Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6026142 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1230 Dátum: 2004.08.16 20:30:01 »
Idézetet írta: "Toygli003"
Jobb tapadást biztosit, lassabban gyorsul és többet fogyaszt a járgány.

Hogy????
A tapadást gondolom a gumira írtad.
De lasabban gyorsul? A kerék könnyebb, kisebb a tehetetlensége, szóval elvileg jobban gyorsul - kérdés mennyivel.
És többet is csak azért fogyaszt, mert jobban nyomod neki.
Vagy hülye vagyok?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

Toygli003

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 700
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1231 Dátum: 2004.08.16 20:37:10 »
Idézetet írta: "afekete"
Idézetet írta: "Toygli003"
Jobb tapadást biztosit, lassabban gyorsul és többet fogyaszt a járgány.

Hogy????
A tapadást gondolom a gumira írtad.
De lasabban gyorsul? A kerék könnyebb, kisebb a tehetetlensége, szóval elvileg jobban gyorsul - kérdés mennyivel.
És többet is csak azért fogyaszt, mert jobban nyomod neki.
Vagy hülye vagyok?


Akkor lehet hogy másképp tudjuk?? :wink:
Toygli
94' Carina E 1.6 XLI

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1232 Dátum: 2004.08.16 20:41:01 »
Idézetet írta: "Toygli003"
Akkor lehet hogy másképp tudjuk?? :wink:

"Én értem a tréfát, szeretem a tréfát. Na jó lehet, hogy nem értem a tréfát, de nem is szeretem."
Akkor most te hogy tudod?  :shock:
Attila 31
  - Avensis
- Prius

jlovas

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 66
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1233 Dátum: 2004.08.16 20:41:34 »
OKOK
Ez az elmélet, de mit mutat a gyakorlat?

(Mert tudjátok mi a különbség elmélet és gyakorlat között? Elméletben semmi, de a gyakorlatban nagyon is sok   :D )
04 Corolla HB 1.6 SOL

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1234 Dátum: 2004.08.17 05:59:50 »
Az alufelni erősebb, pl. egy padkázáskor nehezebb meghajlítani, mint az acélfelnit. Viszont ha egyszer meghajlik/megreped, akkor búcsút lehet mondani neki, míg az acélfelni kikalapálható. Amúgy túl sok GYAKORLATI haszna nincs az alufelninek...
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1235 Dátum: 2004.08.17 07:22:28 »
Nekem alufelnim van, de nem tudom, hogy milyen lenne acéllal, mert azon a téli szett van, ráadásul 1-gyel keskenyebb méretben. Tehát teljesen összehasonlíthatatlan.  8)
Elméletben az alufelni esetében kisebb a rugózatlan tömeg, így javul a komfort. Bár sosem mértem meg, hogy valójában hány deka a különbség a két felni között, kézzel megemelve nem túl sok  :roll:
A keménység-téma meg úgy igaz, ahogy Szeke írta  8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

kishaver

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 2433
    • volonte
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1236 Dátum: 2004.08.17 08:13:41 »
Idézetet írta: "jlovas"
Az alu felni (az optikai tuningon kívül) miért jó? Van érezhető hatása a könnyebb kerekeknek? Aki átállt az mit tapasztalt?


Azt hiszem szépen lassan kiderül, hogy ki mit tud :lol:

Én szerintem a mai olcsóbb kategóriába (0-30e/db) tartozó felnik elsősorban olyan nehezek, mint egy acél, tehát csak szépek. Viszont ha az eredeti kerekedhez képest egy nagyobb váltóméretű felnit és gumit veszel, akkor nagyobb lesz a kanyarstabilitásod és a fogyid egy picivel. Sokat dob majd az autó esztétikumán. A nyomvájúk majd megvezetik kicsit autód és ha lepadkázod, akkor drága javítási költségre számíthatsz. Röviden ennyi.
Üdv: Kishaver 74

veze

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 113
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1237 Dátum: 2004.08.17 09:12:26 »
Így van! Súlyban szinte semmi előnye nincs a "könnyűfém felniknek", legalábbis az olcsóbbaknak, az acélhoz képest. Állítólag, ha szellősebb a küllőzete, akkor az a fékek hűtését is segítheti, bár nem tudom ez a hatás is mennyire komoly. Viszont, ahogy jlovas is írta, ha szélesebb rajta a gumi, nagyobb lesz a gördülési ellenállása, és ettől kicsit romolhatnak a menetteljesítmények, nőhet a fogyi, viszont cserébe kevésbé forog el, és jobban lehet vele kanyarodni. Ja, meg a nagyon széles gumik hajlamosabbak az aquaplaningra.

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1238 Dátum: 2004.08.17 11:24:08 »
Sziasztok!

Hogyan lehet megállapítani teljes bizonyossággal hol készült egy autó           (Corolla 2004 1.4 5 ajtós) ???
Majdnem minden értékesíto és szervízes mást mond....
Tud valaki segíteni?

Üdv
Lottó
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1239 Dátum: 2004.08.17 11:26:22 »
Alvázszámot megnézni, van rajta betűkód, ebből kiderül:
SB - anglia
J - japán
de lehet még török, illetve Yaris esetében pl francia is
 8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1240 Dátum: 2004.08.17 11:34:46 »
Köszi a választ.....de:

Ezt mondták már több helyen.
Ugyankkor az Emil Frey-nél , mivel ott vettem és jónéhány összeszerelési hiba miatt késöbb vissza kellett vinnem, az európai (török, angol) gyártásra hivatkozva szabadkoztak.
Ezenkívül ha J-vel kezdodik az alvázszám miért van a szokásos kis gyári alulemezen: Toyota Manufactering & Engineering SA Europe ?

Lotto
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1241 Dátum: 2004.08.17 13:46:24 »
Nos, ez már fogós kérdés!  :roll:
Írj egy mailt a TMH-hoz, ott majd okos emberek mondanak valamit.
 8)
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1242 Dátum: 2004.08.17 14:36:57 »
Írd be ide az alvázszámot és a modellkódot (motorszám, színkód nem kell) és jó eséllyel meg tudom neked mondani, hol és mikor készült.
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D

Lotto

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 223
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1243 Dátum: 2004.08.17 15:41:02 »
Alvázszám: JTDKM22E900048999
Modellkód: ZZE120L-AHMDKW      ????????

Egyébként hol férsz hozzá ilyen infókhoz?

Lotto
E12 1.4 VVTI   2004 - volt :(
E87 116i  2011
GSR 600 K6

Szeke

  • Lost & Found :)
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4578
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1244 Dátum: 2004.08.17 16:05:49 »
2003. februárban gyártották Japánban.
A "Europe"-os felirat csak azért van rajta, mert Európának készült, de attól még japán futószalagról gurult le.
Amúgy az M+F Autó Kft. Kiskőrös topicba nézz be a márkakereskedők gyűjtőtémában   :wink:  
'83 Camry 2.0 GLi Liftback (most épp nem automata)  Sunroof + '05 Yaris I  D4D