Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6041746 alkalommal)

0 Felhasználó és 10 vendég van a témában

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12795 Dátum: 2009.03.15 11:07:10 »
Egy nagyobb fogyasztó bekapcsolódása okozhat ilyet: pl hűtőventilátor, esetleg (elektromos) szervokormány. Amúgy töltés rendben van?
Gabe 254.

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12796 Dátum: 2009.03.15 11:17:38 »
Sziasztok,

Ha megyek az autóval, és fel vannak kapcsolva a lámpák néha azt lehet látni, hogy a tompított fényszórók egy pillanatra elhalványodnak, ezzel egy időben a műszerfalvilágítás is elhalványodik, a középkonzol nem, majd újra eredeti fényében "tündököl".
Valaki találkozott már ilyennel?

"Sajna" normalis jelenseg az E12-nel. Klima es hutoventillatornal nekem is csinalta. Gazkisules cuccal mar nem.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12797 Dátum: 2009.03.15 11:38:14 »
Nekem ez úgy jelentkezett, hogy klíma nem volt bekapcsolva, a fűtés ment 25 fokon, de kézi üzemmód.
A ventilátor miatt csinálná? A műszerfal villogására mi lett a megoldás?

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12798 Dátum: 2009.03.15 11:49:51 »
A tompitott feny upgrade utan nem jelentkezett, de nekem a muszerfalnal nem csinalta/nem vettem eszre, lehet tenyleg elgyengult az akksid?

Ventillatorra tuti pislan a lampa, engem is zavart nagyon.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12799 Dátum: 2009.03.15 12:32:35 »
Az aksi tényleg nincs a helyzet magaslatán, ősszel akartam csak cserélni, de ha ezen múlik előrébb hozom a cserét.

Köszi szépen.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12800 Dátum: 2009.03.15 13:12:08 »
http://www.hasznaltauto.hu/2774296_toyota_corolla_2004

Sztetek?

Csak olyannak éri meg, aki saját maga meg tudja csinálni - vagy van jó barátja/rokona stb., aki anyagáron megcsinálja neki. Mert ha nem, akkor a javíttatás költsége felemészti az árkülönbözetet egy ugyanennyi idős, nem törött autóhoz képest.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12801 Dátum: 2009.03.15 13:17:57 »
Mozso bocs, még két kérdés:

1. Érdemes-e a legnagyobb teljesítményűt megvenni ami még befér?
2. A cserét simán meg lehet oldani, vagy segédakkumulátor kell?

A régi OFF verdámon aksicsere után mindig újra kellett "programozni" a vezérlő "computerét" mert nem állt be az alapjárat.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.15 13:20:36 írta TSityu »

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12802 Dátum: 2009.03.15 13:37:53 »
Neked pontosan milyen kocsid van?
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

Szuti

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 3322
  • Fanatic Racer:-)
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12803 Dátum: 2009.03.15 13:46:16 »
Neked pontosan milyen kocsid van?

Toyota Corolla TS 2002:-)

zolee212

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12804 Dátum: 2009.03.15 13:59:51 »
Netán nem tudjátok e honnan lehetne beszerezni már keresgéltem sok helyen de nem jártam sikerrel.

Esetleg a tte.de oldal?


Köszi de sajna már azon is jártam.

TZoli

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12805 Dátum: 2009.03.15 14:35:45 »
Mozso bocs, még két kérdés:

1. Érdemes-e a legnagyobb teljesítményűt megvenni ami még befér?
2. A cserét simán meg lehet oldani, vagy segédakkumulátor kell?

A régi OFF verdámon aksicsere után mindig újra kellett "programozni" a vezérlő "computerét" mert nem állt be az alapjárat.

Simán meg lehet csinálni

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12806 Dátum: 2009.03.15 16:34:23 »
Mozso bocs, még két kérdés:

1. Érdemes-e a legnagyobb teljesítményűt megvenni ami még befér?
2. A cserét simán meg lehet oldani, vagy segédakkumulátor kell?

A régi OFF verdámon aksicsere után mindig újra kellett "programozni" a vezérlő "computerét" mert nem állt be az alapjárat.

En nagyobb kapacitasut vennek valami jo markabol, ha mar cserelnek. Az ECU el fogja felejteni a tanult programjat. Az alapjaratot kb 2-3 perc alatt megtanulja ujra, az automata ablakokat neked kell megtanitani neki ismet. Az STFT es LTFT ertekeket a motorvezerleshez meg ugyis folyamatosan allitja az ECU, ennel meg kifejezetten elonyos is lehet egy memoria torles. Ezeket ugy 200km alatt hangolja be ujra, de eddig se kimeld, hasznald ugy ahogy szoktad.
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb

TSityu

  • Vendég
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12807 Dátum: 2009.03.15 19:24:06 »
Köszi még egyszer.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12808 Dátum: 2009.03.15 20:01:10 »
Az STFT es LTFT ertekeket a motorvezerleshez meg ugyis folyamatosan allitja az ECU...

Mit jelentenek ezek?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

mozso

  • Átalakítgató machinátor
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1174
  • 2006 1.8L Corolla Turbo
Re: Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #12809 Dátum: 2009.03.15 22:07:34 »
Az STFT es LTFT ertekeket a motorvezerleshez meg ugyis folyamatosan allitja az ECU...

Mit jelentenek ezek?

STFT = short term fuel trim, LTFT = long term fuel trim. Egyszerusitve a dolgot ezek amolyan uzemanyag mennyiseg mutatok. Az STFT-re nincs semmilyen jelenleg ismert publikus kalkulacio(Toyotan kivul). 1994 ota az uj Toyota ECU-k meglehetosen kifinomultak / titkositottak. Emiatt a tuningosok nagy gondban vannak, ezert nincs benzines chiptuning sem. Az LTFT amolyan fo kontroll szam. Az ECU rogziti minden mukodesi tartomanyban, hogy mi tortenik a motorral es az LTFT-ben tarolja a motor aktualis parameterei alapjan, hogy mennyi benzin kell.

A sajat mereseim alapjan az STFT kb 5-szer valtozik masodpercenkent, az LTFT egy nagyon furan tarolt tablazat alapjan a motor teljes mukodesi tartomanyaban tovabbi 5-7 tablazatot tarol. A ketto egyutt kb olyan, mint egy sinus gorbe (masodpercenkent 5x valtva) interpolalva az LTFT sajat gorbejevel. Kulon LTFT van: alapjaratra, reszterhelesre alacsony fordulatra, kozepes fordulatra, magas fordulatra, padlogazra, de fordulatszam fuggvenyeben. A legszebb az egeszben, hogy ezek folyamatosan valtoznak (ismeretlen modon). Ha az STFT es az LTFT osszege tartosan (megint senki nem tudja mennyi ideig) 25% felett van, akkor motor hibakod lesz az eredmeny. Nekem pl. az LTFT atlag 5.46% es -14.56% kozott volt, egeszen a hideg ido megerkezeseig, ahol az LTFT 5.46% es -18.85% koze kerult. Azaz nalam reszterhelesen es alacsony fordulaton dusit a kevereken, nagy terhelesen es padlogazon szegenyit. Az egeszet meg a kopogaserzekelo, a MAF, es a homerseklet es nyomaserzekelok is bonyolitjak.

Amit jelenleg sem tudok megmagyarazni, hogy az uj, emelt hoteresu es csokkentet hezagu Denso IK20-as gyujtogyertyak berakasa utan 3 percig darabos volt az alapjarat, majd tovabbi 5km-en keresztul neha rangatott a motor, amig "megtanulta" az uj gyertyakat. Azota mentem 11.000km-t. es soha nem rangatott. Sohasem volt egy misfire sem az elmult 65.000km alatt. Azt kell mondjam az uj sorozatu ECU-k eszelosen kifinomultak....sajnos.

UI: a kalkulacioban raadasul reszt vesz az elso es reszben a hatso O2 erzekelo is, csak hogy egyszerubb legyen a dolog. Keringenek pletykak arrol, hogy ha pl. a hatso O2 szenzornal gondot eszlel az ECU, akkor automatikusan csokkernti az LTFT-t mindenhol, hogy alacsonyabb legyen a karosanyag kibocsatas. Ezt remelhetoleg hamarosan magam is le tudom ellenorizni.

UI2: es az egeszet meg megvarialja az open es closed loop is...ezt minden tuningos imadja, az elsonel relativ konnyu, a masodiknal szinte csak akkor van esely ha a gyari ECU a kukaban vegzi.
« Utoljára szerkesztve: 2009.03.15 22:57:51 írta mozso »
Mozso::home, Corolla E12 HB kovácsolt 1ZZ-FE + GT2860R turbo + sok egyéb