A fogyasztáshoz csak annyit tudok hozzátenni, hogy a 2.5-ös, V6-os, automata kombi Omegánk evett 13 litert...
Újautó tulajdonos elsõ beszámolójaMisi kérése volt még október második hetében, amikor megmutattam neki az "új" Corollámat, hogy írjak alkalomadtán egy élménybeszámolót. Nos amúgy is írtam volna, de ahogy anno említettem is neki, akkor még csak 170 km-t mentem a verdával, így komolyan semmit sem tudtam mondani, nem szoktunk össze a Corival, nagyon új volt még minden. Most már közel 2500 km-nél járok - nem nagyon hajtom a kocsit
- így valamennyi alapom van a jogos írásra talán. Mint páran már tudjátok, egy 25 éves, 1.6-os dízel kocka Kadettbõl ültem át a 8 éves bagolylámpás, 1.4-es liftback Terra Corollába. Kadettkám, szívszerelmem 14 éve van a családban, még 2-3 hétig lesz nálunk maximum, utána végleg kivonatjuk a forgalomból. :sir:
(Nem tudjátok, hogy lehet kivonatni ingyen az autót a forgalomból úgy, hogy meg is maradjon a verda nálunk? Terveim vannak vele.)
Az új autó kiválasztásánál nem a dizájn és a hiperszuper tudás volt a fontos, hanem a maximális megbízhatóság, amit talán meg is ért itt mindenki a klubban. :pofa: Párom japánautó-szerelõ, így felsorolt 3-4 márkát, ami közül "választhattam". :pofa: Sajnos az anyagiak elég szûkösre voltak szabva, így autó árával, átírással, papírokkal, elsõ kötelezõ cserékkel és mindennel együtt bele kellett férnem 1 gurigába (maradt is egy tizesem :nagymosoly: ).
Így lett enyém a 8 éves lila csoda. Törött volt elöl és hátul is, ezek látszanak (nekem legalábbis igen, mint autószerelõ csajának és fényezõ lányának), de barátnõk közül senki sem vette észre. Minden javításról (!) papírja van a kocsinak, márkaszervizben javították. De hát nem is tökéletes verdát akartam, hiszen akkor eggyel régebbi kasztnit kellett volna vennem, sokkal több km-rel, stb, de egyébként is a család beleszólt, hogy ha lehet újabb, akkor inkább az legyen. Páromék átvizsgáltatták természetesen az autót - mivel szervizben dolgozik, atomjaira kapták szét a Corollát az esetleges hibákat keresve :pofa: - így biztosak lehettünk benne, hogy rendben van az autó. Innentõl jött 4 hét húzavona, hogy mikor kapom meg az autót, de a lényeg hogy október 1-jén este 9 órakor átvehettem. :szivecske:
Egy héttel rá elkezdtük megcsinálni a kötelezõ cseréket (134 ezer km volt benne kereken): motorolaj, ablakmosó, hûtõvízcsere, ablaktörlõcsere, fékolajcsere, légszûrõcsere, gyertyacsere. Ez utóbbiról párom meg van gyõzõdve, hogy legalább 5-6 éves lehetett mind a négy. Ilyen ramaty gyertyákat állítása szerint még nem látott. Az elsõ cenzúrázott megjegyzése után közölte, hogy csoda, hogy megy az autó. Hozzá is teszem gyorsan, hogy a gyertyacsere után azonnal dorombolós cica hangja lett a Corinak, bár elõtte sem volt rossz. :pofa: Tudni kell, hogy kell elsõ szélvédõt cserélni, mert két helyen be van repedve, de eddig még nem vettem rá magam. Persze az árával olsóbb volt a móka. (Tud valaki olcsón szélvédõt és beszerelést? Nekem 25-30 volt a legolcsóbb ár eddig, amit ajánlottak). Vezérmûszíjat kb 5-10 ezer km-rel ezelõtt cseréltek (most fejbõl nem emlékszem), így arra nem lesz gondom még egy jó darabig.
Ami nagyon tetszik az autóban, az a kényelem (25 éves kiült ülés után higyjétek el, nem rossz a Cori ülése)! Imádom, hogy emelhetõ az ülõlap, mert a 164 centimmel egyébként eléggé alacsonyan lennék. Omegában is szerettem az emelhetõ ülést, kamionfíling! :pofa: Sokkal jobb így, mint a Kadett. Bár német autó után nagyon szoknom kellett, mi hol van a mûszerfalon. Pl. a legelsõ hazafele úton a hátsóablakfûtés helyett ködlámpával jöttem
). Jól van, na, szõke vagyok.
Imádom még a tükröket, plusz 1-1 sávot látok mindkét oldalon, szemben a Kadettem sima tükrével. Hogy annak a gyári domborúja hol van...? Eltûnt valamikor, így apu vágott rá sima tükörbõl lapot.
Szóval a Corié tökéletes, ismerõstõl kaptam még ajándék 1-1 oldal visszapillantót, sose lehet tudni alapon. :pofa: Régi Sakurás idõszakból. :pofa:
Plusz imádnivaló a - Kadettbõl való - belsõ panorámatükör. A sima gyári tükör nekem semmire sem jó. A panorámatükrömmel megyek a sírba is, az már egyszer biztos. A hátsó szélvédõt teljes egészében belátom, plusz a jobb hátsó ablakot is totálban. Kell ennél jobb? Ja igen, szervókormány! Istenem, ez a világ egyik legjobb találmánya!
Törökbálinton van egy kanyar, ahol Kadettnál gyakorlatilag totál meg kellett állni és csak úgy lehetett a kanyart bevenni. Itt meg gond nélkül úgy is beveszem, ha állnak a szembejövõ sávban. A hideg idõ beállítával lecseréltük a gumikat (felnin járt a verdához négy téli), azóta 120-nál nem ráz picit sem a kormány, ahogy azt a nyárival tette. Bár igaz, hogy ha pályán megyek be dolgozni, ami ritka alkalom, akkor sem megyek többet 100-nál, eddig csak 130 volt a max, amit mentem vele.
Imádom a komfortot, amit többek között a 17 év korkülönbség és a technika fejlõdése hozott, nevezetesen azt, hogy 80-100-nál nincs halálfélelmem a kocsiban, sõt! Úgy megyek vele 120-at mint Kadettkámmal 60-70-et. Van végre MP3-as autórádióm egy hónapja. Végre, életem elsõ ilyenje.
Ki is használom. Csak majd még a Kadettben lévõ faint "kis" hátsó hangszóróimat kell átapplikálni, ha már nem lesz meg az öreg harcos.
És nagyon szeretem a hatalmas csomagtartót. Gyakorlatilag belehajtogathatnám a Kadettkát. :pofa: Nagyon örülök még a hátsó szárnynak is. Egyrészt, mert látom benne a harmadik féklámpát tükrözõdni (ha valaki a seggembe áll, jó látni, hogy tényleg beparázik a féklámpától vagy én kezdjek félni), másrészt arra is jó a szárny, hogy bizonyos távolságban 10-60 méterig kb) nem vakít el a mögöttem jövõ autó fényszórója, mert egészen egyszerûen pont a képben van a szárny. Tökéletes. Szintén nagyon jó a hátsó ablakfûtés, gyakorlatilag másodpercek alatt letakarítja a legkeményebb párát is, ahogy a légkondi az elsõrõl.
Amivel gondban vagyok, az az elsõ box, ugyanis nincs ajtaja, ergo minden kiesik belõle az elsõ elindulásnál. Anno 3 ropiért láttam mindenhol, most, hogy tényleg kéne, hirtelen mindenhol minimum 6 rugó. Úgyhogy megvárom, amíg újra 3 lesz, addig meg oda nem pakolok. Új volt még az, hogy két darab megtett km mérõ is van, ez új volt.
Na és akkor jöjjön, ami nem tetszik. Az egyik, hogy több gyorsaságot vártam tõle, talán alaptalanul. Anyuék 1.2-es 16v-s 4 éves Corsája köröket ver rá gyorsulásban (az a kis vakarcs egy puskagolyó), bár tudom, hogy nem egy kategória. Kadetthez képest természetesen jobb a Corolla, de egyáltalán nem feltûnõen. A másik a fogyasztás. Tisztában voltam vele, hogy nem lesz a megszokott 6 literrel kell majd számolnom benzines lévén. Tudni kell, hogy fogalmam sem volt, hogy vezessem az autót, így a picit költséges tankolásonkénti próbálkozásokra voksoltam. Elsõ tanknál 7.5l. Hû mondom ez ultragáz! Nem véletlen, úgy vezettem, mint a dízelt. Alacsonyan váltottam, erõlködött a kocsi, nyomaték a dízelhez képest ugye nulla. Oké. Akkor 3 ezernél váltok. Ez sem volt rossz, 7.3 liter jött ki átlagban. Mondom, ez még mindig nem tetszik és jöttek az állandó tanácsok, hogy a japán motor pörgõs motor, ergo tessék húzatni, hiába sír a szívem a fordulatszám miatt. Mondom oké, jött a 3500-4000 körüli váltás. Ámen, 7.1 literes fogyi fõleg városban (Érd-Törökbálint vonalon, napi 20 km). Hállelúja. Örültem, pedig azért a 6 liter még mindig mérce lenne. Ilyen szempontból sajnálom, hogy nem dízelt vettem (nem is volt eladó dízel Cori az én árkategóriámban), mert én szeretem a traktorhangot
, másrészt a fogyasztás... Hát... Elõzõ tulaj azt mondta, nála 6.5-et evett úgy, hogy 50-nél már ötödikben volt a kocsi. Na most már tudom, hogy így legalább 8-9-et evett volna neki. Sebaj, Í.J. és szõke nõ tipikus esete, azért igyekszem a lehetõ legjobbat kihozni a kocsiból.
Ami hatalmas pofáncsapás volt múlt héten, az a következõ. Megyek, tankolni, mert baromi gyanús volt a benzimutató (ez a Kadettnál nem mûködött évek óta, így én alapvetõen megtett km szerint utazom, de itt le kell errõl mondanom). Nem is csalódtam, 8.3 litert evett a kis 1332 köbcentis mocim. Azt hittem, megüt a guta! Még jó, hogy nyugtató zenét hallgattam elõtte, így önmagamhoz képest nem túl idegesen hívtam fel apumat, hogy mi a fütyi van. Kérdi, hogy nem voltam Pesten? Na - itt csaptam a homlokomra -, dehogynem. 2 órát álltam a dugóban egyszer (Törökbálint-Lágymányosi híd 1 óra 45 perc), majd rá pár napra fél órát újra. Na de könyörgöm! Ez tényleg 1.2 literes pluszt kell, hogy jelentsen??? Nonszensz! :szomoru: Sajnos tényleg a dízelhez vagyok szokva. Az idõjárástól, lábtól, dugótól függetlenül 6.00-t evett. Nem baj, ha több a dugóban, hisz ez érthetõ, de nem ennyivel... Hamarosan újra tankolok és meglátjuk, mi jön ki, de most jónak érzem a fogyit. Fél tanknál 300 km-t mentem. Szóval van esély a picit 7 feletti fogyira. Azért majd ha tavasszal pályán is fogok menni (kirándulgatás, Balcsi), kíváncsi leszek a pályás átlagára. Tuti közelítem majd a 6-6,5 litert. Nincs nehéz lábam.
A harmadik, ami nem tetszik, de ez már csak egyszerû kötekedés, az az, hogy nem tudom letekerni a hátsó ablakot kézzel, mert egyszerûen nem fér hátra menet közben. :pofa: Kadettnál gond nélkül hátrafért. Pici vagyok, így annyira elöl van az ülés, hogy bezavar a B oszlop a kezemnek. Így jár az, akinek csak az elsõk ablakok elektromosak. :pofa: Ami furcsa volt picikét, hogy míg a Kadettnál a hátsó ülés elé (mögém) befért egy sporttáska, a Corollában alig nagyobb a hely mint a válltáskám. Aláírom, hogy a csomagtartó miatt van, és ritkán hordok 3-5 embert. Akinek meg nem tetszik, menjen gyalog. :nagymosoly: És hogy miért kellett akkor ekkora kocsi, ha nem használom ki? Mert én úgy terveztem vásárláskor, hogy majd a jövendõ gyerekeimet is a mostani verdával fogom hurcibálni (tehát kb 10 évre vettem reményeim szerint a Corollát). Lesz tavasszal pici fényezés rajta, az elsõ és hátsó lökhárítót fújja át apum feketére (Terra felszereltség). Szeretnék majd rá légterelõket is, csak azt meg kell néznem, hogy elbírja-e az utángyártottat, mert az ablak ugye, ha szorulást érez, visszaenged. A gyárira nem futja 24 ezerért, u.gy. meg lenne úgy 4-5 ropiért, amit a gumicsík alá kéne tenni. Ezt még meglátjuk, hogy kultiválja-e az elektromos ablak.
Október 1-je óta kétszer ültem a Kadettban (páromnak adtam ugyanis), egyszer két hét után, egyszer pedig másfél hónap Corizás után. Két hét után botrány volt a kuplung, gyakorlatilag a lábamat a kormányba vertem és nagyon alacsonyan ültem, rossz volt ezekért a vezetés, nem is beszélve a hangszigetelés teljes hiányáról. Másfél hónap után pedig mintha nem is lett volna sosem az enyém a Kadett és nem vezettem volna 4.5 évet. Kicsit olyan érzés volt, mintha megcsalnám a páromat. :elkeseredett:
Kis utóirat a levélhez: Jó volt látni már az elsõ héten az érdi Corollások "összetartását". Van ugyanilyen LB kasztnis három Érden - bár õk ezüstök - és ebbõl kettõ integetett, holott nem ismerõsök. Kerestem a klubtagságra utaló jeleket, de nem találtam. Egyszerûen az "egy helyre tartozás" miatt villantottak és intettek.
Összegezném fenti írásomat. Elégedett vagyok az autóval most, a fogyasztást leszámítva és azt, hogy még nem pont olyan, amilyennek szeretném, de ez már csak rajtam múlik (box kéne, fényezés a lökösökre, szélvédõcsere és üléshuzat).
És bocsi, ha "picit" hosszúra sikeredtem, de hát a nõk nagyon tudnak beszélni. :pofa:
:toy: