Hali,
szvsz 1,6-ossal csak akkor éri meg kompakt autót venni, ha sokszor használja országúton az ember, ahol az előzéseknél jól jöhet a nagyobb nyomaték.
Én pl. a 75 lovas Corollámat zömmel városban és környékén használom, ahová tökéletesen elég.
Voltam vele a múlt héten Krakkóban, átlagban 5,8-at evett 4 személlyel és csomaggal megtömve.
Nem voltam vele útakadály, de azért az emelkedőkön kigyorsításokkor volt olyan, hogy egy 55 lovas Seicento bepróbálkozott. Ott pl. kifejezetten örültem volna a 13 LE plusznak, amit az erősebb motor jelent, ami pörgetéskor kijött volna. Viszont ha ez a +13 LE nagyobb kötelező biztosítást is eredményezne, tutira nem vennék olyat, arra az évi 1-2 nyaralásra, ahová megyek, hiszen annyival ott sem lettem volna gyorsabb + LE-k ide-vagy oda, viszont azt az évi 50 ezer Ft-ot másra is el tudom költeni.
Egyenesben teljesen kellemesen suhant az autó, nem éreztem különösebben zavarónak a relatív kevés LE-t. (a jelenlegi 97 lovas Corolla kb. úgy mehet mint az enyém a végsebességet leszámítva, a LE/tömeg arány kb. egyforma (+ 250 kg súly +22LE).
Így szvsz teljesen kellemes lehet főleg városi használatra egy 1,4-es Corolla, a néha (szvsz ritkán) hiányzó lovakért kárpótol a jóval kisebb KGFB és a szvsz fennálló könnyebb eladhatóság.