4-16V-re és érdekes módon azzal sem értem oda ugyanazokra a helyekre hamarabb, pedig abban már 90 ló szaladgált. Előnye volt a dízellel szemben, hogy lehetett pörgetni és sokkal csendesebb volt. De megpakolva ennek is ugyanúgy kilógott a nyelve, ráadásul a fogyasztása jelentősen megugrott  :wink:


Hát persze , mert az 1.4 16V is egyértelműen kevés egy Astra Caravanba . Abba az autóba 1.8 16V motor kell ahhoz , hogy minden helyzetben tudjon gyorsulni dinamikusan . És ha gyilkolod az 1.4-est , ugyanannyit fog enni , mint az 1.8-as - csak közben neked kicsit stresszesebb lesz a dolog .

Persze lehet a gyenge kocsikkal is gyorsan menni - csak nehezebb , fárasztóbb feladat . Jobban kell koncentrálni , többet kell előre gondolkodni , stb . A helyzeteket nem tudod spontánul lereagálni , hanem előre meg kell tervezned őket . Ez nagy különbség , főleg egy hosszú , egyébként is fárasztó úton . Egy gyenge kocsival vagy nagyon figyelsz , vagy lassú vagy - nincs több alternatíva .

Én is tudtam produkálni anno a kombi Moszkvicsommal nyolcvanegynéhány perces futamokat a Balatonra (120 km) - de ez majdhogynem sport-teljesítmény volt . És ugyanezen a távon a rekordomat (68 perc) is egy Ford Ranger 2.5 D pickuppal tartom - de ez meg már orosz rulett volt , vitán felül . Hetvenegynéhány perceket viszont bármikor összehozok egy erősebb kocsival - összehasonlíthatatlanul nyugodtabban és biztonságosabban .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1358 Dátum: 2004.08.25 15:19:10 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Na ja , hát pontosan erről beszélek ;) ... Ha lenne a kocsidban egy kétliteres motor (most csak elméletben beszélek) , akkor valószínűleg nem kellene visszakapcsolgatnod.

Én tuti visszatenném a kétezres mocit is hármasba, már csak az élvezet kedvéért is :lol: , meg persze akkor még szűkebb helyen is bevállalnék előzést.  :shock:  Tehát innentől megint relatív. Többször láttam már 2.3t Saab-ot, vagy T5-ös Volvot előzni olyan kevés helyen csont nélkül, hogy a hajam égnek állt. Én kb. háromszor akkora helyen kockáztattam volna...
Úgyhogy minél nagyobb tartaléka van az embernek, annál nagyob kockázatot vállal be. Szerintem.  :?
 :wink:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1359 Dátum: 2004.08.25 15:22:29 »
Idézetet írta: "whis"
Ez az erőtertalék megint szubjektív dolog. Attól függ, hogy ki mihez szokott. Nekünk volt 'ezerkettesünk', szerettük, megszoktuk. (...)


Rátapintottál a lényegre  :)  ! Ez a gond nálunk - hogy mindenki az évtizedeken át megszokott keleti verdákhoz viszonyít . Azokhoz az autókhoz , amelyek a hatvanas évek végének átlagos színvonalát nyújtották menetteljesítményekben . Nem csoda , hogy ezekhez képest "jól megy" egy kilencvenes évekbeli (vagy pláne még újabb) nyugati 1.4-es akármi  :roll:  ...

De én úgy vagyok ezzel , hogy ha már ilyen autókat hajtunk , akkor azt a színvonalat tekintsük átlagosnak , amit a többi , ilyen autóparkot régebb óta használó országban annak tekinthető  :idea:  ... Márpedig ott egy 1.4-es motorral szerelt kompakt- , vagy egy 1.6-ossal szerelt közép-kategóriás autó kifejezetten kis motorosnak számít  :|
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1360 Dátum: 2004.08.25 15:26:58 »
Idézetet írta: "whis"
Többször láttam már 2.3t Saab-ot, vagy T5-ös Volvot előzni olyan kevés helyen csont nélkül, hogy a hajam égnek állt. Én kb. háromszor akkora helyen kockáztattam volna...
Úgyhogy minél nagyobb tartaléka van az embernek, annál nagyob kockázatot vállal be. Szerintem.  :?
 :wink:


Szerintem aki így hajt ezekkel az erős kocsikkal , az felelőtlen lenne bármilyen autó kormánya mögött . Ennek elvileg nem így kéne működnie . Azt hiszem , visszavezethető ez a mi igencsak gyerekcipőben járó közlekedési kultúránkra is - sajnos nálunk eléggé jellemző , hogy pont azok nincsenek felnőve az ilyen autókhoz , akiknek telik rá , hogy megvegyék  :roll:  ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1361 Dátum: 2004.08.25 15:30:27 »
Idézetet írta: "Palaczk"
De én úgy vagyok ezzel , hogy ha már ilyen autókat hajtunk , akkor azt a színvonalat tekintsük átlagosnak , amit a többi , ilyen autóparkot régebb óta használó országban annak tekinthető  :idea:  ... Márpedig ott egy 1.4-es motorral szerelt kompakt- , vagy egy 1.6-ossal szerelt közép-kategóriás autó kifejezetten kis motorosnak számít  :|

Remélhetőleg egyszer eljön az az idő is, amikor az átlag lakosság nem a legolcsóbb, legkisebb motorral szerelt és legalacsonyabb felszereltségű autót fogja kiválasztani a szalonban, hanem valahogy úgy működik majd, mint Ámerikában: bemegy az adott márka szalonjába, megmondja, hogy mekkora kocsit szeretne, milyen felszereltséggel, milyen színben és megy a kasszához, nem filózik 1-2000$ árkülönbségen... De sajna nálunk már magát az autótartást is szigorúan 'büntetik', ha lehet így fogalmazni, még mindig luxusként tartják számon, valahogy úgy, mint a 60-as, 70-es években  :(
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

jlovas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 66
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1362 Dátum: 2004.08.25 15:36:39 »
21 éves koromban (amikor még elég fiatal voltam és elég hülye) az öcsémmel versenyeztünk délutánonként, hogy ki ér hamarabb a Karolina útról a Széna térre a délutáni csúcsforgalomban. 5 menetböl 3-szor gyöztem. Az öcsém egy OFF-Renault5 Alpin turbo-val volt, én meg egy OFF-pFiat126-tal  :lol:
Baj nélkül ment minden, de az 5. menet után úgy döntöttünk, hogy többet ilyet nem csinálunk, mert az már elég rázós volt.
Szóval nem a LE teszi a száguldó örültet, hanem a hülyeség  :wink:
04 Corolla HB 1.6 SOL

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1363 Dátum: 2004.08.25 15:45:01 »
Idézetet írta: "jlovas"
Szóval nem a LE teszi a száguldó örültet, hanem a hülyeség  :wink:

Ez igaz, de nem jó, ha az ilyenek alá még ráadásul adják a lovat   :D
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1364 Dátum: 2004.08.25 15:55:42 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Hát ... Akkor nekünk mást jelent a "stressz" ;) ... Ha neked megnyugtatóbb az a gondolat , hogy NINCS tartalék , mint az , hogy VAN  :roll:  ...

Nem egészen erre gondoltam. :-) Az ember annyival él amennyivel lehet és húzos helyzet lehet 50 és 150 le vel is - persze nem ugyanaz a helyzet.
Én csak azt akartam leírni, hogy egész más életérzés volt az Audit vezetni, eszembe se jutott, hogy előzzek, ha nem volt teljesen tiszta a helyzet és ettől volt teljesen stressz mentes. A Yarissal meg belementem olyan előzésbe is, amikor oda kellett lépni neki. És ilyenkor megy fel az adrenalin.

Idézetet írta: "Palaczk"
Erre próbálok végig kilyukadni . Az a harmonikus autó , amelyik biztosítja a LEHETŐSÉGET . Amelyik , ha kell , tud . Amelyiknél a hétköznapi autózáshoz nem kell "lehívni" a teljesítmény 70-80 %-át (vagy még többet) , mert ennél kevesebbel is ugyanazt nyújtja - a többi pedig ott van tartaléknak.

Na de hol a határ? Nem sokkal jobb, ha a hétköznapi autózáshoz csak a max. teljesítmény 50%-a kell?
Szóval szerintem bőven elég lehet valakinek az 1.4-es és lehet neki luxus az 1.6.
Attila 31
  - Avensis
- Prius