Szerző Téma: Minden, ami Corollával kapcsolatos  (Megtekintve 6014097 alkalommal)

0 Felhasználó és 16 vendég van a témában

SzCs

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 18
Re: bejáratás
« Válasz #1020 Dátum: 2004.07.23 15:13:52 »
Idézetet írta: "ovidiu"
SzCs!
...
Gratula az kocsihoz! Ez már a facelift-es változat?


Köszönöm szépen. Nem, ez még az akciós sedan volt (az akció utolsó napján sikerült elcsípni az utolsó darabot, és megspórolni így pár száz khuft, vagyis inkább igy sikerült bepasszirozni a pü-i lehetőségek nem túl széles sávjába..) Mondjuk az az átadáskor derült ki, hogy az autót 2003-ban gyártották.. nem tudom, hogy kellett volna ezért további kedvezményekért kardoskodni, de hát az első autó átvételekor még nem annyira bátor az ember fia..

SzCs

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1021 Dátum: 2004.07.23 22:06:52 »
Ma a szüleimnél beálltam a garázsba. Sajnálattal kellett tapasztalnom, hogy leér az alja.(Egyedül voltam, ezért nem tudom, hogy a kipufogó, vagy a lökhárító volt a bűnös.):evil: Elég meredek (felfelé) a garázsbejáró, de nem is ez a baj, hanem hogy nem egy adagban kell felmenni, hanem kettőben: úttest- ferde rámpa - vízsintes járda - hosszú, ferde rámpa. A járda és a második ferde szakasz közt túl nagy a szög, legalábbis ennek a kocsinak, ugyanis az eddigi kocsijainkkal soha nem volt ilyen gond. Vagy a hasmagasság túl kicsi, vagy a hátsó túlnyúlás túl nagy. Bosszantó.
music     

hillar

  • Mindig itt van
  • *****
  • Hozzászólások: 738
    • http://www.realszisztema.hu
Re: Bejáratás
« Válasz #1022 Dátum: 2004.07.24 07:13:28 »
Idézetet írta: "Tamás69"
Idézetet írta: "SzCs"
Hello!

Új vagyok a fórumban, a múlt héten vettem egy Corollát. Azt szeretném kérdezni, hogy mire érdemes ügyelni az első x ezer kmen, hogy jól menjen a későbbiekbben az autó?
Átadáskor azt mondták, hogy ne menjen a fordulatszám 3-4000 fölé. Ezt nagyjából tartom is, .....
SzCs


Kicsit megoszlanak a vélemények, leírom, hogy én hogy csináltam  .....


Hali!  :D
Bár semmi szükség nincs rá, hogy megerősítsem, de amit Tamás69 írt, azt csinálom/csináltam én is. Szinte szóról szóra így gondolom a legjobbnak a bejáratást!!
Gratula, hogy ilyen prímán összefoglaltad!! :!:

SzCs! Gratulálok az autódhoz!! :!:

ÁÁ :D  :D
illerárpi
Corolla Sedan 2.0 D-4D
most Lexus - 23

Gabriel

  • Újonc
  • *
  • Hozzászólások: 15
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1023 Dátum: 2004.07.24 08:58:39 »
SZCS!
Örömmel olvasom hogy GYŐRI a fórumon.Gratulálok a Corolládhoz.
Én is hasonlóan jártam mint Te.Május 11-én vettem át a kombimat és az átadásnál, a papirokból derült ki hogy 2003-as gyártású.Én a váci kereskedéssel tárgyaltam, mert egy barátom már a második TOYOTÁját vette náluk.Próbaként beszédültem ide a győri kereskedésbe és közöltem velük hogy hány % engedményt ajánlottak Vácon.Az értékesitő minden szint játszott,kért néhány perc gondolkodási időt majd elengedett még 2%-ot.Lehet hogy csak jó szinész volt?
Bocsi ha nem szorosan a témához kapcsolódót irtam.
A bejáratás és a fogyi alakulása úgy OK ahogy a többiek leirták!
dv! Gábor
'04.Corolla Wagon 1,4VVTI

Blasius78

  • Alap-tag
  • ****
  • Hozzászólások: 301
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1024 Dátum: 2004.07.24 13:05:45 »
Music, én is így jártam múlt héten mint te. Nekem a barátnőmék kocsibeállójánál ért le kb. a sebváltó alatti részen ahol volt a betonon egy kis domb az emelkedésen kívül. Az ismerősük Mondeoját figyeltem amikor kiment, 3 személyel terhelve is volt 5 centi hely.

Sajnos a Corolla hasmagassága nagyon lapos, kíváncsi leszek mi lesz majd télen, a kis mellékutcás jégbordáknál.

Plusz néztem az autókatalógust, és feltűnt, hogy a Corolla tengelytávja vagy 8 centivel rövidebb, mint egy IV-es Golfé, így jó nagyok a túlnyúlások, amik szintén leérnek néhány szögben.

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '97
« Válasz #1025 Dátum: 2004.07.24 15:15:05 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Még találtam egy érdekes feature-t, ami a haverom szerint ilyen. A benzinkútnál a félig lévő tankba egy liter után telit jelzett a pisztoly, és kikattant, és 25 litert finomkodva kellett beletöltenem, mintha már az utolsó litereket tölteném bele. Ez mitől lehet?

A harmadik furcsaság, hogy esőben nagyobb gázzal elindulva 1-esben
kipörög a kerék, múltkor 15 méteren keresztül pörgő kerékkel igyekeztem előrejutni előzés közben, sikertelenül, mintha havon próbáltam volna gyorsítani nyári gumival. Máskor a Hegyalja úton a dugóban kicsit erőteljesebb gázzal való elinduláskor pörgött a kerék, és csak gázelvételre állt le, magyarán nemtapadt pár pörgés után sem, féltem hogy visszacsúszom a mögöttem lévőre. A gumik vadi újak, a haverom vette, Metzeler márkájúak sajnos (és még olcsók sem voltak, 16ezer/db), amikről még a neten sem találtam semmit, a cég csak motorra gyárt gumit.

A haverom szerint könnyű az autó eleje, azért nem tapad rendesen, de nem hiszem, hogy egy Corollának ilyen veszélyes konstrukciós hibája lenne, így szvsz a gumik az ócskák. Más tapasztalt már hasonlót? Száraz úton, fékezésnél kanyarban amúgy semmi baja a gumiknak, de valamiért a vizet elinduláskor nemigen szeretik.

A téligumik eladásnál lehet, hogy mázlim volt, de valamiért amikor venni akarok téligumit, sosem találkozom az új árnál ennyivel olcsóbb jó gumikkal.

Laczi, pontosan milyen típusú a Toyo téligumid? Néztem a német oldalakon téligumitesztet, és az egyik Toyot nagyon dícsérték, a másik gyakori típust nem annyira.


Ja és még egy negyedik furcsaság: Amikor a melegtől iszonyúan felmelegedett a műszerfal, lassú kanyarodáskor olyan volt, mintha megdagadt volna a kormány tetejének burkolata és súrlódott volna a másik műszerfali résszel. Más találkozott már ezzel?


Tankolás : benzinkútja válogatja . Nekem is bizonyos kutaknál elég sokat kell játszanom a pisztollyal , míg találok egy olyan pozíciót , ahol nem kattan vissza . Más kutaknál kevésbé . Ez ilyen  :roll:  ...

Kerékpörgés : vizes úton , elsőkerékhajtású autónál teljesen normális . Padlógázra a gyengébb elsőkerekes kocsiknak is nagyon könnyen kipörög a kereke egyesben , nedves úton . Nincs itt szó konstrukciós hibáról . Ha vizes az út , egyesben finomabban kell adni a gázt és/vagy korábban felkapcsolni kettesbe . Erősebb elsőkerekes kocsik vzes úton kettesben , sőt még hármasban is ki tudják pörgetni a kereket padlógázzal , főleg emelkedőn , amikor egyébként is hátrébb kerül a kocsi súlypontja . Visszacsúszni azért nem fogsz , ne aggódj  :D

Műszerfal és kormány összeérése : valszeg kicsi lehet nagyon a hézag , emiatt melegben a kitágult műanyag alkatrészek összeérnek . Fújj esetleg oda egy kis WD40-et ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '97
« Válasz #1026 Dátum: 2004.07.24 15:33:07 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Amúgy nem akartam elhinni, hogy a piros lámpa égett 580 km után, és így tudtam tankolni bele 36,8 litert, pedig már a betöltőnyílásban bugyogott a benzin a töltőpisztoly kihúzásakor. Egyszerűen nem hiszem el, hogy a vésztartalék 13 liter lenne, szerintem ez nem 50 lityis tank.


Pedig nyugodtan elhiheted :) ! Nézz utána pl. a benzines topikban (asszem ott) , mennyit dumáltunk erről . A japán kocsik ilyenek - rohadt nagy bennük a tartalékbenzin mennyisége . Kezdetben én sem akartam elhinni , hogy a Camrym tankja 55 literes - volt , hogy 60-70 kilométert mentem úgy , hogy a mutató már az "üres" jelzés ALATT volt , és folyamatosan égett a figyelmeztető lámpa - és még mindig csak 47 litert tudtam bele tankolni  :shock:  - szentül meg voltam róla győződve , hogy a tankom nem 55 , hanem csak 50 literes .

Aztán egyszer brahiból hazajöttem vele Balatonról (120 km) úgy , hogy már az út legelején üreset jelzett  :!:  ... na , így sikerült beletenni 51 litert  :o  ...

Időközben rájöttem , hogy tizennégy liter van még a tankban , amikor már full üreset jelez .

És a többi Toyota is hasonló , bár persze vannak eltérések - Carinában pl. "csak" kb. 7 liter van , amikor már nullán van a mutató  :roll:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1027 Dátum: 2004.07.24 15:37:15 »
Idézetet írta: "music"
Nem is biztos, hogy csak 75 loeros, ez inkabb a nemet bizt. kategoriaknak szol...


Tudomásom szerint jópár éve már nem ettől függ a biztosítási (vagy bármely egyéb) besorolás a németeknél . Már csak hagyományból csinálják ezeket a kerek lóerő-számú motorokat , meg persze mert így jobban hangzik  :wink:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1028 Dátum: 2004.07.24 15:46:03 »
Idézetet írta: "Szeke"
Elírás. Az 1332 cm3-es 4E-FE motor 88 lovas.
A 2E és 2E-E motor volt 75 lovas, amik 1298cm3 hengerűrtartalommal rendelkeztek, és csak 12 szeleppel szemben a 4E-FE 16 szelepével.


A 4E-FE motornak , pl. a német piacon (és alighanem másokon is) az E10-es Corollában a 96-os és 97-es modellévben volt 75 lovas változata . 5400-on adta le a 75 lovat , szemben a 88 lovassal , amelynek 6000-nél jön meg a max teljesítménye .

Az E11-es Corollában pedig 86 lovas volt (szintén a német piacon) a 4E-FE motor , 97 és 00 között .

Forrásom szerint egyébként a 2E és a 2E-E motor 1295 köbcentis  :idea:
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Re: Corolla '97
« Válasz #1029 Dátum: 2004.07.24 15:50:56 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Kerékpörgés : vizes úton , elsőkerékhajtású autónál teljesen normális . Padlógázra a gyengébb elsőkerekes kocsiknak is nagyon könnyen kipörög a kereke egyesben , nedves úton . Nincs itt szó konstrukciós hibáról .

Nekem most a nagy melegben is könnyebben kipörgött, pedig nem adtam nagy gázt, és nem rántottam fel a kuplungot.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1030 Dátum: 2004.07.24 15:51:00 »
Idézetet írta: "music"
Viszont a modellvaltas elotti evben a nemeteknel volt egy (papiron) 75 lovas modell is, ezt mar tobb helyen lattam. Szerintem egyszeru marketingtrukk, bar nem igazan ertem, hogy mi benne a jo. Kb. olyan, mikor anno az OFF 1.6-os Lancer hirtelen 113-rol 90 lovasra gyengult - papiron. Minden tesztelo azt irta, hogy nem erzi sokkal gyengebbnek a 90 lovas motort. Persze, mert nem is volt sokkal gyengebb...


Nem csak papíron . Azért ezt pofonegyszerű lenne ellenőrizni , ha ezzel csalnának a gyárak . Van persze némi szórás , de arról nincs szó , hogy egy 113 lovas motort pl. csak papíron gyengítenének le 90 lovasra .

Az ilyesmit egyébként inkább fixköltség (adó , biztosítás) , sőt néha marketing-szempontok indokolják . A német piacon pl. a Toyota legyengítette a Carina E 107 lovas 1.6-os motorját 99 lovasra , mikor bevezették a szegénykeverékes , szintén 107 lovas 1.8-as motort , hogy legyen különbség a kettő között  :wink:  ...
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Re: Corolla '97
« Válasz #1031 Dátum: 2004.07.24 15:52:20 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Kerékpörgés : vizes úton , elsőkerékhajtású autónál teljesen normális . Padlógázra a gyengébb elsőkerekes kocsiknak is nagyon könnyen kipörög a kereke egyesben , nedves úton . Nincs itt szó konstrukciós hibáról .

Nekem most a nagy melegben is könnyebben kipörgött, pedig nem adtam nagy gázt, és nem rántottam fel a kuplungot.


Neked régiek , megkeményedtek a gumijaid , azért pörög ki száraz úton is . A mi Carinánkon is ezt csinálták az akkor hat éves , szintén még gyári eredeti Michelinek . Ahogy felraktuk az új nyári (Uniroyal) gumikat , ez megszűnt .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

music

  • Moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 26345
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1032 Dátum: 2004.07.24 15:54:53 »
Idézetet írta: "Palaczk"
Nem csak papíron. Azért ezt pofonegyszerű lenne ellenőrizni, ha ezzel csalnának a gyárak. Van persze némi szórás, de arról nincs szó, hogy egy 113 lovas motort pl. csak papíron gyengítenének le 90 lovasra.

Tényleg könnyű lenne ellenőrizni, de mégsem nagyon teszik. A Mitsu-gyengítéshez meg annyit, hogy 2 év múlva hirtelen 100 lovas lett a 90. Ez reális lehetett.
music     

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1033 Dátum: 2004.07.24 15:56:10 »
Idézetet írta: "Blasius78"
Egy biztos a kocsi motorjának szelepfedelén ott trónol a 4E-FE felirat, a forgalmiban az 1332 ccm és hozzá az 55 Kw. a kocsi hátsó szélvédőjén a büszke 16 V felirat gyárilag.  A kocsit itthon vették a Mayernél, így ez tuti nem német verzió.

Bár lehet, hogy a végén kiderül, hogy a kocsim 88 lovas :)

Ja, a kocsit egy óra múlva viszem eredetvizsgálatra. Szerintetek szóljak a LE miatt vagy abból jövőre a vizsgán és a zöldkártyán csak gondom lesz?


Könnyen lehet , hogy tényleg 88 lovas a kocsid . Előfordulhat , hogy anno aki kitöltötte a papírokat , rossz katalógusban/nem elég figyelmesen nézett utána  :roll:  ... Forgalmiban egyébként is nagyon gyakran szerepel rossz adat . Barátném 102 lovas Volvoja pl. forgalmi szerint 99 lovas , holott annak a motornak nem is létezett 99 lovas változata  :wink:  ... És az én Camrym súlyára is valami totális baromság van beírva , de ezt nem bánom , mert közel 200 kg-al kisebb a valódi értéknél  :D
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )

Palaczk

  • Veterán
  • Globális moderátor
  • Megszállott
  • *****
  • Hozzászólások: 49810
  • I.F.P.A. Camry Driver
Minden, ami Corollával kapcsolatos.
« Válasz #1034 Dátum: 2004.07.24 15:57:49 »
Idézetet írta: "music"
Idézetet írta: "Palaczk"
Nem csak papíron. Azért ezt pofonegyszerű lenne ellenőrizni, ha ezzel csalnának a gyárak. Van persze némi szórás, de arról nincs szó, hogy egy 113 lovas motort pl. csak papíron gyengítenének le 90 lovasra.

Tényleg könnyű lenne ellenőrizni, de mégsem nagyon teszik. A Mitsu-gyengítéshez meg annyit, hogy 2 év múlva hirtelen 100 lovas lett a 90. Ez reális lehetett.


Nyugodtan elhiheted , hogy nem csak papíron lesznek hirtelen ennyi meg annyi lovasok az autók . Ezt mindig követi (azaz fordítva ;)) valamely műszaki , vagy legalábbis szoftver-változtatás is (az újabb kocsikban) .
('83 Camry GLi - still goin' strong 8)) ('03 Yaris 1.0 Sol )