Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6027146 alkalommal)

0 Felhasználó és 24 vendég van a témában

blacky

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 5
Izzó + vibráció
« Válasz #10530 Dátum: 2007.10.30 23:51:40 »
@Zsoci: én sem tennék bele 100W-osat. Nekem korábban 100-as Tungsram volt benne, szerintem annyival többet nem ér a 60/55W normállal szemben, és olyan nagy különbséget én nem vettem észre. Ráadásul meg is viccelt. Egyszerre égett ki a 2, természetesen este.

Más... Az autóm gázpedálján lehet érezni bizonyos fordulatszámoknál egy kis vibrációt. Általában akkor, ha olyan 80-90 között megyek 5ben, 40-nel 3ban (fordulatszámmérõm nincs), és alapjáraton is rázza egy kicsit a kasztnit a motor. Ha nem megyek a kocsival, csak állva felpörgetem a motort, akkor viszont nem rázza a pedált. Az egyik motortartó bak - a kocsi legelején lévõ - tuti, hogy elfáradófélben van, van benne egy kis szakadás. Mi lehet még a probléma, vagy ez a legvalószínûbb??

------------------------
Corolla '98 1.4 4E-Fe
oyota Corolla 1998

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Re: Izzó + vibráció
« Válasz #10531 Dátum: 2007.10.31 10:37:33 »
Idézetet írta: "blacky"
@Zsoci: én sem tennék bele 100W-osat. Nekem korábban 100-as Tungsram volt benne, szerintem annyival többet nem ér a 60/55W normállal szemben, és olyan nagy különbséget én nem vettem észre. Ráadásul meg is viccelt. Egyszerre égett ki a 2, természetesen este.

Más... Az autóm gázpedálján lehet érezni bizonyos fordulatszámoknál egy kis vibrációt. Általában akkor, ha olyan 80-90 között megyek 5ben, 40-nel 3ban (fordulatszámmérõm nincs), és alapjáraton is rázza egy kicsit a kasztnit a motor. Ha nem megyek a kocsival, csak állva felpörgetem a motort, akkor viszont nem rázza a pedált. Az egyik motortartó bak - a kocsi legelején lévõ - tuti, hogy elfáradófélben van, van benne egy kis szakadás. Mi lehet még a probléma, vagy ez a legvalószínûbb??

------------------------
Corolla '98 1.4 4E-Fe


Szinte biztos, hogy a motortartó a ludas, de ha egy elfáradt, akkor elég valéószínû, hogy a többi is a végfét járja, hacsak nem valami egyéb sérülés miatt fáradt elõbb , mint a többi.
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

whis

  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 11516
  • [2]
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10532 Dátum: 2007.11.03 20:47:58 »
További pár élmény a D4D Corollával kapcsolatban:
Kb. 700 km-t tettem meg vele összsesen, az utolsó 400 km-en nulláztam a fedcompot, 5.7 literes átlag jött ki. Igaz, ez zömében autópálya 145-150-es tempóval, nagyon kevés országúttal és várossal. A hangját már egész megszoktam, erõsebb gyorsításkor fura a felerõsödõ kereplõ hang, de végül is együtt lehet élni vele.
A 2000-3000 közötti tartományban érezhetõen fickósabb, mint az 1.4 VVTi. Normál városi haladás esetén ehhez sajna vissza kell kapcsolni, mivel 50-nél negyedikben még nincs töltése. Azt is szokni kell, hogy a töltés éledésekor megugrik az ereje, ezt a gázpedál megfelelõ kezelésével lehet kicsit simítani. Városi tempónál az órája meglepõen keveset csal, (szinte) elhanyagolható, 140-nél már megvan a 6-7 km/h fölfelé.
A futómû jól sikerült, elnéztem egy hajtûkanyart a Mátrában, de sikerült úgy abszolválnom hatvanas tempó mellett, hogy csak éppen átsodródtam egy picit a záróvonalon.  :faradt:  Semmi büntetõ reakció nem lépett fel a futómû felõl, még a gumik sem csikorogtak, semlegesen sodródott az eleje.
A lámpája egy léptékkel jobb, mint az E12-é, a reflektorja pazar. A ködlámpa remekül megvilágítja az út szélét, így erdõs vidéken jobban belátni az útszéli bozótos alá.
Az üzemanyagtanknál valamit elfuseráltak, közel tele tanknál és üres csomagtartónál bántóan hallani, ahogy lötyög a nafta.
A középkonzolon hiányzik a rakodórekesz, az ülés közötti részen a fedett rekesz meg néha elõnyös, néha meg akadályoz.
Hirtelen ennyi. Most egy darabig a benzinessel járok, aztán még nov végén visszaülök a dízelbe, akkor hátha feltûnik pár dolog.
'16 RAV4 HSD AWD Trend +Safety

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10533 Dátum: 2007.11.04 08:45:30 »
Idézetet írta: "whis"
Hirtelen ennyi. Most egy darabig a benzinessel járok, aztán még nov végén visszaülök a dízelbe, akkor hátha feltûnik pár dolog.

Az fog feltûnni, hogy baromi lassan melegszik be...Ja, és lötyögés nálam is hallatszik :hmm:
Gabe 254.

qkta

  • Kezdő
  • **
  • Hozzászólások: 56
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10534 Dátum: 2007.11.04 11:02:32 »
A hét elején voltunk Erdélyben, (Bihar-Szilágy megye) az utak állapota kritikán aluli, több a sár mint az aszfalt, kátyú ami már szinte szakadék s egymást éri, -szóval a Toyota jól bírta, nem lehet össze hasonlítani az elõzõ (E12) futómûvével, sikerült olyan terepen is kipróbálni, a szívem szakadt meg, ahol a dagonya a felniig ért, ezt is simán vette; egyre jobban szeretem ezt az autót. A fogyasztása: odafele M3, vissza 4-es- M7, na és az ottani vegyes szakasz, összesen ezervalahány Km = 6,5 liter! Persze OMV95Carrera.
qkta (1.6 Corolla)

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10535 Dátum: 2007.11.11 19:33:35 »
Üdvözletem mindenkinek!

Ezennel csatlakozom én is a Corolla tulajdonosok táborához.  :pofa:  Lassan 5 napja vagyok boldog tulajdonosa, egy 2005-ös 1,6 Sedan-nak Sol felszereltséggel. Egy Renault Megane-t cseréltem le, és egyszerûen nem tudok betelni vele.  :vezetes:
Van viszont némi gondom. Egy kereskedésben vettem a gépet, de sajnos a dokumentációk közül pont a kezelési utasítás hiányzik, így elég sok dologban tájékozatlan vagyok. Például a fedélzeti computer, és a rádió kezelése, illetve beálítása egy kicsit sötét folt nekem. Az alap funkciókat természetesen megtaláltam hiszen a gombokat végig nyomkodtam, rádió állomásokat be tudtam hangolni, és memorizálni, de érzem, hogy ez nem elég, biztos vannak olyan funkciók, amikhez a leírás kellene. Ha valaki tudja, hogy lehetne egy kezelési utasításhoz (OM12876HU vagy pedig OM12882HU. hozzájutni, légyszi segítsen.

Ezen kívül lenne két kérdésem:  :hmm:

1.) A corollának van-e olyan funkciója, hogy a központi zár automatikusan bezárodjon, ha elérek egy bizonyos km/h sebességet?

2.) Van-e valami trükk a biztonsági öv bekapcsolására figyelmeztetõ csipogás kikapcsolásának? (Egy Ford forumon találtam olyan trükköt, hogy néhányszor meg kell nyomni a biztonsági öv kikapcsoló csattját, és ugyanígy lehet beállítani az automatikus központi zár bezáródást egy másik gombbal)

Elõre is köszi a válaszokat.

 :toy:

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10536 Dátum: 2007.11.11 19:51:11 »
Üdv itt nálunk! Gratula a géphez.
A rádiónál sok újat már nem fogsz találni, gondolom a hangszínszabályozás ment... :hmm:
Automata bezárás nálunk nincs. A csipogást ki lehet iktatni, de minek? Be kell kapcsolni az övet és kész! :kacsint:
Gabe 254.

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10537 Dátum: 2007.11.11 20:05:02 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Üdv itt nálunk! Gratula a géphez.
A rádiónál sok újat már nem fogsz találni, gondolom a hangszínszabályozás ment... :hmm:
Automata bezárás nálunk nincs. A csipogást ki lehet iktatni, de minek? Be kell kapcsolni az övet és kész! :kacsint:


Persze, ment az is, de fogalmam nincs hogy van-e a CD lejátszónak "play" "stop" gombja, vagy például hogyan nullázom le a computert, meg egyébként van néhány gomb, aminek a funkciójáról fogalmam nincs. Azt sem tudom, hogy a hátsó ülések ülõ lapját fel lehet-e hajtani, ha a háttámlát lenyitom, (eddig nem feszegettem), vagy pl hány literes az ablakmosó, meg egy csomó dolog van, amivel jó lenne tisztába lenni.

Az öv csipogás? Hát sokszor van, hogy csak bepattanok a kocsiba, és elmegyek egy rövidebb távra, (télen kabátban elég kényelmetlen az övet cibálni magam elõtt), és baromira idegesít a csipogás. Szóval akkor hogy is lehet kikapcsolni?

Kgabe

  • S6 forever
  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 9802
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10538 Dátum: 2007.11.11 20:17:17 »
Az õvcsipogásra majd válaszolnak a szakik, vagy megpróbálhatod megkeresni hsz-keresõvel. Azt sajna nem tudom, hogy mikor és hol volt róla szó...
A fedcompot a TRIP gomb hosszas nyomásával tudod nullázni, ezt érvényes az átlagfogyira és sebességre is.
Az ülõlapok elején, kétoldalt fogsz találni egy-egy fület, amit ha meghúzol, akkor kicsit felfelé-elõre fog mozdulni a lap, majd a hátulját meg tudod emelni, és billen is. Ja, persze ezzel kezdd a folyamatot!
A csapotthátú tartálya kb 5 literes, nem tudom a sedannál mennyi, de hasonló lehet, talán vmivel kisebb lévén, hogy nincs hátsó mosás. :hmm:
A CD-nél nincs "pause" funkció, viszont a kormányon lévõ "mode" gomb hosszabb nyomásával ki tudod kapcsolni.
Gabe 254.

Clemi

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 100
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10539 Dátum: 2007.11.11 20:26:32 »
Idézetet írta: "Kgabe"
Az õvcsipogásra majd válaszolnak a szakik, vagy megpróbálhatod megkeresni hsz-keresõvel. Azt sajna nem tudom, hogy mikor és hol volt róla szó...
A fedcompot a TRIP gomb hosszas nyomásával tudod nullázni, ezt érvényes az átlagfogyira és sebességre is.
Az ülõlapok elején, kétoldalt fogsz találni egy-egy fület, amit ha meghúzol, akkor kicsit felfelé-elõre fog mozdulni a lap, majd a hátulját meg tudod emelni, és billen is. Ja, persze ezzel kezdd a folyamatot!
A csapotthátú tartálya kb 5 literes, nem tudom a sedannál mennyi, de hasonló lehet, talán vmivel kisebb lévén, hogy nincs hátsó mosás. :hmm:
A CD-nél nincs "pause" funkció, viszont a kormányon lévõ "mode" gomb hosszabb nyomásával ki tudod kapcsolni.


Köszi a választ... Na pont ilyen apróságok miatt kellene a kézikönyv, mert asszem kicsit uncsi leszek, ha minden apróságot itt fokog külön megkérdezni. Tehát ülést már fel tudok nyitni, a fed compot tudom nullázni, a CD lejátszót ki tudom kapcsolni. De vajon mennyi apróság lehet még amirõl nem tudok. Például a mûszerfal fényerejének a beállítását is egy ismerõsöm mutatta meg. Magamtól soha nem jöttem volna rá, illetve azt sem tudtam, hogy állítható.

A hsz keresõvel már kerestem az övcsipogást, de nem találta meg......

attila23

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 224
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10540 Dátum: 2007.11.11 20:26:44 »
Idézetet írta: "Clemi"
Idézetet írta: "Kgabe"
Üdv itt nálunk! Gratula a géphez.
A rádiónál sok újat már nem fogsz találni, gondolom a hangszínszabályozás ment... :hmm:
Automata bezárás nálunk nincs. A csipogást ki lehet iktatni, de minek? Be kell kapcsolni az övet és kész! :kacsint:


Persze, ment az is, de fogalmam nincs hogy van-e a CD lejátszónak "play" "stop" gombja, vagy például hogyan nullázom le a computert, meg egyébként van néhány gomb, aminek a funkciójáról fogalmam nincs. Azt sem tudom, hogy a hátsó ülések ülõ lapját fel lehet-e hajtani, ha a háttámlát lenyitom, (eddig nem feszegettem), vagy pl hány literes az ablakmosó, meg egy csomó dolog van, amivel jó lenne tisztába lenni.

Az öv csipogás? Hát sokszor van, hogy csak bepattanok a kocsiba, és elmegyek egy rövidebb távra, (télen kabátban elég kényelmetlen az övet cibálni magam elõtt), és baromira idegesít a csipogás. Szóval akkor hogy is lehet kikapcsolni?


Nos a play/stop gombot én sem találtam meg, de valójában szükségtelen. Ki tudod kapcsolni az egészet, van mute gomb, és rádióra is átrakhatod ha nem kell a CD.

A csipogásról annyit, hogy menjél gyalog ha annyira rövid a táv, vagy kapcsold be magad, különben még egy rövid városi úton is így járhatsz:
http://www.langlovagok.hu/html/galeria/1270_0.shtml A legegyszerûbb módszereket a kiikatatásra úgyis látni fogod az utakon, ha nyitott szemmel jársz, nem hiszem, hogy szükség lenne tanácsokra.

Pár hónapja láttam egy új swiftet, amint szépen lemerítette magát a rajta hagyott lámpával. Persze a modern autókban van csipogó az égve felejtett lámpára, nehéz nem észre venni, mindaddig amíg ki nem iktatják az öv miatt...

Peter

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 1629
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10541 Dátum: 2007.11.11 21:49:26 »
Most vettem észre hogy a klimám gombja, illetve a vészvillogom gombja nem világít a sötétben... Gondolom ezekben is van egy kis égõ. Lehet ezt cserélni, vagy vehetek uj gombokat? Járt már igy valaki?

Xanyi

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 6060
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10542 Dátum: 2007.11.11 22:50:38 »
Idézetet írta: "Peter"
Most vettem észre hogy a klimám gombja, illetve a vészvillogom gombja nem világít a sötétben... Gondolom ezekben is van egy kis égõ. Lehet ezt cserélni, vagy vehetek uj gombokat? Járt már igy valaki?


Kis pici spéci mûanyagfoglalatos izzók vannak ott. Ezeket elõzõleg márkaszervízben szerezd be, aztán már tök egyszerû a csere. Szétkapod a középkonzult, és elfordítva kivehetõk az izzók!
Xanyi

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10543 Dátum: 2007.11.12 00:48:22 »
Idézetet írta: "Peter"
Most vettem észre hogy a klimám gombja, illetve a vészvillogom gombja nem világít a sötétben... Gondolom ezekben is van egy kis égõ. Lehet ezt cserélni, vagy vehetek uj gombokat? Járt már igy valaki?


Én nemrég cseréltem elakadásjelzõt, klímát és páramentesítõt, ebbe a sorrendbe 1-1nap difivel égtek ki, ha jól emlékszem jattal együtt 200forintért vettem 4db mini izzót, a foglalatból a régit kilehet szedni, új behajtogat azt mehet tovább a buli.

xcaffee

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Vezetõ oldali padló ázása
« Válasz #10544 Dátum: 2007.11.12 23:49:09 »
Nem sikerült eddig rajönni, hogy miért is ázik a Corollám, ezért kérem a segítségeteket.
Nagy esõ esetén a vezetõ lába alatti területen, a padlón jelenik meg a víz. Másutt nincs jele nedvességnek, nekem az az érzésem, hogy valahol a pedálok környékén jöhet be a víz. Gondoltam arra, hogy esetleg a szépvédõ nincs jól szigetelve és ott ázik, talán a vizelvezetés nem teljesen jó. Próbálkoztam azzal is, hogy locsoltam a szélvédõt, jó néhány liter után mintha minimálisan nedvességet éreztem volna a padlón a pedálok alatt egy pontban, de nem volt igazán meggyõzõ!

Szóval ha már találkoztatok ilyennel vagy van ötletetek, kiváncsian várom.