Toyota Club Hungary [ Forum ]

Mindenféle => OFF-topic => A témát indította: Misi - 2009.01.19 23:48:34

Cím: Anno...
Írta: Misi - 2009.01.19 23:48:34
Nem tudom, hogy másban mennyire él időnként a nosztalgiázásra való hajlam, de én el vagyok látva vele rendesen. Itt most nem a 3,60-as kenyérre, vagy ilyesmire gondolok, hanem régi hangulatra, épületekre, városrészekre, járművekre, stb.
Ennek szellemében hozom létre ezt a topicot, mindjárt néhány, számomra és remélem mások számára is érdekes linkekkel.

Elsőre itt egy 10 perces film, amit 1936-ban készített egy Svéd forgatócsoport Budapestről, Bada i Buda, azaz fürdőzzön Buda címmel. Svéd nyelvtudás nélkül is igen érdekes:
Klikk (http://svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?&d=48347&a=615931), ajánlom teljes képernyőn, mert igen jó minőség.

Aztán megismerhetjük Budapestet a villamos (http://villamosok.hu/)vonalak mentén is. Szintén megannyi érdekes fotóval.

De itt (http://buda-pest.freeweb.hu/) van egy oldal, szintén Budapestről, ilyen remek képekkel:
(http://www.freeweb.hu/buda-pest/budapest_nemzeti_szinhaz.jpg)

Aztán íme néhány klasszikus reklámfilm (http://network.hu/mestervezeto/videok/sas_istvan_reklamjai_101_reklamfilm_a_80as_evekbol) a 80-as évekből, Sas István rendezésében.

Témaindítónak hirtelen ennyi.
Lehet folytatni...
Cím: Re: Anno...
Írta: Kgabe - 2009.01.20 00:12:14
Szegeddel kapcsolatban is van ilyen témájú honlap, nagyon jó kis képekkel. (http://www.virtualszeged.hu/virtualszeged/szeged_kepek_regmult/regmult.html) A döbbenet az, hogy mennyivel zöldebb most a város, mint volt anno. PL a 30ik képen az az utca látható, ahol most édesanyám lakik, egy második emeleti lakásban. Most ha kinézek az ablakon, akkor ezek a fák már túlnőttek azon a szinten... :eek:
Jó topic, Misi!  :yes: :hug:
Cím: Re: Anno...
Írta: music - 2009.01.20 09:24:03
A villamosokról jut eszembe és annak apropóján, hogy a BKV-s átkeresztelések következtében a fogaskerekűt most 60-asnak hívják, hogy anno volt 60-as villamos, amely részben a mostani 59-es vonalán járt: az Apor Vilmos téri kanyarban volt a végállomása, majd lement a Délihez, de ott jobbra elfordult a Vérmező irányába, a mostani 18-as vonalán haladt, de az Erzsébet hídon átment, és tovább a Keletiig. A menetidő 35-40 perc...
Cím: Re: Anno...
Írta: Palaczk - 2009.01.20 16:06:16
Szegeddel kapcsolatban is van ilyen témájú honlap, nagyon jó kis képekkel. (http://www.virtualszeged.hu/virtualszeged/szeged_kepek_regmult/regmult.html) A döbbenet az, hogy mennyivel zöldebb most a város, mint volt anno. PL a 30ik képen az az utca látható, ahol most édesanyám lakik, egy második emeleti lakásban. Most ha kinézek az ablakon, akkor ezek a fák már túlnőttek azon a szinten... :eek:
Jó topic, Misi!  :yes: :hug:

Itt igazából OFF, de kapcsolódik a megjegyzés: részben ezért tetszik Szeged, a sok fa, sok zöld miatt  :yes: ... Platánsorok, mmm, nagyon szeretem, gyerekkorom Nagyváradját juttatja eszembe  :wub: ... Meg amúgy is Nagyváradra emlékeztet a város, az egész jellege, az utcák, a folyó, a hidak...
Cím: Re: Anno...
Írta: Deep Rush - 2009.01.20 19:54:08
Szegeddel kapcsolatban is van ilyen témájú honlap, nagyon jó kis képekkel. (http://www.virtualszeged.hu/virtualszeged/szeged_kepek_regmult/regmult.html)
Ez jó :) nem ismertem  .
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2009.01.20 20:14:35
Nagyon jó Misi!

Az örök kedvenc (http://network.hu/mestervezeto/videok/magyar_reklamfilmek/skala__coop_keddi_kedvezmenyek)
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2009.01.20 20:26:41
A svéd video különösen jó találat volt!
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.01.20 21:02:26
Akkor tömeg közlekedjünk tovább. Ezen (http://www.old-ikarus.hu/) az oldalon az Ikarus buszokról lehet leírásokat és nem utolsó sorban rengetek képet találni.
A lenti képen a kedvenc Ikarusom látható. Emlékszem, óvodás koromban még futott belőlük jó néhány és mindig nézzük őket az óvoda kerítésén át. Fasírt-busznak hívtuk.
Gondolom a faros elnevezés lett átköltve, már nem emlékszem...
(http://www.old-ikarus.hu/55_66/gf100_bo.jpg)
(http://www.old-ikarus.hu/55_66/kpm_1_ik55.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.01.20 21:16:21
Ezek is jók voltak:
Cím: Re: Anno...
Írta: Kgabe - 2009.01.20 21:58:31
Szegeddel kapcsolatban is van ilyen témájú honlap, nagyon jó kis képekkel. (http://www.virtualszeged.hu/virtualszeged/szeged_kepek_regmult/regmult.html) A döbbenet az, hogy mennyivel zöldebb most a város, mint volt anno. PL a 30ik képen az az utca látható, ahol most édesanyám lakik, egy második emeleti lakásban. Most ha kinézek az ablakon, akkor ezek a fák már túlnőttek azon a szinten... :eek:
Jó topic, Misi!  :yes: :hug:

Itt igazából OFF, de kapcsolódik a megjegyzés: részben ezért tetszik Szeged, a sok fa, sok zöld miatt  :yes: ... Platánsorok, mmm, nagyon szeretem, gyerekkorom Nagyváradját juttatja eszembe  :wub: ... Meg amúgy is Nagyváradra emlékeztet a város, az egész jellege, az utcák, a folyó, a hidak...
Igen, tény, hogy Szeged ilyen szempontból jól áll. Ezért (is) várom mindig nagyon a tavaszt.  :wub: Még a lakótelepek is csupa zöldek. Így még ott is elviselhető. Éppen ezért is visel(t) meg, ha a környékünkön láthatóan értelmetlenül irtanak(irtottak) hatalmas fákat.  :censored:
Cím: Re: Anno...
Írta: music - 2009.01.21 07:23:29
Aztán megismerhetjük Budapestet a villamos (http://villamosok.hu/)vonalak mentén is. Szintén megannyi érdekes fotóval.
Hú, ez az oldal nagyon jó, fél napig csak ezt tanulmányoztam...
Megdöbbentő, hogy szinte az összes nagyobb főúton volt villamos. Ma már szinte elképzelhetetlen, hogy például a Pozsonyi úton villamos járjon...
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2009.01.21 09:45:04
Az Ikarust a járműtörténeti topicban már kiveséztük! Amúgy üdítőek a képek!
Cím: Re: Anno...
Írta: deccc - 2009.01.22 07:43:50
Budapest XVII. kerület központja valamikor a 70-es évek elején, még lakótele nélkül.


[a csatolmányt egy admin törölte]
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.01.22 12:49:57
Ez pedig az Örs Vezér Tere, 1984-ben:
(http://hampage.hu/trams/sinek4/orsvezer.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2009.01.22 13:38:01
Az Üllői út és a Ferenc körút sarok a Lottó-ház építése előtt, 1959-ből.

[a csatolmányt egy admin törölte]
Cím: Re: Anno...
Írta: Palaczk - 2009.01.22 15:44:58
Ez pedig az Örs Vezér Tere, 1984-ben:

Mennyit jártunk arra nagyapámmal akkoriban  :clap: ... Én imádtam a metrót, nyaranta mindig töltöttünk kb. két hetet BP-en, és olyankor az első nap az volt az egyik fix program, hogy az összes metróval elmentünk végállomástól végállomásig, és vissza  :yes: - ez volt a "metrókázás" című programpont  :) ! De az Örs azért is volt gyakori célpont, mert elég gyakran indultunk onnan a HÉV-vel Gödöllőre, rokonokhoz.
Cím: Re: Anno...
Írta: Peti - 2009.01.22 15:55:40
Én imádtam a metrót, nyaranta mindig töltöttünk kb. két hetet BP-en, és olyankor az első nap az volt az egyik fix program, hogy az összes metróval elmentünk végállomástól végállomásig, és vissza  :yes: - ez volt a "metrókázás" című programpont  :) ! De az Örs azért is volt gyakori célpont, mert elég gyakran indultunk onnan a HÉV-vel Gödöllőre, rokonokhoz.

Én féltem a metrón ::) ameddig ment az alagútba: ment a para, a trolikat viszont imádtam :yes:

Emlékszem vasárnaponként húztam Anyám haját hogy menjünk trolizni, olyankor 75-ös trolival a Népligettől le a Dózsa György útig, a Volga szállónál mikor fordult vissza troli, mindig szólt a sofőr (mert persze nekem rögtön a j/1-en kellett ülnöm :clap:) hogy végállomás, aztán Anyám mondta hogy mi megyünk még1 kört :clap: :clap: :wub:

És akkor még a békávé sofőrök is mosolygósak voltak :hmmmm:
Cím: Re: Anno...
Írta: Palaczk - 2009.01.22 15:55:53
Így nézett ki a városom (http://www.youtube.com/watch?v=Odu60X2nI7U&feature=related) 1919-ben  :wub: ...

De ezt a montázst (http://www.youtube.com/watch?v=S8q4QBCsC1I&feature=related) is érdemes megnézni - a kivitelezése jobban nem is passzolhatna a topik témájához  :yes:
Cím: Re: Anno...
Írta: Palaczk - 2009.01.22 16:03:52
Én féltem a metrón ::) ameddig ment az alagútba: ment a para, a trolikat viszont imádtam :yes:

Rajongtam a metróért, az egész procedúráért, hogy most ilyen fantasztikus mozgó lépcsőkön (életemben nem láttam előtte mozgólépcsőt!) át lemegyünk a föld alá, persze előtte keresztülmegyünk azokon a fura automatákon, amelyeken ugye zöld vagy piros fény világított, és (asszem) 2 Ft-ost kellett beledobni, hogy beengedjen - az egész totális űrtechnika volt számomra  :clap: ... És aztán az a földalatti vonat, ami feeling szerint 2000-el repeszt az alagútban, meg a hangosbemondó, meg az automata ajtók, meg a hang, meg az egész  :wub:

Csak a 2-esen a Duna alatti szakasztól paráztam kicsit, hogy beomlik az alagút és elönt mindent a víz  :helpsmilie: ... Az volt a szokásom, hogy amikor a Kossuth téren záródtak az ajtók, akkor vettem egy bazinagy levegőt, és megpróbáltam benn tartani egészen addig, míg a Batthyány téren újra ki nem nyíltak  :lol: ...

A troli, az viszont eléggé kimaradt nekem. Talán ha életemben négy-öt alkalommal ültem rajta összesen. Valahogy azokban az irányokban, amelyekben jellemzően mozogtunk, nem kellett/lehetett trolival közlekedni. Nem is emlékszem, hogy azokra anno milyen jegy kellett... Mármint úgy értem, abban a korszakban, amikor még a metró pénzdobálós volt, a villamosra sárga, a buszra meg kék színű jegy dukált. Nemtom, milyen kellett a trolira.

Pedig gyűjtöttem ám a jegyeket  :yes: ... Irtózatos mennyiségű villamos- és buszjegyet halmoztam fel az évek során, a családtagoknak sosem volt szabad eldobni őket, oda kellett adniuk nekem  :D ... Én meg akkurátusan dobozoltam és elpakoltam őket. Még valahol talán meg is van, bár az utóbbi húsz évben nem találkoztam velük  ::) ... Franc tudja, lehet, hogy anyámék kidobták, mikor átköltöztünk Váradról Pécsre.
Cím: Re: Anno...
Írta: kleingy - 2009.01.22 16:15:18
Anyum metróvezető volt régen. Nagyon kislány koromban teljesen elképedtem és halálfélelmem volt akkor, amikor beültettek előre (!!!) a vezetőhöz és megláttam, hogy nincs kormány!  :D
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.01.22 17:18:08
A metro 1 forintossal ment (mármint a kapu). A trolira emlékeim szerint villamosjegy kellet.
Cím: Re: Anno...
Írta: Kgabe - 2009.01.22 19:12:10
Én imádtam a metrót, nyaranta mindig töltöttünk kb. két hetet BP-en, és olyankor az első nap az volt az egyik fix program, hogy az összes metróval elmentünk végállomástól végállomásig, és vissza  :yes: - ez volt a "metrókázás" című programpont  :) ! De az Örs azért is volt gyakori célpont, mert elég gyakran indultunk onnan a HÉV-vel Gödöllőre, rokonokhoz.

Én féltem a metrón ::) ameddig ment az alagútba: ment a para, a trolikat viszont imádtam :yes:

Emlékszem vasárnaponként húztam Anyám haját hogy menjünk trolizni, olyankor 75-ös trolival a Népligettől le a Dózsa György útig, a Volga szállónál mikor fordult vissza troli, mindig szólt a sofőr (mert persze nekem rögtön a j/1-en kellett ülnöm :clap:) hogy végállomás, aztán Anyám mondta hogy mi megyünk még1 kört :clap: :clap: :wub:

És akkor még a békávé sofőrök is mosolygósak voltak :hmmmm:
Na igen, a régi jó kis Ziu trolikon a J/1 volt a legjobb hely. Micsoda kilátás, micsoda rugózás!  :yes: Én anno nagymamámat kergettem őrületbe azzal, hogy vonatozhatnékom volt. Kivillamosoztunk a Nagyállomásra, majd felszálltunk a Békéscsaba felé menő vonatra, amiről le lehetett szálni Szeged-Rókus állomáson, ahonnan visszavillamosoztunk az 1es vilivel a Nagyállomásra, ahol felszálltunk a Békéscsaba felé közlekedő vonatra... :rockon:
Cím: Re: Anno...
Írta: Deep Rush - 2009.01.22 19:22:02
Trolit én is szerettem  :) , nem is tudom mikor ültam rajta utoljára.
Régen iskolába miden nap trolival mentem, igaz csak 1 megállóra volt.
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2009.01.22 19:47:06
Akkor itt a szegedi ZIU9

(http://villamos.zylon.hu/troli/ziu9/9-115-9.jpg)

És a Ziu5, ami nekem a kedvencem volt.

(http://villamos.zylon.hu/troli/ziu5/t573.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2009.01.22 19:52:19
A metro 1 forintossal ment (mármint a kapu). A trolira emlékeim szerint villamosjegy kellet.

Igen villamosjegy!

Ilyen ni! (http://retronom.hu/node/2546)
Cím: Re: Anno...
Írta: Palaczk - 2009.01.22 20:11:33
A metro 1 forintossal ment (mármint a kapu). A trolira emlékeim szerint villamosjegy kellet.

Igazad van, tényleg egyforintos kellett a metróba  :yes: !
Cím: Re: Anno...
Írta: kis_andras - 2009.01.22 20:15:21
Én anno nagymamámat kergettem őrületbe azzal, hogy vonatozhatnékom volt. Kivillamosoztunk a Nagyállomásra, majd felszálltunk a Békéscsaba felé menő vonatra, amiről le lehetett szálni Szeged-Rókus állomáson, ahonnan visszavillamosoztunk az 1es vilivel a Nagyállomásra, ahol felszálltunk a Békéscsaba felé közlekedő vonatra... :rockon:

Sanyarú gyerekkor :tt2: :D
Az én imádott nagymamám sokszor el is vitt Békéscsabára, és soroltam vígan az összes megállóhelyét a vonatnak.... Régi szép idők, de jó is volt gyereknek lenni, néha visszasírom, néha visszaváltozok :D
Most meg már 70felett járnak a nagyszüleim, és tavaly végigsírták a Hévízig tartó utat, hogy elszaladt az idő, és most már én viszem őket....
Cím: Re: Anno...
Írta: kleingy - 2009.01.22 20:50:40
...tavaly végigsírták a Hévízig tartó utat, hogy elszaladt az idő, és most már én viszem őket....
Nagyon imádnivalóak lehetnek!  :yes:  :D Ezt nekik:  :hug:
Cím: Re: Anno...
Írta: Palaczk - 2009.01.22 20:54:54
néha visszaváltozok :D

Erről van szó, az a jó, ha erre mindig képes marad az ember  :yes:
Cím: Re: Anno...
Írta: murray - 2009.01.22 23:12:01
emlékszem a fonyodligeti nyaralásokra. anyám leküldott a gyerektáborba és két hét mulva ok is lejottek a családosba én meg fogtam a cuccom és átmentem a szot udulo egyik részérol a másikra. egy hónapot lenn voltam a balcsin nonstop. ma meg 100e/5nap... :nono:
bejártam fonyodot ,mindig mentem a helyi németektol kulfoldi sorosdobozt meg cigisdobozt  gyujteni, mert gyujtottem
nézegettem a nagy német motorokba 200, 220ig volt skálázva az óra.. :wub: hú nagydolog volt
volt vmi mazda rx7 vagy nemttomi az a legenda az egyik németnek..csak bámultam a bukolámpáját...
sima hamburger 18ft extra 20ft ez 85ben volt

Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.01.22 23:21:21
Én anno suli után 12,50-ért vettem egy hot-dogot, meg 2 deci kólát, ugyanez hamburgerrel 14 forint volt.
És 50 forint volt a PIF újság.
(http://imgfrm.index.hu/imgfrm/1/9/5/5/BIG_0003711955.jpg)
(http://imgfrm.index.hu/imgfrm/5/3/9/0/BIG_0003555390.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: murray - 2009.01.23 08:10:38
Pif ujsag nagy királyság volt mindig volt benne vmi játék vagy mi a zacskoban.
haverom anyjának volt "francia kapcsolata" és gyakran kapott
Cím: Re: Anno...
Írta: Kgabe - 2009.01.23 08:53:10
Sanyarú gyerekkor :tt2: :D
Az én imádott nagymamám sokszor el is vitt Békéscsabára, és soroltam vígan az összes megállóhelyét a vonatnak....
Most meg már 70felett járnak a nagyszüleim, és tavaly végigsírták a Hévízig tartó utat, hogy elszaladt az idő, és most már én viszem őket....
Hát ja, ahol nincs se troli, se vili, ott muszáj messzebbre menni a vonattal :tt2: Meg tőleletek közelebb is van Bcsaba.
Én is visszasírom, főleg, hogy egyik nagyszülőm se él már... :no:
Cím: Re: Anno...
Írta: Kgabe - 2009.01.23 09:08:20
emlékszem a fonyodligeti nyaralásokra. anyám leküldott a gyerektáborba és két hét mulva ok is lejottek a családosba én meg fogtam a cuccom és átmentem a szot udulo egyik részérol a másikra. egy hónapot lenn voltam a balcsin nonstop. ma meg 100e/5nap... :nono:
bejártam fonyodot ,mindig mentem a helyi németektol kulfoldi sorosdobozt meg cigisdobozt  gyujteni, mert gyujtottem
nézegettem a nagy német motorokba 200, 220ig volt skálázva az óra.. :wub: hú nagydolog volt
volt vmi mazda rx7 vagy nemttomi az a legenda az egyik németnek..csak bámultam a bukolámpáját...
sima hamburger 18ft extra 20ft ez 85ben volt


Na ja, a jó kis táborok. Szülők lepasszoltak 2-3 hétre, és tiszta Hawaii volt. Én spec Szigligeten voltam így többször.

Viszont családostól (nagyszülők) inkább a Tisza mellé az Ányási nagykanyarba (http://images.google.hu/imgres?imgurl=http://www.panoramio.com/photos/original/7817419.jpg&imgrefurl=http://www.panoramio.com/photo/7817419&usg=__Yi27h0kT7FypO_osmbCi5QHkCGI=&h=1536&w=2048&sz=407&hl=hu&start=1&um=1&tbnid=SvC46bB_6fyqiM:&tbnh=113&tbnw=150&prev=/images%3Fq%3D%25C3%2581ny%25C3%25A1si%2Bkanyar%26um%3D1%26hl%3Dhu%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:hu:official%26hs%3Duqb%26sa%3DN) jártunk. Ide letelepedtünk június elején, majd augusztus 20 környékén vissza a városba. Távol mindentől, egész nap csak fürödni, fát gyűjteni, úszni, napozni, hejj de jó volt! Volt két sátrunk, egyik volt a konyhasátor, a másik a hálósátor, közte kb 3 méteres hely, afölött fólia kifeszítve, az oldala szúnyogháló, ez volt a nappali. Volt gázról működő hűtőnk, két ebédlőasztal, a konyhasátor bepolcozva. A táborhelytől kb 5 méterre csináltunk egy kinti konyhát, amit 4 fa vett körbe, szinte pont egy négyzet 4 sarkát alkotva. Afölé egy nagy nejlon, és agyagból készítettünk egy kinti "tűzhelyet" Itt készültek a napi kaják. Volt pottyantós budi, meg minden ami kell. Nomád körülmények között, de mégis civilizáltan.
Istenem, két teljes hónap béke és nyugalom! Délben meghallgattunk a déli krónikát, meg a "Ki nyer ma? Játék és muzsika 10 percben" műsorát, ennyi volt amit hajlandóak voltunk befogadni a külvilágból. Emlékeszem, annyira elszoktam a civilizációtól, hogy egyszer, mikor édesanyámék lejöttek kocsival, és bementünk Mindszentre, a kocsiba való beszállás előtt levettem a cipőmet. Ugyanis elfelejtettem, hogy ott nem szokás...(merthogy a hajóban viszont illik levenni!)
Azt hiszem sajna' ez a fajta nyugalom már nem adatik meg majd az én gyerekeimnek... :no:
Cím: Re: Anno...
Írta: Peti - 2009.01.23 10:33:41
És a Ziu5, ami nekem a kedvencem volt.

Nekem szigorúan ez volt a kedvenc, még a "csillag"-felnis, redőnyajtós :clap:

(http://www.old-ikarus.hu/NZA/T100_2.jpg)

De volt sima-rövid verzió is, az tök ritka volt, tán 2x ha ültem rajta :wub:

(http://www.old-ikarus.hu/jobbagy/260-280/t600_v79_jo.jpg)

És egyszer jött egy ilyen is, emlékszem hogy nézett mindenki hogy kék a troli :clap: de jó volt :wub: Akkor még nem volt rajta matrica, meg nem volt xarrá rohadva :no:

(http://www.old-ikarus.hu/NZA/295.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Peti - 2009.01.23 10:36:36
Pif ujsag nagy királyság volt...

De még mennyire!

Nekem van egy csomó Kockás valahol a garázsba, a mai napig lehet röhögni rajta. :D
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2009.01.23 10:36:57
A 42-es villamos, ami a Kálvin tér és a Pestszentlőrinci Szarvascsárda tér között járt annó.
Én már sajnos eredeti viszonylaton ezzel nem utaztam, de ezen, vagy hasonlón igen, az 51-es viszonylaton.
A képen már restaurált állapotában, mint nosztalgia villamos látható. Örvendetes, hogy megmenekült az enyészettől.


(http://hampage.hu/trams/kepek/ikergubacsi.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.01.23 10:59:51
Szóló troliból 1 darab készült. (A kék is ugyanaz volt, átfestve...)
Ikarus 260T, 1975 februárjától szállított utasokat. Jelenleg a BKV szentendrei múzeumában van kiállítva.
Cím: Re: Anno...
Írta: Peti - 2009.01.23 11:23:13
Szóló troliból 1 darab készült. (A kék is ugyanaz volt, átfestve...)

Akkor azért jött az olyan ritkán ::) biztos hogy azt festették át?

Nekem úgy rémlik láttam a troli remízbe állni a kéket (mert pont be lehetett látni a 37-es villamosról, mikor ment fel a töltésre :clap:) amikor is a kis piros még vígan ment :flowers:
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.01.23 11:43:34
Nem magamtól vagyok okos.
 :D :D :D

[a csatolmányt egy admin törölte]
Cím: Re: Anno...
Írta: kleingy - 2009.01.23 12:10:59
Hátha valakit érdekel, bár az első kettő konkrétan még forgalomban lévő, de nagypapa korú jármű, a második kettőt kötelezően választható opcióként újították fel plusz műszakban pár éve.
Mindegyiket telefonnal fotózta apu (2 megapixel és VGA felbontás  :oops: ).
(http://kepfeltolto.hu/i/?t=thb&id=346300) (http://kepfeltolto.hu/i/?346300) (http://kepfeltolto.hu/i/?t=thb&id=346301) (http://kepfeltolto.hu/i/?346301)

(http://kepfeltolto.hu/i/?t=thb&id=346302) (http://kepfeltolto.hu/i/?346302) (http://kepfeltolto.hu/i/?t=thb&id=346304) (http://kepfeltolto.hu/i/?346304)
Cím: Re: Anno...
Írta: Thomasino - 2009.01.23 15:27:52
Hátha valakit érdekel, bár az első kettő konkrétan még forgalomban lévő, de nagypapa korú jármű, a második kettőt kötelezően választható opcióként újították fel plusz műszakban pár éve.
Mindegyiket telefonnal fotózta apu (2 megapixel és VGA felbontás  :oops: ).


Csak én nem látom a képet? Pedig érdekelne... :eek:
Cím: Re: Anno...
Írta: lablac - 2009.01.23 16:01:25
Csak én nem látom a képet? Pedig érdekelne... :eek:
Most mar en se  :no:
Cím: Re: Anno...
Írta: kleingy - 2009.01.23 16:41:43
Nem értem.  :surrender:
http://www.toyotaclub.hu/imgput.php?fname=images/kleingy/dsc00055.jpg
http://www.toyotaclub.hu/imgput.php?fname=images/kleingy/dsc00056.jpg
(http://www.toyotaclub.hu/imgput.php?fname=images/kleingy/k_p_16_.jpg) (http://www.toyotaclub.hu/imgput.php?fname=images/kleingy/k_p_17_.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Peti - 2009.01.23 19:48:23
Nem magamtól vagyok okos.
 :D :D :D

Wháow :cool2:

Ez a békávés albumból van??? Tavaly kari előtt megakartam venni: elfogyott, két ünnep között meg: már csak 1van belőle de azt reggel óta nem találják :wacko: na megvan a holnapi de-i program, irány a könyvesbolt! :yes:
Cím: Re: Anno...
Írta: music - 2009.01.23 22:24:51
Rajongtam a metróért, az egész procedúráért, hogy most ilyen fantasztikus mozgó lépcsőkön (életemben nem láttam előtte mozgólépcsőt!) át lemegyünk a föld alá, persze előtte keresztülmegyünk azokon a fura automatákon, amelyeken ugye zöld vagy piros fény világított, és (asszem) 2 Ft-ost kellett beledobni, hogy beengedjen - az egész totális űrtechnika volt számomra  :clap: ...
1 forintost. A buszjegy volt 1,50 a többi 1 Ft.
Én viszont rettegtem a metróautomaták összecsapódó karjaitól... :wacko:
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.01.23 23:22:25
Nem magamtól vagyok okos.
 :D :D :D

Wháow :cool2:

Ez a békávés albumból van??? Tavaly kari előtt megakartam venni: elfogyott, két ünnep között meg: már csak 1van belőle de azt reggel óta nem találják :wacko: na megvan a holnapi de-i program, irány a könyvesbolt! :yes:

Ebből (http://www.libri.hu/hu/konyvek/tudomany_es_termeszet/technika/kozlekedes/kozlekedik_a_fovaros) a könyvből van.
Cím: Re: Anno...
Írta: Peti - 2009.01.24 09:58:23
Azaz! :clap:
Cím: Re: Anno...
Írta: Palaczk - 2009.01.26 08:28:24
Rajongtam a metróért, az egész procedúráért, hogy most ilyen fantasztikus mozgó lépcsőkön (életemben nem láttam előtte mozgólépcsőt!) át lemegyünk a föld alá, persze előtte keresztülmegyünk azokon a fura automatákon, amelyeken ugye zöld vagy piros fény világított, és (asszem) 2 Ft-ost kellett beledobni, hogy beengedjen - az egész totális űrtechnika volt számomra  :clap: ...
1 forintost. A buszjegy volt 1,50 a többi 1 Ft.
Én viszont rettegtem a metróautomaták összecsapódó karjaitól... :wacko:

Azoktól én is. Mindig ezerrel rohantam át a kapuk között, nehogy összecsapjon  :wacko:
Cím: Re: Anno...
Írta: music - 2009.01.26 08:56:44
nincs egy oldal a villamosokhoz hasonlóan a buszokról is?
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2009.01.26 14:32:15
nincs egy oldal a villamosokhoz hasonlóan a buszokról is?

Tessék egy sok közül:
http://www.old-ikarus.hu/

De ismételten mondom-írom, hogy a járműtörténeti topicban gazdagon vannak már linkek és képek e témában.
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.01.26 14:58:10
Szerintem music olyan oldalra gondolt, ami a pesti buszvonalakt mutatja be.
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2009.01.26 19:37:33
Szerintem music olyan oldalra gondolt, ami a pesti buszvonalakt mutatja be.
A jelzett linken a Budapesti busz monográfia elég részletes ismertetést tartalmaz, egészen a közelmúltig.

És EZ (http://www.camiontruck.com/images/2008/200801/images/080-085wp.pdf) egy kicsit színesebb, összeállítás.
Cím: Re: Anno...
Írta: music - 2009.01.26 22:18:10
Szerintem music olyan oldalra gondolt, ami a pesti buszvonalakt mutatja be.
Igen. Lehet budai is.
A jelzett linken a Budapesti busz monográfia elég részletes ismertetést tartalmaz, egészen a közelmúltig.
Ez inkább a gépjármű-állománnyal foglalkozik. Nem mondom, hogy nem érdekes - egy csomó ismerős rendszámmal találkoztam, még emlékszem, melyik hányas vonalon járt... - de ez nem pont olyan, mint a villamosos.
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.01.26 22:30:30
Szerintem music olyan oldalra gondolt, ami a pesti buszvonalakt mutatja be.

Igen. Lehet budai is.

Pesti alatt komplett Budapestet értettem...
Cím: Re: Anno...
Írta: music - 2009.01.27 10:17:15
Pesti alatt komplett Budapestet értettem...
Tudom. :devil:
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2009.01.27 11:22:42
Ez inkább a gépjármű-állománnyal foglalkozik. Nem mondom, hogy nem érdekes - egy csomó ismerős rendszámmal találkoztam, még emlékszem, melyik hányas vonalon járt... - de ez nem pont olyan, mint a villamosos.

Oké, hát akkor itt a soha nem látott lehetőség, hogy ugyanolyanra megírd, mint a villamosos. :devil: :devil: :devil:

És ha ez megvan, akkor jöhet a pekingi busz+metro+villamos, mondjuk az 1925-ös évtől.  :D :D :D
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.02.01 11:43:52
Globalizáció (http://cgi.ebay.com/1-43-HUNGARIAN-BUS-IKARUS-66-3-3-0-RARE-COLOR_W0QQitemZ370150104213QQcmdZViewItemQQptZDiecast_Vehicles?hash=item370150104213&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50).
 :D
Magyar busz, Ukrajnában készült modell, USA eladó.
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.02.01 11:45:24
Szóló troliból 1 darab készült. (A kék is ugyanaz volt, átfestve...)
Ikarus 260T, 1975 februárjától szállított utasokat. Jelenleg a BKV szentendrei múzeumában van kiállítva.

Klikk (http://cgi.ebay.com/1-43-HUNGARIAN-TROLLEYBUS-IKARUS-260T_W0QQitemZ370142628578QQcmdZViewItemQQptZDiecast_Vehicles?hash=item370142628578&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=72%3A1205|66%3A2|65%3A12|39%3A1|240%3A1318|301%3A0|293%3A1|294%3A50)
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.02.15 20:36:14
Kicsit leült a topic.
Megpróbálom egy kis hangulatképpel feldobni. Íme két társkereső hirdetés a 30-as évekből:
(http://4.bp.blogspot.com/_GWm-pvD5N1I/SFUictJqAaI/AAAAAAAABEg/Hm_1BWAz8F8/s1600/l1930-pesterlloyd-004-kapcsolat.jpg)(http://4.bp.blogspot.com/_GWm-pvD5N1I/SFUic1BZdLI/AAAAAAAABEo/tCy_FI6OBb0/s1600/l1932-budapestihirlap-012-kapcsolat.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: kis_andras - 2009.02.15 23:01:03
Misi, nálam nem jelenik meg semmi, nem lehet, hogy ugyan az a nyűgje, mint amit én eljátszottam a carstylinggal a Lexus GS topicba?  :D
Cím: Re: Anno...
Írta: kis_andras - 2009.02.15 23:10:16
Google Error 404  :clap:
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.02.15 23:16:10
A vicc az, hogy már nem emléxem, hogy hol találtam a képeket és előzményben sem találom.
Majd megpróbálom megkeresni.
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.02.15 23:19:11
No akkor:
(http://bp3.blogger.com/_GWm-pvD5N1I/SFUic1BZdLI/AAAAAAAABEo/tCy_FI6OBb0/s400/l1932-budapestihirlap-012-kapcsolat.jpg)(http://bp3.blogger.com/_GWm-pvD5N1I/SFUictJqAaI/AAAAAAAABEg/Hm_1BWAz8F8/s400/l1930-pesterlloyd-004-kapcsolat.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: kis_andras - 2009.02.15 23:21:51
A vicc az, hogy már nem emléxem, hogy hol találtam a képeket és előzményben sem találom.
Majd megpróbálom megkeresni.

#59 Dátum: Ma - 20:36:14-nél a "Válasz erre" funkciót használva látszik a link.
Szerk: #63-ba jó minden :sorcerer:
Cím: Re: Anno...
Írta: tutinet - 2009.02.15 23:22:28

Azoktól én is. Mindig ezerrel rohantam át a kapuk között, nehogy összecsapjon  :wacko:

 [rohog] [rohog] [rohog]
Cím: Re: Anno...
Írta: robi (Robi) - 2009.02.16 09:39:30
Valakinek nincs valahol egy pár régi képe arról a lovardáról, ami a mai Pollack Mihály téren volt még a '20-as években. Ma a Magyar Rádió irodaépülete áll a helyén ('70-'80 évek rondasága), de milyen jó is lenne látni az eredeti Ybl Miklós-féle remekművet...
Cím: Re: Anno...
Írta: Palaczk - 2009.02.16 21:58:15
No akkor:

Érdekes, hogy már akkor is "tülekedő, hajszás életre", közönyre meg durvaságra panaszkodtak  ::) ... Lehet, hogy olyan sok új nincs is a nap alatt e téren (sem) ?
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.02.17 11:38:03
Hát igen, képzeld milyen lehetett az élet mondjuk az 1800-as évek végén, ha már a századeleji tempót is gyorsnak találták.
És vajon hova gyorsulunk még?
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2009.03.03 19:08:48
Egy kis topic frissítés:

Mostanában visszatért a tecsókba:


Tornázzunk!


Tibi bácsi:


Nagy kedvenc:


Valaki Casco-t?



Hurka-gyurka: (talán a legkedvesebb régi reklám számomra)


Cím: Re: Anno...
Írta: Deep Rush - 2009.03.03 20:24:55
Egy kis topic frissítés:

Nagy Kedvenc piros X  :D
vagy csak nekem nem jelenik meg  :hmmmm:  :oops:

képet kiszedtem. Trotter
Cím: Re: Anno...
Írta: musspici - 2009.03.03 20:40:20
Most, hogy mondod... nem csak neked. :no: :whistling:
Cím: Re: Anno...
Írta: kis_andras - 2009.03.03 20:55:24
Nagy kedvenc:
(http://www.youtube.com/watch?v=YnMjapebiPI&feature=related)

Itt a helyes link, a válasz erre menüből kicopyzva látszik, hogy Trottermester képként akarta beágyazni a jutúblinket :hug:
Cím: Re: Anno...
Írta: musspici - 2009.03.03 20:58:22
Kössssziii :excl: :clap:
Cím: Re: Anno...
Írta: Deep Rush - 2009.03.03 20:58:56
 :yes:
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2009.03.04 08:17:47
Még én is elronthatom időnként....  :hug:

Köszönöm a javítást, én is megtettem.
Így duplán van "Ági van?"

De legalább tetszett? :hmmmm:
Cím: Re: Anno...
Írta: murray - 2009.03.11 21:49:06
poénbol ma küldték:

http://www.hasznaltauto.hu/2515578_lada_1300_1991

10 év használat után , még mindig érzem h a motorbol dől a hőség, az izomkormányt, a 10literes fogyit,  :whistling:

de ment. éssehol nem ért le az alja :ph34r:
Cím: Re: Anno...
Írta: Thomasino - 2009.03.11 22:39:17
Amikor meglett a Carina én akkor küldtem sírba (Ereco) szegény öreg jószágot. Eladni nem volt kedvem, ne kínozza más gyerekkorom autoját.  :hug:
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.08.20 23:15:55


Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.08.21 00:14:33
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2009.08.21 14:11:33
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.05.26 19:58:36
A magyar buszgyártás fénykora (http://index.hu/belfold/budapest/2010/05/26/a_magyar_buszgyartas_fenykora/)
(http://kep.index.hu/1/0/148/1481/14812/1481277_fb8b36061e26191316a548ab52cb6530_wm.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.05.26 20:04:31
Vasárnap, az állatkertbe menet volt szerencsém élőben is látni a Hősök terén egy felújított példányt. Gyönyörű...
(http://www.old-ikarus.hu/e-mail/Zamory/ga-80-35.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Kgabe - 2010.05.27 10:20:12
Te Misi! Milyen beállítással sikerült elérni ezt az antik hatást?  :ph34r: :1eye:
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.05.27 16:03:22
Ó, nagyon nehéz volt. Kerestem egy képet a buszról a neten, mert én nem fotóztam, és ezt a régi képet találtam a legjobbnak.
Asszem azért tűnik ennyire réginek a kép, mert az.
 :sorcerer:
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2010.05.27 18:58:20
10/10!  :clap: :clap:

Amúgy nem is lehetne mai, mert ott figyel a régi fekete alapú szolgáltatórendszám, a klasszikus "G" kezdőbetűs buszokra kiadott versus.
Hiába veterán, tudtommal vagy OT-s veterán státuszú, vagy a normális 3 betű 3 számos új rendszámmal (fehér, vagy sárga szolgáltatós) lehet vele csak közlekedni manapság.

De a kép szép és eredeti, kb. '60-évek vége lehet a fejek alapján.
Cím: Re: Anno...
Írta: Kgabe - 2010.05.27 22:16:33
Fiúk, komolyan gondoljátok, hogy nem vettem észre? :winkiss:
Cím: Re: Anno...
Írta: Kgabe - 2010.05.27 22:17:00
Ráadásul ez nem is a Hősök tere :D
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.05.27 22:20:32
Fiúk, komolyan gondoljátok, hogy nem vettem észre? :winkiss:

Mivel ismerlek, fel sem merült bennem, hogy ne vetted volna...
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.05.27 22:21:25
Ráadásul ez nem is a Hősök tere :D

De, csak csőtörés volt.
 :D
(Vagy ez a margitszigeti ásványvíz forrása.)
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2010.05.28 15:01:26
Ráadásul ez nem is a Hősök tere :D

Margitszigeti Szökőkút. :whistling:
Cím: Re: Anno...
Írta: rezol - 2010.06.01 14:45:41
(http://keptarolo.com/image.php?id=1AC8_4C0500DF&jpg) (http://keptarolo.com/share.php?id=1AC8_4C0500DF)
Cím: Re: Anno...
Írta: Nagycitrom - 2010.06.01 15:02:47
Jé, délutáni csúcsforgalom...anno  :D
Érdekes látvány így mai szemmel  :hmmmm:
Cím: Re: Anno...
Írta: MiCKEY - 2010.06.01 16:13:29
Andrássy - Bajcsy sarok?
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.06.01 16:41:49
Sanszos:
(http://1.bp.blogspot.com/_DCOIG-EqVXY/Su4qZkdiBRI/AAAAAAAALfE/Hcoombkp2Tc/s400/bajcsy-zsilinszky-street-art-szobor.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: BloodRedSandman - 2010.06.01 17:19:58
Tök fura hogy akkor fordítva haladtak a lovaskocsik :)
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.06.01 17:28:47
1941-ig mindenki így ment itthon:
"...Az 1941. június 26-án kiadott 187 000/1941-es BM rendelet kimondta, hogy az áttérést két lépésben kell végrehajtani. Július 6-án hajnali három órakor Budapest és környékének kivételével az egész országban, november 9-én hajnali 3-órakor pedig Budapesten és környékén tértek át a jobboldali közlekedésre...." (http://www.urbanlegends.hu/2005/09/jobboldali-kozlekedes-magyarorszagon/)
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2010.06.01 19:48:03
És az átmeneti időszakban a határon volt az oldalváltás, melyet a főbb útvonalokon a csúcsidőszakokban az államrendőrség közlekedési osztálya felügyelt a belsetek elkerülése érdekében.

(http://m.blog.hu/au/autofilia/image/prokee/080706/70xx-mosz.jpg)

Egy másik cikk az átállásról. (http://retronom.hu/index.php?q=node/3374)
Cím: Re: Anno...
Írta: rezol - 2010.06.01 19:50:32
Akkor még egy talányos:  :)

(http://keptarolo.com/image.php?id=BA86_4C054831&jpg) (http://keptarolo.com/share.php?id=BA86_4C054831)
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2010.06.01 19:51:55
Andrássy út, Operaház.

(http://www.hirado.hu/Hirek/2009/02/~/media/News/Hirado/Hirek/2008/12/08/14/operahaz.jpg.ashx)
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2010.06.01 19:59:59
Mondjuk ez nem lesz nehéz, hiszen a képen rajta van a megfejtés, de mondjuk hol van Budapesten? (ez sem lesz nehéz....) :D

(http://www.profila.hu/site_media/upload/410/L_-34486410.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Nagycitrom - 2010.06.01 20:31:48
Akkor még egy talányos:  :)
Ezt még én is tudtam egyszerű vidékiként  :D
Cím: Re: Anno...
Írta: lablac - 2010.06.01 20:54:45
Lehet Nektek egyszeru kerdes, de azt tudjatok, hogy miert kozlekedtek eredetileg a menetirany szerinti baloldalon?  :otlet: 
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.06.01 21:02:02
A baloldali közlekedést az 1300-as évekre vezetik vissza: a kereskedelem fellendültével a szaporodó teherkocsik vezetői a jobb oldalon ültek, hogy ostort tartó jobb kezük szabadabb legyen, míg másutt a szekereket baloldalról hajtva, jobban látták a szembejövő forgalmat. A baloldali rendet erősítette az 1300-as évek elején VIII. Bonifác pápa bullája, ez a római zarándokoknak tanácsolta: jobb kézben karddal utazzanak, így jobban tudják magukat védeni. Az 1700-as évekig mindenütt bal oldalon közlekedtek. (http://www.origo.hu/auto/uton/20060704kozlekedes.html)
Cím: Re: Anno...
Írta: rezol - 2010.06.02 07:28:01
Akkor még egy talányos:  :)
Ezt még én is tudtam egyszerű vidékiként  :D
Ja - ja.
Nem is ezt akartam csak megcsúszott a kezem, s amikor szembesültem az eredménnyel akkor hagytam itt, mert lusta voltam átírni.
Valójában ezt akartam betenni:

(http://keptarolo.com/image.php?id=D232_4C05EB90&jpg) (http://keptarolo.com/share.php?id=D232_4C05EB90)

Bocs, ha széthúzza.
Nem tudom hogyan kell átméretezni.  :?:
Cím: Re: Anno...
Írta: Nagycitrom - 2010.06.02 07:35:28
Így?

(http://keptarolo.com/thumb.php?id=D232_4C05EB90) (http://keptarolo.com/share.php?id=D232_4C05EB90)

Oktogon?
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2010.06.02 09:09:28
Az, biza.

(http://www.budapestlettings.com/files/images/Oktogon_Budapest.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Tamás69 - 2010.06.02 09:15:50
Ez vasárnap hajnali felvétel, hogy ennyire üres???
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2010.06.02 09:19:47
Ez vasárnap hajnali felvétel, hogy ennyire üres???


Mivel 3/4-at mutat az óra és a képen mintha nappal lenne, ennek kevés esélyét látom. De 7vége, nagy valószínűséggel.
Cím: Re: Anno...
Írta: rezol - 2010.06.02 13:59:57
Egy másik terünk másképp:

(http://keptarolo.com/image.php?id=2FB6_4C0647AA&jpg) (http://keptarolo.com/share.php?id=2FB6_4C0647AA)

Mennyivel normálisabb, kiegyensúlyozottabb lenne a közlekedés így.
Az a két út nem véletlen volt úgy.
Ezt elbaxták!  :gun_bandana:
Cím: Re: Anno...
Írta: robi (Robi) - 2010.06.02 14:17:47
Na és ez?
(http://egykor.hu/sites/default/files/Nemzeti%20Lovarda%201870.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.06.02 15:19:14
Budai Vár, Nemzeti lovarda?
Cím: Re: Anno...
Írta: rezol - 2010.06.03 06:46:10
Na egy könnyűt:

(http://keptarolo.com/image.php?id=F55B_4C073368&jpg) (http://keptarolo.com/share.php?id=F55B_4C073368)
Cím: Re: Anno...
Írta: robi (Robi) - 2010.06.03 08:10:50
Budai Vár, Nemzeti lovarda?
Ez nem a Várban volt, hanem a mai Pollack Mihály téren. Sajnos a helyén egy randa zöld épület áll, ami a Magyar Rádió egyike. A mellette lévő olasz épület viszont ma is ott van, sajnos elég ramaty állapotban.
Cím: Re: Anno...
Írta: lablac - 2010.06.04 09:46:06
A baloldali közlekedést az 1300-as évekre vezetik vissza: a kereskedelem fellendültével a szaporodó teherkocsik vezetői a jobb oldalon ültek, hogy ostort tartó jobb kezük szabadabb legyen, míg másutt a szekereket baloldalról hajtva, jobban látták a szembejövő forgalmat. A baloldali rendet erősítette az 1300-as évek elején VIII. Bonifác pápa bullája, ez a római zarándokoknak tanácsolta: jobb kézben karddal utazzanak, így jobban tudják magukat védeni. Az 1700-as évekig mindenütt bal oldalon közlekedtek. (http://www.origo.hu/auto/uton/20060704kozlekedes.html)
En csak a papa tanacsarol hallotam meg a kardrol. Akasztjak a hohert  :D
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.09.11 00:56:15
Biztosan mindenki találkozott már ezzel a kis híddal a Városligetben.
Kíváncsi vagyok, hányan tudják fejből, hogy miért áll ott?
(http://digitus.itk.ppke.hu/~szema/FJFVV_elemei/ujkepeslap.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: MrIP - 2010.09.11 01:08:53
Én tudom , Én tudom ,  :lol: [rohog]
Biztosan mindenki találkozott már ezzel a kis híddal a Városligetben.
Kíváncsi vagyok, hányan tudják fejből, hogy miért áll ott?
Cím: Re: Anno...
Írta: lablac - 2010.09.11 11:03:18
Van egy sejtesem  :hmmmm: de azert majd a megoldast is ird le  :szemez:
Cím: Re: Anno...
Írta: Thomasino - 2010.09.11 12:30:20
Ime a megoldás:

(http://kepfeltoltes.hu/thumb/100911/35785041601_www.kepfeltoltes.hu_.jpg) (http://kepfeltoltes.hu/view/100911/35785041601_www.kepfeltoltes.hu_.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.09.11 21:19:29
Egészen pontosan:
(http://digitus.itk.ppke.hu/~szema/FJFVV_elemei/Foldalatti01.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.09.11 21:20:07
Bővebben: katt (http://digitus.itk.ppke.hu/~szema/FJFVV_von.html)
Cím: Re: Anno...
Írta: xpet - 2010.09.11 23:26:07
(http://users.atw.hu/budapestanno/calvin.jpg)
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.10.05 21:38:18
San Fransisco utcáin. (http://hvg.hu/Tudomany/20101005_san_francisco_foldrenges_video)
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2010.10.30 14:50:04
Cím: Re: Anno...
Írta: Misi - 2010.12.19 16:38:53
Magyar Rendőr fotóarchívum (http://magyarrendor.osaarchivum.org/content/index.php?act=about&lang=hu)
Cím: Re: Anno...
Írta: Apu - 2011.02.02 23:52:36
Na támasszuk fel a topicot...

Amit a magyarokról mondtak..
Időrendi sorrendben...

IBN RUSZTA arab lexikografus és földrajzíró 930 táján írja
"A magyarok turk fajtájúak és vezérük húszezer lovassal vonul harcba... A magyarok országa bővelkedik fákban és vizekben. Sok szántóföldjük van... Ezek a magyarok szemrevaló és szép külsejű emberek, nagy testűek, vagyonosak és szembetűnően gazdagok, amit kereskedelmüknek köszönhetnek. Ruhájuk selyembrokátból való. Fegyvereik ezüsttel és arannyal vannak kiverve és gyönggyel berakottak."

BÖLCS LEO bizánci császár (866-911)
"A magyarok a munkát, a fáradtságot, az égető meleget, fagyot, a hideget, minden nélkülözést tűrnek. Szabadságkedvelők és pompakedvelők."

LOTHARINGIAI REGINO apát Világkrónikájában (908) írta a magyarokról
"A fáradalmakban és harcokban edzettek, testi erejük mérhetetlen... karddal csak keveseket, de sok ezreket ölnek meg nyilakkal, amelyeket olyan ügyesen lőnek ki szarujaikból, hogy lövéseik ellen aligha lehet védekezni... Természetük dölyfös, lázadozó... természetüknél fogva hallgatagok, készebbek a cselekvésre, mint a beszédre."

FRUILI BERENGAR (845-924) itáliai király (887-915), utolsó szent római császár (915-924) lombardiai követe a magyarokról 921-ben
Gazdagságuk pazar és szembetűnő. Hatalmas sereget tudnak kiállítani! Kürtszóra indul fordul egész serege. Napokig lovagolnak váltó lovaikon. Ha megindulnak megmozdul ég és föld alattuk. Harciasságuk és bátorságuk egyedülálló. Nem félnek a haláltól! Mosolyogva halnak meg! Legyőzhetetlenek.

MIHÁLY SZÍRIAI PÁTRIÁRKA (1196)
"A magyarok becsületesek, őszinték, életfenntartásukban okosak... nem szeretik a sok beszédet."

Lengyel krónikás
"Kálmán saját korának valamennyi uralkodóját felülmúlta tudományával."

Sankt Gallen-i Évkönyvekben (895-1060) EKKEHARD írja
"Nem emlékszem, hogy valaha is vidámabb embereket láttam volna a mi kolostorunkban, mint a magyarok. Ételt és italt ugyanis a legnagyobb bőséggel adtak..."

PRÁGAI KOZMA cseh püspök Könyves Kálmán idején Magyarországon tartózkodott. 1110-ben írja krónikájában
"A magyar király/nép hatalmas, kincsekben gazdag, háborúban diadalmaskodó s a föld bármely királyával képes szembeszállni"

GARDEZI perzsa író, 1050. körül
"A magyarok bátrak, jó kinézésűek, és tekintélyesek. Ruházatuk színes selyemszövetből készült, fegyverzetük ezüsttel bevont, fényt kedvelők."

PIERE VIDAL provencei trubadur a XII. században járt Imre királyunk (1196-1204) udvarában és így írt hazánkról
"Hogy felvidítsam életemet, elmentem Magyarországra, a jó Imre királyhoz. Ott jó hajlékot találtam, becsületes, jólelkű barátokat és szolgákat."

BERNARDUS I AYGLIER (1216-1282) francia születésü Monte Cassino-I apát (1263-1282) 1269-ben írja
"A magyar király hatalmas, amikor megindítja seregeit, északon, keleten mozdulni senki nem mer."

II. PIUS pápa Hunyadi János seregének világjelentőségű nándorfehérvári diadal után (1456) írja III. Frigyes császárhoz küldött levelében
"Magyarország a kereszténység pajzsa és a nyugati civilizáció védője."

CARDAILHAC JÁNOS alexandriai pátriárka így jellemezte Nagy Lajos magyar királyt (1342-1382), akit személyesen ismert
"Isten a tanúm, hogy nem ismerek oly nagy és hatalmas uralkodót, aki oly alázatosan és szerényen viselkednék, és becsülete megsértése nélkül annyira óhajtaná a közbékét és nyugalmat."

II. MURAD szultán (1404-1451) kijelentette
"Aki elfoglalja Magyarországot, az ura az egész világnak."

ENEA SILVIO PICCOLOMINI (1405-1464) a későbbi II. Pius pápa 1444-ben levélben írja Széchy Dénes esztergomi érsek primásnak (1440-1465)
"Minden joguk megvan a magyaroknak visszakövetelni a koronát, mert a magyar királyság archiregnum."
(Archiregnum főkirályságot, őskirályságot jelent)

BONFINI (1425-1502)
"Az írók a kegyetlenség minden nemét ráfogják a magyarokra, kivéve mindkét nem szemérmének megfertőztetését, melyet otthon úgy, mint a táborban kerülték."

MARZIO GALEOTTO (1427-1497) és ANTONIO BONFINI (1425-1502) olasz humanisták mindketten azt írják Magyarországról, hogy
Európa népei mind írigylik a magyaroktól a Kárpát-medence területét, az itt lévő gazdagságot, ezért gyűlölet veszi őket körbe. Magyarországon a leggazdagabb a föld, bő a hal-áldás, nagymennyiségű a kenyérgabona, a bor pedig kiváló.

JEAN LEMAIRE DE BELGES francia író 1511-ben írja
"Magyarország a kereszténység védőbástyája."

ROBERT JOHNSON angol 1616-ban
"Ez az egy királyság többet tett az ottomán ambíciók csökkentésére és az ottomán szerencse megakasztására, mint a többi összes keresztény államok együttvéve."

MONTAGU MÁRIA, (Wortley angol követ felesége) írta 1717-ben
"A magyar hölgyek sokkal szebbek, mint az ausztriaiak, s az összes bécsi szépségek Magyarországból kerültek ki".

MILTON (1608-1674), az Elveszett Paradicsom szerzője
"Büszke vagyok arra, hogy Magyarország és Anglia között kulturális kapcsolat áll fenn."

SAVOYAI JENŐ (Eugene de Savoie-Carignan) herceg (1663-1736) francia születésü osztrák hadvezér és államférfi, a magyarokról
"Ha győznek, az a mi győzelmünk Európáé -, ha vesztenek, az az ő szerencsétlenségük."

MONTESQIEU (1648-1755)
"A magyar híres szabadságszeretetéről, nemes és nagylelkű jelleméről, hősi bátorságáról. Vendégszeretetének legendás híre van."

CHARLES MAURICE TALLEYRAND-PÉRIGORD gróf (1754-1838) francia államférfi, diplomata mondta Napoleonnak
"Felség! Régi szokásuk a magyaroknak, hogy felnéznek nagyjaikra és büszkék múltjukra. Vedd el e nép múltját, és azt teszel velük amit akarsz."

NAPOLÉON BONAPARTE /Napoleone di Buonaparte/ (1769-1821) hadvezér, politikus, francia császár olasz nemesi családból származó, korsikai születésű francia 1809-ben írta hozzánk magyarokhoz intézett kiáltványában a győri csata előtt
"Dicső származástok régiségével méltán büszkélkedhettek..."

JULES MICHELET (1798-1874)
"A magyar nemzet a hősiesség, a lelki nagyság és a méltóság arisztokráciája. Mikor fogjuk adósságunkat ez áldott nemzet iránt leróni, mely a Nyugatot megmentette? Vajha a francia történetírás leróhatná már egyszer hálájának adóját a magyarsággal, a nemzetek hősével szemben. E nemzet hősi példájával felemel és megnemesít minket. A magyar hősiesség magas erkölcs megnyilatkozása."

EDUARD SAYOUS (1842-1898)
"A nyugati nemzeteknek hálával kell elismerniük azokat a szolgáltatásokat, amelyeket Magyarország tett a civilizációnak, először, amikor testével vetett gátat a barbarizmusnak, majd midőn tántoríthatatlan bátorsággal ragaszkodott szabadságához."

G. HERRING angol, 1838-ban kiadott útirajzában írja
"Magyarország gátja volt a török terjeszkedésnek, bölcsője az alkotmányos szabadságnak és a vallási türelemnek."

SAINT RENÉ TAILLANDIER (1817-1879)
"A magyar nemzet nem pusztulhat el, s ha sírba tennék is, előbb-utóbb fel fog támadni."

R. BACKWILL angol politikai író írja 1841-ben
"Magyarország foglalja vissza helyét a nemzetek között, és legyen az, ami régente volt: Európa legbüszkébb védőbástyája."

VICTOR HUGO (1802-1885)
"Magyarország a hősök nemzete, Németország az erényt, Franciaország a szabadságot, Olaszország a dicsőséget képviseli a nemzetek sorában. Magyarország a hősiesség megtestesülése."

BISMARCK német kancellár (1815-1898)
"Különös nép a magyar, de nekem nagyon tetszik."

TH. ROOSEVELT (1858-1919), az Egyesült Államok elnöke, 1910-ben Magyarországon tett látogatásakor kijelentette
"Az egész civilizált világ adósa Magyarországnak az ő múltjáért."

ELISÉE RECLUS (1837-1916)
"Magyarország rendkívüli előnye, hogy szoros értelemben vett földrajzi egység. A magyar királyság földrajzi szempontból Európa egyik legösszefüggőbb területe. Bármint alakuljon is a közép-európai államok sorsa, bizonyos, hogy a magyarság mindig a legjelentékenyebb szerepet fogja játszani a Kárpátok által körülvett óriási arénában."

PAUL TOPINARD antropológus, 1881-ben kiadott első antropológiai kézikönyvében írja
"Mai napság a műveltebb magyar családok arcvonásai a legszebbek közé tartoznak egész Európában. A közepesnél valamivel nagyobb termetű, jól megtermett testalkatúak, szabályos arcvonásúak, barnás vagy fehéres bőrszínűek, barna hajúak és szeműek,... anthropológiai szempontból az eddigi adatok a finnekkel való rokonság ellen tanúskodnak..."

HANS NORMAN 1883
"Magyarország összes népei közül kitűnnek az igazi magyarok... jó alkatú, kemény izomzatú emberek, nemesek, mintegy márványból faragottak... szemeik tüzesek".

VAUTIER francia politikus a 20. század elején írja
"Magyarország múltja fényes, de a jövő még dicsőbb sorsot tart fenn számára."

PAYOT
"Magyarország csodálatra méltó földrajzi egység, amelynek egyes részei összhangzatosan egymásra vannak utalva, és nem szakíthatók el az egész sérelme nélkül."

RENÉ GROUSSET (1885-1952) francia történész, szakterülete Ázsia és a Kelet
"Magyarország Európa előőrse volt Ázsia felé. Árpád országának a kereszténység felvétele óta az volt a szerepe, hogy megállítsa a Kárpátoknál, vagy a Dunánál a mongol hódítókat. S az ő hősies ellenállása kényszerítette megállásra a törököt."

D'ANNUNZIO olasz költő 1926-ban
"Mindaddig, amíg Magyarországnak nem szolgáltatnak igazságot, a Duna-medence kérdéseit nem lehet véglegesen rendezni. A háború igazi megcsonkítottja Magyarország."

G. FERRERO olasz történetíró (1871-1942)
"Magyarország ezeréves állam, történelmi és földrajzi egység, évszázadok által összeforrasztva, és belső vonzóerők által összetartva, amit sem fegyver, sem toll máról holnapra föl nem bonthat."

I. GARVIN angol publicista 1925-ben írta
"Valamennyi legyőzött nép közül a tehetséges, felsőbbséges magyar népnek jutott a leggonoszabb sors."

Szent PIO született FRENCESCO FORGIONE (1887-1968) olasz kapucinus szerzetes jövendölése
"Magyarország egy olyan kalitka, amelyből egyszer még egy gyönyörű madár fog kirepülni. Sok szenvedés vár még rájuk, de egész Európában páratlan dicsőségben lesz részük. Irigylem a magyarokat, mert általuk nagy boldogság árad majd az emberiségre. Kevés nemzetnek van olyan nagyhatalmú őrangyala, mint a magyaroknak és bizony helyes lenne erősebben kérniük hathatós oltalmát országukra!"

LORD SYDENHAM, az angol felsőház tagja 1927-ben kiadott könyvében írja
"A legélénkebb részvéttel nézem ezt a dicsőséges múltú büszke népet, amely most a kisantant jól felfegyverzett népeinek gyűrűjébe van bezárva."

LEON TAPIER
"Európa nem ismerte fel idejében a szolidaritás fontosságát Magyarországgal szemben, melyre a török ellen folytatott háborúk teljes súlya nehezedett. A magyar nemesség a kereszténység lovagja szerepét töltötte be. A 12-15. századokban Magyarország bebizonyította, hogy azonos szinten áll Európa nagy államaival."

ARCHIBALD CARY COOLIDGE professzor (1866-1928), aki politikailag és történelmileg jól ismerte Közép-Európát, 1919, január 19-én Woodrow Wilson amerikai elnöknek jelentve javasolta a Trianoni békeparanccsal kapcsolatban Magyarország gazdasági egységének megtartását, ellenezve Erdély elszakítását
"Egy ezer éves egységes országra erőszakolni, elfogadtatni ilyen elrendezést, mint véglegest, a jövőt gyűlöletre, harcra és viszályra kárhoztatná, valószínűsítené egy katonai jellegű konfrontáció létrejöttét belátható időn belül." (Javaslatát a konferencia nem fogadta el.)

LORD ROTHERMERE 1927. június 27-én a Daily Mailben írja
"Az új európai határok igazságtalansága állandó veszedelme Európa békéjének, és azok a kezek, amelyek a mai politikai helyzetet létrehozták, a jövő háború magvait hintették el."

ISMAIL GALAAL (1914-1980) szomál (Afrika) költő 1962-ben arról számol be
"Kelet-Afrika pusztáin tevekaravánok tábortüzeinél a magyar szabadságharcról énekelnek olyan törzsek is, melyek Európáról sem igen hallottak."

ENRICO FERMI olasz atomfizikus (1901-1954)
Amikor Fermit megkérdezték, hogy hisz-e az űrlakókban, azt válaszolta:
"Már itt vannak, magyaroknak nevezik őket!"

ALBERT CAMUS (1913-1960) francia nobeldíjas író 1957. október 23-án tartott beszédéből részlet
"A magyarok vére.
Nem tartozom azok közé, akik azt kívánják, hogy a magyar nép újra fegyvert fogjon, bevesse magát egy eltiprásra ítélt felkelésbe, - a nyugati világ szemeláttára, amely nem takarékoskodnék sem tapssal sem keresztényi könnyel, hanem hazamenne, felvenné házi papucsát, mint a futball szurkolók a vasárnapi kupamérkőzés után.
Túl sok a halott már a stadionban, s az ember csak saját vérével gavalléroskodhat. A magyar vér oly nagy értéke Európának és a szabadságnak, hogy óvnunk kell minden cseppjét.
A szabadság mai évfordulóján szívemből kívánom, hogy a magyar nép néma ellenállása megmaradjon, erősödjön és a mindenünnen támadó kiáltásnak visszhangjával elérje a nemzetközi közvélemény egyhangú bojkottját az elnyomókkal szemben.
És ha ez a közvélemény nagyon is erőtlen és önző ahhoz, hogy igazságot szolgáltasson egy vértanú népnek, ha a mi hangunk túlságosan gyenge, kívánom, hogy a magyar ellenállás megmaradjon addig a pillanatig, amíg keleten az ellenforradalmi állam mindenütt összeomlik ellentmondásainak és hazugságainak súlya alatt.
A legázolt, bilincsbe vert Magyarország többet tett a szabadságért és igazságért, mint bármelyik nép a világon az elmúlt húsz esdendőben. Ahhoz, hogy ezt a történelmi leckét megértse a fülét betömő, szemét eltakaró nyugati társadalom, sok magyar vérnek kellett elhullnia s ez a vérfolyam most már alvad az emlékezetben.
A magára maradt Európában, csak úgy maradhatunk hívek Magyarországhoz, ha soha és sehol el nem áruljuk amiért a magyar harcosok életüket adták, és soha, sehol, - még közvetve sem igazoljuk a gyilkosokat.
Nehéz minékünk méltónak lenni ennyi áldozatra. De meg kell kísérelnünk, feledve vitáinkat, revideálva tévedéseinket, megsokszorozva erőfeszítéseinket, szolidaritásunkat egy végre egyesülő Európában.
A magyar munkások és értelmiségiek, akik mellett annyi tehetetlen bánattal állunk ma, tudják mindezt, s ők azok, akik mindennek mélyebb értelmét velünk megértették. Ezért, ha szerencsétlenségükben osztoztunk, - miénk a reményük is. Nyomorúságuk, láncaik és száműzöttségük ellenére királyi örökséget hagytak ránk, melyet ki kell érdemelnünk: a szabadságot, amelyet ők nem nyertek el, de egyetlen nap alatt visszaadták nekünk!"

ZBIGNIEW KAZIMIERZ BRZEZINSZKI amerikai nemzetbiztonsági tanácsadó a 70-es években leírta
"Aki a világ fölötti uralmat meg akarja szerezni, annak el kell foglalnia a Föld szívét. Aki elfoglalta a Föld szívét, az birtokba vette Európát. Aki birtokba vette Európát, az ura az egész világnak."
(A Nasa kiadásában megjelent Gaia elmélet című munka azt írja, hogy Földünk élőlény, melynek a szív csakrája a Kárpát-medencében található. A Föld 7 energetikai központja közül a Pilisben található a Föld szívcsakrája.)

XIV. DALAI LÁMA TENZIN GYATSO született LHAMO DÖNDRUB, az 1980-as évek második felében kinyilatkozta
“a Földön a magyaroknak energiaközpontot védő szerepük van.”

2006. október 11-én Prágában a Dalai Láma üzente a magyaroknak
“Magyarok! Bár népük nagy múltra tekint vissza, a szabadság és a demokrácia terén még fiatalnak számítanak. A lehetőség mindazon által eljött az Önök számára, hogy kibontakoztassák képességeiket és megmutassák a világnak szellemüket, kezdeményező képességüket. Ehhez azonban az önbizalom elengedhetetlen. Éppen ezért akármilyen nehéz is, bármilyen akadállyal, nehézséggel néznek szembe, nem szabad, hogy elveszítsék a reményt és az elhivatottságukat. Bizakodónak kell maradniuk! Egy tibeti mondás úgy tartja: 9 kudarc 9 próbálkozást jelent. Biztos vagyok abban, hogy egy ilyen nagymúltú nemzet fényes jövő előtt áll. Kérem dolgozzanak továbbra is keményen és távlatokban gondolkodjanak! Tartsák szem előtt azokat a nemes célokat, amelyek a közös érdekeket szolgálják. Az emberek sokszor – és ez a politikusokra különösen igaz – elvesznek az apró részletekben. Ez nem helyes.
Gondolkodjanak távlatokban! Ez az én tanácsom. Köszönöm.”

HELMUT KOHL német konzervatív politikus, kancellár 1982-1998-ig
"A legnagyobb csapást a nemzetközi kommunizmusra a magyarok mérték és a berlini falból az első követ a magyar hősiesség ütötte ki."

HANS KUITERT holland újságíró véleménye a magyarokról 2001. július 31-én jelent meg a "De Telegraaf"-ban
"A nacionalizmus gyakran ellenérzést vált ki a világban: másokkal szembeni felsőbbrendűség érzését sejteti s olyan kellemetlen nevek kapcsolódnak hozzá, mint Hitleré, Milosevicsé és - néhány palesztin számára - Sharoné. A magyar nacionalizmus azonban más természetű, veszélytelen jelenség. A magyar nacionalizmus ugyanis a Marsról jön.
A Marsról, a nap negyedik bolygójáról, ahová a NASA áprilisban kutató szondát indított, noha kutatás végett elég lett volna egy Concordot küldeni Budapestre. Hisz Magyarország a Földre szállt Mars s a magyarok olyanok, mintha földöntúli elmék lennének: virtuózok a számítástechnikában, briliáns tudósok, akik Nobel díjakat nyernek, kiváló matematikusok. Egyszóval ha igaz a mese - az emberiség krémje."
ISAAC ASIMOV egy óvatlan pillanatban ezt mondta róluk: "Az a szóbeszéd járja Amerikában, hogy két intelligens faj létezik a földön: emberek és magyarok."
Az Európai Unió előre látása tehát, úgy tűnik, messze túlszárnyalta akár az ifjabb Bush, akár Putyin legmerészebb álmait. Az EU ugyanis Magyarországgal nem egy más államokkal körbevett sztyeppés országocskát hívott az európai népek nyikorgó szövetségének sorába, hanem egyenest a földöntúliak országát. Mert mi más is lehetne a magyar lelemény magyarázata, mint hogy a magyarok olyan briliáns elmék leszármazottai, akik a Marsról érkeztek?

Csak így eshetett meg, hogy ők adták az emberiségnek az internetet, a computernyelvet, a modern repülőket, az atomfegyvereket és egyéb találmányokat.

Én személy szerint nagy rokonszenvvel figyelem ezt a fajta ártatlan nacionalizmust, hisz nem akar más országokat meghódítani, nem vezet tömegsírokhoz és az ENSZ Büntető Törvényszéke elé kerülő vádakhoz. Csak arról szól, hogy hinnünk kell magunkban - még ha olykor azt gondolják is rólunk, s olykor mi magunk is akképp vélekedünk, hogy talán a Marsról jövünk."

Nepáli papok 2005-ben kijelentették, hogy mindennap imádkoztak a Földért.
"Most vajúdik a Föld és a Kárpát-medencében szüli a jövőt.”

TANPAI RINPOCE a nepáli Fehér Király kolostor vezető lámája magyarországi tartózkodása idején (2007) így szólt a magyarokhoz
“Önök, magyarok elképzelni sem tudják, milyen büszkék lehetnek nemzetükre, magyarságukra. Mi biztosan tudjuk, hogy a világ szellemi, lelki és spirituális megújhodása az Önök országából fog elindulni. A világ szívcsakrája az Önök örszágában, a Pilisben található. Ez a spirituális megújulás már megindult Önöknél!”

JOACHIM MEISNER (1933- ) bíboros, 1989-től kölni érsek, Budapesten,
2009. augusztus 20-án mondta szentbeszédében
“Európának szüksége van Magyarországra, arra a szenvedésben, háborúban és szükségben megerősödött népre, amely soha nem hagyta magát legyőzni… Szent István államfelfogásában soha nem tudott az a nyugateurópai abszolutizmus kialakulni, ahol a király azt mondja: Az állam én vagyok. Ő országát Mária oltalmába ajánlotta. Királyságát úgy fogta fel, hogy ő csak gondozója és nem tulajdonosa azoknak az embereknek, akiket rá, mint intézőre biztak. Ha ez a fajta államfelfogás megmaradt volna a középkortól az újkorig, akkor az európai Kontinens sok szenvedéstől és nélkülözéstől menekült volna . Szent István királyi házába vette Máriát. Ő és honfitársai pedig Mária testvérei és Jézus tanítványai lettek. Ez Magyarországnak olyan méltóságot kölcsönzött, amely nem veszett el soha.”

Forrás: kornilk (eRepublik)
Cím: Re: Anno...
Írta: kleingy - 2011.04.17 20:32:27
Az Örs Vezér tere a 60-as években. (http://budapest-anno.blog.hu/2011/04/17/az_ors_vezer_tere_a_60_as_evekben)
Cím: Re: Anno...
Írta: Trotter66 - 2011.04.18 14:26:24
Kizárt, hogy a kép 1960-as években készült volna. Ha jól emlékezem, akkor 1970-ben adták át a metrót és akkor lett kiépítve a buszvégállomás, de a postolók írják is.
Cím: Re:Anno...
Írta: Trotter66 - 2012.02.08 19:38:22
Az a Zsiguli ;) ... A Lada, az a 2105-ös. Szóval a kocka.
Kedves Mester, ezt biza rosszul tudod:
Első francia bekezdés utolsó bekezdésénél a lényeg. (http://www.veteranzsiguli.hu/Zsiguli%20t%F6rt%E9nete.html)

Magyarországra egyébként az első időszakban valóban Zsiguli jelzéssel jöttemk a kocsik, de hamarosan megkaptuk mi is a Lada exportnevet.

(http://static1.origos.hu/i/0905/20090503ladazsigu1.jpg)
(http://veteranzsiguli.hu/wp/wp-content/uploads/2011/05/20110517764.jpg)
 
Cím: Re:Anno...
Írta: robi (Robi) - 2012.02.08 23:30:45
Tényleg. Én mindig csak LADA logót láttam, ZSIGULI-t sosem. Azt hittem, az becenév volt.
Cím: Re:Anno...
Írta: afekete - 2012.02.09 15:33:52
Kedves Mester, ezt biza rosszul tudod:
Első francia bekezdés utolsó bekezdésénél a lényeg. (http://www.veteranzsiguli.hu/Zsiguli%20t%F6rt%E9nete.html)

Magyarországra egyébként az első időszakban valóban Zsiguli jelzéssel jöttemk a kocsik, de hamarosan megkaptuk mi is a Lada exportnevet.
Ez a Lada nén az 1300-assal jött be vagy volt az 1200-esen is?
Nekem úgy maradt meg, hogy a Zsiguli az 1200-es, a Lada 1300-astól felfelé.
Cím: Re:Anno...
Írta: kmr - 2012.02.09 16:01:05
Nekem rémlik olyan is h Lada 1200 S
Cím: Re:Anno...
Írta: afekete - 2012.02.09 16:36:56
Akkor nekem maradt meg rosszul.
Cím: Re:Anno...
Írta: Trotter66 - 2012.02.09 17:51:11
Igen, létezik, ha jól emlékezem, akkor olyan 1972-73-tól már exportnéven kaptuk: Lada táblával.
Az első szériát még orosz belpiacos kocsikból kaptuk Zsiguliként.  Ezen kizárólag 1200 (VAZ-2101) típusú kocsik voltak.

Íme egy 2101-es már Lada felirattal:




[a csatolmányt egy admin törölte]
Cím: Re:Anno...
Írta: robi (Robi) - 2012.02.09 19:05:12
Mutassatok már egy zsiguli feliratot...
Cím: Re:Anno...
Írta: Misi - 2012.02.09 19:30:14
Előtúrtam az összes VAM-ot, hogy megkeressem a Zsiguli/Lada névváltást. 1970-től gyártották a 2101-est, majd később belépett a 2102, azaz a kombi, ezt nálunk 1973-tól kezdték forgalmazni. 1976-tól már Lada néven érkeztek ezek a modellek, így valószínűleg a 2101 is ekkortól volt Lada néven elérhető.
Cím: Re:Anno...
Írta: murray - 2012.02.09 19:51:15
simán emlékszem unokatesómék 73es UH rendszámú zsigulijukon a cirill zsiguli  feliratra hátul
Cím: Re:Anno...
Írta: csufár - 2012.02.09 20:20:41
apámnak volt egy td-8584 rendszámú kék zsiguli kombija. hejjdejó kocsi volt :D aztán rommá törte egyszer a szerelő, hogy mit keresett vele az autópályán, sose derült ki... :hmmmm:
Cím: Re:Anno...
Írta: Sanyesz - 2012.02.09 20:56:39
1976-tól már Lada néven érkeztek ezek a modellek
Ezt meg tudom erősíteni. Az első autónk egy "szép piros" 2101-es (ZI-55-77), 1976. szeptemberi kiadás, az már Lada volt. 19 évig volt nálunk, nagyon szerettük. :cry:
Cím: Re:Anno...
Írta: robi (Robi) - 2012.02.09 22:11:39
Ez a "Zsiguli" név csak Magyarországon volt használatban?
Cím: Re:Anno...
Írta: Misi - 2012.02.09 22:47:09
Összefutottam Gúgöl nevű barátommal, aki igazi polihisztor: szinte minden kérdésre tud választ. Erre például ezt a Lada baráti körös fórum hozzászólást idézte szó szerint:
2008-03-06 17:16:51 - Berci2103
A Zsiguli-Lada különbség igazából nem olyan eget rengetö.
Dióhéjban: belpiacra Zsiguli, exportra Lada. Ugyanúgy, ahogy a Nissanok hajdanában Datsun névvel futottak. De mondhatnám a Zastava-Yugo azonosságot is.
Mivel több százezer autóról beszélünk, nem könnyű szelektálni, hogy akkor belföldre csak Zsiguli, külföldre csak Lada néven menjen a küldemény.
Igazából az Avtoexport már 1972-ben küldött minden VAZ-kereskedésnek egy körlevelet, amelyben megkéri a kereskedőket, hogy a jövőben a VAZ-termékeket kizárólag Lada néven forgalmazzák. Ennek Nyugaton rögtön eleget tettek, a szocialista blokkban sokáig nem.
Vissza a hozzászólásom lényegéhez: 1975-1976 fordulójától már Magyarországra is LADA felirattal jönnek a 2101-esek (tehát nemcsak hivatalosan, hanem felirattal is bizonyítják ezt). 1978 decemberétől az addigi szürke hátlapos műszerfal feketére változik, a kormány is cserélődik.
Gyakorlatilag gyártási racionalizálás miatt a műszerfalat és a kormányt egységesítik a 21011-essel, a kereklámpás 1300-assal.
Ja igen, és 1978 decemberében még egy változás megjelent: a hátsó lökhárító alá egy hátrameneti lámpát is beépítettek ugyanúgy, ahogyan a 2103-asnál.

 :sorcerer:
Cím: Re:Anno...
Írta: Kgabe - 2012.02.10 02:37:19
Mutassatok már egy zsiguli feliratot...
Ímé
(http://www.vaz.eoldal.hu/img/mid/7/lada_2101_03_jpg.jpg)
Cím: Re:Anno...
Írta: Trotter66 - 2012.02.10 13:37:29
Összefutottam Gúgöl nevű barátommal, aki igazi polihisztor: szinte minden kérdésre tud választ. Erre például ezt a Lada baráti körös fórum hozzászólást idézte szó szerint:
2008-03-06 17:16:51 - Berci2103
A Zsiguli-Lada különbség igazából nem olyan eget rengetö.
Dióhéjban: belpiacra Zsiguli, exportra Lada.

Ezt már én is leírtam, talán kétszer is, csak nem hisz nekem senki....  :wacko: :D :D

És ehhez gugli sem kellett nekem... :sorcerer: ::) :innocent: :lol:
Cím: Re:Anno...
Írta: Misi - 2012.02.10 17:49:42
Neked én se hiszek.
Cím: Re:Anno...
Írta: Trotter66 - 2012.02.11 16:35:34
Neked én se hiszek.
Értem.
Cím: Re:Anno...
Írta: murray - 2012.02.12 09:23:11
nem semmi kép.  Balaton anno
mi az jobboldai kocsi ami kikanyarodik?

[a csatolmányt egy admin törölte]
Cím: Re:Anno...
Írta: Trotter66 - 2012.02.12 09:45:55
Nem írom le, habár felismerem gugli nékül is, de majd Misi kiguglizza.  :hug: :devil:

Murray, ha kedved van keresgetni, akkor egy nyom: villámos márka egyik típusa.
Cím: Re:Anno...
Írta: murray - 2012.02.12 12:49:18
vmi opel rekord?  :hmmmm:
apropo opel. tegnap az ulloi úton a régi ruszki laktanya előtt szemben egy szerviz előtt matattak egy opel asconán. az az autó úgy nézett ki mintha most jött volna ki a gyárból.. :wub:
német rsz-a volt.
Cím: Re:Anno...
Írta: vd1234 - 2012.02.12 13:01:07
nem semmi kép.  Balaton anno
mi az jobboldai kocsi ami kikanyarodik?
Ködlámpás Volga?  :D
Cím: Re:Anno...
Írta: BloodRedSandman - 2012.02.12 13:24:22
A Rekord :)
Cím: Re:Anno...
Írta: Palaczk - 2012.02.19 14:28:22
Kedves Mester, ezt biza rosszul tudod:
Első francia bekezdés utolsó bekezdésénél a lényeg. (http://www.veteranzsiguli.hu/Zsiguli%20t%F6rt%E9nete.html)

Magyarországra egyébként az első időszakban valóban Zsiguli jelzéssel jöttemk a kocsik, de hamarosan megkaptuk mi is a Lada exportnevet.
Mester, szerinted én nem tudom, hogy tényszerűen így van, ahogy te írod :) ? De NEKEM a kereklámpás = Zsiguli, a kockalámpás (és dupla kereklámpás) = Lada. Ezért tettem mögéje a " ;) " szmájlit, hogy jelezzem, hogy ez csak az én személyes terminológiám  :) ... Bár igen sok más embernél is megfigyeltem (főleg az én korosztályomnál, meg a nálam idősebbeknél, tehát akik még a keleti kocsik között nőttek fel), hogy ők is ugyanígy mondják. Van a Zsiguli, meg van a (kocka)Lada.

Ettől még persze tudom, hogy mit hogyan, mikor és miért hívtak úgy, ahogy  :yes:
Cím: Re:Anno...
Írta: Palaczk - 2012.02.19 14:32:00
Ez a "Zsiguli" név csak Magyarországon volt használatban?
Nem. Alapvetően otthon, a SZU-ban hívták így őket. Exportra mentek Lada néven. Hogy hol mikor volt a váltás, az országonként eltérő. A részletes infókat a többiek már kb. leírták  :yes:
Cím: Re:Anno...
Írta: Palaczk - 2012.02.19 14:35:02
nem semmi kép.  Balaton anno
mi az jobboldai kocsi ami kikanyarodik?
Egy Opel Rekord, "A" generáció.
Cím: Re:Anno...
Írta: Trotter66 - 2012.02.19 15:07:39
Mester, szerinted én nem tudom, hogy tényszerűen így van, ahogy te írod :) ? De NEKEM a kereklámpás = Zsiguli, a kockalámpás (és dupla kereklámpás) = Lada. Ezért tettem mögéje a " ;) " szmájlit, hogy jelezzem, hogy ez csak az én személyes terminológiám  :) ... Bár igen sok más embernél is megfigyeltem (főleg az én korosztályomnál, meg a nálam idősebbeknél, tehát akik még a keleti kocsik között nőttek fel), hogy ők is ugyanígy mondják. Van a Zsiguli, meg van a (kocka)Lada.

Ettől még persze tudom, hogy mit hogyan, mikor és miért hívtak úgy, ahogy  :yes:
Oké, ezt  megbeszéltük.
Viszont simán kiakadok a dupla kereklámpa  kifejezésen, nem pontos. Mert minden autón dupla lámpa van, vagyis kettő.
Amiről azonban beszélni akarnak, az helyesen ikerlámpa, és így ikerlámpás  ezerötösről beszélünk.   :D

Elkezdte valamikor egy sufnibuherátor terjeszteni az igét és ez lett belőle. :yes:

Pedig a hetvenes években mindenki ikerlámpás Zsigulinak hívta.... :surrender: ;)



Cím: Re:Anno...
Írta: Palaczk - 2012.02.19 15:35:33
Oké, ezt  megbeszéltük.
Viszont simán kiakadok a dupla kereklámpa  kifejezésen, nem pontos. Mert minden autón dupla lámpa van, vagyis kettő.
Amiről azonban beszélni akarnak, az helyesen ikerlámpa, és így ikerlámpás  ezerötösről beszélünk.   :D

Elkezdte valamikor egy sufnibuherátor terjeszteni az igét és ez lett belőle. :yes:

Pedig a hetvenes években mindenki ikerlámpás Zsigulinak hívta.... :surrender: ;)
Én a "dupla kereklámpás" kifejezést magamtól találtam ki, valamikor kölyök koromban :D ... És ragaszkodom hozzá  :tt2: ... Azt, hogy "ikerfényszóró", valamikor '90 magasságában olvastam először, a Christine-ben  :) ... Amúgy pont ugyanezzel a logikával meg lehetne támadni ezt is: ikerfényszóró van minden autón, hisz van két egyforma fényszórója  ;) :szemez: ... Nemde? Szóval szvsz érti mindenki a "dupla kereklámpás"-t is meg az "ikerfényszórós"-t is, én pedig utóbbit csak a dupla SZÖGLETES fényszórós kocsikra szoktam alkalmazni.

Egyik sem pontos, de mindegyik teljesen érthető  :flowers: ... Asszem, egyedül a "négy fényszórós" vagy "négylámpás" lenne teljesen precíz és egyértelmű  ;) :lol:
Cím: Re:Anno...
Írta: Trotter66 - 2012.02.19 15:39:02
Én a "dupla kereklámpás" kifejezést magamtól találtam ki, valamikor kölyök koromban :D ... És ragaszkodom hozzá  :tt2: ... Azt, hogy "ikerfényszóró", valamikor '90 magasságában olvastam először, a Christine-ben  :) ... Amúgy pont ugyanezzel a logikával meg lehetne támadni ezt is: ikerfényszóró van minden autón, hisz van két egyforma fényszórója  ;) :szemez: ... Nemde? Szóval szvsz érti mindenki a "dupla kereklámpás"-t is meg az "ikerfényszórós"-t is, én pedig utóbbit csak a dupla SZÖGLETES fényszórós kocsikra szoktam alkalmazni.

Egyik sem pontos, de mindegyik teljesen érthető  :flowers: ... Asszem, egyedül a "négy fényszórós" vagy "négylámpás" lenne teljesen precíz és egyértelmű  ;) :lol:
Abszolút igazad van, tökéletesen egyetértek.
 De az idősebb jogán maradnék annál, amit megszoktam, Te is tégy így.  ;)
Cím: Re:Anno...
Írta: Palaczk - 2012.02.19 16:04:40
Abszolút igazad van, tökéletesen egyetértek.
 De az idősebb jogán maradnék annál, amit megszoktam, Te is tégy így.  ;)
OK  :yes: :D :hug:
Cím: Re:Anno...
Írta: kmr - 2012.02.19 17:33:26
Én a "dupla kereklámpás" kifejezést magamtól találtam ki, valamikor kölyök koromban :D ... És ragaszkodom hozzá  :tt2: ... Azt, hogy "ikerfényszóró", valamikor '90 magasságában olvastam először, a Christine-ben  :) ... Amúgy pont ugyanezzel a logikával meg lehetne támadni ezt is: ikerfényszóró van minden autón, hisz van két egyforma fényszórója  ;) :szemez: ... Nemde? Szóval szvsz érti mindenki a "dupla kereklámpás"-t is meg az "ikerfényszórós"-t is, én pedig utóbbit csak a dupla SZÖGLETES fényszórós kocsikra szoktam alkalmazni.

Egyik sem pontos, de mindegyik teljesen érthető  :flowers: ... Asszem, egyedül a "négy fényszórós" vagy "négylámpás" lenne teljesen precíz és egyértelmű  ;) :lol:
Mester, ha azt hallod hogy "kereklámpás Zsiguli" akkor milyet képzelsz magad elé? Amin 1 fényszóró van középen?  [rohog]
Ugye nem? Innentől aztán a "dupla kereklámpás" is egyértelművé válik ;)
Cím: Re:Anno...
Írta: music - 2016.02.02 22:14:21
metró(nem)megállók (http://velvet.hu/bpma/2016/02/01/idoutazas_a_2-es_metro_megalloi_annak_atadasa_elott_galeria/)