Én azt vettem észre, hogy inkább akkor volt stresszes a vezetés, amikor erősebb autóval mentem. Amikor az 1.6-os diesel OFF Audival mentem mohácsra megszált a nyugalom. Mentem békésen 90-100-al és nem érdekelt, hogy egy teherautót - amelyik cca 70-el ment - nem tudtam elsőre megelőzni, megelőztem másodszorra. Az Yarissal meg - ha nem volt ott a feleségem - toltam neki és ott görcsöltem, hogy mikor tudok már elmenni.
És a nagyobb "erő" akkor is ott van, amikor nem kell. Pl. fogyasztásba, mert biztos nem úgy vezetem, mint a kisebb motorral.
Olyan helyzetbe nem megyek bele, ahová nem elég a lóerőm.
Ha meg azzal számolok, hogy akaratlanul is belekerülhetekm, akkor megint csak a csúcsmodel lehet elég...
Hát ... Akkor nekünk mást jelent a "stressz"
... Ha neked megnyugtatóbb az a gondolat , hogy NINCS tartalék , mint az , hogy VAN :roll: ...
Én úgy vagyok ezzel , hogy nem szeretem a borotvaélen táncolós helyzeteket . Márpedig minél gyengébb egy autó , annál inkább minősül ilyen helyzetnek minden előzés . Számomra nem az éppen a seggem alatt lévő autó határozza meg elsődlegesen a vezetési stílust , hanem az úticél . Értsd : ha nem kell sietni , akkor nem fogok száguldozni pusztán azért , mert az adott autó ezt épp lehetővé tenné . És fordítva is igaz : ha sietni kell , akkor meg fogok próbálni sietni akkor is , ha egy 50 lóerős dízelben ülök . Csak éppen ez utóbbi esetben alighanem remegni fognak a térdeim és izzadni a kezem , mire célhoz érek :shock: ...
Erre próbálok végig kilyukadni . Az a harmonikus autó , amelyik biztosítja a LEHETŐSÉGET . Amelyik , ha kell , tud . Amelyiknél a hétköznapi autózáshoz nem kell "lehívni" a teljesítmény 70-80 %-át (vagy még többet) , mert ennél kevesebbel is ugyanazt nyújtja - a többi pedig ott van tartaléknak . Itt most nem sportkocsi-teljesítményekre gondolok , csak nagyjából azokra a paraméterekre , amelyeket ma korábban leírtam . Szerintem az erőtartalék meglétének a tudata sokkal inkább megnyugtató , mint idegesítő tényező .
Egyébként ez nemcsak az én privát véleményem - a nagy többségnél (nálunk magasabb szintű vezetési kultúrával rendelkező országokban végzett felmérések szerint) így működik a dolog .