Akármitõl. A korábbi gondatlan bánásmódtól. A korábbi sok városi rövid utas használattól. Vagy még ezer egyéb dologtól, alkalmasint több dologtól együtt. Ha nem állandósul/elmúlik, ne aggódj miatta.
És ne misztifikáld túl az üzemanyag-kérdést. Én majd' 200 ezer km-t tettem eddig a Camrybe (elektronikusan vezérelt injektorja van már ennek is, mint a tiédnek), százféle kútnál tankoltam a noname romániai rettenetestõl a csillivilli német autópályás Aral-palotáig, és sosem éreztem különbséget a kocsi menetteljesítményében, fogyasztásában. Szerencsém volt az összes alkalommal? Lehet. Vagy csak a kocsim érzéketlen rá? Lehet. De az is lehet, hogy a népek túlragozzák ezt a kérdést. Persze,
nem azt mondom, hogy mindegy hogy hol tankolsz, mert gazemberek vannak mindenhol, és ki lehet fogni a xart. És a noname kúton nyilván nagyobb rá az esély. De ha annyit megteszel, hogy ragaszkodsz az ismertebb márkájú kutakhoz (MOL, Shell, OMV, Agip, Jet stb.), akkor nagyon kis esélyed lesz csak rá, hogy kifogj valami kakit.
A dízel, az más téma egy kicsit... De mi most benzinrõl beszélünk, ugye.
Szóval én a következõket tenném. Vennék egy Liqui Moly Injection Reiniger nevû adalékot (kb. 2000 Ft, szvsz bármilyen nagyobb autósboltban van). Kiautóznám a benzint ami most a tankban van, amennyire csak lehet (persze nem töküresre, az gyakran nem tesz jót). Utána beletöltenék kb. 10 ezerért naftát, és hozzá az adalékot. Aztán kimennék valahová országútra, sõt lehetõleg autópályára, és megkergetném az autót. Értsd: legalább 120-130, ha lehet közben néha 140-150 is, akár tartósan is, hadd szóljon. Váltásokkor sem sajnálnám, menjen a fsz-mérõ legalább 3500-4000-ig. És így beletekernék legalább 150-200 km-t, de az sem lenne baj, ha még többet. Na, ide a rozsdás bökõt, hogy ezek után a motor járása simább lenne, az alapjárat egyenletesebb, sõt jó eséllyel kicsit jobban is menne utána, és kevesebbet fogyasztana.
![otlet :otlet:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/58_otletizzo.gif)
... Ugyanis ki kell idõnként pucolni a motor belsejébõl, a befecskendezõrendszerbõl (ehhez kell az adalék), a szelepekrõl stb. a különféle ráragadt-ráégett szennyezõdéseket.
Na persze :nana: : a túra elõtt olajszintet checkolni, és utána nem meglepõdni, ha hirtelen lejjebb megy valamivel. Bár nemrég cserélt olaj esetében ez kevésbé szokott elõfordulni, de azért nem árt az óvatosság.