Corolla 1.4 D4D 2007, tapasztalat (~300 km):
Nehéz volt megtalálni egy kompromisszumos üléspozíciót, a kuplung nagyon hosszú úton jár, ezáltal hogy felengedett kuplungnál ne érje a combom a kormánykereket, eléggé hátra kellett tolni az ülést. Ekkor viszont kinyomott kuplungnál már nagyon ki kell nyújtani a lábat. Egy kicsit játszottam még az ülésmagassággla meg a támlával, míg végül találtam egy elfogadható pozíciót. A háttámla fokozatai túl nagyok nekem pont két állás között lenne kényelmes. Mögöttem nem igazén maradt túl sok hely.
A vezetõajtón a könyöklõ túl mélyre került, nekem nem kényelmes, a két ülés közötti jó.
A mûszerek leolvashatósága nekem nehézkes egy kicsit, a km eosztások túl sûrûre sikeredtek, ehhez képest a mutató túl rövid.
A mûszerfalban zörög valami (3 hetes autó).
Nagyon elbaltázott megoldás, hogy a csomagtartó csak bentrõl nyitható, ráadásul nincs rajta fogantyú a lezáráshoz.
A futómû okés, csendes, eléggé feszes, de nem kényelmetlen. A kormányzás is rendben van. A kormány fogása kellemes.
A motor nagy csalódás: városi használtaban nagyon dízeles, leginkább egy viszonylag szigetelt Transithoz hasolnít (ez negatív kritika akart lenni). Amikor az Aurisban és az elõzõ Corollában próbáltam ezt a motort, nem volt ennyire kerregõ. Melegen sem csendesedik. Igazából 70-115 között kellemes, ekkor már nem dízeles és még nem is hangos. 130 felett erõsen nõ a belsõ zaj, csak emelt hangon lehet beszégetni. Városban egyébként gyorsításkor a legbrutálisabb a dízel-kereplés. Az erejétõl nem voltam elájulva, ahol számottevõen jobban megy, mint az 1.4 benzin, az a 100-130 visszagyorsítás autopályán, illetve ugyanezen tartományban enyhébb emelkedõn. Alul van egy tartomány, ahol gázadásra nem történik semmi, de ezt még nem figyeltem meg számszerûen. 145-nél 3400-at forog.
A váltója nekem tetszik, az jól eltalált, pontos.
A csomagtartó jó nagy, két kisbõrönd és egy sporttáska elkottyant benne.
A lámpái jók, a tompítot is elég masszívan világítja meg a kocsi elõtti területet. A refit még nem tudtam kipróbálni.
A vezetõoldali ablaknál mintha süvítene valami.
A rádió hangzása városban elég jó, autópályán a mélyek hiánya szembetûnõ. MP3-at hallgattam végig. Arra nem jöttem rá, hogy rá lehet-e venni arra, hogy a számok hosszú címét hogyan lehet görgetni a kijelzõn. A rádió kijelzõjét csinálhatták volna egy kicsit nagyobbra (ez nem a digitklímás kivitel), hogy több infó ráférjen. A mûszerekbe integrált multifunkciós kijelzõ nehezen használható, sok idõbe telik, mire az ember körbelépteti az infót.
Az eddigi átlag 5.4, ez szerintem jó érték egy bejáratás alatt lévõ céges autónál. Eger oda-vissza alatt két egységgel csökkent az üa szint.
A vízhõfok-jelzõ értelmezése még nem teljesen világos: melyik egységnél tekinthetõ üzemmelegnek? Kár, hogy minden borostyánsárga. Amúgy sokkal nehezebben melegszik be, mint a benzines.
Egyelõre ennyi tapasztalatom van, majd még jövõ héten is nálam lesz 4 napig :kacsint: