21
Szia Balázs!
Nálunk három hőmérséklet-jeladó van: az egypólusú a ventilátor kapcsolója (ha lehúzod, azonnal el kell kezdenie forogni), a másik a motorvezérlőé (amit keresel, és mutatsz: kétpólusú, és van egy, ami a hőmérséklet-jelző műszer jeladója. Én is cseréltem már, amit keresel,(pl. Kovács alkatrésznél vízhőfok-jeladóknál ömlesztve van mindenféle, még olajhőmérséklet-jeladó is).
Ha hengefejes volt a kocsi, akkor még inkább ajánlott a jeladó cseréje:
"A tömítések például állandóan érintkeznek a hűtőfolyadékkal, ami fokozatosan gyengíti tömítési képességüket, megrepedeznek, elkopnak. Ám azzal, ha megszűnik a motor hűtőrendszerének zártsága, számos komolyabb probléma jelentkezhet, így mindig ügyeljen rá, hogy ne alakulhasson ki az alkatrész körül hűtfőfolyadék-szivárgás. Ha mégis beüt a krach, azonnal cseréltesse ki a szenzort!"
Azt azért érdemes lenne ellenőrizni, hogy mikor nem indít a kocsi, akkor megemelkedik-e a fordulatszámmérő olyan 100-200 körüli értékre. Ha nem, akkor a főtengelyjeladó a hibás. pár éve ugyanez történt velem: hidegen nehezen indult (a vízhőfok-érzékelő lehúzását nem próbáltam), és a főtengely-jeladó volt hibás, mindezt úgy, hogy nem volt hibakód. Anno elég sokat szívtam, mire meglett a hiba, és először rossz nyomon indultam el
Szurkolok, hogy meglegyen a hiba oka!
Nálunk három hőmérséklet-jeladó van: az egypólusú a ventilátor kapcsolója (ha lehúzod, azonnal el kell kezdenie forogni), a másik a motorvezérlőé (amit keresel, és mutatsz: kétpólusú, és van egy, ami a hőmérséklet-jelző műszer jeladója. Én is cseréltem már, amit keresel,(pl. Kovács alkatrésznél vízhőfok-jeladóknál ömlesztve van mindenféle, még olajhőmérséklet-jeladó is).
Ha hengefejes volt a kocsi, akkor még inkább ajánlott a jeladó cseréje:
"A tömítések például állandóan érintkeznek a hűtőfolyadékkal, ami fokozatosan gyengíti tömítési képességüket, megrepedeznek, elkopnak. Ám azzal, ha megszűnik a motor hűtőrendszerének zártsága, számos komolyabb probléma jelentkezhet, így mindig ügyeljen rá, hogy ne alakulhasson ki az alkatrész körül hűtfőfolyadék-szivárgás. Ha mégis beüt a krach, azonnal cseréltesse ki a szenzort!"
Azt azért érdemes lenne ellenőrizni, hogy mikor nem indít a kocsi, akkor megemelkedik-e a fordulatszámmérő olyan 100-200 körüli értékre. Ha nem, akkor a főtengelyjeladó a hibás. pár éve ugyanez történt velem: hidegen nehezen indult (a vízhőfok-érzékelő lehúzását nem próbáltam), és a főtengely-jeladó volt hibás, mindezt úgy, hogy nem volt hibakód. Anno elég sokat szívtam, mire meglett a hiba, és először rossz nyomon indultam el
Szurkolok, hogy meglegyen a hiba oka!