Példa egy másik modellből : nekünk ugye Carina E-nk van . 1.6-os motorral . Ez a motor ebbe a kocsiba elegendő - de nem mennék odáig , hogy harmonikusnak nevezzem , mert ha az autó meg van terhelve , neki kell állnod máshogy vezetni (jobban nyomni , jobban pörgetni , korábban visszakapcsolni stb) ahhoz , hogy megoldj bizonyos helyzeteket . Kompromisszumot igényel tőled az autó . És csak azért , mert a miénk , nem fogok nekiállni megmagyarázni magamnak , hogy voltaképpen nem is kell ennél több . Mert néha kéne . Úgy körülbelül az 1.8-as az a motor , amivel a Carina E már harmonikusan motorizáltnak tekinthető .
Ha a meg a 2.0-hoz vagy szokva, akkor az 1.8-as is kompromisszumokat igénzel. Ha nem a csúcs modellt vesyed, akkor kompromisszumot kötöttél. Mert előfordulhat, hogy jól jönne az a néhány lóerő. Ha meg meg tudod szokni, akkor meg tudod szokni az 1.6-ost is. A kérdés csupán, hogy neked mi az ami elég.
Nemrég írtad, hogy 50-60 le-s autókat is gyártottak nem is olyan rég, és azokkal islehet közlekedni.
Öhm ... Lehet , hogy félreérthető voltam . A "harmonikus motorizáció" korántsem jelenti automatikusan a típushoz kapható legerősebb motort :!: Bizonyos típusoknál valóban egybeesik ezzel (pl. az én Camrym) - de korántsem feltétlenül . Egy Opel Ascona C például harmonikusan motorizáltnak tekinthető a 90 lovas 1.6-os motorral - fölötte az 1.8 és 2.0 kivitelek már , ilyen értelemben véve , "fölöslegesek" . DE :!: - a harmonikus motorizáció NEM azt jelenti , hogy az autó komoly teljesítmény-tartalékokkal rendelkezik . Pusztán annyit takar , hogy ez az a motor , amivel az adott autótípus már kellő teljesítménnyel rendelkezik (az ÁTLAG vezető számára) - sem többel , sem kevesebbel . Ebből adódóan , természetesen ez a fogalom sokkal inkább szól érzésekről , mint pontosan meghatározható adatokról .
Az , hogy valamivel "lehet közlekedni" , igen tág fogalom . Lehet közlekedni egy Trabant 600-assal is , például . Az számomra egy autó motorizáltságával kapcsolatosan nem érv , hogy "lehet közlekedni" vele .
Közlekedni a szó teljes értelmében (tehát viszonylag biztonságosan , stresszmentesen , lendületesen) a jelenlegi magyarországi forgalomban szerintem egy olyan autóval lehet , amely legfeljebb 12-13 mp alatt eléri a száz kmh sebességet , amellyel egy 140-150 kmh-s tartós sebesség problémamentesen tartható , amely képes a legtöbb , országutakon előforduló emelkedőn (most értelemszerűen nem az extrém szerpentinekre gondolok)országúti utazósebességgel lassulás nélkül , legfeljebb egy visszakapcsolással fölmenni maximális terheléssel is , és amely sík úton képes negyedik fokozatban 70-80 , illetve ötödik fokozatban 100-110 kmh sebességről kiindulva lendületesen gyorsítani maximális terheléssel is .