Felhasználónév: Jelszó:

Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10
1
OFF-topic / Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Utolsó üzenet: írta Xtrem Dátum Ma - 21:24:32 »
Van még olyan szolgáltató, ahol havonta jön óraleolvasó?  :eek:

Minden szolgáltatóm online vagy telefonos app-on keresztül kéri az óraállást. Lehet fényképezni is, valamelyik kéri is x havonta. Így marad az, hogy évente 1x jön humanoid megbízott, aki ellenőrzi, hogy nem kamuztál-e egy éven keresztül  :D

Szerintem az elmaradottabb településeken, ahol nagyon sok a nyugdíjas, oda megy a leolvasó, mert az idős ember már talán az online regisztráció feléig sem jut(na) el. Illetve ha 1,5-2m mélyen van pl a vízóra, nem tudom 70-80 évesen még le tudnak-e mászni az aknába vagy hogy megy ez.

Ahogy hiába lehet online is csekket befizetni, QR kódozni meg stb, van ahova a mai napig megy a mobilposta, hogy az idős emberek feladják a sárga csekkjeiket. Mert ugye amire rá van nyomtatva a dátum és az időpont is, az biztosan be is lett fizetve.  :innocent: ;)
2
Corolla & Auris / Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Utolsó üzenet: írta Xtrem Dátum Ma - 21:16:20 »
Én a 4.-ik kérdésre válaszolnék, benzines motor esetében az ECU megbabrálása nem igazán vezet számottevő teljesítménynövekedéshez (persze ígérnek 10% meg a körüli számokat, de a valóság az más). És persze csak később derül ki, a programozás ténylegesen milyen kárt okoz a motornak.
Dízel autó esetében van értelme ennek a chiptuningnak, ott vannak bőven tartalékok.

Ha pedig benzines autót akarsz tuningolni, akkor csakis a turbó vagy egy kompresszor beszerelése, sok sok pénz - és remélhetőleg egy szakember gárda sok sok órai munkája és finomhangolása kell - a megnövekedett teljesítményhez elengedhetetlen jobb és nagyobb fékrendszer, ültetett kasztni, erősebb dugattyúk és még jó pár tétel kell. Hiába, a komoly, szakszerű - valamit is érő tuning mindig is egy piszok drága játék volt.  :innocent:
3
Találkozók / 2020 Nyári Toyota Találkozó
« Utolsó üzenet: írta Xtrem Dátum Ma - 21:10:29 »
Remélem jól sikerült a tali, és sokan voltatok.
Nekem sajnos egy kerek 70.-ik születésnapi összejövetelt szólt közbe, sajnos nem hagyhattam ki.
A képek - vagy azok linkjei meg a FB után valamikor csak eljutnak majd ide is.  ;)

És persze reméljük a régi szép időkhöz híven lesz majd egy picivel kisebb létszámú, családos, ottalvós tali is valahol. Ha nem is ősszel, de talán jövő tavasszal.  ;)
4
Általános / Re:Gumik és felnik
« Utolsó üzenet: írta zsoooc Dátum Ma - 20:39:19 »
TPMS-kérdés: az Aurisra vettem felniket és téli gumikat (még nincs felszerelve). A mostani nyári kerekekben működik a TPMS, de mi legyen a télivel?  Elvileg vennem kellene, majd a gumissal felszereltetni amikor a gumikat felrakja a felnikre. Mit kell tudni az Aurisok TPMS rendszeréről? Házilag is hozzá tudom párosítani ezeket az autóhoz vagy szervizbe kell vinnem (nem szívesen engedem meg a gumisnak, hogy ő cserélje ki fizikailag a kerekeket, baromi erővel módjára húzzák meg az anyákat általában)? Egyszer megcsináltatom, rendben van. De utána, ha magam cserélem le a kerekeket, akkor kell valami specális műveletet elvégezni vagy emlékezni fog a nyári szenzorokra magától? Na és mi van akkor, ha a hátul lévő kerekeket felcserélem az elsőkkel az egyenletesebb kopás érdekében? Ez nem zavarja meg a rendszert?
5
Carina / Re:Tipushibák, kellemetlenségek és kezelésük ...
« Utolsó üzenet: írta kalapos Dátum Ma - 19:08:37 »
Na végre! Örülök neki! 🤓
Köszi! Valójában most fürgébben is indul, mint eddig valaha. Lehet, hogy a szűrők cseréje, de az is lehet, hogy a testpontok(csavarok menete) alapos rozsdátlanítása hozta, de mindegy is.
Mondjuk van mit feledtetnie...de az is igaz, hogy örülhetek annak, hogy nem egyszerre krepált be, csak fokozatosan romlott a jele, végül is, nem hagyott cserben.
6
Carina / Re:Carina
« Utolsó üzenet: írta kalapos Dátum Ma - 19:01:04 »
A kamerás ötlet szerintem jó, hasznos lenne látni valamit. Az még nem tiszta hova is rögzítsem, ahol megmarad és lát is valamit, ja és a kamera, ami van az sem egy GoPro. 3e Ft-s kocka SQ8 "menetrögzítő".
....
Ez a rozsdagátló olaj érdekes dolog, erre utána tényleg rá lehet festeni? Beszívódik a rozsdába, aztán megszárad?
...
Szia!

Szerintem nem kell nagy sebességgel hajtanod, hogy előjöjjön a hang, ez azért könyít a helyzeten.

Sok tapasztalatom még nincs az olajjal, a korlátot kentem át, kemény, áttetsző réteg alakult ki felette, esőben szépen gyöngyözik a felülete. A teszt majd a tél lesz.
Igen, át lehet kenni festékkel:
www.youtube.com/watch?v=mn9eQrMW4qU
Profik is használják az aláz elemeinek kezelésére:
www.youtube.com/watch?v=e8aqrESsGmE
Rozsda stabilizálása:
www.youtube.com/watch?v=bWo-L4qgXlk
www.youtube.com/watch?v=jVFUBG3mIxE
Utánanéztem, és a hajóépítésben is használják régóta.
Lakatosmunka után a küszöbökbe töltöttem belőle pár decit, majd kanyargós lejtős-emelkedős úton meghajtottam, hogy terüljön. Még napokig bent volt a kocsiban a szaga, ami az üregvédő viaszéra hasonlít. Még át fogom kenni a küszöbnyúlványt kívül-belül, mert a javítóív csere után pár évvel belül a hegesztésnél kikezdte a rozsda, meg  akarom fogni. Lehet, hogy a futómű is kap belőle, jól terül, kiadós.
7
Corolla & Auris / Re:Minden, ami Corollával kapcsolatos
« Utolsó üzenet: írta Balázs. Dátum Ma - 17:29:42 »
Üdv nektek!

Kezdő autótulaj ként tennék fel pár kérdést,válasz reményében!
A "Toyota Corolla (E12) 1.6 VVT-i 110 PS" autómat mikor megvettem így különösebben nem kellet vele foglalkoznom. Most viszont eljött az idő, hogy lelkesen belevessem magamat.
Próbálom nem valami tényfeltáró oknyomozóicikként leírni amit akarok,ha még is úgy sikerülne akkor elnézést!

1
Csak egy kulcsom van az autómhoz.
-Ezért szeretnék zárat cserélni benne.
A márkakereskedés a kézenfekvő válasz(a 2 gyári+1 szervíz kulcs a programozáshoz)?
Mennyire megbízható a használtan vett zár...már mint, nem jön 4-5 héttel később a kedves eladó és "nemes egyszerűséggel elviszi a kocsimat" szituáció érdekelne.

2
https://ibb.co/LgTHJFc
-A képen csak indításgátló villog,ha jól gondolom vagy mit ad isten ez riasztó is?
-A lenyíló tartónak nincsenek műanyag fülei,pöckei,beugrója,kiugrója még úgynevezett izéke bizékék sincsenek..... Valójában egy darabragasztóval volt oda ragasztva.... ez nem gyári, gondolom. Hogyan kellene ennek funkcionálni?

3
https://ibb.co/b7sLBhV[/img]
letört...de a bal első belsőkapaszkodóban lévő stift is megadta magát.
 A közös bennük az, hogy sehol sem találtam eddig egyetlen egy weboldalt sem ahol tudnék bármelyiket is venni.

4
https://ibb.co/ZXbZRh3
Engine control
E-hez hozzá lehet nyúlni softwaresen a jobb teljesítmény reményében?
Azt már tudom, hogy a szívómotor miatt az utólagos turbórendszert beszerelni olyan anyagilag, mintha megvenném még egyszer az autót.

Végtelen köszönöm előre is annak, aki hajlandó időt szánni rám  :ser:
8
OFF-topic / Re:Beszélgessünk mindenféléröl ...
« Utolsó üzenet: írta robi (Robi) Dátum Ma - 14:12:24 »
Inkább az van hogy digitalizáljuk át őket fájlba...
9
Általános / Re:Beszélgessünk
« Utolsó üzenet: írta vd1234 Dátum Ma - 12:32:30 »
Végigolvastam ezt a szösszenetet, technikailag valóban érdekes.
Azért azt eleve undorítónak gondolom, hogy veszek egy autót hatvanpár millióért, és akkor még előfizethetek mondjuk arra a már benne levő funkcióra, hogy kicsit jobban forduljon a hátulja  :wacko:

Nem ünneprontó akarok lenni, de olyan 15 év múlva gondolom ezt is meg lehet venni majd ennyi millióért, addig meg buktak rajta átlagosan évente 4-et. De legalább szétnyílt előtte a forgalom az autópályán stb.  :lol:

Szvsz.
10
Avensis / Re:Avensis III.
« Utolsó üzenet: írta VaZso Dátum 2021.09.17 23:54:26 »
Az enyémmel az van, hogy valószínűleg a vége felé közeledik, mert eléggé felül fog már. Három éve mondták szervizben, hogy nagyon hamar cserés lesz, de még bírja hála Istennek. Egyébként amikor 2010-ben megvettük, már akkor ezt mondta a szerelő, hogy nagyon fent fog, de a tulaj azt mondta, hogy nemrég cserélték, de nem tudom, mikor.

Nekem 2010-es gyártású T27 van, de mindenhol azt olvastam, hogy gyárilag viszonylag magasan fog a kuplungja...
Engem arra emlékeztetett, amikor egy új (lekerekített) Suzuki Swiftet vezettem, annak fogott hasonlóképpen viszonylag magasan a kuplungja - ergo ez ilyen, és azért nem olyan iszonyatosan magasan fog azért...
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10