Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6029260 alkalommal)

0 Felhasználó és 19 vendég van a témában

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1320 Dátum: 2004.08.24 09:12:40 »
Idézetet írta: "whis"
... Persze ha lett volna 1.8-as belőle (nem TS), akkor tuti elcsábulok  :wink:


Hát igen, nem igazán értem a Toyota gondolkodását, miért nem készül egy 1,8-as motorral is, bizony nyaralás alatt jól megpakolva sokszor éreztem hiányát még néhány lóerőnek. Sajnos a hegyek között, telepakolt csomitartóval az 1,6 sem ugrál fürgemókos módjára, csak szépen, megfontoltan.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1321 Dátum: 2004.08.24 09:43:12 »
Idézetet írta: "whis"
Ha mondjuk Avensist vennék, akkor már besorolás/járulékos költségek tekinetében mindegy lenne, hogy 1.6, 1.8 netán 2.0, viszont menetteljesítményben nem. Itt már csak az ára lenne döntő, hogy a buxta mit enged meg  :wink:

Igen, ha Avensis, akkor 1.8-as. (2.0-est nem vennék, mert az sokkal többet fogyaszt, mint amennyi plusz dinamikát ad.)
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1322 Dátum: 2004.08.24 09:44:14 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Hát igen, nem igazán értem a Toyota gondolkodását, miért nem készül egy 1,8-as motorral is, bizony nyaralás alatt jól megpakolva sokszor éreztem hiányát még néhány lóerőnek. Sajnos a hegyek között, telepakolt csomitartóval az 1,6 sem ugrál fürgemókos módjára, csak szépen, megfontoltan.

Még az OFF Suzuki Balenoból is van 1.8-as...
music     

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1323 Dátum: 2004.08.24 14:39:22 »
Idézetet írta: "Apu"
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "kishaver"
Az a 2003 júni még nem is rossz, de az a Francia dolog.... :cry:  vagy inkább :x .

Csak abban bízok, hogy azért ott is van 1-2 ferdeszemű, aki azért ferdeszemmel néz, ha a minőség esik. :lol:  :lol:


Te ezt nem tudtad  :o  ?


Anyám testvére auditor, és kicsit nyugatabbra is sokat aktívak. Amikor megtudta, hogy Toyotát vettem, gratulált, és a fő érve az volt hogy a TM-tól rettegnek a beszállítói, olyan minőséget követel... Kell ennél megnyugtatóbb? :)


De tudtam, de azért kicsit minden emberben ott van, hogy jobb a japán autó, ha kis ferdeszemű rakja össze. Ne mondjátok, hogy nem örülnétek neki  :wink:  Aki azt mondja, hogy számára semleges az, hogy japók vagy franciák rakják össze a gépest, az nem tudja mit beszél. Az más kérdés, hogy megköveteleik a kis japók az európai gyártóktól a minőséget. Ez rendbe is van és semmi gond vele. Persze, hogy nem probléma ki rakja össze, főleg így, hogy nincs gond vele.



Nekem is van jó pár ismerősöm aki gratulált :lol:  :lol: Nem véletlenül.

Mondjuk azon a 3,36 mill áron kicsit elcsodálkoztak, mert ennyiért kaptam volna 4-5 éves diesel Avensist 100-200e km-el, de nekem mégis a kicsi kellett. :wink:

....ÉS IMÁDOM AKÁRKI SZERELTE.....
Üdv: Kishaver 74

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1324 Dátum: 2004.08.24 14:49:38 »
Hali,

Nincs ötletetek a fékbetét-kopásjelző dologra?

Miről lehet felismerni vezetéskor, hogy nemsokára elfogy a betét?

Múltkor a szerelőm érdekes dolgot mesélt: Azt mondta, hogy a gyárak 20 %-al direkt alulbecsülik a vezérműszíj élettartamát, így a 100.000 km után még elvleg 20 ezret elmegy a szíj, állítólag csak 140.000 körül szakad el tutira (legalábbis ő látott olyan Toyotát). Ezt azért jó tudni, hogy  van idő a cserére.

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1325 Dátum: 2004.08.24 15:19:54 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Sajnos a hegyek között, telepakolt csomitartóval az 1,6 sem ugrál fürgemókos módjára, csak szépen, megfontoltan.

Azért szerintem elég szerényen fogalmazol az 1.6-ost illetően. Ha az "megfontoltan" viselkedik megpakolva, akkor milyen jelzőt akaszthatnánk a régi 1.7D off-Astrára? Mert cipelőbajnok az volt, de a dinamika valahogy kimaradt belőle már a tervezéskor is  :wink:  Mondjuk előnye volt, hogy gyakorolhattam a lendületből előzést  :lol:
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Re: 1.4 D-4D fogyasztás
« Válasz #1326 Dátum: 2004.08.24 15:34:07 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Nem-nem . Volt/van 150 lovas 1.9 TDI . Pl. a Golf IV-esben , vagy a jelenlegi Ibizában . Megy mint a veszett disznó (220 körüli vég , 8 mp körüli gyorsulás) , rugalmas mint egy sportkocsi (80-120 legmagasabb fokozatban 10 mp-en belül) , és legutóbb az Ibizában 5.7 volt a tesztfogyasztása  [smilie=sm38.gif]

Na jó, az Ibizában. :arrow:  De a 90 LEs a Passatban evett 5-t, sőt még az egyes Octaviában is 5.2-t, pedig abban minden motor iszákosnak tűnik...


90 LE Passat TDI tesztfogyasztás 5.0  :?:  Én nem emlékszem ilyenre ...


Ha egy D4D Yaris tud 3,7 L / 100 km, akkor elhiszem, hogy tud a Passat ilyet, de azt tegyük hozzá, hogy nekem utoljára az első tankolásnál volt ekkora lepődésben részem. Azóta csak egyre jobban eszeget. Kezdem használni..... Nem bírom elképzelni, hogy egy Passatos 80-90 körüli tempót hajtson egy TDI-vel. Általában nem erre veszik a dieseleket, hanem az iszonyat sok km megtételére és ha sokat megy az ember akkor biztosan hajt is rendesen. Hát tudom és látom mi van az utakon és én is egy ilyen hajtós típus vagyok. :oops:  :lol:
Üdv: Kishaver 74

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1327 Dátum: 2004.08.24 18:03:26 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Miről lehet felismerni vezetéskor, hogy nemsokára elfogy a betét?

Az éktelen sivító hangról...
music     

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: 1.4 D-4D fogyasztás
« Válasz #1328 Dátum: 2004.08.24 18:07:39 »
Idézetet írta: "kishaver"
Nem bírom elképzelni, hogy egy Passatos 80-90 körüli tempót hajtson egy TDI-vel. Általában nem erre veszik a dieseleket, hanem az iszonyat sok km megtételére és ha sokat megy az ember akkor biztosan hajt is rendesen.

Nem is 3.7-ről van szó (bár ha jól tudom, a gyári adat 90-nél valahol 4l körül volt...), hanem 5-ről. Az majd másfélszer annyi!
music     

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1329 Dátum: 2004.08.24 22:42:25 »
Idézetet írta: "whis"
Idézetet írta: "Tamás69"
Sajnos a hegyek között, telepakolt csomitartóval az 1,6 sem ugrál fürgemókos módjára, csak szépen, megfontoltan.

Azért szerintem elég szerényen fogalmazol az 1.6-ost illetően. Ha az "megfontoltan" viselkedik megpakolva, akkor milyen jelzőt akaszthatnánk a régi 1.7D off-Astrára? Mert cipelőbajnok az volt, de a dinamika valahogy kimaradt belőle már a tervezéskor is  :wink:  Mondjuk előnye volt, hogy gyakorolhattam a lendületből előzést  :lol:


Ezért vettem annó inkább 1,2 "d" kadettet, az 1,6-1,7D helyett!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Fékbetét
« Válasz #1330 Dátum: 2004.08.25 08:22:49 »
Hali,

hát igen, a sivító hang elárulja a dolgot, de amikor anyám 206-osában sírni kezdett a fék, már elbarmolta a tárcsát is, így a csere jó sokba került. Én a tárcsacserét szeretném elkerülni, hogy azelőtt lecserélem a betétet, mielőtt a betét a tárcsát szétbarmolná.

Fogyasztáshoz: Tegnap néztem a haverom 130 lovas TDI Skoda Superbjében, hogy 65-nél 5-ösben 2,8 körüli értéket ír ki a komputer. Ha az embernek lenne türelme, egy síkságon jó gazdaságosan araszolhatna azzal a bálnával. Viszont a városi átlagfogyasztásnak 7,3-at írt ki a gép.

Átlagnak elég kevés az 5 liter, amiről írtatok, szvsz egy Corolla méretű autótól nagyon jó.

timverba

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 1
Ingadozó alapjárat
« Válasz #1331 Dátum: 2004.08.25 10:20:14 »
Sziasztok!

Problémám van... (Corolla 1.6, 99.nov.) Durván ingadozik az alapjárat, 1000(800) és 200 között, fel-le, folyamatosan. Amikor már majdnem lefulladna, akkor visszaszabályoz, de utána újra leesik. Hideg motornál menet közben gázelvételkor előfordult, hogy lefulladt. Bejelentkeztem a szervízbe, de a telefonba azt mondták, ennél a típusnál ilyen hibával még nem találkoztak, nem tudom, mit várhatok tőlük. Már egy ideje néha bizonytalankodott az alapjárat, de ez a jelenség csak néhány napja van. Mi okozhatja?

Üdv, tv

MrIP

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12046
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1332 Dátum: 2004.08.25 10:49:20 »
Nekem is cserelnem kell a fekbeteteket.

Ha a betetet cserelik akkor a tarcsat is kell, vagy felszabalyozni kell?
Tenyleg , mindig kell tarcsat szabalyozni, vagy hozzakopik az uj betet ?
Mennyibe kerulnek ezek a dolgok, mire keszuljek?

Az autoban 110e km van, mikor kopik el a tarcsa kb. nincs rajta "vall" kopva igy ranezesre.

Neha mar nekem is suvit a fek, olyankor egy enyhe fekezesre abbahagyja, mondjuk keszultem mar ra , azert meglepett :)
   .... namégegyszer  :   xenonosluxusLSlexusslusszkulcs 

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1333 Dátum: 2004.08.25 11:04:20 »
Idézetet írta: "MrIP"
Nekem is cserelnem kell a fekbeteteket. Ha a betetet cserelik akkor a tarcsat is kell, vagy felszabalyozni kell? Tenyleg , mindig kell tarcsat szabalyozni, vagy hozzakopik az uj betet? Mennyibe kerulnek ezek a dolgok, mire keszuljek?

Csak szabályozni kell, persze ha a tárcsa elkopott, akkor azt is kell cserélni. A szabályozás árát tom mondani, az kb. 1 órai munkadíj (cca. 6-7000 Ft).
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1334 Dátum: 2004.08.25 11:32:25 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Palaczk"
Példa egy másik modellből : nekünk ugye Carina E-nk van . 1.6-os motorral . Ez a motor ebbe a kocsiba elegendő - de nem mennék odáig , hogy harmonikusnak nevezzem , mert ha az autó meg van terhelve , neki kell állnod máshogy vezetni (jobban nyomni , jobban pörgetni , korábban visszakapcsolni stb) ahhoz , hogy megoldj bizonyos helyzeteket . Kompromisszumot igényel tőled az autó . És csak azért , mert a miénk , nem fogok nekiállni megmagyarázni magamnak , hogy voltaképpen nem is kell ennél több . Mert néha kéne . Úgy körülbelül az 1.8-as az a motor , amivel a Carina E már harmonikusan motorizáltnak tekinthető .

Ha a meg a 2.0-hoz vagy szokva, akkor az 1.8-as is kompromisszumokat igénzel. Ha nem a csúcs modellt vesyed, akkor kompromisszumot kötöttél. Mert előfordulhat, hogy jól jönne az a néhány lóerő. Ha meg meg tudod szokni, akkor meg tudod szokni az 1.6-ost is. A kérdés csupán, hogy neked mi az ami elég.
Nemrég írtad, hogy 50-60 le-s autókat is gyártottak nem is olyan rég, és azokkal islehet közlekedni.


Öhm ... Lehet , hogy félreérthető voltam . A "harmonikus motorizáció" korántsem jelenti automatikusan a típushoz kapható legerősebb motort  :!:  Bizonyos típusoknál valóban egybeesik ezzel (pl. az én Camrym) - de korántsem feltétlenül . Egy Opel Ascona C például harmonikusan motorizáltnak tekinthető a 90 lovas 1.6-os motorral - fölötte az 1.8 és 2.0 kivitelek már , ilyen értelemben véve , "fölöslegesek" . DE  :!:  - a harmonikus motorizáció NEM azt jelenti , hogy az autó komoly teljesítmény-tartalékokkal rendelkezik . Pusztán annyit takar , hogy ez az a motor , amivel az adott autótípus már kellő teljesítménnyel rendelkezik (az ÁTLAG vezető számára) - sem többel , sem kevesebbel . Ebből adódóan , természetesen ez a fogalom sokkal inkább szól érzésekről , mint pontosan meghatározható adatokról .

Az , hogy valamivel "lehet közlekedni" , igen tág fogalom . Lehet közlekedni egy Trabant 600-assal is , például . Az számomra egy autó motorizáltságával kapcsolatosan nem érv , hogy "lehet közlekedni" vele .

Közlekedni a szó teljes értelmében (tehát viszonylag biztonságosan , stresszmentesen , lendületesen) a jelenlegi magyarországi forgalomban szerintem egy olyan autóval lehet , amely legfeljebb 12-13 mp alatt eléri a száz kmh sebességet , amellyel egy 140-150 kmh-s tartós sebesség problémamentesen tartható , amely képes a legtöbb , országutakon előforduló emelkedőn (most értelemszerűen nem az extrém szerpentinekre gondolok)országúti utazósebességgel lassulás nélkül , legfeljebb egy visszakapcsolással fölmenni maximális terheléssel is , és amely sík úton képes negyedik fokozatban 70-80 , illetve ötödik fokozatban 100-110 kmh sebességről kiindulva lendületesen gyorsítani maximális terheléssel is .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )