Felhasználónév: Jelszó:

Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10
1
Japán autók / Re:Mazda
« Utolsó üzenet: írta Silent Dátum 2018.08.20 21:57:38 »
Megkezdtük közös életünket a kisautóval. Egy csöppet más, mint a prius :D komplett motorgenerált kapott, a héten megy egy belső felújításra is és be kell  szerezni még egy garnitúra új gumit is. aztán már csak arra kell ügyelni, hogy szét ne rágja a rozsda :D
Adj neki elég menetszelet, az az egyetlen biztos módszer... Szerpentinezett alpesi levegő kell nektek. :D
A motorgenerál mit takar? Azt hittem csak vezérlés csere, meg olajcsere meg diffi olaj meg váltóolaj meg fékfolyadék meg hűtőfolyadék meg váltó, kormány, kézifékkar, fejegység, antennakapcsoló, ablaksínkenés, némi marhabőr kell. Meg perrsze 3-4m3 benzin, hogy bejárasd. :D
2
Általános / Re:Tetöcsomagtartó
« Utolsó üzenet: írta bepi81 Dátum 2018.08.20 21:54:55 »
Bringások figyelem...

A t25 kombihoz van Menabo Brio alu keresztlécem... s bringaszállításhoz készülődőm.

Eddig max 2-en mentünk, így hátsó ülés le és befért a két bringa is. Most 4-en mennénk, 1 néha 2 bringával. Vonóhorgom nincs, a csomagtérajtóra való "barkácsolás" nem tetszik, marad a tető.

Kinéztem ezt a Thule Freeride-ot... http://autofelszerelesek.hu/532002_thule_freeride_kerekpartarto_tetore
Jó ez?
Én ilyet bérletem. Jó cucc!
3
Általános / Re:Tetöcsomagtartó
« Utolsó üzenet: írta Silent Dátum 2018.08.20 21:52:08 »
Jó ez?
Mi inkább két kocsival megyünk 4en. Úgy a bringák is beférnek és a srácok se nyírják ki egymást a Balatonig...
A Thule cuccok nagyon jók. Rendeld meg neten, aztán ha nem válik be van 14 napod visszaküldeni.
4
Avensis / Re:Avensis III.
« Utolsó üzenet: írta Silent Dátum 2018.08.20 21:47:20 »
Véletlen nem porszívóztál az üléseid alatt mostanában? Megeshet hogy kotorászás közben szétcsúszott. Ha volt porszívózás a jelenség előtt, akkor meg lehet próbálni, hogy az akkut lekötöd, utána széthúzod a csatlakozót és összedugod. Ha ez okozta a problémát akkor akku visszakötése után nem fog jelentkezni. Azért menj egy kicsit a kocsival, mert ha hibakód van, akkor azt néha csak párszáz méter után írja be a tárolóba.
Disclaimer: mivel ez mégiscsak légzsák, tehát robbanóeszköz, egy márkaszervízt is kérdezz meg előzetesen, mielőtt nekiállsz matatni!
5
OFF-topic / Re:Informatika. Kérdések - Válaszok
« Utolsó üzenet: írta Silent Dátum 2018.08.20 21:32:45 »
Egy egész nap internet nélkül. :1eye:
Komoly kihívás volt. Végül nem bírtuk az inger hiányt, kénytelenek voltunk strandra elmenni.  :devil:
6
Carina / Re:Carina
« Utolsó üzenet: írta KZoli Dátum 2018.08.20 21:13:37 »
Ugyan, én nem írtam meg, hogy milyen motorról van szó, nem tudhattad.

Vízpumpát is cseréltek, vadi új van benne, új vezérműszíj is. Szervószivattyútól függetlenül cseréltettük azokat.
Hát jgen, mi is tudjuk, hogy nem éri meg ennyit rákölteni egy ennyi éves autóra, amúgy 200 körüli volt a végösszeg mindennel együtt. Csak a szivattyú rész volt 100 feletti összeg. De úgy voltunk vele, mivel motorikusan megbízható volt az autó, meg amúgy is egyben van minden téren, hogy megcsináltatjuk még. Ezért bosszant a dolog nagyon, hogy ez lett a végeredmény egy ekorra összegű javításnál...
Szervízben annyit mondtak flegmán, hogy vonattal is le lehet menni a Balatonra ha annyira le akar menni az ember... Erre inkább nem mondtam semmit mert nem lett volna köszönet benne. Ez volt a szervíz reakciója amikor azt mondtam, hogy az ember egész nyarát tönkreteszik, nem lehet sehova sem menni. Eddig elégedett voltam velük, mindig hozzájuk mentük szervízbe, ezek után nem valószínű. Csereautót is kérdeztem, hogy ennyi idő után sem biztosítanak. Tudom, hogy alapból nem járna, de ha már törzsvásárló az ember meg ha már márkaszervízbe vissz az ember egy 20 éves autót, meg hogy bénázgattak nem kicsit, alapból fel kellett volna ajánlani sztem méltányoságból. De nem tették, sőt. Még ők osztotttak ki, hogy örüljek annak ami van...


Amikor hozzáér az ember a kormánykerékhez és elkezdi forgatni akkor erősődik fel a búgó hang, sztem ezt nem a vizpumpa okozza, a szivattyú okozza.
7
Carina / Re:Carina
« Utolsó üzenet: írta vd1234 Dátum 2018.08.20 20:07:49 »
Szia!

Ne haragudj, nem láttam utalást, hogy milyen a tiéd  :no:
A Haynes szerint a szervószivattyút hajtó szíjat 10-13mm mélyen lehet benyomni, amikor jól van beállítva (3S-FE motornál). Sajnos nem tudom, hogy az pontosan hol van, és mit hajt még, de a leghosszabb ágra szokták megadni az értéket.
Ha mást is hajt a szíj (nálam a vízpumpa megy vele együtt), akkor lehet, hogy az zajos. Vedd le a szíjat esetleg, hogy a szervó ne menjen és akkor milyen zaj van, ha ez megoldható (1.6-nál megoldható). Annak idején nekem is nagy bajom volt, hogy mi zajong, aztán a vízpumpa volt halálán.
A szervóolajat meg szerintem ellenőrizd, hogy mennyi van benne.

Amúgy elég drága volt (lassan GTK), persze értem, hogy márkaszerviz. Én csak a máshol nem beszerezhető alkatrészekért megyek hozzájuk.
A hozzáállásukról meg nem nagyon lehet mit mondani. Esetleg elgondolkodnék első körben egy békéltető eljáráson.
Itt Pécsen múltkor ajándékba adták a sárfogó műanyag csavarjait tartó patenteket. Szerintem tetszik nekik, hogy még üzemben tartanak Carinákat... reklámnak sem utolsó.

Az nem lehet, hogy a szíj laza és az vinnyog???
9
Carina / Re:Carina
« Utolsó üzenet: írta KZoli Dátum 2018.08.20 19:20:47 »
Szia!

Ilyen tapasztalatom nem volt még hála Istennek. Gondolom a folyadékot cserélték benne (automata váltóolaj, azt hiszem Dexron II) és a szintet is jól beállították, de azért nézz rá.
A szíjfeszesség jó? Felül középen megnyomva olyan 6-8mm-t mehetne lejjebb (normális erővel, ujjal). Ha nagyon feszes, az zajonghat is, és sokat árt, a vízpumpának is. Szíjat fellazítva, megforgatva a tárcsát milyen? Simán fut? Van tengelyre merőleges holtjáték/ütés?? Tengelyirányú holtjáték az enyémben is van, de nem zajong.
Egyébként ha ez jó, és akkor is zúg, akkor bontott szivattyút raknék bele. Rögtön egy:
https://racingbazar.hu/adatlap/alkatresz-kormanymu-szervo/toyota-carina-e-szervoszivattyu-1.6i

Nem szívesen költenék rá megint, így is több mint 100e-be van már a történet. Garanciális a történet csakhát ha ők szerintük jó akkor nem tudom mit tudnék tenni. Elég szubjektív a dolog, hogy ki mit hall. De az biztos, hogy nem ilyen volt előtte. Ha meg bárhova máshova mennék el újra röpködnének a 10ezrek... 
A mi Carinánk nem 1.6-os hanem 2.0. Kíváncsiságból bementem az Unixba, van kb 2-3 fajta szivattyú, alvázszám alapján nem tudják megmondani melyik való bele... Látni kell nekik milyen van benne.. Mindegyikre min. 1 hónapot várni kellene, azok is felújítottak csak és az enyémet oda kell adni.  Az is lehet, hogy nem jó típust tettek bele? Én már semmit nem tudok...
De elég szomorú, hogy egy márkaszervíz majdnem 2 hónap alatt ilyet munkát ad ki a kezéből és még nekik áll feljebb, hogy ők mindent megtettek és csak sziveseget tettek, hogy ők intézték a felújítást is... és örüljek, hogy ilyen hamar megvolt... no comment
10
Carina / Re:Carina
« Utolsó üzenet: írta kalapos Dátum 2018.08.20 15:39:56 »
Sziasztok!

Rég jártam már a topikban de sajnos most egy aktuális probléma merült fel szeretett Carinánkkal kapcsolatban.
Kb másfél hónapot töltött Carinánk egy Toyota márkaszervízben. Kormányszervó szivattyú olajfolyással vuttük be.
Szétszedték a szervízben, nem csak tömítéseket kellett cserélni a szivattyúban hanem a komplett belsőt fel kellett újítani ezért elküldték egy felújítással foglalkozó céghez. Telt múlt az idő mire nagy nehezen visszakaptam a kocsit de sajnos továbbra is rossz volt mert ugyan az olajfolyás megszűnt de amikor elfordítottam a kormányt hangosan búgott a szervó, rezonált a kormánykerék. Visszavittem a szervízbe, hogy nem jó, ezt elismerte a szervíz és újra elküldték a fejújító céghez a szivattyút. Cég azt mondja, hogy a szivattyú jó, letesztelték, szervíz is azt mondja, hogy ők is jól szerelték be a szivattyút. Mivel “megsajnált” a cég.... küldtek egy másik teljesen felújított szivattyút. Kb másfél hónapig tartott ez az egész bohóckódás de még mindig azt hallom ha elfordítom a kormánykereket, hogy búg a szivattyú. Igaz nem annyira hangosan és nem rezonál már a kormánykerék de búg. Sőt, amikor elindítom a motort már akkor megjön a szivattyúnak a búgó hangja. Ha gázt adunk akkor erősebb lesz a búgó hang. Nem is lehet hallani a motornak azt a szép csenges hangját mert elnyomja a szivattyú vinyógása. Elvittem egy másik autószerelőhöz, h hallgassa meg, hogy szerinte ez ok vagy velem van a baj.  Azt mondta, hogy ő nem hall semmi különöset. Teljesen tanácstalan vagyok, hogy most mit tegyünk mert nem ilyen hangja volt a szervónak. Olyan gyönyörű sejmes csendes hangja volt a motornak, most meg.... Szervíz azt mondja, hogy ez jó, ez ilyen. Ne várjak csodát egy 20 éves autótól...
Nem tudom, szerintem nem normális, hogy a szervónak hangja van ha elindítják a motort és elkezdi forgatni az ember a kormányt. Szerintetek mit tegyek?
Szia!
Ha mindent jól raktak össze, és a szíj is feszes, akkor én is a szervóolaj (csere)után néznék. Tudtommal kamikazénak és Máténak van tapasztalata kormányműcseréről. Esetleg keresd őket privátban.
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10