Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6014036 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1050 Dátum: 2004.07.25 00:11:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Erről az automata-dologról már beszéltünk - mondj már néhány típust , amiben mások az automata váltós kivitel motor-adatai , mint a manuálisé ;) ... Hidd el , legfeljebb elvétve , nagyon kivételesen fordulhatott elő ilyen . Nem ez a jellemző .

Most már tényleg utánanézek, de a dolog lényege, hogy a régebbi automata váltóknál a nyomaték a lényeg: lehetőleg minél szélesebb tartományban legyen nagy nyomaték. Ehhez egy kicsit bele kell nyúlni a motorkarakterisztikába is, és többniyre pár lóerővel csökken a max. teljesítmény.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1051 Dátum: 2004.07.25 01:36:45 »
Idézetet írta: "music"
Most már tényleg utánanézek, de a dolog lényege, hogy a régebbi automata váltóknál a nyomaték a lényeg: lehetőleg minél szélesebb tartományban legyen nagy nyomaték. Ehhez egy kicsit bele kell nyúlni a motorkarakterisztikába is, és többniyre pár lóerővel csökken a max. teljesítmény.


Példákat , légyszi  :)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1052 Dátum: 2004.07.25 09:42:18 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Példákat , légyszi  :)

Erre még 2-3 napot várnod kell, mert nem ott vagyok, ahol a prospektusaim... De nem felejtettem el.
music     

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1053 Dátum: 2004.07.25 17:12:52 »
Hali,

A hosszú ideig kereskedőnél álló autókról pont egy Toyotás tapasztalatom van. 2 éve a Nérónál kint állt 4-5 hónapig egy gyönyörű piros 4 éves Starlet, 1,4 M-áron. 21 ezer km-el...  Elkértem a szervízkönyvet, ami német nyelvű volt (végül is ez még érthető, én úgy emlékszem 98 körül már nem forgalmazták a Starletet itthon), ahol a pecsételés 121 ezernél maradt abba, és akkor még volt 1 év a kocsi életéből, ami tisztázatlan volt... A fickó "jé tényleg, elírtunk valamit" felkiáltással nyugtázta amikor ezt szóvátettem, de természetesen még 1 hónapig ott állt az autó 21 ezer km-el... Szóval akkor értettem meg, hogy mi volt az oka, hogy ez a tökéletes vételnek tűnő kocsi hónapokig pihent ugyanott.


A szélvédő dolgot én elhiszem, az üveges szerint a kasztni századmilimétereket torzul az évek folyamán, és a beletett üveg ezt követi. Az újnak viszont más a frekvenciája, jobban megfeszül, és egy nagyobb úthibától berepedhet. Mindenesetre a fickó azt mondta, hogy kőnyom nélküli repedést még csak cserélt szélvédőjű autón látott.

A tömítőgumi szvsz nem ment ki a divatból, az én Corollámon is van kívül, lehet, hogy nem az tartja az üveget, de gondolom csak van valami funkciója, ha már ott van.

A LE dologgal megbékéltem, az egyik itt ajánlott linken kifejezetten benne van az autóadatok között, hogy '96-tól csak 75 lovas 4EFE motoros Corolla volt. Most már tudom, hogy a G-vel kezdődő rendszámú Corollák mind ilyenek, azokat talán van esélyem legyorsulni sávváltásnál, ha a szükség úgy hozza :wink:

Bár múltkor láttam egy 1,6-ost devils power felirattal az oldalán, na az kegyetlenül elhúzott, jó könnyen cipeli a kasztnit a 114 ló.

Az alacsonyabb fordulaton tetőző 75 lovat azért nem értem, mert a 88 lovas is gondolom leadott 5400-on 75 lovat, csak a maradék 13 jött meg később, viszont néha lehet, hogy jól jönne az a pár plusz ló, így kár volt lecsökkenteni, pár szennyező részecske kiküszöbölése érdekében, főleg, hogy '96-ban még karburátoros kocsit is lehetett kapni itthon, ami tuti szennyezőbb volt egy 88 lovas Corollánál.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1054 Dátum: 2004.07.25 21:24:36 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Példákat , légyszi  :)

Erre még 2-3 napot várnod kell, mert nem ott vagyok, ahol a prospektusaim... De nem felejtettem el.


Nekem akad itt néhány prospektus meg katalógus a szobában ... Melyiket nézzem  :)  ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Joker

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 3
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1055 Dátum: 2004.07.25 21:33:40 »
Helló!

Azt hallottam a Corollákról, hogy megbízhatóak, ezért kinéztem egy '94-es, 1.3 16V, Liftback-ot egy kereskedésben.
Már mentem is vele és eléggé megtetszett.
Állítólag 95e km van benne, nem látszik leéltnek és kitakarítottnak.
Azt vettem észre,hogy az alapjárat kb. 700-800 lehet. Ilyenkor az anyósülés ajtaja és az -ülése rázkódik,de ha már kb.900-as, akkor minden ok. Ez nagy probléma? Menet közben nagyon jól, kezesen viselkedett. Ja és még a bal hátsó el.ablak nem működik egy kapcsolóval sem. Javítása milyen összegű lehet? Mit kell rajta feltétlenül átnéznem? Milyen fogyasztásra kell majd számítanom?

Előre is köszönöm a válaszokat!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1056 Dátum: 2004.07.25 22:43:31 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Hali,

A hosszú ideig kereskedőnél álló autókról pont egy Toyotás tapasztalatom van. 2 éve a Nérónál kint állt 4-5 hónapig egy gyönyörű piros 4 éves Starlet, 1,4 M-áron. 21 ezer km-el...  Elkértem a szervízkönyvet, ami német nyelvű volt (végül is ez még érthető, én úgy emlékszem 98 körül már nem forgalmazták a Starletet itthon), ahol a pecsételés 121 ezernél maradt abba, és akkor még volt 1 év a kocsi életéből, ami tisztázatlan volt... A fickó "jé tényleg, elírtunk valamit" felkiáltással nyugtázta amikor ezt szóvátettem, de természetesen még 1 hónapig ott állt az autó 21 ezer km-el... Szóval akkor értettem meg, hogy mi volt az oka, hogy ez a tökéletes vételnek tűnő kocsi hónapokig pihent ugyanott.


Hát ez a kereskedő tényleg gügye lehetett , hogy egyrészt kiírta a kocsira a 21 ezer km-t , másrészt viszont nem titkolta el a szervízkönyvet , amiben benne volt a 121 ezer + akármennyi  [smilie=sm39.gif]


Idézetet írta: "Blasius78"
A szélvédő dolgot én elhiszem, az üveges szerint a kasztni századmilimétereket torzul az évek folyamán, és a beletett üveg ezt követi. Az újnak viszont más a frekvenciája, jobban megfeszül, és egy nagyobb úthibától berepedhet. Mindenesetre a fickó azt mondta, hogy kőnyom nélküli repedést még csak cserélt szélvédőjű autón látott.

A tömítőgumi szvsz nem ment ki a divatból, az én Corollámon is van kívül, lehet, hogy nem az tartja az üveget, de gondolom csak van valami funkciója, ha már ott van.


Hát , nem tom ... Nekem nagyon furán hangzik ez az elmélet a deformálódó üvegről . Hogy hajlik valamennyit , az OK - nade hogy tartósan eldeformálódjon  :?  ... Passz , ilyenről még tényleg nem hallottam .

Tömítőgumi persze továbbra is van , de már nem az tartja a helyén az ablakot , mint a régi típusokban - hanem a ragasztás . Bár persze lehet , hogy akadnak típusok , amelyekben továbbra is a gumis megoldás van - ezt ránézésre is meg lehet állapítani .

Idézetet írta: "Blasius78"
A LE dologgal megbékéltem, az egyik itt ajánlott linken kifejezetten benne van az autóadatok között, hogy '96-tól csak 75 lovas 4EFE motoros Corolla volt. Most már tudom, hogy a G-vel kezdődő rendszámú Corollák mind ilyenek, azokat talán van esélyem legyorsulni sávváltásnál, ha a szükség úgy hozza :wink:

Bár múltkor láttam egy 1,6-ost devils power felirattal az oldalán, na az kegyetlenül elhúzott, jó könnyen cipeli a kasztnit a 114 ló.

Az alacsonyabb fordulaton tetőző 75 lovat azért nem értem, mert a 88 lovas is gondolom leadott 5400-on 75 lovat, csak a maradék 13 jött meg később, viszont néha lehet, hogy jól jönne az a pár plusz ló, így kár volt lecsökkenteni, pár szennyező részecske kiküszöbölése érdekében, főleg, hogy '96-ban még karburátoros kocsit is lehetett kapni itthon, ami tuti szennyezőbb volt egy 88 lovas Corollánál.


Gondolom , egységesen vezették be az európai piacon az Euro 2-es szabványt teljesítő motort . Ilyen marginális jelentőségű piacok kedvéért , mint a miénk , nyilván nem akartak több eltérő kivitelt forgalmazni  :roll:  ... Bár ez is csak elmélet , de ebben a konkrét esetben tényleg nem tudom elképzelni más okát ennek a hirtelen és csak két évre szóló teljesítmény-visszaesésnek , mely mellesleg egybeesett az Euro 2 bevezetésével  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1057 Dátum: 2004.07.25 22:50:48 »
Idézetet írta: "Joker"
Helló!

Azt hallottam a Corollákról, hogy megbízhatóak, ezért kinéztem egy '94-es, 1.3 16V, Liftback-ot egy kereskedésben.
Már mentem is vele és eléggé megtetszett.
Állítólag 95e km van benne, nem látszik leéltnek és kitakarítottnak.
Azt vettem észre,hogy az alapjárat kb. 700-800 lehet. Ilyenkor az anyósülés ajtaja és az -ülése rázkódik,de ha már kb.900-as, akkor minden ok. Ez nagy probléma? Menet közben nagyon jól, kezesen viselkedett. Ja és még a bal hátsó el.ablak nem működik egy kapcsolóval sem. Javítása milyen összegű lehet? Mit kell rajta feltétlenül átnéznem? Milyen fogyasztásra kell majd számítanom?

Előre is köszönöm a válaszokat!


Azt tudom javasolni neked , hogy olvasgass vissza . Sok dolog merült már föl itt a topikon , amit nehéz is lenne egy hozzászólásba összefoglalni .

Mindenesetre röviden néhány megjegyzés :

A 95 ezer km ennyi idős kocsiban szinte biztos , hogy nem igaz . Esetleg , ha a kocsinak még csak egy gazdája volt , ÉS szervízkönyves , akkor talán ! De ne aggódj - ha az autó amúgy jó állapotú , akkor kétszer ennyi km sem számít benne soknak  :)

És , igen , valóban nagyon megbízható . Úgyhogy istenigazából csak az általános dolgokat írhatom : vétel előtt meg kell nézetni szakemberrel is , pl. elvinni állapotfelmérésre vmelyik márkaszervízbe . Azt a pár ezrest megéri . Ott meg tudják nézni (festékvastagság-mérő műszerrel) a karosszériát is , hogy nem volt-e agyontörve .

Alapjáratra elvileg OK a 7-800 - azt nem tudom , hogy ezen a típuson lehet-e állítani rajta .

A hátsó ablakemelő magának a kapcsolónak , vagy valamelyik vezetéknek a hibája lehet valószínűleg . Független autóvillamossági műhely néhány ezresből minden bizonnyal meg tudja oldani .

Mennyit kérnek egyébként a kocsiért ?
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Re: Corolla
« Válasz #1058 Dátum: 2004.07.26 11:07:07 »
Idézetet írta: "baconka"

Hi Afekete!
Eme 3 link alatt lehet megnézni bizonyos tipusok adatait, pl:
http://www.osszesauto.hu/
http://www.eurotax.hu/H/index.php
http://katalogus.hasznaltauto.hu/index.php3?submit=alap

Jó linkek, csak nem sokat tudtam meg belőle.
Itt kötelező szervizekről szó sem volt.
A csomagtartó létezik, hogy a kombinál 309 literes?
A mennyire lehet hátul elférnire szintén nincs válasz.
A felszereltségekről sem tudtam meg sokat, mert hiányosak az adatbázisok, vagy én nem tudtam mit keresek.
De szűkült a kör: a 2000-től kapható ikerlámpás Corolla érdekelne.
Melyik felszereltségben volt légkondi?
Attila 31
  - Avensis
- Prius

KoMi

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 27
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1059 Dátum: 2004.07.26 12:16:57 »
Gyors segítségeteket szeretném kérni!

A HB Corollám hátsó ablakmosója nem spricceli a vizet, hanem egyszerűen kicsorog belőle és lefolyik. A (garanciális) szervízben azt mondták, hogy ez így OK., ennek így kell lennie, ne is várjak többet, hiszen elöl van a szivattyú, mire hátra ér a víz a csövön, addigra nem folyik jobban.

Tekintettel arra, hogy ez egyrészt ellentmond a fizikai tanulmányaimnak, másrészt elfogadhatatlan, szeretném megkérdezni, hogy ez a ti autótoknál hogyan működik?  :pal1:

Rozsomák

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 982
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1060 Dátum: 2004.07.26 12:42:30 »
Idézetet írta: "KoMi"
Gyors segítségeteket szeretném kérni!

A HB Corollám hátsó ablakmosója nem spricceli a vizet, hanem egyszerűen kicsorog belőle és lefolyik. A (garanciális) szervízben azt mondták, hogy ez így OK., ennek így kell lennie, ne is várjak többet, hiszen elöl van a szivattyú, mire hátra ér a víz a csövön, addigra nem folyik jobban.

Tekintettel arra, hogy ez egyrészt ellentmond a fizikai tanulmányaimnak, másrészt elfogadhatatlan, szeretném megkérdezni, hogy ez a ti autótoknál hogyan működik?  :pal1:


Az enyémmel is ez a helyzet, csak komótosan csordogál lefelé. Azt gondoltam ez azért van így, hogy ne kavarja el a kocsi mögötti légörvény. Valamiféle típus hiba lenne? :shock:  ÁÁÁÁ nem hiszem. :D
dv,
   Rozsomák
TOYOTA COROLLA 2004 1.4 HB 20
"Az élet olyan, mint egy doboz bon-bon. Nem tudhatod, mit veszel ki belõle."

Tamás69

  • Klubtag
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8391
    • http://www.capella.hu
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1061 Dátum: 2004.07.26 12:45:59 »
Nekem a kombinál is csurog, de elég rendesen, úgyhogy nálam nem gáz, annál mindenképp jobb mint az opelé, ott vagy a városban volt jó, vagy országúton, hogy mindenhol jó legyen, az sose jhött össze!
Tamás
'07 Hilux
'98 Corolla HB 1,4
'05 Corolla 1,6 SOL
'03 Lexus IS200

Capella Computer Kft        Minden, ami számítástechnika!

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1062 Dátum: 2004.07.26 14:32:55 »
Idézetet írta: "KoMi"
Gyors segítségeteket szeretném kérni!

A HB Corollám hátsó ablakmosója nem spricceli a vizet, hanem egyszerűen kicsorog belőle és lefolyik. A (garanciális) szervízben azt mondták, hogy ez így OK., ennek így kell lennie, ne is várjak többet, hiszen elöl van a szivattyú, mire hátra ér a víz a csövön, addigra nem folyik jobban.

Tekintettel arra, hogy ez egyrészt ellentmond a fizikai tanulmányaimnak, másrészt elfogadhatatlan, szeretném megkérdezni, hogy ez a ti autótoknál hogyan működik?  :pal1:


Ez nem hiba . Sok kombi/csapott/ferdehátú autón így van megoldva . Többek közt a Carinánkon (Liftback) is csak folyik , nem spriccel . Persze nem azért , amit a szervízben mondtak , mert az jó nagy badarság  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1063 Dátum: 2004.07.26 14:38:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Többek közt a Carinánkon (Liftback) is csak folyik , nem spriccel.

A Yarisnál is ez a helyzet. (De hibátlanul működött 0-140 km/h-ig.)
Attila 31
  - Avensis
- Prius

afekete

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 4549
2000-es Corolla
« Válasz #1064 Dátum: 2004.07.26 14:41:49 »
Na most tényleg, van valkinek 2000-es Corollája? Én úúúúgy szeretnék infokat róla - és azt legjobb első kézből.
Attila 31
  - Avensis
- Prius