![banging :banging:](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/banging.gif)
Sziasztok tegnap vettem egy 95-ös 1.3as corollát, nem a 16szelepes, kereskedõtõl vettem és otthon amint vizsgálódtunk észrevettem hogy a hûtõvíz iszonyúan fekete és koszos valamint a kiegyenlítõtartájban 3cm vastagon állt a az alján valami rozsdabarna színû kövület ami hosszas ütögetés,öblögetés után sikerült eltávolítani.Szóval sokszor átmostam a hûtõrendszert és végül sima víz helyett fagyálló+desztillált vizet kapot viszont fordulaton enyhén buborékol a kiegyelnítõtartály de alapjáraton nem és mintha a megvételnél jobban "kotyogna" most így a motor alapjáraton.annyi lenne a kérdésem hogy ha minden igaz ez biztos hengerfejes lenne?? nem tartom elképzelhetetlennek mivel igen áron alul 350.000ért vettem vizsga nélkül és kívül belül makulátlan állapotban, 4el.ablakkal, szervóval valamint nagyon megszerettem ennek ellenére, csak nem tudom ennek mennyi a jav.költsége mivel ugye toyota nem olcsó hozzá semmi.valamint hogy a az enyhe alapjáratos kotyogás csapágy lenne e amit nem értek hiszen megvétalnél nem volt hangja..segítséget elõre is köszi
Már akartam kérdezni, hogy ezeket a dolgokat miért nem vétel elõtt nézted meg, de amikor elolvastam a vételárat, megértettem
A leírt dolgok nem feltétlenül utalnak hengerfejességre. A zavaros, sötét színû hûtõfolyadék jó eséllyel simán csak ócska volt, ugyanez magyarázat lehet a lerakódásokra is.
Ami a bugybikat illeti. Ha a motor
üzemmeleg állapotban folyamatosan belebugyborékol a hûtõfolyadékba, az valóban átégett hengerfej-tömítésre utaló jel. De nálad még nem biztos hogy ez van, mert ahogy írod frissen lett feltöltve a hûtõrendszer, és lehet, hogy még csak a bennmaradt levegõt "dolgozza ki" magából.
A hengerfejességnek van egy csomó egyéb jele. Az egyik: a Misi által említett dolog, amikor a nívópálcát kihúzva azt látod, hogy vízcsöppek vannak rajta, vagy már keveredett is az olaj a vízzel ami ilyen ronda tejeskávébarna trutymót (emulziót) eredményez, ez is a pálcán fedezhetõ fel. További jel, hogy a kipufogó meleg motornál is okádja a fehér gõzt folyamatosan. További jel, hogy folyamatosan fogy a hûtõfolyadék, holott nem szivárog sehol.
Ha kiveszed a gyertyákat és azt látod, hogy az egyik szutykosabb, sötétebb színû, mint a többi, akkor valszeg annál a hengernél lesz beteg a tömítés, de ez inkább csak akkor látható, ha már egy ideje hengerfejes a motor.
A javítás -föltéve hogy tényleg hengerfejes az autó- egyébként, ha találsz egy normális független szerelõt, nem olyan õrült drága dolog. Nem igaz ám ez, hogy Toyotához "semmi nem olcsó"
![mosoly :)](https://forum.toyotaclub.hu/Smileys/set1_b/01_pofa.gif)
... egyáltalán nem igaz. Mindenesetre már most mondom, hogy arra majd figyeljetek oda, hogy ellenõrizzék és szükség esetén csiszolják síkba a hengerfejet a visszaszerelés elõtt.
---------------------------
Kotyogás alapjáraton: lehet, hogy csak az injektorok hangját hallod, ezeknek van egy halk ketyegése, de ezt inkább csak nyitott motorháztetõnél lehet hallani, pl. belülrõl az utastérbõl biztosan nem. Ilyesmi hangot okozhat még az is, hogy beállításra szorulnak a szelepek, vagy cserére szorul egy vagy több hidrotõke (ha ez a motor hidrotõkés, ezt most fejbõl nem tudom). Csapágyhang? Hát éppenséggel lehet az is, de ahhoz már nagyon kopottnak kellene lennie a motornak, és csodálkoznék, hogy csak alapjáraton hallod, fordulaton meg nem. Sztem ha csapágyas lenne, fordulaton is csattognia kellene. És fõleg üzemmeleg motornál, tehát hidegen kevésbé/egyáltalán nem.