Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6035258 alkalommal)

0 Felhasználó és 8 vendég van a témában

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10380 Dátum: 2007.09.04 23:45:41 »
Idézetet írta: "Palaczk"
...a Camryvel is megviccelek idõrõl idõre pár naiv játékost :)


Azon gondolkodom Palaczk, hogy nem jártál Te tavaly nyáron egyik este (ne kérdezd pontosan mikor) pesten a Nyugati körül, akkor gyorsultam 2-3at egy olyan Camryvel, mint a Tiéd... :vag2:  :nagymosoly:

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10381 Dátum: 2007.09.04 23:53:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"


Most nézegettem a prospektusban az 1.4 VVTi teljesítmény- és nyomatékgörbéjét - ezen nem látszik ez a vezérlésváltás, vagyis a görbék egyenletesen emelkednek, nincs ugrás 3500-nál vagy ilyesmi. Ettõl függetlenül persze igaz, hogy minél jobban pörgeted, annál jobban megy - relatíve kis köbcentis benzinmotor esetében nyilván nincs is más mód arra, hogy az ember viszonylag intenzív gyorsulást csalogasson ki belõle. Ez tiszta sor.


Olyan ugrást ne várj, mint egy oldschool turbómotornál :wink:  de csak történik ott valami, gondolom a pici nyomatékszegény motor miatt nem érezni annyira, de a lényeg a lényeg amit Te is leírtál...

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10382 Dátum: 2007.09.05 00:40:10 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "Palaczk"
...a Camryvel is megviccelek idõrõl idõre pár naiv játékost :)


Azon gondolkodom Palaczk, hogy nem jártál Te tavaly nyáron egyik este (ne kérdezd pontosan mikor) pesten a Nyugati körül, akkor gyorsultam 2-3at egy olyan Camryvel, mint a Tiéd... :vag2:  :nagymosoly:


Nem én voltam, emlékeznék rá :) ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10383 Dátum: 2007.09.05 08:26:48 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Az öreg kocsit azért akarják lenyomni, mert öreg :wink: ... És persze azt hiszik, hogy már nem megy. Ezt én is tapasztalom elégszer, a Camryvel is megviccelek idõrõl idõre pár naiv játékost :)
Na de most tényleg. Milyen önértékelése lehet annak, aki egy 25 éves, 55 lóerõs autóval állna neki szíve szerint versenyezni. Sose égetném magam azzal, hogy egy nyilvánvalóan rosszabb verdát gyorsuljak le.
Aztán jelen esetben a fagyi visszanyal, ami még cikibb.  :nagymosoly:
         

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10384 Dátum: 2007.09.05 10:55:09 »
Idézetet írta: "kleingy"
Milyen önértékelése lehet annak, aki egy 25 éves, 55 lóerõs autóval állna neki szíve szerint versenyezni. Sose égetném magam azzal, hogy egy nyilvánvalóan rosszabb verdát gyorsuljak le.
Aztán jelen esetben a fagyi visszanyal, ami még cikibb.  :nagymosoly:


Akkor mégegyszer megkérdezem :D  :arrow:  minek tekertek az adagolódon ha ez számodra ennyire szánalmas???

Mert amúgy meg azt nem tudom elképzelni hogy ott állsz halál nyugisan a lámpánál és valaki kaparó kerékkel gyorsulni kezd veled... :rolleyes:

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10385 Dátum: 2007.09.05 12:07:35 »
Idézetet írta: "kleingy"
Idézetet írta: "Palaczk"
Az öreg kocsit azért akarják lenyomni, mert öreg :wink: ... És persze azt hiszik, hogy már nem megy. Ezt én is tapasztalom elégszer, a Camryvel is megviccelek idõrõl idõre pár naiv játékost :)
Na de most tényleg. Milyen önértékelése lehet annak, aki egy 25 éves, 55 lóerõs autóval állna neki szíve szerint versenyezni. Sose égetném magam azzal, hogy egy nyilvánvalóan rosszabb verdát gyorsuljak le.
Aztán jelen esetben a fagyi visszanyal, ami még cikibb.  :nagymosoly:


Nem versenyezni akarnak veled, hanem azt gondolják, hogy "no ezt a vén fostalicskát most lenyomjuk, ne bûzölögjön-vánszorogjon itt elõttünk" :wink: ... Nem hiszem, hogy sokan számítanának rá, hogy egy olajkályha D-Kadett egyáltalán felveszi a versenyt. Mondom: jól ismerem az effektust :)

Önbecsülés? Szerinted a mai világban a közlekedés résztvevõi között ez milyen arányban van jelen :szemforgat: ? Én írtam egy másik topikban, hogy mikor augusztusban vittem haza Pestrõl a CORONÁT, tehát egy abszolút özönvíz elõtti jószágot, akkor odaállt mellém Siófokon egy lámpánál motort túráztatva egy ÚJ SCENIC, hogy majd lenyom :nana: ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10386 Dátum: 2007.09.05 12:32:06 »
Idézetet írta: "Peti500"
de ha MENNI akarsz a vvti-vel akkor pörgetni kell nincs mese, a vvti vezérlésváltása akkor jön mikor Ti elváltotok :D  

Laco!
Engedd el egyszer tiltásig a Yarist :kacsint: (tudom nem fogod :nagymosoly: ) meglepõdnél mi van utána, attól függetlenül, hogy nem kell senkivel se versenyezni. :P  

Elhiszem hogy egy 1.4es 60lovas Asztmát körbeautózol úgy is ha 3500nál elváltasz, de itt most nem errõl volt szó :nana:
Persze, pörgetni kell, ha menni akarsz, ez nem vitás.
Tiltásig nem tekertem el még 1ik kocsit se, és nem is tervezem, 6000-es fordulat nekem bõven elég. Már ott is elég nagyot üt. Tiltás után egyébként nem tom mi van, azt tudom, hogy a tiltásnál kicsit lelassulsz  :kacsint: Neked már sikerült a tiltás fölé pörgetni?  :nagymosoly:
A városban kb a fele ember úgy vezet, mintha 60 lovas Aszmája lenne. A 30% ennél is rosszabbul, és a maradék az aki versenyzõ típus. Most kivel akarok én lépést tartani? A 80%-ot, ha lenyomom, már jó vagyok  :kacsint:
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10387 Dátum: 2007.09.05 12:48:30 »
Idézetet írta: "KLaco"
Tiltásig nem tekertem el még 1ik kocsit se, és nem is tervezem, 6000-es fordulat nekem bõven elég. Már ott is elég nagyot üt. Tiltás után egyébként nem tom mi van, azt tudom, hogy a tiltásnál kicsit lelassulsz  :kacsint:


Tiltásnál nem lassulsz le, "csak" nem pörög a motor tovább. Elkezd szaggatottan járni, ahogy a rendszer megakadályozza a továbbforgását, belenyúlva az üzemanyag-ellátásba. Végül is -ha nagyon nem érdekel a technika állapota- megteheti az ember, hogy ilyenkor vált, de ezzel azért mégis veszít némi idõt, azáltal, hogy ugye elõször észleli, hogy "hoppá tiltás van", és utána reagál, azaz fölkapcsol. Ezzel egy mp biztosan elmegy. Jobb a fsz-mérõt figyelni, és tiltás elõtt (kb. mikor a mutató eléri a pirosat) elváltani. Ahogy a Carina-topikban a minap írtam, teszteken is így mérik a maximális gyorsulást. Viszont a váltás közben, kuplungoláskor tiltáson fog pörögni a motor, mert ilyenkor nem szállnak le a gázról, hanem nyomják folyamatosan a padlót.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Peti

  • Vendég
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10388 Dátum: 2007.09.05 18:59:25 »
Idézetet írta: "KLaco"
Persze, pörgetni kell, ha menni akarsz, ez nem vitás.
Tiltásig nem tekertem el még 1ik kocsit se, és nem is tervezem, 6000-es fordulat nekem bõven elég. Már ott is elég nagyot üt. Tiltás után egyébként nem tom mi van, azt tudom, hogy a tiltásnál kicsit lelassulsz  :kacsint: Neked már sikerült a tiltás fölé pörgetni?


Tiltás fölé aligha :wink:  azt már észrevettem hogy benzinfüggõ (hogy hol tankolok) mikor tilt le, ha rosszabb a benya az elsõ pirosnál leugrik, amúgy a második piros elõtt kell elváltanod, mert ott már tuti hogy letilt... :twisted:

Tiltáskor amúgy bedadog a motor, lassulni nem fogsz de hirtelen megszûnik a folyamat, így egyszerûen "csak" nem gyorsulsz tovább... :rolleyes:

kleingy

  • Moderátorok gyöngye
  • Officer
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 13346
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10389 Dátum: 2007.09.06 20:10:03 »
Nos ma kipróbáltam az autót, egy órát vezettem. Hát mint ahogy várható is volt, hatalmas a különbség a dízel 25 éves Kadettem után. Nagyjából 1 km után átálltam rá. Nagyon tetszett az öt sebesség.  A két oldalsó tükör baromi jó. Majd belsõre a saját panorámatükrömet rakom. A kuplungnak rövid az útja az Opelhez képest, de a rövid váltót hamar megszoktam. Nem megy a kocsi nagyon (mint a 172 lovas Omega), de nekem pont elég!  Jóval erõsebb a Kadettnél, a fék is nagyon jó. Nem húz az autó egyik irányba sem. Mit írjak még? 

Képek a verdáról:
http://kepfeltoltes.hu/view/070906/DSC01018_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070906/DSC01019_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070906/DSC01020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070906/DSC01021_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070906/DSC01022_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/view/070906/DSC01023_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
         

Krepuska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 102
  • '07 Corolla 1.6 Luna
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10390 Dátum: 2007.09.06 23:12:04 »
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "KLaco"
Azért nem olyan nagy érvágás ez a 3500-as fordulat. Ma Pesten szabályosan versenyeztem a forgalommal, hogy hamarabb hazaérjek, cikáztam 1000-el, de így se kellett 1ik fokozatban se 3200-as fordulat fölé menni.


Na ez az amit a vvti-vel nem lehet megcsinálni, 3500fölött kezd megjönni az életkedve...


Volna ennek kedve már 3000-nél is, érdekes módon, 3. és 5. fokozatban húz számomra a legszebben. Sajna 3500-nál olyan szûk 120-at ballag, hogy fogunk így Szegedre menni? Mindenki elhúz majd mellettem az autópályán, még a Volán-buszok is  :cry:

Krepuska

  • Néha itt van
  • ***
  • Hozzászólások: 102
  • '07 Corolla 1.6 Luna
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10391 Dátum: 2007.09.06 23:26:10 »
Idézetet írta: "qkta"
Idézetet írta: "Krepuska"
[

Hát igen, csak egyet tudok érteni  :pofa:  A Suzuki után meg fõleg szokatlan, az elejét még egyáltalán nem érzem, de majd belejövök ebbe is. Csak jó lenne már megzargatni egy kicsit, de ez a 3500-as limit 500 km-ig... Megyek össze-vissza, mint egy hangya, csak minél hamarébb túllegyek a bejáratáson.  :turelmetlen:


Nekem Székesfehérváron azt mondták, hogy legalább két-háromezer kilométerig kíméljem az autót, az elõzõnél be is tartottam (1,4 HB), azt hiszem most is kibírom. Amúgy én meg a hátsó fertályával vagyok bajban, nem igazán tudom, hogy mennyi van még a koppanásig.


Na ezért kértünk hátra 4 denevérszemet, meg azért is, mert nejemnek már a Suzuki is nagy autó volt  :pofa:
Nem tudom, mennyibe fájhat ilyen berendezés elõre is, de néha úgy érzem, hogy jól jönne, igaz, még csak 350 km-ert szoktuk egymást, féltem nagyon :faradt:

KLaco

  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 8098
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10392 Dátum: 2007.09.06 23:41:14 »
Idézetet írta: "Krepuska"
Sajna 3500-nál olyan szûk 120-at ballag, hogy fogunk így Szegedre menni? Mindenki elhúz majd mellettem az autópályán, még a Volán-buszok is  :cry:
Szegény, hogy sajnállak  :kacsint: Én sztenderd 110-el mentem az M3-ason hónapokon keresztül, sõt, mikor már nagyon kevés pénzem volt, akkor 100-al. Sõt, az M35-ön 90-el is mentem. 110-el már nem elõz le kamion, busz se ellenfél, azok 100-al mennek.
Laco 73 :D

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10393 Dátum: 2007.09.08 18:29:37 »
Idézetet írta: "Krepuska"
Idézetet írta: "Peti500"
Idézetet írta: "KLaco"
Azért nem olyan nagy érvágás ez a 3500-as fordulat. Ma Pesten szabályosan versenyeztem a forgalommal, hogy hamarabb hazaérjek, cikáztam 1000-el, de így se kellett 1ik fokozatban se 3200-as fordulat fölé menni.


Na ez az amit a vvti-vel nem lehet megcsinálni, 3500fölött kezd megjönni az életkedve...


Volna ennek kedve már 3000-nél is, érdekes módon, 3. és 5. fokozatban húz számomra a legszebben. Sajna 3500-nál olyan szûk 120-at ballag, hogy fogunk így Szegedre menni? Mindenki elhúz majd mellettem az autópályán, még a Volán-buszok is  :cry:


Figyi, egy utat kibírsz, nem? ;) ... 120 a pályán azért egyáltalán nem olyan vészesen lassú, gondolj arra, hogy most alapozod meg a kocsid jövõjét :nana: ... Ha még csak 350 km van benne, tényleg ne nyomd jobban. Fogd fel úgy, hogy ez most egy üzemanyag-spórolós túra. Egyébként a buszok 120-nál biztosan nem fognak elmenni melletted :) ...

Ja, és ne feledkezz meg a sebesség gyakori változtatásáról! Ne pörögjön tartósan azonos fordulaton a motor. Gyakran változtass rajta (mondjuk pár percenként), pici változtatás is elég.
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #10394 Dátum: 2007.09.08 18:31:25 »
Idézetet írta: "kleingy"
Nos ma kipróbáltam az autót, egy órát vezettem. Hát mint ahogy várható is volt, hatalmas a különbség a dízel 25 éves Kadettem után. Nagyjából 1 km után átálltam rá. Nagyon tetszett az öt sebesség.  A két oldalsó tükör baromi jó. Majd belsõre a saját panorámatükrömet rakom. A kuplungnak rövid az útja az Opelhez képest, de a rövid váltót hamar megszoktam. Nem megy a kocsi nagyon (mint a 172 lovas Omega), de nekem pont elég!  Jóval erõsebb a Kadettnél, a fék is nagyon jó. Nem húz az autó egyik irányba sem. Mit írjak még? 

Képek a verdáról...


Tegyél majd be képeket akkor is, ha végre egyszer le lesz mosva :wink: ... (Sosem értettem azokat az embereket, akik az autójukat koszosan, ápolatlanul próbálják eladni. Ez olyan, mintha az ember mosdatlanul, zsíros hajjal menne az elsõ randira.)
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )