Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6027157 alkalommal)

0 Felhasználó és 18 vendég van a témában

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10680 Dátum: 2007.12.03 22:15:43 »
Az is sokat számít, mikor váltassz vissza. 1500-nál 5. ben simán elmegy az autó, ha nem padlózod le, hanem maszírozod a gázt. 4.ben 1400nál is OK, 3.ban 1300nál is jó a dolog. Szal a haladási fordulatszámot is minél kisebbre kell redukálni, nem csak a felváltást. Nálam gyakorlatilag úgy néz ki a dolog, hogy 1. 20nál 2. 30nál 3. 40nél 4. 50-nél 5., ha nem sietek. Ha sietek, akkor 25, 35, 50, 60 a sor  :kacsint: Megkaptad a választ, mert nekem nem jött PÜ, és a mélre válaszoltam?
Laco 73 :D

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10681 Dátum: 2007.12.03 22:27:24 »
Köszönöm, tökéletes válasz! Következõ tankolásnál akkor ez jön sorra!  :pofa:
PÜ ment.
         

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10682 Dátum: 2007.12.04 00:36:59 »
Idézetet írta: "kleingy"
:oops: Én mindig 3500 körül váltok, 1-5-ig.


Erre tippeltem de nem akartam beírni :wink:  ne csodálkozz ha elmegy a faterod, ez nem dízel, hogy 5ezernél meghal :nana:
 
Tiltás elõtt, hogy még pont ne dadogjon be a motor kell elváltanod, indulni pedig kb. 4ezerrõl leugorva a kuplungról és végig padlóóóóóóóóóóóóóóóóóó... :nagymosoly: :vezetes:

 Valahogy így :vag1:

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10683 Dátum: 2007.12.04 00:45:55 »
Idézetet írta: "KLaco"
...5000-es fordulat 1-2szer belefér, kérdezd Peti500-at  :kacsint:


Nemtom mirõl beszélsz :oops:  én 2150-nél mindig elváltom :ordog:

Persze hogy (néha!!!!) belefér, had szóljon, nem lustul el... :vezetes:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10684 Dátum: 2007.12.04 02:51:08 »
Idézetet írta: "kleingy"
Idézetet írta: "KLaco"
Nekem ugyanez a moci van a kocsimban...
Hû, na ilyesmi tippeket várnék Tõletek váltás, vezetési stílus tekintetében.  :oops: Én mindig 3500 körül váltok, 1-5-ig. Igen, arra figyelek, hogy ne tapossam a gázt nagyon, mert akkor sok-sok drága benya megy a mociba feleslegesen.  :pofa:
Köszi a dicséretet. :) Nem ismerkedni akartak, hacsak nem két anyám korabeli leszbivel hozott össze a sors.  :rohog:

Idézetet írta: "Klaco"
Csikorgós indulás, tíltás elött 1 hajszállal váltás, sansza nincs a Corsa-nak  :kacsint:
Jaj isten ments! Még ötezer környékén sem járt az autóm.  :oops:  :pofa:
Kadettet kisebb szívgörccsel gyilkoltam így, de Corit nem merem.  :pofa:


Elég egyszerû a dolog :) ... Ha a cél a maximális gyorsulás, akkor minél késõbb kell felkapcsolni; konkrétan a piros mezõ kezdeténél nem elõbb, és közben végig padlógáz, nyomni mint süket a csengõt. Ha viszont a minimális fogyasztást akarod elérni, akkor meg minél elõbb kell fölváltani. Úgy nagyjából 2000-nél jöhet a következõ fokozat, KLaco és Peti nagyon jól leírták a dolgokat.

A te autód gyári adat szerint 12.5 alatt van 100-on. Az 1.2-es 2003-as Corsa 13.0 alatt. Ez nem nagy különbség, de a Corsának semmiképpen nem lenne szabad elpáholnia a te autódat - ellenkezõleg!
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10685 Dátum: 2007.12.04 08:37:34 »
Idézetet írta: "Peti500"
Ne csodálkozz ha elmegy a faterod, ez nem dízel, hogy 5ezernél meghal :nana: Tiltás elõtt, hogy még pont ne dadogjon be a motor kell elváltanod, indulni pedig kb. 4ezerrõl leugorva a kuplungról és végig padlóó... :nagymosoly: :vezetes: Valahogy így :vag1:
Igenis, értettem, akkor alázás lesz hétvégén. Úgyis büszke a kisautójára.  :kacag:  azért is írtam, hogy alig egy hete volt nálam a kocsi és nem akartam húzatni, meg gyilkolászni, mivel nem ismerem.  :oops:  Köszi a videót, sokatmondó...  :nagymosoly:

Idézetet írta: "Palaczk"
Ha a cél a maximális gyorsulás, akkor minél késõbb kell felkapcsolni; konkrétan a piros mezõ kezdeténél nem elõbb, és közben végig padlógáz, nyomni mint süket a csengõt. Ha viszont a minimális fogyasztást akarod elérni, akkor meg minél elõbb kell fölváltani. Úgy nagyjából 2000-nél jöhet a következõ fokozat.
Okés, világos, csak nem tudtam, hogy pirosig húzathatom versenynél. (Illetve nem volt bátorságom hozzá, féltem a verdácskát...  :oops: .) Viszont múlt héten egyik este az albertfalvai Auchannál rommá aláztam egy Kiát - ha jól láttam. Nekiállt hepciáskodni a kis pitsával (ez lennék én) a piros lámpánál... Csúnyán bebukta.  :mrgreen:
Pár hete pedig a hatoson a Campona felé egy szürke - hátul javított - Yaris ment elõttünk klubbos matricával/rendszámtartóval. Talán JYA-204 vagy valami hasonló rendszámmal. Õ se kímélte a kocsit akkor.  :nagymosoly:

Szombaton megyünk elhozni párom Micráját Kalocsáról, majd adok helyzetjelenentést a fogyiról.  :pofa:
Köszi a sok segítséget!  :szivecske:
         

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10686 Dátum: 2007.12.04 21:45:23 »
Idézetet írta: "kleingy"
Kadettkám, szívszerelmem 14 éve van a családban, még 2-3 hétig lesz nálunk maximum, utána végleg kivonatjuk a forgalomból.  :sir:
(Nem tudjátok, hogy lehet kivonatni ingyen az autót a forgalomból úgy, hogy meg is maradjon a verda nálunk? Terveim vannak vele.)

Tudni kell, hogy kell elsõ szélvédõt cserélni, mert két helyen be van repedve, de eddig még nem vettem rá magam. Persze az árával olsóbb volt a móka. (Tud valaki olcsón szélvédõt és beszerelést? Nekem 25-30 volt a legolcsóbb ár eddig, amit ajánlottak).


kleingy, jó volt ez a hosszú leírás, tetszett hogy részletesen kitértél mindenre :) ! Most csak erre a két dologra reagálnák.

Végleges forgalomból kivonás: errõl küldök privit, itt nem részletezném ;) ...

Szélvédõ: az elõbb megnéztem a bestglass.hu-n, náluk 18.500 lenne a kocsidhoz az elsõ szélvédõ (színezett, zöld). Ehhez jön még persze a beszerelés, azt passzolom hogy mennyi, de gondolom, 25 alatt tényleg nem nagyon fog megállni a történet.

A fogyasztások, amikrõl írsz, teljesen jók, fõleg hogy még nyilvánvalóan nem találtad el az optimális stílust. De errõl már tegnap este írtunk, ugye.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10687 Dátum: 2007.12.04 22:09:18 »
Köszönöm, írásban elég jó vagyok állítólag.  :oops:  :pofa: Na meg hát a nõi dumálóka...  :nagymosoly:

Meginterjúvolom páromat, õ mennyiért tudná megcsinálni (ha meg tudja) és mennyiért tud ragasztót, stb-t. Szimpatikusan hangzik a 25 azért, azzal tisztában vagyok.

Igen, a fogyi - sajnos - tudom, hogy még így is jó. Azért szeretnék fogyi rekordot beállítani. Na nem a max fogyasztásét.  :nyelv:
         

gyuri

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10688 Dátum: 2007.12.05 09:43:54 »
sziasztok

visszakerestem, a fórumban, de nem találtam megoldást a kérdésre ...
egyhatos e12-rõl van szó, nincs egy éves ... röviden az a problémám, hogy nyomaték maximumtól fölfelé intenzív gyorsításkor megcsúszik a kuplunk ... egy ideig robogófíling, aztán lassan megfogja ... voltam vele szervízben, elvitték, de természetesen nekik nem produkálta a jelenséget ... viszont azóta durvább lett a dolog
hidraulikus a kuplung, úgyhogy állítani nagyon nem lehet rajta, igazából nincs ötletem, a kuplung tárcsák meg kopnak ...

mindenestre felírattam a szervízzel, hogy én jeleztem, hogy ez a probléma, így remélem nem lesz gond, ha ideje korán kell kuplungot cserélni

van valakinek hasonló tapasztalata, esetleg ötlet?

elõre is köszi

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10689 Dátum: 2007.12.05 11:07:40 »
Idézetet írta: "gyuri"
sziasztok

visszakerestem, a fórumban, de nem találtam megoldást a kérdésre ...
egyhatos e12-rõl van szó, nincs egy éves ... röviden az a problémám, hogy nyomaték maximumtól fölfelé intenzív gyorsításkor megcsúszik a kuplunk ... egy ideig robogófíling, aztán lassan megfogja ... voltam vele szervízben, elvitték, de természetesen nekik nem produkálta a jelenséget ... viszont azóta durvább lett a dolog
hidraulikus a kuplung, úgyhogy állítani nagyon nem lehet rajta, igazából nincs ötletem, a kuplung tárcsák meg kopnak ...

mindenestre felírattam a szervízzel, hogy én jeleztem, hogy ez a probléma, így remélem nem lesz gond, ha ideje korán kell kuplungot cserélni

van valakinek hasonló tapasztalata, esetleg ötlet?

elõre is köszi


Gariban cserélték nekem is ugyanezzel a hibával, Javasolnám a Toyota Super-t a Váci úton, keresd Máté Imrét ( hivatkozza  klubbra )

-ha nincs túl sok kilométer a gépben akkor tuti a garanciális csere, hiába kopó alkatrész ( bár el lehet égetni 5000km alatt is egy kuplungot)

Nekem 50000 környékén cserélték, kb 1,5 éves volt akkor a gép.

-ugyanazt a kuplungszerkezetet+váltót kapta, mint az 1,4 motor, ott ezek a hibák soha nem jelentkeznek, az 1,6 motornál viszont elõjön - valószínüleg az automatikus utánállítás késõn reagál, és néhány megcsúszás után annyira felkeményedik a tárcsa felülete, hogy többé-kevésbé állandóan megcsúszik max nyomatékon.

-ha leugrasz a kuplungról, akkor néhány kuplungolás erejéig kicsit jobb, nekem a végén 120-nál padlógázt adva szépen elpörgött a motor 6000-ig aztán belerúgva a kuplungba visszaesett a fordulat, és elindult a kocsi is.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

amargo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10690 Dátum: 2007.12.05 11:23:55 »
Sziasztok!

A kérdésem a következõ lenne, adott egy 90' Toyota Corolla 1,3 3 ajtós, ebbe szeretném belefabrikálni a ködfényszorókat az elsõ lökösbe.
A kábelezéssel vagyok bajban. Hova kössem be?
A kábelek csak a fényszoróhoz, helyzetjelzõ, index-hez mennek, tehát nem tudom mire rádugni..? gondolom kell vennem kábelt hozzá és valahova bekötni, merre, van a kocsiban ködfényszoró kapcsoló, ami a hátsót kapcsolja, erre kellene valahogy.
Bár sejtem merre van, de hátha 1-2 tanácsal tudtok szolgálni :)

Köszönettel!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10691 Dátum: 2007.12.05 13:03:20 »
Idézetet írta: "amargo"
Sziasztok!

A kérdésem a következõ lenne, adott egy 90' Toyota Corolla 1,3 3 ajtós, ebbe szeretném belefabrikálni a ködfényszorókat az elsõ lökösbe.
A kábelezéssel vagyok bajban. Hova kössem be?
A kábelek csak a fényszoróhoz, helyzetjelzõ, index-hez mennek, tehát nem tudom mire rádugni..? gondolom kell vennem kábelt hozzá és valahova bekötni, merre, van a kocsiban ködfényszoró kapcsoló, ami a hátsót kapcsolja, erre kellene valahogy.
Bár sejtem merre van, de hátha 1-2 tanácsal tudtok szolgálni :)

Köszönettel!


A hátsó ködlámpa kapcsolója szvsz csak kétállású (kikapcs-bekapcs), szal arra nem igazán tudod rákötni, illetve legfeljebb úgy, hogy akkor mindig menni fog a hátsó ködlámpa is a ködfényszóróval együtt, annak meg úgy nem sok értelme lenne. Tehát kéne egy külön kapcsoló mindenképpen.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

amargo

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 22
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10692 Dátum: 2007.12.05 14:12:39 »
Idézetet írta: "Palaczk"

A hátsó ködlámpa kapcsolója szvsz csak kétállású (kikapcs-bekapcs), szal arra nem igazán tudod rákötni, illetve legfeljebb úgy, hogy akkor mindig menni fog a hátsó ködlámpa is a ködfényszóróval együtt, annak meg úgy nem sok értelme lenne. Tehát kéne egy külön kapcsoló mindenképpen.


Igen 2 állású, de már azzal is megelégednék, hogy oda betudom kötni.. vasárnap kicsit leizzadtam 40km vezettem a homályban, ezt nem szeretném még 1x eljáttszani.
De ha van ötleted, honnan szerzek kapcsolót és azt hogy vezetem ki, azt is fogadom :)
Mert a legjobb az lenne, ha külön lehetne kapcsolgatni.

gyuri

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 9
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10693 Dátum: 2007.12.06 08:39:37 »
Idézetet írta: "Tamás69"


Gariban cserélték nekem is ugyanezzel a hibával, Javasolnám a Toyota Super-t a Váci úton, keresd Máté Imrét ( hivatkozza  klubbra )

-ha nincs túl sok kilométer a gépben akkor tuti a garanciális csere, hiába kopó alkatrész ( bár el lehet égetni 5000km alatt is egy kuplungot)

Nekem 50000 környékén cserélték, kb 1,5 éves volt akkor a gép.

-ugyanazt a kuplungszerkezetet+váltót kapta, mint az 1,4 motor, ott ezek a hibák soha nem jelentkeznek, az 1,6 motornál viszont elõjön - valószínüleg az automatikus utánállítás késõn reagál, és néhány megcsúszás után annyira felkeményedik a tárcsa felülete, hogy többé-kevésbé állandóan megcsúszik max nyomatékon.

-ha leugrasz a kuplungról, akkor néhány kuplungolás erejéig kicsit jobb, nekem a végén 120-nál padlógázt adva szépen elpörgött a motor 6000-ig aztán belerúgva a kuplungba visszaesett a fordulat, és elindult a kocsi is.



köszi az infot, így legalább tudom mondani a szervíznek, hogy nem egyedi eset ... ha meg nem megy akkor megyek a superhez ...
köszi
gyuri

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10694 Dátum: 2007.12.06 10:39:54 »
Idézetet írta: "amargo"
Idézetet írta: "Palaczk"

A hátsó ködlámpa kapcsolója szvsz csak kétállású (kikapcs-bekapcs), szal arra nem igazán tudod rákötni, illetve legfeljebb úgy, hogy akkor mindig menni fog a hátsó ködlámpa is a ködfényszóróval együtt, annak meg úgy nem sok értelme lenne. Tehát kéne egy külön kapcsoló mindenképpen.


Igen 2 állású, de már azzal is megelégednék, hogy oda betudom kötni.. vasárnap kicsit leizzadtam 40km vezettem a homályban, ezt nem szeretném még 1x eljáttszani.
De ha van ötleted, honnan szerzek kapcsolót és azt hogy vezetem ki, azt is fogadom :)
Mert a legjobb az lenne, ha külön lehetne kapcsolgatni.


Kapcsolót tudsz venni bármelyik autóvillamossági szervízben, de szvsz sima autósboltban is. Univerzális kapcsoló, van többféle, van amelyik világít is, többféle színben, többféle alakban, van kerek, szögletes stb... És totál minimál összegért, ilyen párszáz forint.

De hogy hogyan kösd be, annak a megválaszolására én abszolút nem vagyok alkalmas, nem értek ehhez :szemforgat: ... Nekem pont ma van az autóm villanyász szerelõnél, többek közt pont ködfényszóró bekötés miatt. Pár ezerért megcsinálják.

És még egyszer: én nem kötném egybe a ködzárófénnyel, nagyon sokan mérgesek lesznek rád, ha mindig menni fog a hátsó ködlámpád is, amikor használod a ködfényszórót :? !
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )