Felhasználónév: Jelszó:

Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10
1
OFF-topic / Kerékpár kicsiknek és nagyoknak
« Utolsó üzenet: írta bepi81 Dátum Ma - 16:00:42 »
Azért akarok újat, mert bár értek hozzá (régen elég rendesen toltam a bringázást, elég sokat szereltem is, jobban értek hozzá, mint az autószereléshez :-) ), de olyat akarok, amit megveszek és jó ideig nincs vele gond. Most egy olyan bringám van, amit gyűjteményből vettem jó áron (Ritchey váz, Nagyjából Deore Lx és XT cuccok, Ritchey kormány, csapágyak, egyedi kormánycsapágy -- erről szívesen mesélek, ez jön velem bármilyen bringára), de öreg darab, és mindig van valami apróság. De ami jobban zavar, hogy egyre öregebb vagyok a sportos vázgeometriához, olyat szeretnék, amit kényelmesen, egyenes háttal lehet tekerni (meredek kormányszár és teleszkóp megvan, emeltek valamit az elején, de kevés). Amúgy ez a bringa nem megy el, nem akarom eladni, lemegy a nyaralóba és akkor nem kell mindig cipelni.
Akkor egy új KROSS lehet a jó választás. Minősége megegyezik mindenben a KTM-ével, de valamivel alacsonyabb áron mérik. Idén felfelé megy az ára, ezért érdemes alaposan körülnézni akciók után. A várható áremelkedés kb 30-40000Ft, ezt mondta tesómnak a boltos.
2
OFF-topic / Re:Kerékpár kicsiknek és nagyoknak
« Utolsó üzenet: írta mondi Dátum Ma - 15:40:29 »
A Merida nekem is szemmel volt tartva, konkrét ajánlatom is volt rá a helyi bringaboltban. Csupasz trekkingként néztem a Crossway 20D és 40D modelleket. De alapvetően KTM felé hajlottam, és úgy döntöttem, hogy megpróbálok használtan venni KTM-et, mert hirtelen a szemem elé került egy hirdetés a neten. Feljebb leírtam, hogy összességében kb annyinál tartok most pénzben a KTM-mel, mintha vettem volna egy új Meridát. De ez megtévesztő lehet. A Merida nem Ritchey csapágyazással készül, és a váltója sem Deore, valamint, a váza is nehezebb egy picit. Ennek ellenére a Merida sem rossz, sőt, mentem vele, az is szuperül gurul, és menet közben könnyű is, de volt egy álmom (a KTM), így mégsem bánom a döntésemet. Ha belefutottam volna egy xar állapotú biciklibe, pl. egy azonnali első villa cserébe (40 000Ft), netán kiderült volna, hogy sérült a váz, vagy hasonlók, akkor nyilván bánnám a döntésemet. De így full-szerelem van. A fényezését elcsesztem, ugyan, de megtanultam, hogy tarthatom foltmentesen a matt fekete felületet.

Át kell alaposan gondolni, mindegyik verziónak megvan a pro és kontra oldala...
Azért akarok újat, mert bár értek hozzá (régen elég rendesen toltam a bringázást, elég sokat szereltem is, jobban értek hozzá, mint az autószereléshez :-) ), de olyat akarok, amit megveszek és jó ideig nincs vele gond. Most egy olyan bringám van, amit gyűjteményből vettem jó áron (Ritchey váz, Nagyjából Deore Lx és XT cuccok, Ritchey kormány, csapágyak, egyedi kormánycsapágy -- erről szívesen mesélek, ez jön velem bármilyen bringára), de öreg darab, és mindig van valami apróság. De ami jobban zavar, hogy egyre öregebb vagyok a sportos vázgeometriához, olyat szeretnék, amit kényelmesen, egyenes háttal lehet tekerni (meredek kormányszár és teleszkóp megvan, emeltek valamit az elején, de kevés). Amúgy ez a bringa nem megy el, nem akarom eladni, lemegy a nyaralóba és akkor nem kell mindig cipelni.
3
Általános / Re:Beszélgessünk
« Utolsó üzenet: írta hoffmann.agoston Dátum Ma - 15:38:58 »
Sziasztok,
Anyukámnak vettünk egy 2007-es használt prius-t, 168000km van benne. Érdekelne hogy mikor vannak kötelező/ vagy ajánlott szervízelések, mikre érdemes odafigyelni ezzel kapcsolatban.
Köszönöm a segítséget előre is.

Ágoston
4
OFF-topic / Re:Kerékpár kicsiknek és nagyoknak
« Utolsó üzenet: írta bepi81 Dátum Ma - 15:16:25 »
Örülök, hogy a polírozást kihagytad a javaslatokból ;)  ::)


Azóta minden tisztogatáskor Eneos motorolajjal törlöm át a vázat és minden gyönyörű... :-D
5
OFF-topic / Re:Kerékpár kicsiknek és nagyoknak
« Utolsó üzenet: írta micila Dátum Ma - 15:06:16 »
Örülök, hogy a polírozást kihagytad a javaslatokból ;)  ::)



 :whistling: :whistling: ::) :flowers:
6
OFF-topic / Re:Kerékpár kicsiknek és nagyoknak
« Utolsó üzenet: írta Nagycitrom Dátum Ma - 15:01:50 »
Én tavaly augusztus végén vettem egy használt KTM-et, tesóm egy vacsiúj KROSS-t.
Örülök, hogy a polírozást kihagytad a javaslatokból ;)  ::)

7
OFF-topic / Re:Kerékpár kicsiknek és nagyoknak
« Utolsó üzenet: írta bepi81 Dátum Ma - 14:55:14 »
Én tavaly augusztus végén vettem egy használt KTM-et, tesóm egy vacsiúj KROSS-t.
Asszonynak, meg szintén ekkor egy használt árban megkapott, 0km-es RIXE-t.

Használt KTM: Imola Cross típus, anno újkorában 1000EUR környéki árral, csupasz trekking bringa, hidraulikus Tekto tárcsafékekkel, Shimano Deore XT hátsó váltóval, minőségi első villával. Német piacos modell, Közép-Eu-ba nem is szállították ezt a típust. Ipari csapágyazással (Ritchey) van szerelve mindenhol (kormány, hajtás). Az ára 105E Ft volt.
Amit költöttem rá:
1. teljes első villa szétszedés, takarítás, zsírozás, karbantartás.
2. új lánc és hátsó sor csere, mert a régi lánc nyúlása már kopáshatáron volt, illetve, a hátsó sor két legkisebb fogaskerekében volt egy-egy 8-as, emiatt nyeregből kiállva tekerésnél a terhelés hatására meg-megszalajtott a pedál.
3. Kormányt cseréltem rajta és markolatot, de ezek nem relevánsak, hiszen, nem karbantartás jellegű költségek, hanem jóléti.

Szóval, a vételáron felül karbantartásokra, javításokra elköltöttem még kb 40 000Ft-ot. Gumik újszerűek, de egy minőségi típus 7-8000Ft/db, ha cserélni kell. Így nagyjából 150000Ft körül tartok eddig + a jóléti költségek.
Esetemben nem volt drága a bringa, de időszerű költségek merültek fel vele kapcsolatban. Olyat is lehet venni, amelyik drágább, de kevésbé igényel ilyen beavatkozásokat, azonban, ehhez kell az értő ember, aki vásárláskor tudja, hogy mit kell nézni, mert könnyen bele lehet szaladni a bringa vételárát közelítő költségekbe.

Tesóm KROSS bringája:
Vadiúj, itthoni boltból történt vásárlás. Listaára 305000Ft volt, raktáron lévő és egyéb kedvezményeket kihasználva 230000Ft vételárral, teljesen felszerelve, tehát, agydinamó, nagyteljesítményű ledlámpák, sárvédő elől-hátul csomagtratóval, túra markolat, shimano hidraulikus tárcsafékek elől-hátul, teljes Shimano Deore XT váltórendszer, gel-túra üléssel stb. egy szóval qrvajó bicikli. A váza hidroforming eljárással, nagynyomású vízzel formált, emiatt rendkívül szép vonalvezetésű, igényes, hegesztési varratok szinte nem is látszanak rajta.

Asszony Rixe bringája:
Teljesen felszerelt, német belpiacos (a Rixe 1920 óta gyárt manufaktúrában kerékpárokat), Kelet-Eu-ban nem kapható típus. Tesóméhoz hasonló felszereltségű annyi eltéréssel, hogy a váltója Shimano Altus és Acera, nem Deore. Új ára felszerelve 260-280000Ft-nyi Euro, 110000Ft-rét vettük úgy, hogy a gyári pedálját is mi szereltük rá fel, előttünk senki nem használta a biciklit még. 2016-os modell.

A Merida nekem is szemmel volt tartva, konkrét ajánlatom is volt rá a helyi bringaboltban. Csupasz trekkingként néztem a Crossway 20D és 40D modelleket. De alapvetően KTM felé hajlottam, és úgy döntöttem, hogy megpróbálok használtan venni KTM-et, mert hirtelen a szemem elé került egy hirdetés a neten. Feljebb leírtam, hogy összességében kb annyinál tartok most pénzben a KTM-mel, mintha vettem volna egy új Meridát. De ez megtévesztő lehet. A Merida nem Ritchey csapágyazással készül, és a váltója sem Deore, valamint, a váza is nehezebb egy picit. Ennek ellenére a Merida sem rossz, sőt, mentem vele, az is szuperül gurul, és menet közben könnyű is, de volt egy álmom (a KTM), így mégsem bánom a döntésemet. Ha belefutottam volna egy xar állapotú biciklibe, pl. egy azonnali első villa cserébe (40 000Ft), netán kiderült volna, hogy sérült a váz, vagy hasonlók, akkor nyilván bánnám a döntésemet. De így full-szerelem van. A fényezését elcsesztem, ugyan, de megtanultam, hogy tarthatom foltmentesen a matt fekete felületet.

Át kell alaposan gondolni, mindegyik verziónak megvan a pro és kontra oldala...
8
OFF-topic / Re:Kerékpár kicsiknek és nagyoknak
« Utolsó üzenet: írta Nagycitrom Dátum Ma - 14:46:46 »
Vannak olyan üzletek, ahol vannak korábbi évjáratú beragadt, de új modellek (2015, 2016 éviek), olyan áron amennyiért az aktuális modellből 2-vel alacsonyabb szintet tudnék venni. Alapvetően ilyeneket nézek.
De majd körülnézek a használt piacon is.
Én kint találtam 1 éves KTM-et (szintén trekking), 600 EUR-ért (kb 1.200 EUR volt az új ára). De ez nem mostanában volt még, mostanság nagyon nem vagyok képben, hogy miket tudnak a belépő szintű vasak.
9
Általános / Re:Vitatkozzunk a fogyasztásról
« Utolsó üzenet: írta G86 Dátum Ma - 14:29:29 »
Ja. Valószínű a kút volt más, vagy nem tudom..jobban sikerült teletankolnom, mert most meg kivételesen 5,8as computer átlag ellenére 5,24 lett az átlagfogyasztásom. Tehát jó lehetett a korábbi mérés, csak akkor valamiért sikerült többet tankolni, hogy miért nem tudom, mert ekkora kilengések nem szoktak lenni, ha már 4-500 km-t megteszek tankolástól.
10
OFF-topic / Re:Informatika. Kérdések - Válaszok
« Utolsó üzenet: írta music Dátum Ma - 14:29:11 »
Nem tetszik neki ez a patron sem, úgyhogy megrendeltem a Brother-t (700-as). Abba a gyári tinta - 5000/6000 oldalas - is bő 2000 Ft, kértem rá 5 év garit, többet nem tudok tenni.
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10