Felhasználónév: Jelszó:

Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10
1
Avensis / Re:Avensis III.
« Utolsó üzenet: írta cika Dátum Ma - 23:13:38 »
Köszi a gyors választ.
Közben angol fórumon is olvastam, hogy ez ilyen.
Eddig fel sem tűnt, hogy ez így működik.
A kuplungot automatikusan benyomom mindig, ezért ez eddig sem volt tudatos a használata indításkor.
Még1x köszönöm
2
Avensis / Re:Avensis III.
« Utolsó üzenet: írta Ronin 8 Dátum Ma - 23:07:14 »
Ez normàl működès
3
OFF-topic / Re:Lakás, háztartás
« Utolsó üzenet: írta robi (Robi) Dátum Ma - 21:52:19 »
Kis megerőltetéssel házilag is összerakható, de egy ideje már eladni is csak szerelő igérvényre (?) adják el ezeket, úgy rémlik.
Én úgy vagyok ezzel hogy mivel nem szakmám nem kontárkodnék bele. Általában ha 5 méternél kisebb a táv akkor az anyagköltség benne van a szerelési díjban. Szeretem évente kihívni a szakit hogy takarítsa ki, ellenőrizzen nyomást, pótoljon ha kell. Ehhez vegyszereket/műszereket használ, én nem akarnék beruházni ilyesmikre és pepecselni velük.
Előző lakásba Hitachi split klímát vettünk, 10 éves garanciával. Ami nyilván akkor érvényes, ha a szaki évente ránéz - sztem megérte.
Itt a házba Airwell-t tett az előző tulaj, szaki szerint ez a kinaiak közül egyik legjobb. Garanciáról nincs infóm, de mindegyis, mert bármi baja lenne úgyis őt hívnám-
4
OFF-topic / Re:Lakás, háztartás
« Utolsó üzenet: írta robi (Robi) Dátum Ma - 20:05:30 »
Mobilklímából a legelterjedtebb az amelyik egy nagy ormányon (125-ös csövön) fújja kifele a meleg levegőt. Ez segít valamit, de a böszme nagy lyukon túl amit nem nagyon tudsz fixen kezelni (amikor nem kell klímázni be kell tömni valahogy. résre nyitott ablak nem ér semmit mert visszajön a meleg levegő) az is baj hogy bent zörög, illetve van benne egy kondenz tartály kb. 4-5 literes, ezt naponta üríteni kell pl. WC-be. Ha hermetikus az orrmány illesztése valahonnan kell biztosítani levegő utánpótlást tehát a szoba ajtaja mondjuk nyitva kell résre legyen hagyva.
Szerintem ez gagyi megoldás.

Van még mobil-split megoldás is, nekünk volt ilyenünk 2 évig (lásd ezen topik kezdő hozzászólásait). Ennek van egy külön kültéri egysége amit ki lehet lógatni valahova, de általában gyárilag összeszerelve kapod egy kb. 4 méteres flexibilis csővel, ami kb. 3x6cm vastag. Technikailag átfűzni egy fúrt lyukon csak a rendszer megbontásával lehet és a hűtőközeg pótlásával - ehhez szaki kell. De mivel csak 3cm-re kell rés legyen az ablakon, és split mivolta miatt is hatékonyabb, jobb mint az orrmányos. Nálunk ez úgy üzemelt a kis lakásban hogy a kültéri egységet betettük a fürdőszobába ahol nyitva maradt az ablak tárva, a 4 méteres cső pedig éppen elég volt hogy az ajtófélfából kivágva egy kis darabkát a lakás 3 szobájába igény szerint begurítható legyen. Technikai értelemben nem volt egy tökéletes megoldás de működött, jól hűtött de a fürdőben 60 fok meleget csinált. WC csésze forró volt, pont ráfújta a meleg levegőt a kültéri. És ebben is kondenzvíz tartály, amit manuálisan üríteni kellett.

A később fixen telepített normál split klímánknak végül a szaki egy 50-es betonfúróval nyomta át a falat, az 5 centis lukba befűzte a 3 csövet (oda-vissza hűtőközeg + kondenz elvezetés) és a tápvezetéket a kültérinek, majd kifújta a réseket purhabbal. Ilyenből érdemes hűtő-fűtő kivitelt venni, amikor kint még 8-10 fok van, érdemesebb ezzel fűteni mint gázzal.
5
Avensis / Re:Avensis III.
« Utolsó üzenet: írta cika Dátum Ma - 18:03:04 »
Sziasztok.
Ismét segítséget vagy tanácsot szeretnék kérni.
Megvolt az olaj csere a kocsin (2010 avensis t27 1.8 benzines, kézi váltó).
Amikor betöltöttem az olajat gondoltam, hogy ráindítok csak úgy benyúlva a kocsiba, hogy átforgassam.
Jött a meglepetés, hogy az autó nem indult.
Kattanást hallok, minden műszer okés de nem indult.
Aztán beülve és kuplungot benyomva azonnal, pöcre indult.
A kérdésem, hogy ez normális, hogy csak kuplung benyomás után indul?
Nincs semmi hiba a műszerfalon.
Egy ideje megvan a kocsi, de nem emlékszem, hogy valaha próbáltam - e így indítani vagy mindig csak beülve és automatikusan kuplungolva.
Előre is köszönöm a segítséget
Üdv
Laci
7
Általános / Re:Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Utolsó üzenet: írta kalapos Dátum Ma - 17:19:46 »
OFF
Egy biztos: az E5-ös nem tartalmaz eleget, hogy felszedje a vizet. Amikor apám értetlenkedett, hogy miért dadog a kocsija, mikor negyed alá ér a benzin a tankban, ő se hitte el először, hogy ez a leülepedett, kicsapódott víztől van. A fentebb linkelt Pro-Tec rögtön rendbe tette. Valószínű, hogy némi denaturált szesz is segített volna. Tény, hogy soha nem tett semmilyen adalékot a tankba, és ez a jelenség kb. 13 év "termésének" eredménye volt. Szóval nem kell ezt sem túlaggódni.  ;) Az évi egy flaska csak az én nyugtám miatt van.  :D
ON
8
Általános / Re:Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Utolsó üzenet: írta vd1234 Dátum Ma - 17:07:25 »
OFF
Akkor ezen még lehet agyalni, de azt nem gondolom, hogy annyi víz juthatna itt be a rendszerbe, hogy baj lenne: ahogy fogy az üzemanyag, úgy fogy az etanol is és egyre kevesebb vizet képes megkötni.
ON
9
Általános / Re:Benzin-dízel üzemanyag - milyen márkát preferálunk?
« Utolsó üzenet: írta kalapos Dátum Ma - 16:42:43 »
Szia Dani!
OFF Nekem is szisszen, de nem zár tökéletesen, mert a vákuum ellen nem tud a benzinpumpa megfelelő hatékonysággal dolgozni, hogy fenntartsa a 3 bar nyomást. Tapasztalat. Tudom, hogy Kamikaze ragaszkodott az elméletéhez, de tank szellőztetésre igenis szükség van.
Anno, mikor megvettem a verdát, avval szívtam, hogy hosszabb utaknál a tank kiürülésével együtt fokozatosan csökkent a kocsi teljesítménye. Mikor már alig volt benya, a tanksapkát csak nagy erőfeszítéssel (!) tudtam kicsavarni. Aztán szétkaptam a sapka belsejét, kipucoltam a szellőzőjét (!) és láss csodát: azóta nincs gond. Igen, szusszan kicsit nekem is, de ez nem ugyanaz, mintha hermetikusan le lenne zárva. Gondolj bele: 60 literes a tank...
Itt tárgyalják
lásd még itt
itt
....
ON
10
Avensis / Re:Avensis III.
« Utolsó üzenet: írta kalapos Dátum Ma - 16:33:28 »
Szia!
A kuplung elhasználódása, csúszása a jelenség észlelésétől már nem lineárisan romlik, hanem gyorsuló ütemben. Mikor előzésnél már nem elég az ötös (négyes, ki hogy), onnantól nagyon gyorsan lejön az, hogy már egyesben is érzed a csúszást. Szerelés max négy óra egy profinak. Anno a szerelőmnek kétszer volt váltó le-fel, mert nem emelt ki a kuplung, nem merte bevallani, hogy elcseszte, mikor felhívtam, hogy mi van már a verdával, és bevallotta, hogy baj van, akkor mondtam, hogy tekerje vissza kicsit a kuplung pedálnál a szárat. Rögtön jó lett .  :D
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10