Toyota Club Hungary [ Forum ]
Típusok - TOYOTA => Yaris => A témát indította: Bicskei - 2009.03.06 00:49:30
-
Sziasztok!
Szeretnék ötleteket, segítséget kérni Tőletek.
Azt találtam ki, hogy a Yaris I-ből olyan, tisztán elektromos hajtással működő autót készítsünk, amivel egyszerre legalább 50-80 km megtétele lehetséges és az autó teljes ára ne legyen több 1 millió 1,5 millió forintnál.
Amit célul tűztem ki:
- A jármű konnektorból 1 éjszaka alatt feltölthető legyen.
- Pontosan jelezze a megtehető kilómétereket/áramtartalékot
- Könnyű, sallangmentes kasztni, 600-700 kg menetkészen
- min. 2, de inkább 4 személy elférjen benne
- lehetőleg kényelmes belső tér
- legyen biztonságos
- a csomagtartó maradjon meg
A Yaris I-re azért gondoltam, mert:
- a 3 ajtós, alapverzió könnyű, ha jól tudom 830 kg
- szervókormány nélküli
- kis - alacsony fogyasztású- gumik, kerekek
- olcsó
- megbízható
- sok jó állapotú van belőle
- nem korrodál
Szeretném ha segítenétek:
- autót szerezni (ha valaki tud olcsó, sérülésmentes, műszaki nélküli, esetleg motorhibásat, az jó) ha más nincs ezt megnézném: http://www.hasznaltauto.hu/2592683_toyota_yaris_1999
- szerelők, hozzáértők jelentkezését várom
- bármilyen ötletet akár a fényezést, karosszériamódosítást illetően is várok!
- ha alkatrészeket tudtok adni
- ha van elektromos hajtásban tapasztalatotok, vagy ismertek ilyen illetőt, hozzá kontakt
- márkakereskedők, szervízek támogatását megszerezni
- mindenféle segítség ami szóbajöhet pü-ben küldd el nekem
- kapcsolódó pályázatok megismerése, pályázatok készítése
- médiákban ismertséget szerezni
- forgalomba helyezésben segíteni
- megrendeléseket gyűjteni
Terveim:
- évi 10-50 autó gyártása (oké:módosítása)
- munkahelyek teremtése
- olcsó, környezetbarát autók készítése
- a létrehozni kívánt cég számára profit termelése
Megjegyzem nem vagyok autószerelő, de a villamossághoz valamennyire értek, barkácsolni, ki-feltalálni mindig szerettem. Van autószerelő, fényező, lakatos, fröccsöntő és csodabogár barátom is, akiket szeretnék a projektbe bevonni, plusz egy kis kezdőtőkével is rendelkeznék. Továbbá úgy gondolom, hogy a gazdasági válságot is fejlesztésekkel lehet átvészelni, tehát rajtam ne múljon! ;)
Az ötletet egyébként a múlt havi Autó Magazin adta, ott egy ügyes csapat Trabiból készített "fillérekért" elektromos autót.
Szóval minden segítséget, ötletet szívesen veszek!
-
Hát.
Nagy fa, meg fejsze, stb.
Amúgy ha a belinkelt autóból indulsz ki, akkor kis alku után is 300.000 HUF marad annak elektromos autóvá tételéhez.
Szerintem annyiból nem lehet megcsinálni. Max azzal lehet további tőkét szerezni, ha kiárulod a feles alkatrészeit.
Szóval így elsőre ez az 1 milla kissé kevésnek tűnik.
De nem akarok itt károgni, tévedjek.
Szóval sok sikert! Várom a fejleményeket.
Apró megjegyzés: olyan, hogy médiák nem létezik, a média egy összegfoglaló szó, azaz már többes szám.
-
Szép elhatározás! Remélem sikerrel jársz!!
-
Itt lehetne hasonló gondolkodásúakat találni: IV. Széchenyi Futam® - Alternatív hajtású járművek versenye (http://szechenyifutam.hu//index.php?option=com_content&task=view&id=95&Itemid=74) Áprilisban lesz.
-
Sok sikert!!!!!!!!!!!!! :sorcerer:
-
elektromos tipo...klikk (http://www.hahu.hu/magazin/20081201/hazilag-elektromossa-alakitott-fiat-)
menet közben video...klikk (http://video.miner.hu/?v=50ab59b900fb56d7f64cc86ffbe13b3f)
-
Köszi az eddigi válaszokat.
Úgy látom Misinek lesz igaza, az 1milliós keret 1 db autó esetén biztosan nem tartható, azonban én nem 1 db autóban gondolkodom.
Vannak kimondottan erre specializálódott cégek, pl: http://www.evpermanent.com/hu/arlista.php de ahogy látom 1-1 autót csináltak eddig, én azonban a kisebb sorozatra helyezném a hangsúlyt.
Azért tartom fontosnak a sorozatot, mert szinte mindenben az első a legdrágább. Pl. túl vagyok egy építkezésen és már látom, hogy a sok mindent a feléből meg lehetett volna úszni...
Arra lennék kíváncsi, hogy szerintetek hány potenciális jövőbeli vásárlót lehetne gyűjteni (megrendelőket)?
Ha kedvetek lenne a projektben részt venni (akár saját autótok átalakításával), várom jelentkezésetek!
-
A költségeknél számolhatsz majd olyanokkal is, mint típusengedély, garancia, stb.
Szerintem komoly marketing nélkül évi 1-2 darabot lehet eladni. A komoly marketinghez meg pénz kell, az meg megint csak kihat az autó árára.
Nehéz ügy ez...
-
Szerintem komoly marketing nélkül évi 1-2 darabot lehet eladni. A komoly marketinghez meg pénz kell, az meg megint csak kihat az autó árára.
Nehéz ügy ez...
A marketingen épp dolgozom, szeretnék minél több fórumon, médiában megjelenni, ezeket szépen összehangolni, plusz szponzorokat találni... na ez így jó nehéz.
Más: akku árakat nézegettem ... hűvazze ... az elmúlt évben az ólom ára is szépen felment, meg az ojró is...
A régi, használt akkukat nem lehet felújítani? Mi öregszik el bennük?
-
Bocs a gonosz megjegyzésért,de ha nem tudod hogy mi "öregszik el" egy akkumulátorban,akkor jobb lesz ha csak a marketinggel foglalkozol! :devil:
Azért sok szerencsét !
Felesleges idézet törölve.
Misi
-
Bocs a gonosz megjegyzésért,de ha nem tudod hogy mi "öregszik el" egy akkumulátorban,akkor jobb lesz ha csak a marketinggel foglalkozol! :devil:
Kösz a kritikát, de gondolom ha te tisztában lennél vele, leírtad volna.
Komolyan kérdezem, hogy nem érdemes akksit felújítani??? Annyira ügyesek vagyunk mi magyarok utángyártásban, utántöltésben, újrafutózásban, berhelésben, hackelésben :whistling: hogy igazán kitalálhatnánk az akkuk olcsó felújítását. :helpsmilie:
-
Komolyan kérdezem, hogy nem érdemes akksit felújítani??? Annyira ügyesek vagyunk mi magyarok utángyártásban, utántöltésben, újrafutózásban, berhelésben, hackelésben :whistling: hogy igazán kitalálhatnánk az akkuk olcsó felújítását. :helpsmilie:
Nem tudom hogy érdemes-e, de Tatabányán foglalkoznak akkumlátor újrahasznosítással - vagy legalább is tervbe volt. Viszont ott is csak az olmot akarták kinyerni belőle.
-
Bocs a gonosz megjegyzésért,de ha nem tudod hogy mi "öregszik el" egy akkumulátorban,akkor jobb lesz ha csak a marketinggel foglalkozol! :devil:
Kösz a kritikát, de gondolom ha te tisztában lennél vele, leírtad volna.
Komolyan kérdezem, hogy nem érdemes akksit felújítani??? Annyira ügyesek vagyunk mi magyarok utángyártásban, utántöltésben, újrafutózásban, berhelésben, hackelésben :whistling: hogy igazán kitalálhatnánk az akkuk olcsó felújítását. :helpsmilie:
1.Ólomakkumulátorok szóba se jöhetnek a nagyon rossz kapacitás/önsúly(térfogat) arány miatt.
2.A Lítium-ion technológia jöhet szóba valószínüleg,ami mögött nagyon pontos matematika kell,ahhoz,hogy lehessen egyáltalán tervezni a meglévő Yaris önsúlyához és teljesítményigényéhez.(meg persze az akkucsoport elhelyezés és önsúly problémához)
3.Nem véletlen,hogy nagyon komoly márkák (Toyota,Ford,Honda stb.) "szenvednek" elektromos autó-projektekkel és még a "tuti" megoldás késik!(Toyota iQ 2010-ben??)
4.Mint villamosmérnök ezért vagyok sajnos szkeptikus.
5.Szerintem minden más csak "garázstuning" színvonal. :no:
-
Az akkumulátort nem lehet felújítani, legalábbis a szó alapértelmében. Ugyanis a kémiai hatás miatt az ólomlemezek az élettartam alatt szépen lassan "elfogynak".
Az "elfogyás" következménye az akkuk alján felhalmozódó ún. ólomiszap, ami nem más, mint a lemezekről levált savas ólompor. Amennyiben ez az iszap eléri a még ép lemezeket, ettől lesz a cellazárlat.
A felújítás során a cellák ólomlemezeit kellene kicserélni. Na ennél olcsóbb, ha újat veszel.
Az újrahasznosítás, az más, itt a savat tisztítják tudtommal és az ólomlemezeket szedik ki más célra, a műanyagházat is újraolvasztják savtalanítást követően.
Én így tudom.
-
@Bicskei
Valami ilyenre gondoltál? Elektro Tipo (http://www.hahu.hu/zoldovezet/20081201/hazilag-elektromossa-alakitott-fiat-)
Szvsz. ennek semmi értelme.
-
Valami ilyenre gondoltál? Elektro Tipo (http://www.hahu.hu/zoldovezet/20081201/hazilag-elektromossa-alakitott-fiat-)
Szvsz. ennek semmi értelme.
Igen, ez a cikk már szerepelt itt valahol, az a baj, hogy ezek egyéni megoldások nagyon sok tevezéssel, próbálkozással, itt ráadásul Tipo-ban, ami alapban egy sz@r.
Amin én gondolkodom az egy kis széria, hiszen azzal lehetne gazdaságossá tenni a gyártást.
Mondjuk a TMH is beszállhatna a projektbe, ha adna egy pár olcsón beszámított Yaris-t a projektbe. Holnap fel is hívom őket :lol:
-
A TMH nem számít be autót...
Ők az importőr, nem kereskedés. ;)
-
@Bicskei
Valami ilyenre gondoltál? Elektro Tipo (http://www.hahu.hu/zoldovezet/20081201/hazilag-elektromossa-alakitott-fiat-)
Szvsz. ennek semmi értelme.
Pontosan ezekre a problémákra gondoltam,amiket a Tipo esetén le kellett kűzdeni.Mint látható nem lett igazán "ütős" az eredmény.(km-költségek,önsúly,élettartam stb.)
A látható jövő az akksiknál kezdődik igen:Li-Fe -polimer(vagy más).Itt sajnos már látszik egy nagyon fontos biztonsági kérdés is:Egy balesetből származó akkuzárlat(a nagy zárlati-teljesítmény miatt) a tesztelt litiumakksiknál robbanáshoz vezetett és itt is van néhány megoldandó kérdés.A profiknál amúgy a magasabb akkufeszüktséggel növelik a teljesítményt és csökkentik a kábelkeresztmetszeteket,félvezető-elektronikát használnak (frekvenciaváltót),direkthajtást,nem "sebváltót",stb.
-
a tipot szeretem, nem véletlenül linkeltem be (12évig volt a családban 1db, azon tanultam vezetni... :wub:)
2kerekűn kezd működni, de ez sem a túramotorozáshoz való:
http://totalbike.hu/tesztek/vectrix/
-
a tipot szeretem, nem véletlenül linkeltem be (12évig volt a családban 1db, azon tanultam vezetni... :wub:)
2kerekűn kezd működni, de ez sem a túramotorozáshoz való:
http://totalbike.hu/tesztek/vectrix/
Kösz Laci!
A VECTRIX pontosan mutatja a megoldásokat:az akkukon múlik majdnem minden.De türelem,a kutatás-fejlesztés gőzerővel megy ezen a területen.A többi technikai részlet szinte tökéletesen megoldott már:direkt hajtás,energia visszanyerés,frekvenciavezérlés,gyorstöltő-elektronika stb. :clap:
Nem kell sokat várnunk és általánossá válnak a "villanyautók".A kérdés csak majd az lesz,hogy miként tudunk környezetkímélő módon villamosenergiát előállítani?!(mert itt a következő megoldandó probléma) :hmmmm:
-
Nem kell sokat várnunk és általánossá válnak a "villanyautók".A kérdés csak majd az lesz,hogy miként tudunk környezetkímélő módon villamosenergiát előállítani?!(mert itt a következő megoldandó probléma) :hmmmm:
Több dolog is eszembe jutott. Azt hiszem lassan megcsinálom ennek a projektnek a website-ját. Az autókat "konfigurálhatóvá" kell tenni, magyarul aki hajlandó többet fizetni az akkukért, az nagyobb hatótávot, esetleg hosszabb garanciát kaphat az akksikra.
Keresek továbbra is olyan programozót aki tudna egy megfelelően intuitív és kényelmes ugyanakkor sokoldalú szoftvert fejleszteni a kocsihoz, hiszek benne, hogy ez a lelke az egésznek.
A villamosenergia előállítása ugyan ma még nagyon tüzelőanyag-alapú, de ha képesek leszünk a biztonságos atomerőműveket és a nagy hatásfokú napelemeket elfogadtatni, talán nem lesz akkora gond.
Egy barátom "fedezte fel" újra az emanációt - nem az ő találmánya, de ő próbálja meg a köztudatba vinni:
www.hidegfuzio.tk
-
A linken olvastam, óriási!!!!!
Egy másik Magyar találmány a madárinfluenzára 1880-ból.
Nos a finomított piros színű kőolajat -amit bármelyik patikában lehet kapni apróra vágott( 1*1*0,5cm/ tyúk) kenyérkockával beáztatjuk és a madárinfluenza által fertőzött telep összes szárnyas élő egyedeinek a torkán lenyomunk egyet-egyet. Néhány napig a szárnyas kába és bódult lesz de túléli, felépül. Kacsáknál pulykáknál az adagolt kőolajos kenyérkocka 2-3 db tömeg arányosan.
Azokkal a szárnyasokkal akik megkapták a fertőzést, általában 30-60 perc alatt végez a vírus.
A szárnyasok az ürülékükkel fertőznek ezt kell kitakarítani és a padlót fertőtleníteni.
És meg van állítva a fertőzés . Nem kell az egész állományt kiirtani !
Az állatok kiirtása csak más országok állat tenyésztőinek az új piacok nyitását ösztönzi.
Tudom,hogy itt OFF, de az OFF topicban nem értenék....
-
A linken olvastam, óriási!!!!!
Mondjuk én furcsállanám, ha igaz lenne, ez inkább LOL kategória...
-
Sztem ez a hidefuzio is inkabb LOL mint barmi mas...
-
***a kis autót láttam:
http://www.hasznaltauto.hu/2925747_toyota_yaris_1999
Neki kéne már állnom a projektnek.
Azon gondolkodom, hogy egy csomó alkatrész kikukázhatok:
- benzinmotor
- kipufogó, katalizátor
- generátor
- olajjal, benzinnel, hűtéssel kapcsolatos alkatrészek
- eredeti akksi
- ezek rögzítései
- hagyományos izzók
Bejönnek:
- elektromotor - vicces mennyivel kompaktabb a benzinmotorhoz képest
- akkuk - nah igen eddig voltam súlyelőnyben :cry:
- kábelek-szigetelések
- elektromos fűtőrendszer
- ledes izzók
Ezek használhatók maradnak:
- váltó - az egyszerűség kedvéért maradna
Szeretnék egy komolyabb energiagazdálkodási rendszert bevezetni, többek között GPS-térkép alapon:
- kiszámolná, hogy mennyi energiát vesz el a tervezett út, tudna elektromotor-barátan tervezni, vagy meg tudná jósolni, hogy elég lesz-e az energia
- a lámpákat nappal, lakott területen belül automatikusan lekapcsolná
-
Én a váltót is kidobnám, minek. Egy kapcsolóval kéne váltani előre hátra között! Talán találnál olyan motort ami fokozat nélkül kibírja. :D
Az egészet rózsaszínre fényeztetném és belökném egy pláza közepére! Cuki lenne ;)
-
Én a váltót is kidobnám, minek. Egy kapcsolóval kéne váltani előre hátra között! Talán találnál olyan motort ami fokozat nélkül kibírja. :D
Az egészet rózsaszínre fényeztetném és belökném egy pláza közepére! Cuki lenne ;)
Az Autó Magazinban olvastam az elektromos Trabiról, ott meghagyták a váltót, kupplungolni csak az egyes fokozatok közt kell, induláskor nem.
A szín az konkrétan fehér lenne, és erős zöld és kék feliratokkal.
Mondjuk megcsinálnék ezekből 10db -ot és a flotta már elég jó látvány lenne, akár egy plaza közepén is :)
-
Kínai Elektromos autó (http://totalcar.hu/tesztek/totalelectri/) :) :)
-
e'hun'-e
http://www.electric-echo.com/
-
Segítséget szeretnék kérni!
Yaris II. (tavaly októberben vásárolt) autóm több éves akkumulátorával kapcsolatban tapasztaltam, hogy pár nap leállás után lemerül, nem tudom indítani a kocsit. Tettem bele egy új, szintén VARTA 44 Ah-s akkumulátort, de ezzel is megcsinálta a múlt héten ugyanazt. A kocsi fűtött garázsban áll, igaz néha benne hagyjuk a kulcsot is, de egyik fogyasztóról sem hiszem, hogy leszívja az akkut. Lehet-e az indításgátló a ludas. Van-e valakinek hasonló tapasztalata.
Előre is köszönöm a válaszokat.
üdv.:
GyB
-
Segítséget szeretnék kérni!
Yaris II. (tavaly októberben vásárolt) autóm több éves akkumulátorával kapcsolatban tapasztaltam, hogy pár nap leállás után lemerül, nem tudom indítani a kocsit. Tettem bele egy új, szintén VARTA 44 Ah-s akkumulátort, de ezzel is megcsinálta a múlt héten ugyanazt. A kocsi fűtött garázsban áll, igaz néha benne hagyjuk a kulcsot is, de egyik fogyasztóról sem hiszem, hogy leszívja az akkut. Lehet-e az indításgátló a ludas. Van-e valakinek hasonló tapasztalata.
Előre is köszönöm a válaszokat.
üdv.:
GyB
Kulcsos vagy kártyás?
-
Kulcsos