Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10
1
Általános / Re:Biztosítás
« Utolsó üzenet: írta Nagycitrom Dátum Ma - 08:59:33 »
Ha most netán a rendőrségi autóban is elmegy az összeköttetés a központtal, akkor mi történik? Elengednek, vagy ott tartanak, amíg meg nem bizonyosodnak róla, hogy a gépjármű után befizettem mindent?  :innocent: :szemez:
Pontosan meg van határozva, hogy milyen iratokat kell magadnál tartani az autóban. Semmi jogalapjuk nincs ott tartani téged egy sárgacsekk hiánya miatt (ami nem is hiány).
Jó, ha az ember tisztában van az alavető jogaival, kötelességével  ;)
Természetesen mindenki azt cipel magával, amit akar, csak egy saját vélemény volt ez is  :flowers:
2
Általános / Biztosítás
« Utolsó üzenet: írta Xtrem Dátum Ma - 06:16:21 »
Rajta van a biztosító neve, 2 aláírás pecséttel, az autó adatai, az üzembentartó adatai, a szerződés száma, az érvényesség kezdete és a biztosítási időszak, és az oldalán még egy vonalkóddal is.  ;)

Amikor kötelező volt magadnál tartani, akkor se volt rajtuk több infó - de a ritka esetek közül, amikor ellenőriztek úgy rémlik szépen megnézték, és visszaadták, azaz nem ültek be vele a kocsijukba lecsekkolni. De utoljára valamikor tízen éve lehetett, hogy igazoltattak.  :yes:
3
Általános / Re:Biztosítás
« Utolsó üzenet: írta afekete Dátum 2024.03.18 21:14:51 »
Meg hát az a darab kinyomtatott papír - amilyet bárki nyomtathat - mit bizonyít?
Csak akkor, ha ellenőrizni is lehet - biztosítónál, banknál, postánál. ;)
4
Általános / Re:Biztosítás
« Utolsó üzenet: írta robi (Robi) Dátum 2024.03.18 20:47:24 »
Arról nem szerzel tudomást... az állampolgári bizalom megrendíthetetlen kell maradjon.

Egyébként az összeköttetésük a központtal nem polgári frekvenciákon történik, annak esélye hogy "elmegy" minimális, közel nulla, elég rendesen be vannak technikailag biztosítva, azon csöppet se aggódj, hogy neked kell támogatnod az ő munkájukat azzal, hogy túlteljesíted a törvényi előírást, nem veregetik meg a válladat úgyse érte.
5
Általános / Biztosítás
« Utolsó üzenet: írta Xtrem Dátum 2024.03.18 19:28:10 »
Igen, ma én is megkaptam a ügyfélkapus tárhelyre a pdf fájlt / levelet, amiben a biztosítási összegről írnak.

Én valahogy az autó esetében (holott tudom a rendőrök már simán le tudják kérni) ragaszkodom a sárga csekkhez, szóval felhívtam őket, és igényeltem 2 db sárga csekket az autóknak. A biztosítást már online fizetem régóta, de természetesen azért letöltöm, és a forgalmi mellett tartom az igazolást a befizetésről. Ne legyen rá szükség, de megnyugtat, hogy ott van kéznél.  :surrender:

Sosem lehet tudni, mert hiába a mai modern csúcstechnika és egyebek, én már jártam úgy kormányablakban is, hogy összeomlott a rendszer, és nem lehetett ügyet intézni aznap, elküldtek mindenkit, és vissza kellett menni.
Ha most netán a rendőrségi autóban is elmegy az összeköttetés a központtal, akkor mi történik? Elengednek, vagy ott tartanak, amíg meg nem bizonyosodnak róla, hogy a gépjármű után befizettem mindent?  :innocent: :szemez:
6
Általános / Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Utolsó üzenet: írta Xtrem Dátum 2024.03.18 19:20:37 »
Szerdától mindkét üzemanyag fajta ára növekedni fog, a benzinért +5, a gázolajért +2 Ft-tal kell majd többet fizetni.
7
Corolla & Auris / Re:Corolla Verso
« Utolsó üzenet: írta bepi81 Dátum 2024.03.18 14:48:40 »
Az október óta eltelt időszak sem telt eseménytelenül...  :innocent:

Elkezdtem megoldani a kisebb-nagyobb karbantartásokat, aminek egy részét szerelőre bíztam, másik részét magam végeztem.
Itt jegyzem meg - és hadd puffogjak kicsit egyetlen mondat erejéig -, hogy egyes autószerelők arcán igen-igen vastag a bőr:
Történt, hogy február elején vásároltam többek között új kuplungszettet, hogy azt majd szerelővel kicseréltetem, hiszen, ehhez csápos emelő kell, futómű bölcső kompletten lebont, stb... erre a feladatra megbíztam az egyik szerelő ismerősömet, akihez már a korábbi autóimat is hordtam kisebb-nagyobb beavatkozásra. Lényeg, hogy a kuplungszettet 80.000Ft munkadíjért cserélte ki. A szemem kigúvadt... nyilván kifizettem, de ezzel elérte nálam azt, hogy többet nem viszek hozzá autót. Ez a munkadíj több, mint 2x-ese a korrektül elvégzett munkáért elkérhető összegnek. Tanulópénz részemre, de itt eltört a bizalmam felé...

...és megerősített abban a tudatban, hogy a lehető legtöbb karbantartást magamnak csináljak meg. Elmúlt bennem ez a mindenáron márkaszervíz, meg vezetett szervízkönyv kell érzés, mert olyan szinten elszálltak az árak, hogy egyszerűen sajnálok ennyi pénzt kiadni olyan dolgokra, amiket magam is meg tudok csinálni (mondjuk, a kuplung csere nem ilyen, de ezt kb egyszer kellett kiköhögnöm). Ezen felbuzdulva, a teljes fékszettet (első-hátsó szett + rögzítő) már magam cseréltem. A fékhatásmérés eredménye alapján bőven 1 számjegyű eltérést tud az oldalak között teljesen nyersen, bekoptatás nélkül, ez nekem elég. A rögzítőfék volt határon (30% eltérés), de ezen pici tekergetéssel gyorsan javítottam. Sikerélmény!  :hug: (minden újra használt alkatrészt, csavart, csapokat mindent UH tiszttóval újítottam fel fémtisztára és grafitos zsírral láttam el a csapokat, hogy könnyen mozogjanak). A légtelenítést is magam végeztem.

A vezető oldali külső visszapillantó tükröm sajnos egy méretre vágott, sima tükörlap volt, ami se nem kicsinyített, se nem volt aszférikusan osztott, se nem működött a tükörlap fűtése. Akárhogy kutattam, egyszerűen NINCS hozzá utángyártott tükörlap, nem létezik, hiánycikk. Korábban a Polcar lengyel cégtől lehetett ilyet beszerezni, de hónapok óta hiánycikk. Fura, mert rengeteg autó fut az utakon ebből a típusból, nem értem, miért nincs alkatrész hozzá.
Lényeg, hogy bontóból tudtam szerezni komplett visszapillantó tükröt házzal együtt, de legalább hibátlan állapotban. Ezt még fényeztettem és átszereltem. Nem volt gazdaságos a művelet, de ez annyira fontos volt és elsődleges szempont a menetbiztonság szempontjából, hogy itt nem érdekelt az ár.

Elvégeztem a két hátsó kerékjárati ív megelőző alvázvédelmét. Olyan hajtógázos alvázvédőt vettem, ami egyben hangszigetelő hatású (megszáradva gumis tapintású bitumen) is. Erre visszahelyeztem a gyári műanyag dobbetétet. Jó hír, hogy az autó 14 éves kora ellenére egyáltalán nem okozott negatív meglepetést, apró felületi barnulásokon kívül semmi komoly korrózió. Ezeket fémtisztára csiszoltam, lekezeltem rozsdagátló alapozóval több rétegben, majd alvázvédő legalább 3 rétegben. Szerintem bírni fogja...
Tervben van az első kerékjárati ívek hasonló kezelése is, ahogy jön a kellemesebb időjárás, nekiállok. Minden anyag megvan hozzá, csak a langyos hőmérsékletre várok, hogy gyorsan száradjon a felület.

A vásárláskor nem titkoltan hibás parkoló radart kicseréltettem (hátul) egy utángyártottra. A kiszerelt egy elég komoly Valeo cucc volt (8 szenzoros első-hátsó szett), de vagy szenzorhibás, vagy kábelhiba miatt le lett kötve korábban. Én nem akartam hibakeresésért ismét több tízezret fizetni, ezért dobtam ki az egészet és vettem bele egy olcsót.

Mindezeknél talán lényegesebb volt, hogy végre volt időm kicserélni a szivárgó szelepfedéltömítést. Ezzel megszűnt a blokk felső szivárgása (alul még van teendő a főtengely szimeringgel). Ezzel egy időben UH tisztítást kapott az összes trafó, befecskendező, gyertyák, fojtószelepház kompletten. Új tömítést is kapott a fojtószelepház. A szívósort egyelőre nem tudtam leszedni, mert kevés a hely és nem látom, hol fogja még alul csavar. Amit tudtam, kihajtottam, de a sort továbbra is fixen állt a helyén. Ezt azért fontos mindenképpen leszednem, mert a nívópálca hüvelye (a fém cső) korábbi tulajnál eltört. Ne kérdezzétek hogyan történt, én sem értem. Lényeg, hogy újonnan 15.000Ft az alkatrész, meg is vettem. Ennek a cseréjéhez kell leszerelni a szívósort, és ha már az lejött, akkor az is kap új tömítést.

Ami még zavar, hogy a láncfeszítőt gondolom csereérettnek, mert hidegindításkor pár főtengely fordulatig becsörren a lánc. Ez, a főtengely szimering és a hosszbordásszíj lesz cserélve egy következő alkalommal.

A kuplung csere után voltam futóműbeállításon. Beszélgettem a szakemberrel és mondta, hogy valszeg nem volt komolyabb sérülése az autónak, mert a futóműve jól áll, jó állapotban van és a beállításával sem volt semmi gond, rendben van a geometria. Ennek is örültem.

Ezek után azt gondolom, hogy kezd műszakilag teljesen összeállni az autó olyanná, amit én elvárok tőle. Kellett vele foglalkozni (kopó-forgó alkatrészek), de az alapok (szerkezeti sérülésmentesség) rendben vannak és ez a fontos.  :clap:
A jövőben következik pár kényelmi projekt: első körben zaj- és hangszigetelés, majd a hangrendszer fejlesztése. Előbbi értinteni fogja az ajtókat, oldallemezeket, és a tetőlemezt. Ezeket csináltam meg az Avensisben is anno, itt is működni fog.   :cool2:


 
8
Corolla & Auris / Re:AURIS - általános topik
« Utolsó üzenet: írta Wind19 Dátum 2024.03.18 13:21:41 »
Sziasztok!

Tippet, tanácsot szeretnék kérni tőletek, mert az Aurisom(1.6 benzin, 2013) folyamatosan lemeríti az akkumlátor. A történet az alábbi:

1 éve indult ez a merülgetés, miután már nem kell vidékre járnom kéthetente. Eléggé rapszódikusan jelentkezik a tünet: van, hogy 5-6 nap után merül le a kocsi(teljesen új akksival vagy frissen feltöltött használttal), de van, hogy 2 hónapot is bírja ugyanolyan felhasználási feltételek mellett. Teljesen mindegy, hogy hideg vagy meleg az idő. Két Bosch akksit vágott tönkre egy hónapos eltéréssel. Jártam három alkalommal márkaszervizben, minden alkalommal jó volt a kocsi áramfelvétele, jó volt az akksi, jó volt a töltés. Ugyanezt mondta egy független villamossági szerelő is, ahol két alkalommal járt a kocsi. Általában akkor szokott jelentkezni a tünet, ha mondjuk betegség vagy szabadság miatt egy hétig kb nem használom a kocsit vagy például legutóbb egyik szombaton mentem vele 180 km-t, letettem és 6 nap után már nem nyílt az ajtó. Szerintük a napi 2x9,5 km városi(Budapest) autózás kevés ahhoz, hogy a generátor visszatöltse a kivett energiát. Nagyon ritkán megyek ennél rövidebb távokat. Nincs utólag beszerelt fogyasztó, minden gyári, de jól felszerelt az autó. Ma felhívtam egy kifejezetten japán autókra specializálódott villamossági szakit, aki ugyanazokat mondta el, mint korábban a többiek. Szerinte nem szabad egy modern autót egy hétnél tovább állni hagyni, mert így járok. Szerinte a hibridek pár nap alatt lemerülnek. Ami azért érdekes, mert kollégám két hét után indította be a hibridjét gond nélkül. CheckEngine nem világít. Hibakódot caristával találtam, p1550, ami a töltésvezérlőt jelenti(?). Töröltem a kódot, de már nem dobja vissza, szóval lehet, hogy az alacsony töltöttségű akku miatt jelzett.

Valóban így van, ahogy mondják? Törődjek bele, hogy ezzel a felhasználással két akksival és zsebbikával kell járkáljak? Én vagyok az egyedüli, aki a lakótelepen hetente cserélgeti az akksit, pedig tudom, hogy más még kevesebb távon használja a kocsit.  Van esetleg, aki járt már így és tudja hova kell vinni a kocsit? Már úgy vagyok vele, hogy azt se bánom, ha atomjaira szedik a kocsit és minden vezetéket egyesével átvizsgálnak. Kifizetem, csak legyen jó.

Köszönöm a válaszokat.
9
Avensis / Re:T22 Avensis és minden mi róla szól
« Utolsó üzenet: írta bepi81 Dátum 2024.03.18 13:12:03 »
Szia!

Köszi, már próbálkoztam vele. Egy napig nem volt benne az akku és azóta mentem vele kb 80 km-t. Menet közben minden rendben.
Végigfújtam minden látható helyet féktisztítóval is, hátha valahol falsot szív, de semmi változás nem volt közben. Levettem az összes vákumcsövet végignéztem őket, rendben vannak. Több ötletem egyelőre nincs.
Szia!
Az alapjárati motort is le kellene szedd és tisztítani (fogkefével is lehet, de UH tisztítás lenne az igazi).
Nézd végig a kötőelemeket (csavarok), hogy mind vissza lett-e húzva megfelelően.
10
Általános / Re:Biztosítás
« Utolsó üzenet: írta robi (Robi) Dátum 2024.03.18 09:56:09 »
Ügyfélkapum van nekem is, ott értesítettek már múlt évben is, hogy ha kérek sárga csekket a fizetéshez, akkor milyen sms számot kell bepötyögni. És persze a jármű platformon már megannyi autót lekérdeztem a rendszáma alapján.  ;)

Viszont ez a 2024-es változás tényleg kimaradt nekem, nekem is nehéz elhinnem, de ez van.  :innocent: :hmmmm:
Tegnap jött ügyfélkapuba értesítés, meglehetősen színes/szagos jogi szövegezésű - egyből a szívemhez kaptam hogy mi ez már megint - aztán kiderült hogy csak a gépjármű adó.
Most már kíváncsiságból feltettem ezt a NAV mobilappot, abban is megjelenik, ott sokkal felhasználóbarátabb módon, és egyből be is lehet fizetni ótépé szimpölpéjjel tetszőleges bankkártyával.
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10