Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10
21
Carina / Re:Carina
« Utolsó üzenet: írta kalapos Dátum 2024.04.22 08:05:32 »
Szia Balázs!

Nálunk három hőmérséklet-jeladó van: az egypólusú a ventilátor kapcsolója (ha lehúzod, azonnal el kell kezdenie forogni), a másik a motorvezérlőé (amit keresel, és mutatsz: kétpólusú, és van egy, ami a hőmérséklet-jelző műszer jeladója. Én is cseréltem már, amit keresel,(pl. Kovács alkatrésznél vízhőfok-jeladóknál ömlesztve van mindenféle, még olajhőmérséklet-jeladó is).

Ha hengefejes volt a kocsi, akkor még inkább ajánlott a jeladó cseréje:
"A tömítések például állandóan érintkeznek a hűtőfolyadékkal, ami fokozatosan gyengíti tömítési képességüket, megrepedeznek, elkopnak. Ám azzal, ha megszűnik a motor hűtőrendszerének zártsága, számos komolyabb probléma jelentkezhet, így mindig ügyeljen rá, hogy ne alakulhasson ki az alkatrész körül hűtfőfolyadék-szivárgás. Ha mégis beüt a krach, azonnal cseréltesse ki a szenzort!"
Azt azért érdemes lenne ellenőrizni, hogy mikor nem indít a kocsi, akkor megemelkedik-e a fordulatszámmérő olyan 100-200 körüli értékre. Ha nem, akkor a főtengelyjeladó a hibás. pár éve ugyanez történt velem: hidegen nehezen indult (a vízhőfok-érzékelő lehúzását nem próbáltam), és a főtengely-jeladó volt hibás, mindezt úgy, hogy nem volt hibakód. Anno elég sokat szívtam, mire meglett a hiba, és először rossz nyomon indultam el

Szurkolok, hogy meglegyen a hiba oka!  :sorcerer:
22
Carina / Re:Carina
« Utolsó üzenet: írta vd1234 Dátum 2024.04.21 23:01:46 »
Szia Balázs!

Rákerestem a cikkszámra, kettőt hoz alvázszám alapján:
83420-05010   JAEGER
83420-20040   YAZAKI

Mindegyikre 1 pólusút mond a katalógus, de az általam sokat emlegetett fi.pdf-ben a rajz kétpólusút mutat. Gondolom ha mégis egypólusú a csatlakozó, akkor a ház a második pólus.
A vonatkozó részt mellékeltem (231. old.)

A pdf-ben van hibakeresés is, hogy milyen okok lehetnek a nehéz indulás mögött, érdemes átnézni (13. oldaltól).
A hibakódok mögött felsoroltak okokat is. Szerintem érdemes lenne a lambdaszonda meg a vízhőmérséklet jeladó csatlakozóit kontakttisztítózni.

Főtengely vagy vezérműtengely jeladó esetleg...? De nézd végig előbb a troubleshooting-ot.
23
Carina / Re:Carina
« Utolsó üzenet: írta kisbal Dátum 2024.04.21 18:33:51 »
Sziasztok!

 

Hőmérsélet jeladó segítséget szeretnék kérni. Hidegen nem indul, vagy csak nagyon nehezen, néha egy kis gázpedál segítséggel az autó. Olyan is előfordult, hogy 3-4nap pihentetés után elsőre indult. Ez így nem túl megbízható.A benzinszűrőt 2 hete cserélték, nem segített rajta. Meleg indítással nincs gond.

Cikkszám alapján (83420) szerintem a termosztát mögött ovális alakú, két pólusú jeladó kellene bele, de itt négyszög alakú jeladót látok, aminek a cikkszáma 0280130077 (ami Toyota kód alapján 89422-...) és nekem valahogy nem stimmel. Lehet nem eredeti? Nektek milyen van és tudtok-e cikkszámot, ellenállás értéket mondani?

Múlt hét óta hiba nélkül elsőre indul hidegen, úgy, hogy ezt a jeladót lehúzom. Így checkengine lámpával rögtön indul 1400 1/perc fordulattal, utána visszadugva az alapjárat emelkedik kicsit.

Vettem új Hella jeladót, de a probléma nem oldódott meg. Lehet nem itt kellene keresnem a hibát? Van még néhány jeladó, ami hibás értéket küld az ECU felé? Ennyit számít, ha esetleg más gyártó jeladója van benne?

 

Szobahőmérsékleten mértem ellenállást. Ami benne volt 2,32 kΩ, míg a másik új jeladó 3,2 kΩ.

A képeket később töltöm fel.
Ez érdekes:





Ősszel végül megvettem a 143 ezer km-t futott '96-os 1.6 bordó GLi-t, amit más nem mert 😊. Azóta csak 1500 km körül autóztam vele. Nincs még bizalmam, főleg az indítás miatt.


Akkor még jól indult, bár összehasonlíva az előző '97-es szedánnal szerintem többet teker az indító még meleg motornál is.

Néha checkengine lámpa van 2000-es fordulaton, gázadásra eltűnik, de bosszantó. Még januárban 21 (oxigén szenzor)és 25 (levegő/benzin arány)-hibakódot villogtattam ki. Lehet ezzel összefüggésben?

Szerintem jól megy, fogyasztást még nem mértem, nem mertem teleankolni, de lehet magasabb...

Sajnos egészségügyi gondok miatt nem nagyon foglalkoztam az autóval. Néha gurultam vele 50-100km-ket, de egy ideig nem volt gond a hideg indítással.

A szerelőnél már elköltöttem egy nagyobb összeget, de még nincs vége...

Vezérlés, vízpumpa, hűtőradiátor, folyadékok, hátsó stabpálcák, féltengely gumiharangok, első fékbetét.



Az autó DNS-e SB164ABK00E164857

https://www.japan-parts.eu/toyota/eu/1996/carina-e-ukp/at190l-blmnkw/3_273530_006_/electrical/8401_switch-relay-computer#89620


Köszönettel
Balázs
24
Avensis / Re:T25-ös Avensis
« Utolsó üzenet: írta Subby Dátum 2024.04.21 18:06:34 »
Igen, és igazából ez szomorú, mert szeretném megtartani az autót, de ez a része számomra gáz, és elveszi a kedvem, hogy még javítani sem lehet, és jobb nyilván nem is lesz magától.

Most néztem, az EU-ból is lehetne rendelni elvileg repedésmentes bontottat (100eFt) + ki-beszerelés költsége.
 
Pedig szeretem az autót, pont most van 6 éve nálam, egy kezemen meg tudom számolni, hány alkalommal éjszakázott szabad ég alatt, vigyázok rá, E5-öt tankolok...  :yes:
25
OFF-topic / Egyéb autók
« Utolsó üzenet: írta Xtrem Dátum 2024.04.21 16:49:43 »
Köszi, de azt hiszem egyelőre megleszek nélküle.  ;)
A max mérési / figyelési tartomány esetén a megadott 40 km/h sebesség kicsit kevésnek tűnik ahhoz képest a gyáriak mit tudnak pl az autópályán is.  :szemez:

De persze legalább van, elérhető már ez is gyakorlatilag bárki számára  :clap:  - de ahogy emlékszem anno a tolatóradarok esetében is először csak a szenzoros pittyegés volt elérhető, és micsoda nagy szám volt, amikor kijöttek az első kijelzők hozzájuk, amik már a távolságot is kijelezték, sőt külön-külön kis színes grafikonok mutatták az egyes szenzorok esetében a tárgy közelségét.
De menő dolog volt az még 2003-ban  :punk:  :D
26
Avensis / T25-ös Avensis
« Utolsó üzenet: írta Xtrem Dátum 2024.04.21 16:39:14 »
Sajnos a repedés nem csak attól függ, hol volt használva az autó.
Az enyém világ életében garázsban állt, megfordult olyan országban is, ahol télen még -20C is volt, és mégis vannak rajta repedések.  :cry:
27
Carina / Re:Carina
« Utolsó üzenet: írta kalapos Dátum 2024.04.20 17:42:09 »
...
Nyílván más márka került bele. Ha a doboz erre utal, amiben a kiszerelt alkatrészeket visszaadták, akkor ilyen kerülhetett be
...
Közben Autodocon megtaláltam AS-PL ARE0062 Generátor szabályozó
Hátha segít valakinek..
28
Carina / Re:Carina
« Utolsó üzenet: írta kalapos Dátum 2024.04.20 17:02:49 »
Sziasztok!

A legfrssebb adat 48,8/640 km ~7,6 L. Nem tudom, hogy a generátor kiesése esetleg belejátszhat-e a fogyiba?
Peti: ha nincs másik kocsi, akkor ennyi idősen/futás után szerintem nem felesleges a generátor cseréje/vizsgálata. Nálunk Bosch van, a szénkeféket a fesszabályzóval együtt cserélték, de gondolom, anélkül is lehetne. A csapágynak nem volt hangja, de elég darabos volt a hátsónak a mozgása, örülök, hogy mindkettőt cserélték. És ha szét van szedve, akkor látod, hogy a csúszógyűrűk milyen állapotban vannak. A sztorim tanulsága az, hogy amíg van egy molekula fém rajtuk, addig dolgozik, szóval nincs előjele a megkotlásának. Szóval igen: lehet egy felújítottra cserélni biztonságosabb. Bele sem akarok gondolni, hogy ez több száz km-re otthontól történik... :wacko:

A kép magáért beszél, látszik, hogy a szénkefék is a működésük végén voltak :
http://www.kepfeltoltes.eu/view.php?filename=4881713623998449.jpg

A fura, hogy ezt a cikkszámot nem hozza semmi, ami hasonló, de más csatlakozós, az meg
Autodocon a Bosch fesszabályzó több, mint 60 e Ft! De sem itt, sem az
Amazonon épp nincs belőle
Nyílván más márka került bele. Ha a doboz erre utal, amiben a jiszerelt alkatrészeket visszaadták, akkor ilyen kerülhetett be

Amikor húgomék E11-esében megadta magát az önindító, akkor annak azért volt előjele, a főtengelyjeladó hibával is el tudtam indítani nagy nehezen, de ez váratlanul makkan meg.
Egyébként egyetértek Veled, ami a kocsi fenntartását illeti, sokan elképzlni sem tudják, hogy én értékelem ezt a futásteljesítményt...

Dani: emlékeim szerint nálunk más a cikkszáma a lambdaszondának, de mikor nekem kellett, épp nem volt kapható, így univerzális Denso került bele, így a gyári csatlakozót nem lehetett használni, forrasztva lett, de azóta is múködik.
Kíváncsi vagyok a kipuffogós szerelés végeredményére. A mutorház felöli felfügggesztést nem kellett cserélni, Anno nálam teljesen kiszopósodott már a gumi, utána határozottabba nstabilabb lett.
29
Carina / Re:Carina
« Utolsó üzenet: írta vd1234 Dátum 2024.04.20 15:41:38 »
Sziasztok!

Az nagyon jó fogyasztás Zoli  :yes:  Nekem 7,8 körül volt.
Ránéztem a generátorra, Szakálnál 50 egy felújított. 12 ezer a diódahíd + feszültségszabályzó. A leírások alapján a Denso robusztusabb kivitel, mint  Bosch: amikor 10 éve kicseréltem a csapágyakat, meg a keféket, minden jónak tűnt, hála Istennek most is megy. Azt gondolom, ha preventív jelleg, akkor a kefékre kellene ránézni.
Önindító nálam is kérdés, vannak kefék és egy komplett önindító tartalékban, ami remélem jó.
Most az a bajom, hogy megint nem tudom pontosan, hogy mi a bele való lambdaszonda, mert másra emlékszem, mint amit most hoznak a webshopok. Bár a kipufogó javítás óta még nem tudom pontosan, milyen lesz a fogyasztás.  A feszülés még megvan, de megy... nem tudom, mikor érek oda.
30
Carina / Re:Carina
« Utolsó üzenet: írta villanó Dátum 2024.04.20 10:58:47 »
Sziasztok, a generátoron már én is gondolkodtam, hogy preventív jelleggel cserélni kellene... Lehet felújítottat venni, nem túl drágán.
Azért nehéz belegondolni, hogy huszonsok év alatt mennyit forgott! Racionálisan nyilván már nem számíthatunk arra megbízhatóságra, mint az első 15-20 évben, de én most kihívásnak és kísérletnek tekintem, hogy meddig lehet fenntartani egy ilyen autót?

üdv: villanó

Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10