Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 [10]
91
Általános / Re:Biztosítás
« Utolsó üzenet: írta Trotter66 Dátum 2024.04.06 08:45:47 »
Igen, van benne valami.  :hmmmm:
Bár ha rendszerezve vannak, és tudatosan el vannak rakva, akkor nem vesznek el. Az autópálya matrica igazolószelvényét is el kell tenni 5 évig vagy meddig, bár ott hiába is rakod el még a nap káros sugaraitól távol eső fiókba, a tinta csak el kezd kopni rajta. ;) A tankolásról is elteszem a nyugtát, bár azt igazából csak azért, hogy ha netán eladnám az autót, akkor tudom igazolni, hogy na ez az autó tényleg csakis E5-ös benzinnel járt.  :innocent:

Sárga csekk esetében amúgy én is csak minimálisat "kérek" és fizetek be így, hogy a bélyegzővel is "nyoma" legyen, hogy be lett fizetve, és persze hogy mikor. Ilyen az adóval kapcsolatos dolog, mint pl az autó és a hétvégi ház után fizetendő ingatlan vagy miféle adó, de az összes rezsi meg egyéb számlát már én is természetesen digitálisan kérem, és online fizetem be, úgy kötöttem eleve a szerződést, hogy nem kérek csekket és havi kimutatást sem - mert azért valahol óvjuk a környezetet is.  ;) :innocent:

Ezt sem értem, hiszen ha on-line veszed, akkor virtuális igazolást kapsz.  Nem szoktam kinyomtatni, ott az e-mail a telefonomon. De a NÚSZ kamera mindent is lát, ha nincsen az útdíj befizetve, akkor jön a bünti.  Én még nem láttam és nem is hallottam olyat, hogy valakihez is odament volna egy NÚSZ ellenőr, hogy kérem a jegyeket, bérleteket...   Ha meg papír alapon veszed, benzinkútnál stb, akkor is bent van a rendszerben a vétel ténye.
92
Általános / Re:Beszélgessünk
« Utolsó üzenet: írta Trotter66 Dátum 2024.04.06 08:32:26 »
Ööö van vmi weboldal, elérhetőség? Gugli nem dob ki semmit nekem erre a névre ami értelmezhető...

Ő egy magánszerelő, aki a Toyota M5-ben volt vezető autóvillamossági szerelő, több, mint 10 éve hozzá járok. Profi a Toyotában.

Tel.: +36203903076
Hivatkozz rám.
93
Avensis / Re:T25-ös Avensis
« Utolsó üzenet: írta tmilan Dátum 2024.04.06 03:31:05 »
Sziasztok
Valaki cserélt már sima mechanikus és nem fűthető üléseket elektromos és fűthető ülésre?
A kérdésem a témában az lenne hogy az ülések alatt ki van e építve a vezetékelés/ csatlakozó az ülésfűtésnek és az elektromos hajtásnak, olyan autóban amiben alapból nem volt meg ez a felszeretlség?
Esetleg kapcsolási rajz valakinek van elfekvőben elektromos és fűthető ülésekhez?
(T25 Avensis 2007 évjárat 1AD motorkód)
94
Avensis / Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Utolsó üzenet: írta fudi2002 Dátum 2024.04.06 00:31:06 »
Hallani kell, így nem tudom megmondani. Biztosan a hozzáértők is csak menet közben mondják meg  ;) Ha mondjuk van olyan út arra, hogy jó lejtőre mész, akkor már kisebb kanyarban is előjön a súrlódó hang, ha kerékcsapágy, mert nagyobb erő jut a kerékre. A porvédő lemez nekem körforgalomban is kijött - megigazítottam, és kész.
A gyári lengéscsillapítónál is van ütköző, szerintem csak szétrepedt 20 év alatt és leesett róla. toyodiy.com-on nézd meg, ott kell lennie.
Gólyalábon a csavarokat melegítheted is, de nálam azokat soha nem kellett, előtte este fújd be csavarlazítóval. Összerakáskor gépzsírt tegyél rá vékonyan, és akkor legközelebb könnyebb dolgod lesz. Carinán valami 300 Nm-re kell húzni őket.
Talpas gömbfejnél meg ha a porvédő gumi körberepedt és alatta látod a rozsdát, akkor teljesen biztosan cserélni kell.

Uhh, szuper ez az oldal. Köszönöm szépen, ez hasznos. Nem ismertem. Amúgy kis fordulókörnél jön ki ha tempósan veszem be. Mivel a rugóerősítő gumik berakása után nem csinálja úgy én a rugó körüli problémának gondolom.
95
Avensis / Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Utolsó üzenet: írta vd1234 Dátum 2024.04.05 22:27:30 »
Na a felsoroltak nagy részénél nem tudom mit kell nézzek, de majd hozzáértőbbel megnézetem. A gólyalábon a csavarok biztosan nem lazultak meg, mert azokat majd melegítenem kell úgy berohadtak :) Viszont a lengéscsillapítón nincs ütköző gumi. De ez gyári lengéscsillapító ami rajta van, létezik hogy alapból ez nem is volt rajta?
Hallani kell, így nem tudom megmondani. Biztosan a hozzáértők is csak menet közben mondják meg  ;) Ha mondjuk van olyan út arra, hogy jó lejtőre mész, akkor már kisebb kanyarban is előjön a súrlódó hang, ha kerékcsapágy, mert nagyobb erő jut a kerékre. A porvédő lemez nekem körforgalomban is kijött - megigazítottam, és kész.
A gyári lengéscsillapítónál is van ütköző, szerintem csak szétrepedt 20 év alatt és leesett róla. toyodiy.com-on nézd meg, ott kell lennie.
Gólyalábon a csavarokat melegítheted is, de nálam azokat soha nem kellett, előtte este fújd be csavarlazítóval. Összerakáskor gépzsírt tegyél rá vékonyan, és akkor legközelebb könnyebb dolgod lesz. Carinán valami 300 Nm-re kell húzni őket.
Talpas gömbfejnél meg ha a porvédő gumi körberepedt és alatta látod a rozsdát, akkor teljesen biztosan cserélni kell.
96
Avensis / Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Utolsó üzenet: írta fudi2002 Dátum 2024.04.05 19:41:33 »
Értem ezt az előfeszítést, de szerintem nem a rugó variálása fogja megoldani a problémádat. Ha annyira összenyomja a terhelés, hogy az ütköző állítja meg, akkor sem verhetne bele a gumi a kerékjáratba. Nekem volt már ilyen eset úthibánál, és nem ért bele a dobba, kanyarban sem.
Nézd meg, mi a gyári gumiméret (ha máshol nem, hát az ajtónál a címkén), mekkora ET-je van a felninek, olyat használj, és akkor jó kell legyen. Ellenőrizd a lengőkar szilenteket, meg a talpas gömbfejet, a kerékcsapágyat. Esetleg a gólyalábon a csavarok nem lazultak-e meg?? Lengéscsillapító száron van ütköző??
Ha minden stimmel, akkor szélsőséges esetben sem súrolhat bele a kerék, vagy megnézni, mitől van ez egyáltalán. Súrlódó hang kanyarban kerékcsapágytól is lehet, de attól is, ha a féktárcsa porvédő lemez rosszul áll.

Japanparts rugót nem ismerem, nem tudok mit mondani  :no:

Na a felsoroltak nagy részénél nem tudom mit kell nézzek, de majd hozzáértőbbel megnézetem. A gólyalábon a csavarok biztosan nem lazultak meg, mert azokat majd melegítenem kell úgy berohadtak :) Viszont a lengéscsillapítón nincs ütköző gumi. De ez gyári lengéscsillapító ami rajta van, létezik hogy alapból ez nem is volt rajta?
97
Avensis / Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Utolsó üzenet: írta vd1234 Dátum 2024.04.05 18:48:22 »
Szia
Azért gondoltam a nagyobb rugóra, mivel ugyan a fizikai mérete ugyanakkora a lengéscsillapító miatt, de így "alapból" kicsit feszítettebb állapotban van. Gondoltam én, hogy ez a rugó keménységében pont annyit hoz, amennyit kell nekem. Kb miliméterekről szólhat a kínlódásom, mivel a pillanat töredékére hallható csak ez a súrlódó hang, ráadásul a műanyag elemeken sem láttam egyelőre nyomát. Szóval az a pici nekem szerintem megoldaná, a kérdés hogy a futómű geometriájába mennyit szól bele. Esetleg nagyobb feszítő erő hat a lengéscsillapítóra(szerk: épp nézem, a 2.0vvti motoroshoz amihez a "nagyobb" rugót néztem, pontosan ugyanaz a lengéscsillapító szóval akkor elvileg ez nem lehet gond), nem tudom ez okozhat-e gondot. Gondolom leszűrtétek, hogy nem az én terepem az autószerelés, gondoltam megkérdezek tapasztaltabbakat. :)

Félve kérdezem, Japanparts rugót nagyon ördögtől való? Pofátlanul olcsó most..
Értem ezt az előfeszítést, de szerintem nem a rugó variálása fogja megoldani a problémádat. Ha annyira összenyomja a terhelés, hogy az ütköző állítja meg, akkor sem verhetne bele a gumi a kerékjáratba. Nekem volt már ilyen eset úthibánál, és nem ért bele a dobba, kanyarban sem.
Nézd meg, mi a gyári gumiméret (ha máshol nem, hát az ajtónál a címkén), mekkora ET-je van a felninek, olyat használj, és akkor jó kell legyen. Ellenőrizd a lengőkar szilenteket, meg a talpas gömbfejet, a kerékcsapágyat. Esetleg a gólyalábon a csavarok nem lazultak-e meg?? Lengéscsillapító száron van ütköző??
Ha minden stimmel, akkor szélsőséges esetben sem súrolhat bele a kerék, vagy megnézni, mitől van ez egyáltalán. Súrlódó hang kanyarban kerékcsapágytól is lehet, de attól is, ha a féktárcsa porvédő lemez rosszul áll.

Japanparts rugót nem ismerem, nem tudok mit mondani  :no:
98
Avensis / Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Utolsó üzenet: írta fudi2002 Dátum 2024.04.05 18:36:53 »
Szia!

Nem tudom a T22 rugóméreteket, de sokminden azonos a Carinával. Amúgy hiába is lenne magasabb, mert a lengéscsillapító nem engedi feljebb.
Én lecseréltem mind a négy rugót KYB gyártmányra az alapján, amit a Szakálmetál keresője hozott. A hátsókba erősített is volt, oda azt tettem, nem hosszabb, de vastagabb az anyaga. Hála Istennek nagyon sokat jelentenek, több centivel emelkedett meg az alja, nagyon szépen áll tőle az autó, és a fekvőrendőrökön is simán megy át így.
Nem gondoltam volna, hogy ennyire összemennek a rugók, de gondolj bele, sok éven át nyomja a saját súlya, ha a terheléseket nem számoljuk. Csak azért kezdtem el a cserét, mert az első rugó jobb oldalon eltört, és akkor párban cseréltem. Megdöbbenésemre teljesen hátrafelé dőlt onnan az autó. Rövid időn belül kicseréltem a hátsókat is, most teljes az összhang. Számomra nem volt kérdés, egyértelműen KYB.
Érdemes normális porvédőket, ütközőket, és rugóalátéteket is venni. Szomorú meglepetés volt, hogy pont a hátsó KYB porvédő nem ért semmit, vékony kemény műanyag volt. A rugó viszont eddig hibátlan.

Szia
Azért gondoltam a nagyobb rugóra, mivel ugyan a fizikai mérete ugyanakkora a lengéscsillapító miatt, de így "alapból" kicsit feszítettebb állapotban van. Gondoltam én, hogy ez a rugó keménységében pont annyit hoz, amennyit kell nekem. Kb miliméterekről szólhat a kínlódásom, mivel a pillanat töredékére hallható csak ez a súrlódó hang, ráadásul a műanyag elemeken sem láttam egyelőre nyomát. Szóval az a pici nekem szerintem megoldaná, a kérdés hogy a futómű geometriájába mennyit szól bele. Esetleg nagyobb feszítő erő hat a lengéscsillapítóra(szerk: épp nézem, a 2.0vvti motoroshoz amihez a "nagyobb" rugót néztem, pontosan ugyanaz a lengéscsillapító szóval akkor elvileg ez nem lehet gond), nem tudom ez okozhat-e gondot. Gondolom leszűrtétek, hogy nem az én terepem az autószerelés, gondoltam megkérdezek tapasztaltabbakat. :)

Félve kérdezem, Japanparts rugót nagyon ördögtől való? Pofátlanul olcsó most..
99
Avensis / Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Utolsó üzenet: írta vd1234 Dátum 2024.04.05 18:28:41 »
Rugóerősítő gumikat raktam be próbából, most szuper. De nyilván ez nem megoldás. 395mm-es 12,8-as rugóról vélemény? Bár tudom, hogy nem ehhez a motoroshoz való.

UI: a 15-ös gyárival is csinálta 65-ös gumival. Szóval értetlenül állok a dolog előtt.

Szia!

Nem tudom a T22 rugóméreteket, de sokminden azonos a Carinával. Amúgy hiába is lenne magasabb, mert a lengéscsillapító nem engedi feljebb.
Én lecseréltem mind a négy rugót KYB gyártmányra az alapján, amit a Szakálmetál keresője hozott. A hátsókba erősített is volt, oda azt tettem, nem hosszabb, de vastagabb az anyaga. Hála Istennek nagyon sokat jelentenek, több centivel emelkedett meg az alja, nagyon szépen áll tőle az autó, és a fekvőrendőrökön is simán megy át így.
Nem gondoltam volna, hogy ennyire összemennek a rugók, de gondolj bele, sok éven át nyomja a saját súlya, ha a terheléseket nem számoljuk. Csak azért kezdtem el a cserét, mert az első rugó jobb oldalon eltört, és akkor párban cseréltem. Megdöbbenésemre teljesen hátrafelé dőlt onnan az autó. Rövid időn belül kicseréltem a hátsókat is, most teljes az összhang. Számomra nem volt kérdés, egyértelműen KYB.
Érdemes normális porvédőket, ütközőket, és rugóalátéteket is venni. Szomorú meglepetés volt, hogy pont a hátsó KYB porvédő nem ért semmit, vékony kemény műanyag volt. A rugó viszont eddig hibátlan.
100
Avensis / Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Utolsó üzenet: írta fudi2002 Dátum 2024.04.05 16:48:59 »
Rugóerősítő gumikat raktam be próbából, most szuper. De nyilván ez nem megoldás. 395mm-es 12,8-as rugóról vélemény? Bár tudom, hogy nem ehhez a motoroshoz való.

UI: a 15-ös gyárival is csinálta 65-ös gumival. Szóval értetlenül állok a dolog előtt.
Oldalak: 1 ... 4 5 6 7 8 9 [10]