Hali,
A hosszú ideig kereskedőnél álló autókról pont egy Toyotás tapasztalatom van. 2 éve a Nérónál kint állt 4-5 hónapig egy gyönyörű piros 4 éves Starlet, 1,4 M-áron. 21 ezer km-el... Elkértem a szervízkönyvet, ami német nyelvű volt (végül is ez még érthető, én úgy emlékszem 98 körül már nem forgalmazták a Starletet itthon), ahol a pecsételés 121 ezernél maradt abba, és akkor még volt 1 év a kocsi életéből, ami tisztázatlan volt... A fickó "jé tényleg, elírtunk valamit" felkiáltással nyugtázta amikor ezt szóvátettem, de természetesen még 1 hónapig ott állt az autó 21 ezer km-el... Szóval akkor értettem meg, hogy mi volt az oka, hogy ez a tökéletes vételnek tűnő kocsi hónapokig pihent ugyanott.
A szélvédő dolgot én elhiszem, az üveges szerint a kasztni századmilimétereket torzul az évek folyamán, és a beletett üveg ezt követi. Az újnak viszont más a frekvenciája, jobban megfeszül, és egy nagyobb úthibától berepedhet. Mindenesetre a fickó azt mondta, hogy kőnyom nélküli repedést még csak cserélt szélvédőjű autón látott.
A tömítőgumi szvsz nem ment ki a divatból, az én Corollámon is van kívül, lehet, hogy nem az tartja az üveget, de gondolom csak van valami funkciója, ha már ott van.
A LE dologgal megbékéltem, az egyik itt ajánlott linken kifejezetten benne van az autóadatok között, hogy '96-tól csak 75 lovas 4EFE motoros Corolla volt. Most már tudom, hogy a G-vel kezdődő rendszámú Corollák mind ilyenek, azokat talán van esélyem legyorsulni sávváltásnál, ha a szükség úgy hozza :wink:
Bár múltkor láttam egy 1,6-ost devils power felirattal az oldalán, na az kegyetlenül elhúzott, jó könnyen cipeli a kasztnit a 114 ló.
Az alacsonyabb fordulaton tetőző 75 lovat azért nem értem, mert a 88 lovas is gondolom leadott 5400-on 75 lovat, csak a maradék 13 jött meg később, viszont néha lehet, hogy jól jönne az a pár plusz ló, így kár volt lecsökkenteni, pár szennyező részecske kiküszöbölése érdekében, főleg, hogy '96-ban még karburátoros kocsit is lehetett kapni itthon, ami tuti szennyezőbb volt egy 88 lovas Corollánál.