Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6027055 alkalommal)

0 Felhasználó és 13 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10635 Dátum: 2007.11.24 18:15:14 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Ha már a csipogóknál tartunk - a bekapcsolva hagyott világítás miatti bimbammolást is jónak tartom. Akinek merült már le akksija amiatt, mert úgyhagyta a kocsija világítását pár órára, az utána megbecsülni ezt az extrát, még ha néha kicsit idegesítõ is.

Az egyetlen, ami engem is bosszant, az a gyújtáskapcsolóban hagyott kulcs miatti sipákolás :turelmetlen: ... Ha egyszer azt a nyavalyás autót be sem tudom zárni kívülrõl a kulcs nélkül, akkor mi értelme van ennek a figyelmeztetésnek :?: Viszont nem tudok egy parkolóban, a kocsiban ülve, nyitott ajtóval zenét hallgatni, mert a cucc folyamatosan bimbammol :x ... Na, EZ tényleg hülyeség, értelmetlen.


Ez idáig egyetlenegyszer hagytam bekapcsolva fogyasztót, a Coriba az egyik térképolvasó lámpát :oops:  (persze azt nem jelzi semmi :rolleyes: ) nyögvenyelõsen de beindult :faradt:

sly

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 7
most vettem corollát
« Válasz #10636 Dátum: 2007.11.24 20:34:41 »
:banging:

Sziasztok tegnap vettem egy 95-ös 1.3as corollát, nem a 16szelepes, kereskedõtõl vettem és otthon amint vizsgálódtunk észrevettem hogy a hûtõvíz iszonyúan fekete és koszos valamint a kiegyenlítõtartájban 3cm vastagon állt a az alján valami rozsdabarna színû kövület ami hosszas ütögetés,öblögetés után sikerült eltávolítani.Szóval sokszor átmostam a hûtõrendszert és végül sima víz helyett fagyálló+desztillált vizet kapot viszont fordulaton enyhén buborékol a kiegyelnítõtartály de alapjáraton nem és mintha a megvételnél jobban "kotyogna" most így a motor alapjáraton.annyi lenne a kérdésem hogy ha minden igaz ez biztos hengerfejes lenne?? nem tartom elképzelhetetlennek mivel igen áron alul 350.000ért vettem vizsga nélkül és kívül belül makulátlan állapotban, 4el.ablakkal, szervóval valamint nagyon megszerettem ennek ellenére, csak nem tudom ennek mennyi a jav.költsége mivel ugye toyota nem olcsó hozzá semmi.valamint hogy a az enyhe alapjáratos kotyogás csapágy lenne e amit nem értek hiszen megvétalnél nem volt hangja..segítséget elõre is köszi

djibril

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 337
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10637 Dátum: 2007.11.24 20:34:46 »
Idézetet írta: "Palaczk"

Amúgy viszont nagyon is hasznos dolog ez. OK, a meggyõzõdéses öv-elleneseken, akiknek mindig van valami jól csengõ magyarázatuk arra, hogy miért is tesznek így, valóban nem fog segíteni. Õk majd megoldják valahogy... Aztán a családjuk is megoldja valahogy, ha összetörik/kinyírják magukat  :| ... Viszont van egy másik (jó nagy) csoport, aki nem meggyõzõdésbõl nem köti be magát, hanem csak sima lustaságból, vagy pláne figyelmetlenségbõl. Ilyen pl. jóapám, de rajta kívül is még sok példát tudnék említeni. Na, ezek szépen be fogják kötni magukat, ha a kocsi rájuk csipog :) ... Apám is úgy köti magát be az Avéban, mint a kisangyal :D ... Pedig a Carinában gyakran "elbliccelte" a dolgot, ha pl. az 1 km-re lévõ boltból gurult haza, mondván, hogy "ezen a rövid szakaszon úgysem történik semmi" :crazy: ...


Mégegy dolog, ami miatt jó dolog ez a csipogás. Utálom, ha vki mellettem direkt nem köti be az övet. Amint elkezd csipogni, inkább bekötik, nem kell kérni se...
djibril #238
Corolla Hatchback 2006 1.4 D-4D Luna

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10638 Dátum: 2007.11.24 22:07:36 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Misi"
Nagyon sok Ügyfelem jön, hogy kapcsoljuk ki a csipogást, mert zavarja, bekötni meg ne fogja magát, mert nem szereti.
Sosem segítek nekik, pedig lenne, akinek tudnék. Egyrészt nem fogom senki halálát magamra vállalni, másrészt szerintem egy kerekesszék kényelmetlenebb, mint az öv. De meggyõzni úgy sem fogok senkit.


Ilyenkor szokott jönni, hogy valaki valakijének az ismerõnek egy távoli rokona azért élte túl mert nem volt bekötve... :|  :szemforgat:

Nekem egy kedves ismerõsöm élt túl egy balesetet, mert nem volt bekötve, az édesapját pedig elvesztette, mert õ viszont be volt kötve. Ettõl még én is és õ is bekötjük.
Gabe 254.

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10639 Dátum: 2007.11.24 22:20:43 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Nekem egy kedves ismerõsöm élt túl egy balesetet, mert nem volt bekötve, az édesapját pedig elvesztette, mert õ viszont be volt kötve. Ettõl még én is és õ is bekötjük.
Tudsz valamit a szituról, hogy mi történt? Nem sok dolog lehet, amikor az öv nem jön jól. Pl el tudom képzelni, hogy néha jobb kirepülni a kocsiból, vagy esetleg könnyebb elhagyni a kocsit, ha kiégne...
Laco 73 :D

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10640 Dátum: 2007.11.24 22:27:29 »
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Kgabe"
Nekem egy kedves ismerõsöm élt túl egy balesetet, mert nem volt bekötve, az édesapját pedig elvesztette, mert õ viszont be volt kötve. Ettõl még én is és õ is bekötjük.
Tudsz valamit a szituról, hogy mi történt? Nem sok dolog lehet, amikor az öv nem jön jól. Pl el tudom képzelni, hogy néha jobb kirepülni a kocsiból, vagy esetleg könnyebb elhagyni a kocsit, ha kiégne...

Apa bennégett, a lány "csak" megégett.  :elkeseredett:
Gabe 254.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Re: most vettem corollát
« Válasz #10641 Dátum: 2007.11.24 22:30:13 »
Idézetet írta: "sly"
:banging:

Sziasztok tegnap vettem egy 95-ös 1.3as corollát, nem a 16szelepes, kereskedõtõl vettem és otthon amint vizsgálódtunk észrevettem hogy a hûtõvíz iszonyúan fekete és koszos valamint a kiegyenlítõtartájban 3cm vastagon állt a az alján valami rozsdabarna színû kövület ami hosszas ütögetés,öblögetés után sikerült eltávolítani.Szóval sokszor átmostam a hûtõrendszert és végül sima víz helyett fagyálló+desztillált vizet kapot viszont fordulaton enyhén buborékol a kiegyelnítõtartály de alapjáraton nem és mintha a megvételnél jobban "kotyogna" most így a motor alapjáraton.annyi lenne a kérdésem hogy ha minden igaz ez biztos hengerfejes lenne?? nem tartom elképzelhetetlennek mivel igen áron alul 350.000ért vettem vizsga nélkül és kívül belül makulátlan állapotban, 4el.ablakkal, szervóval valamint nagyon megszerettem ennek ellenére, csak nem tudom ennek mennyi a jav.költsége mivel ugye toyota nem olcsó hozzá semmi.valamint hogy a az enyhe alapjáratos kotyogás csapágy lenne e amit nem értek hiszen megvétalnél nem volt hangja..segítséget elõre is köszi


Szia!
Az, hogy bugyborkékol, nem jelenti azt, hogy hengerfejes lenne. Azt kéne megnézni, hogy ha a nívõt kihûzod, van e az olajon vízcsepp, ha igen, akkormár elég sanszos a dolog.
A másik jel, hogy állandóan forrnia kell a vízednek.
Amúgy hol vetted a kocsit? Mert ha kereskedésben, akkor bizony fél év szavatosságot kell vállalniuk a kocsira, amibe sok minden belefér...

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10642 Dátum: 2007.11.25 15:24:30 »
Idézetet írta: "Kgabe"

Nekem egy kedves ismerõsöm élt túl egy balesetet, mert nem volt bekötve, az édesapját pedig elvesztette, mert õ viszont be volt kötve. Ettõl még én is és õ is bekötjük.


Értem én, ez az egy ezrelék, amirõl Palaczk is beszélt...

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10643 Dátum: 2007.11.25 19:08:04 »
Megkeresett bennünket a Z1 elnevezésû csapat, akik a januárban induló Budapest-Bamako versenyen indulnak, egy Toyota FJ Cruiserrel.
Támogatókat, szponzorokat keresnek, valamint felajánlásokat (részletek a lenti levélben).
Ugyancsak szükségük lenne egy szervízre, amely felkészíti az autót (új autóról van szó). Ebben is igyekszünk nekik segíteni.
Egyesületünk erõforrásai végesek, de azért megpróbálunk segíteni. Arra gondoltam, hogy egyedi felajánlásokból megpróbálhatnánk összehozni valamit...
Akinek módja és lehetõsége van valamilyen felajánlást tenni, az keresse Mickeyt, vagy engem.

Íme a levél:
"Tisztelt Hölgyem/Uram!
 
A 2008-as Budapest-Bamako Rally, Z1 csapata1 nevében írok Önnek levelet. Kérem, engedje meg, hogy röviden bemutassam magamat és az eseményt:
Boros Zoltán vagyok. El Camino után most újabb útra indulok: 2008. január 12-én kezdõdik a harmadik B2B Rally, hogy 8000 km, felerészt sivatagi út megtétele után átadjuk a világ ötödik leg-szegényebb országában élõ gyerekeknek az Ön által felajánlott adományokat. Idén a központi terv egy tiszta vizû ivókút építése, amely pénzadományokból épül meg Mali egyik sivatagi falujá-ban. Emellett tárgyi adományokat is tervezünk vinni magunkkal, amelyek az ott élõk mindennapjait teszik szebbé, a gyerekeknek iskolai felszerelést, számítástechnikai eszközöket.
A tavalyi visszajelzések alapján úgy gondoljuk, hogy a 2008-as B2B futam ismét nagy hazai és nemzetközi média figyelem közepette indul el.
2007-ben a Travel Channel2, a magyar tévécsatornák3, az újságok, az angol The Guardian4, mind-mind beszámoltak a versenyrõl.
Szponzort keresünk a harmadik B2B futamon való részvételhez, hogy az iskolákba írószert és ok-tatási segédanyagokat vigyünk, valamint hogy a magyar csapat átadhassa a kutat. Mindeközben az Önök logóját visszük autónkon a forgatási helyszíneken és az elkövetkezõ több mint húszezer kilométeren.
Reklám lehetõséget kínálunk a mai naptól az autó teljes, vagy részbeni felületének dekorációjával, és a honlapunkon való kiemelt felületen. Az úton készült filmbõl promóciós célokra átadunk egy olyan kazettát, amely a különbözõ helyszíneken megmutatja az Önök logóját autónkon. Autónk egy sárga-fehér színû Toyota FJ Cruiser5 típusú jármû, amelybõl jelenlegi tudásunk szerint ez az egyetlen darab van az országban. Megjelenése tapasztalatunk szerint nagy érdeklõdést vált ki mindenütt az utca emberébõl, az autósokból különösen.
Honlapunk, valamint a Budapest-Bamakó verseny média megjelenése és ez a feltûnõen szép és egyedi autó, amivel megyünk, megfelelõ lehetõséget adnak Önnek és vállalkozásának, hogy logójuk, reklámjuk megjelenjen. Ezzel nevüket ismertebbé tehetik, adományukkal cégük imázsát növelhetik.
Szeretettel várjuk Önt!
Szponzori kategóriák:
Arany Fokozatú Támogató 5 M Forinttal, vagy
Ezüst Fokozatú Támogató 3 M Forinttal, vagy
Bronz Fokozatú Támogató 1 M Forinttal.
Üdvözlettel:
 
Boros Zoltán
a Z1 csapat kapitánya

1      www.budapest-bamako.org
2      www.travelchannel.co.uk/ontv/programmeAtoZ/budapesttobamako.htm
3      www.t-channel.hu/index.php?option=com_achtube&task=view&id=55&Itemid=1&
4      www.guardian.co.uk/travel/2006/sep/16/fivebest.unusualtrips
5      www.t-channel.hu/content/view/814/2/lang,hu "

CDani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10644 Dátum: 2007.11.26 09:19:00 »
Sziasztok!

Szeretném hátulról az összes feliratot leszedni, kivéve persze a toyota logot. Megoldható ez valahogy? Ha igen miként fogjak hozzá? Vagy vannak furatok és így nem jó ötlet a dolog? Ha valaki tudna infót adni ezügyben azt megköszönném.

Misi

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 12329
    • Vissza a szürke hétköznapokhoz
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10645 Dátum: 2007.11.26 09:50:26 »
Elvileg minden felirat kétoldalas ragasztószalaggal van felrakva, úgyhogy nem nagy mûvészet leszedni.
 :kacsint:

CDani

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 2
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10646 Dátum: 2007.11.26 10:39:42 »
Oksi köszi. akkor megpróbálom. Csak azért kérdeztem mert egyik haveromnak lexusa van és neki fel van furatozva így nem tudta leszedni, így ajánlotta érdeklõdjek utána, mert lehet hogy a toyotánál is ez a helyzet.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10647 Dátum: 2007.11.26 12:56:25 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"


Ha már a csipogóknál tartunk - a bekapcsolva hagyott világítás miatti bimbammolást is jónak tartom. Akinek merült már le akksija amiatt, mert úgyhagyta a kocsija világítását pár órára, az utána megbecsülni ezt az extrát, még ha néha kicsit idegesítõ is.

Az egyetlen, ami engem is bosszant, az a gyújtáskapcsolóban hagyott kulcs miatti sipákolás :turelmetlen: ... Ha egyszer azt a nyavalyás autót be sem tudom zárni kívülrõl a kulcs nélkül, akkor mi értelme van ennek a figyelmeztetésnek :?: Viszont nem tudok egy parkolóban, a kocsiban ülve, nyitott ajtóval zenét hallgatni, mert a cucc folyamatosan bimbammol :x ... Na, EZ tényleg hülyeség, értelmetlen.


Ez idáig egyetlenegyszer hagytam bekapcsolva fogyasztót, a Coriba az egyik térképolvasó lámpát :oops:  (persze azt nem jelzi semmi :rolleyes: ) nyögvenyelõsen de beindult :faradt:


Én már hagytam. Többször is. Moszkvicsban is, Camryben is. És volt, hogy utána be kellett tolni ... Rajta hagyott világítás 8 óra alatt leszívja ám rendesen (egy erdélyi túrán történt ez pl. a Camryvel).
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10648 Dátum: 2007.11.26 13:00:03 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Idézetet írta: "KLaco"
Idézetet írta: "Kgabe"
Nekem egy kedves ismerõsöm élt túl egy balesetet, mert nem volt bekötve, az édesapját pedig elvesztette, mert õ viszont be volt kötve. Ettõl még én is és õ is bekötjük.
Tudsz valamit a szituról, hogy mi történt? Nem sok dolog lehet, amikor az öv nem jön jól. Pl el tudom képzelni, hogy néha jobb kirepülni a kocsiból, vagy esetleg könnyebb elhagyni a kocsit, ha kiégne...

Apa bennégett, a lány "csak" megégett.  :elkeseredett:


 :szomoru:

Sajnos ez néha tényleg megtörténik. Milyen autó volt amúgy? Mai kocsiknál már iszonyatos balszerencse kell ahhoz, hogy gyorsan keletkezzen akkora tûz, ami már eléri az utasteret :kormom:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: most vettem corollát
« Válasz #10649 Dátum: 2007.11.26 13:14:39 »
Idézetet írta: "sly"
:banging:

Sziasztok tegnap vettem egy 95-ös 1.3as corollát, nem a 16szelepes, kereskedõtõl vettem és otthon amint vizsgálódtunk észrevettem hogy a hûtõvíz iszonyúan fekete és koszos valamint a kiegyenlítõtartájban 3cm vastagon állt a az alján valami rozsdabarna színû kövület ami hosszas ütögetés,öblögetés után sikerült eltávolítani.Szóval sokszor átmostam a hûtõrendszert és végül sima víz helyett fagyálló+desztillált vizet kapot viszont fordulaton enyhén buborékol a kiegyelnítõtartály de alapjáraton nem és mintha a megvételnél jobban "kotyogna" most így a motor alapjáraton.annyi lenne a kérdésem hogy ha minden igaz ez biztos hengerfejes lenne?? nem tartom elképzelhetetlennek mivel igen áron alul 350.000ért vettem vizsga nélkül és kívül belül makulátlan állapotban, 4el.ablakkal, szervóval valamint nagyon megszerettem ennek ellenére, csak nem tudom ennek mennyi a jav.költsége mivel ugye toyota nem olcsó hozzá semmi.valamint hogy a az enyhe alapjáratos kotyogás csapágy lenne e amit nem értek hiszen megvétalnél nem volt hangja..segítséget elõre is köszi


Már akartam kérdezni, hogy ezeket a dolgokat miért nem vétel elõtt nézted meg, de amikor elolvastam a vételárat, megértettem :)

A leírt dolgok nem feltétlenül utalnak hengerfejességre. A zavaros, sötét színû hûtõfolyadék jó eséllyel simán csak ócska volt, ugyanez magyarázat lehet a lerakódásokra is.

Ami a bugybikat illeti. Ha a motor üzemmeleg állapotban folyamatosan belebugyborékol a hûtõfolyadékba, az valóban átégett hengerfej-tömítésre utaló jel. De nálad még nem biztos hogy ez van, mert ahogy írod frissen lett feltöltve a hûtõrendszer, és lehet, hogy még csak a bennmaradt levegõt "dolgozza ki" magából.

A hengerfejességnek van egy csomó egyéb jele. Az egyik: a Misi által említett dolog, amikor a nívópálcát kihúzva azt látod, hogy vízcsöppek vannak rajta, vagy már keveredett is az olaj a vízzel ami ilyen ronda tejeskávébarna trutymót (emulziót) eredményez, ez is a pálcán fedezhetõ fel. További jel, hogy a kipufogó meleg motornál is okádja a fehér gõzt folyamatosan. További jel, hogy folyamatosan fogy a hûtõfolyadék, holott nem szivárog sehol.

Ha kiveszed a gyertyákat és azt látod, hogy az egyik szutykosabb, sötétebb színû, mint a többi, akkor valszeg annál a hengernél lesz beteg a tömítés, de ez inkább csak akkor látható, ha már egy ideje hengerfejes a motor.

A javítás -föltéve hogy tényleg hengerfejes az autó- egyébként, ha találsz egy normális független szerelõt, nem olyan õrült drága dolog. Nem igaz ám ez, hogy Toyotához "semmi nem olcsó" :) ... egyáltalán nem igaz. Mindenesetre már most mondom, hogy arra majd figyeljetek oda, hogy ellenõrizzék és szükség esetén csiszolják síkba a hengerfejet a visszaszerelés elõtt.

---------------------------

Kotyogás alapjáraton: lehet, hogy csak az injektorok hangját hallod, ezeknek van egy halk ketyegése, de ezt inkább csak nyitott motorháztetõnél lehet hallani, pl. belülrõl az utastérbõl biztosan nem. Ilyesmi hangot okozhat még az is, hogy beállításra szorulnak a szelepek, vagy cserére szorul egy vagy több hidrotõke (ha ez a motor hidrotõkés, ezt most fejbõl nem tudom). Csapágyhang? Hát éppenséggel lehet az is, de ahhoz már nagyon kopottnak kellene lennie a motornak, és csodálkoznék, hogy csak alapjáraton hallod, fordulaton meg nem. Sztem ha csapágyas lenne, fordulaton is csattognia kellene. És fõleg üzemmeleg motornál, tehát hidegen kevésbé/egyáltalán nem.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )