Felhasználónév: Jelszó:

Legutóbbi hozzászólások

Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10
1
Általános / Re:Olajok és adalékok
« Utolsó üzenet: írta Soma01 Dátum 2021.12.04 15:44:56 »
Ezek az előírások a modernebb Toyota benzin motorokra érvényesek. ;-)
A tied esetében az ACEA A3/B4 szerintem azért célszerűbb, mert jobb a gyűrű letapadás elleni védelme, mint az A1-nek.
A1/ B1 és A5/B5 van rajta a dobozon, ami egymásból következik és az A3/B4 se tud többet, csak annyitt, hogy nem DPF kompatibilis.
A másik meg az, hogy megkérdezem a márkaszervizben és a program 0W-20-as olajat ajánl ehhez a régi motorhoz is. Ezen csodálkoztam én is. A második ajánlás a C2. Ugyanezt ajánlja a honlapon a szervizcsomag ajánló is. https://www.toyota.hu/szervizakcio/szervizcsomag_kedvezmeny.json
Szóval a Toyota szerint mehet bele a 0W20. Az én esetemben persze, nem ajánlott. Ezt elismerem.
Amúgy megvolt az olajcsere, plusz 15 perc alapjárat Xado motoröblítővel az olajcsere előtt. Aztán meglátjuk, hogy pontosan mennyit eszik x Km alatt. Még egyszer megpróbálom a Xado-t, csak hosszabb ideig benne tartom. Ezt majd tavasszal egy előrehozott olajcsere előtt.
Mondjuk azt nem néztem meg, hogy a 0W20-as Toyota olajnak, mennyi a HTHS viszkozitása.
2
Általános / Re:Olajok és adalékok
« Utolsó üzenet: írta Nagycitrom Dátum 2021.12.04 14:18:30 »
Neked is konkrétan a 0W-20 Eneos Sustinával volt tapasztalatod? A Carinához kicsit meredek dolognak tartom a 0W-20-as olajat használni... Vagy te is valamelyik modern benzines Toyota motorba töltötted be?
Nem, akkor még Sustinaból nem volt 0W20, csak 5W30.
Igen, T27 Valvematic motorba raktam, ahol 0W20 az elsődleges ajánlás.
3
Általános / Re:Beszélgessünk
« Utolsó üzenet: írta vd1234 Dátum 2021.12.04 12:17:31 »
Értem, és innen nézve igaz, amit írtok, oda szerettem volna kilyukadni, hogy a mai marketing tudja már annyira manipulálni az embereket, hogy rájuk hivatkozva azt ad be nekik, amit akar. (...)
Igen, de nem a mai, hanem ki tudja, már mióta, hiszen már az ezredfordulón benne volt a Kotler könyvben ez...
4
Általános / Re:Beszélgessünk
« Utolsó üzenet: írta music Dátum 2021.12.04 11:26:55 »
Értem, és innen nézve igaz, amit írtok, oda szerettem volna kilyukadni, hogy a mai marketing tudja már annyira manipulálni az embereket, hogy rájuk hivatkozva azt ad be nekik, amit akar. Tehát ha akarnák, tudnák terelni az embereket más irányba is megfelelő manipulálással, de nem akarják. Az autógyártók pedig tisztában vannak vele, hogy a SUV a leghaszontalanabb karosszériaforma, mert magasabb, nehezebb, mint egy "mezei" személyautó, (tehát többet fog fogyasztani azonos motorizáltság mellett, de ráadásul éppen a nagyobb termete miatt még nagyobb a motorparkja is), de a plusz kiterjedése nem hoz semmi érdemi pluszt.
Régi vesszőparipám, hogyha hasonlóan a luxusmárkák önkéntes sebességlimitjéhez lehetne az autógyártók körében lóerő, és tömeglimitet is alkalmazni, kapásból röhögve teljesítené az összes gyártó az éppen érvényes (európai) környezetvédelmi normákat.
Ez valahol ugyanaz, mint az általános méretnövekedés. Egy mai VW Polo gyakorlatilag akkora, mint a B1 Passat volt 50 éve. (Egy kicsit rövidebb és alacsonyabb, de szélesebb, és nagyobb a tengelytávja). Viszont a Passat alapmotorja egy 50 (!) lovas 1,3-as volt, az alapdízellel 20 mp alatt érte el a 100-at, végsebessége az autópályatempó közelében volt. A Polo 80 LE-nél kezdődik... A Polo és a Passat között két kategória a különbség. Minek ez a növekedés? Mi a fenének kell egy autónak 300+ végsebesség, amikor utcai forgalomban 130 a maximum, néhány német autópályaszakaszt leszámítva, de ott is egyre nehezebb kihasználni az egyre növekvő forgalom miatt?
Arról nem beszélve, hogy a karosszériák egyre beláthatatlanabbak, egyre kisebbek (és magasabban vannak) az ablakok, egyre vastagabbak az oszlopok - mindezt azért, hogy kellően biztonságos legyen a karosszéria, hiszen ellensúlyozni kell a folytonos méretnövekedést. Ördögi kör.
No, ennyit a Corolla Crossról...
5
Avensis / Re:Avensis hibák (nincsenek:)
« Utolsó üzenet: írta VaZso Dátum 2021.12.04 09:23:36 »
Sziasztok!
Avensis 2011 2.0D 126 Le.
A párom hazajött a kocsival,beállt az udvarba leállitotta,de rajta hagyta a világitást.Parkiron volt kb 6 ora hosszat.A kocsi nem indult,az akkuban 10 V feszültség.Normális ez,vagy számoljak akksi cserére hamarosan?Nem kéne többet kibirnia?Jön a tél,nehogy ottmaradjon valahol vele 2 gyerekkel,mert egyszer csak nem indul a kocsi..... :hmmmm:

Szia!

Ha jól értem, az a kérdés, hogy normális-e, ha rajta hagyják a világítást, akkor nem bír ki 6 órát az akku.
A válasz: igen, teljesen normális.

Részletesebben:

Kérdés, konkrétan mit jelent a "világítás" ebben a szövegkörnyezetben, de (hasraütés-szerűen) a tompított 2x100W, az első helyzetjelző 2x21W, meg a többi fogyasztó...
...ha ezek fel voltak kapcsolva, akkor legalább 242W terhelés volt rajt, 6 órán keresztül - ez 1452 Wh, 12V-tal számolva 121Ah - ennyi lenne az igény hozzá, de lemerült akkuból (alacsony feszültség mellett) nem tud már akkora teljesítményt felvenni.

Ha csak a helyzetjelző 2*21W-tal megy plusz az egyéb fogyasztók, hasraütés-szerűen legyen 50W a teljesítmény-felvétel (ez könnyen lehet alábecsült). Ez 6 órán keresztül 300Wh munka, 12V-tal számolva 25 Ah hozzávetőlegesen.

Az akku legyen mondjuk 75 Ah (új korában), nem feltétlen teljesen feltöltve (esetleges rövidebb üzemek a közelmúltban).

Tehát attól függően, mekkora fogyasztás volt rajt, mennyi ideig, és mekkora volt az akku töltöttsége, a lemerült állapot mint következmény lehet többé-kevésbé normális, de leginkább abszolút normális dolog.

Amit @Nagycitrom írt, az természetesen áll.
6
Általános / Re:Beszélgessünk
« Utolsó üzenet: írta afekete Dátum 2021.12.04 09:12:16 »
Értem, de hogy mit tudsz eladni, az csak marketing kérdése. Ha "brit tudósok" kiderítenék, hogy a SUV kategória felelős a klímakatasztrófáért, kimenne a divatból...
Hát sokat jelent a marketing, de amíg egy 2 tonnás dög kevesebb büntetéssel és több haszonnal adható el, mint egy hagyományos kiskategóriás…
Az emberek egy jó része a kényelméről nem hajlandó lemondani. Pláne, hogy a kényelme már most megvan, a hatása meg majd később, és ő úgyis alig járult hozzá.
7
Általános / Re:Beszélgessünk
« Utolsó üzenet: írta Sárközi András Dátum 2021.12.04 08:45:42 »
Nem értem a Toyotát. Megszünteti a Versot, mondván nincs rá igény, majd csinál a meglévő - és nem tudom, igazán mire jó - CH-R mellé egy majdnem ugyanolyan Corolla Crosst, arról nem beszélve, hogy van Yaris Cross is, a PCV- ról nem beszélve, bár abban az emblémán kívül semmi sem Toyota.
Szerintem a Corolla Cross inkább a Rav4-nek lesz a konkurenciája.
8
Avensis / Re:D-4D & D-CAT
« Utolsó üzenet: írta Sárközi András Dátum 2021.12.04 08:37:37 »
Sziasztok!

Hozzánk került egy 2007-es Toyota Auris 2.2 DCAT, jelenleg 222.000 km van benne ami valós, itthoni szalonautó volt. Na most hallottam sok mindent ezekről a motorokról, leginkább nem pozitívat :D Jelenleg teljesen jól üzemel a gép, viszont nem tudom mivel érdemes kezdeni, hogy a típus hibák ki legyenek küszöbölve, hengerfejesedés, EGR, részecskeszűrő, hallottam szívósor koxolódásról, stb. Nyílván szeretném helyrehozni ezeket, vagy orvosolni amit kell a komolyabb meghibásodás előtt, bárkinek bármi tapasztalata, tanácsa van, lekötelez ha megosztja velem. Köszönöm! :)
Szia!Hogy üzemel az autód?
9
Avensis / Re:D-4D & D-CAT
« Utolsó üzenet: írta Sárközi András Dátum 2021.12.04 08:35:54 »


Kerdesem feletek, hogy tapasztalta-e mar valaki azt, hogy egr szelep tisztitas (kiiktatas), reszecskeszuro tisztitas utan is fustol az auto? 270 ezer km van az autoban. Ratettek a megfelelo gepre, megneztek es allitolag semmi problemat nem mutat a rendszer. Ahogy picit bemelegszik a motor kb 10-15 perc elkezd fustolni, nem tilt le es tokeletesen megy, de olyan futsot nyom, hogy eg a pofamrol a bor. Kb 5-10  percig csinalja, majd abbamarad, de aztan ujra kezdodik elorol a dolog. Nagyon ciki. Olyan fustot huzok, mint egy Wartburg.
Azt is mondtak, hogy lehet hogy a reszecskeszuro regeneralas szenzor ment tonkre. Oszinten szolva nem tudom.
Az a bajom, hogy amiota megvettem az autot kozel felmillio forintottt koltottem ra es meg mindig van vele gond.

Van valaki aki tapasztalt hasonlot? Mi lehet a megoldas? Minden valaszt/tanacsot megoszonok.

Udv
G
Szia!Valószínűleg a részecskeszűrődnek lassan annyi, azért próbál többször is regenerálni.Sajnos 300k km környékén a tisztítás már nem sokat ér...
A részecskeszűrőnél 2 db nyomásszenzor van, egy előtte, egy utána, azok sem olcsók, kb 170k ft.- darabja, de látnia kellene a szerelőnek az élőadatoknál, ha rossz vmelyik szenzor.
Eddig mire ment el félmillió forint, ha nem vagyok indiszkrét?
10
Általános / Re:Vezetési stílus, vezetéstechnika
« Utolsó üzenet: írta murray Dátum 2021.12.04 06:53:53 »
Besokalltam a minden reggeli BP-től. 2*8 km minden nap de elegem lett. Heti kétszer már hévvel viszem a gyereket isibe. Utálok itthon vezetni.
Ömlenek az autók minden irányból. Még jó hogy nem mentem ki az agglóba.
Kb akkor éledek fel mikor a határt átlépem délre vagy valahova.
Oldalak: [1] 2 3 4 5 6 7 ... 10